korábban irta valaki, hogy célszerűbb lenne az autóvásárlással várni, amig romlik egy kicsit a Ft. Javítsatok ki, ha tévedek, de ha romlik a Ft akkor a rosszabb Ft-nál nem lesznek kedvezőtlenebbek a hitelek induló törlesztőrészletei is?
"nem fogunk megállni 2m-en belül 100-ról a jégen és nem tudunk 160-al bevenni egy hajtűkanyart. Ezek azért vannak hogy biztonságosabbá tenyék a közlekedést, adott szituációban segítsenek az autósnak korrigálni, megállni."
ezt qrvajól megfogalmaztad!!!
Így kéne reklámozni az Esp-t mert ez a helyénvaló :)
Igen, ezekről én is halottam hogy azért élte túl mert kiesett meg, meg hogy megfulladt valaki a légzsákba....
Komolytalan dolgok, az ABS re hogy ki mit mond az ugye szubjektív. EZek közt anyi ugye csak a külömbség, hogy a lufi meg az öv az mechanikus semmi nem kell hozzájuk.
De az ESP hez nagyon kell a tapadás.
ÉS teljesen igazad van, ha egy ütközést, vagy elesést ki tudsz vele kerülni akkor már megérte!!
Jó szórakozást, vigyázzatok az utakon, hihetetlen mennyi az állat...
Tény hogy ezek a berendezések (ESP, ABS, ...) nem azért vannak mert csodákra képesek. Ettől nem fogunk megállni 2m-en belül 100-ról a jégen és nem tudunk 160-al bevenni egy hajtűkanyart. Ezek azért vannak hogy biztonságosabbá tenyék a közlekedést, adott szituációban segítsenek az autósnak korrigálni, megállni.
Az említett márkához meg annyit, hogy lehet szidni hogy francia, stb..., de el kell ismerni, hogy biztonság terén nagyon ott van. Nem véletlen 8 modeljük 5 csillagos! Nem egyszer láttam már TV-ben szitává tört autót belőle és csak kevésszer hallottam hogy meg is halt az utas. De azt hiszem erre Te vagy az egyik ÉLŐ példa. :)
Szerencsére felénk még "csak" a dísztárcsákat lopják, azt is csak az említett márkáról... Azért elég szomorú lennék ha a sima acélfelnin lévő gumikat is lopnák már! Itt még nem tartunk, bár nem tudom másfele mi a helyzet.
Inkább nézzen rám furán és adok neki jatt érte, de nem egy jó érzés ha ellopnak valamit az autótról, főleg ha miatta mozgásképtelen lesz. Egy pótkerék van de ha kettőt lopnak lehet telefonálni kerékért. És a Kia osztóköre elég egyedi, nehéz csak úgy szólni egy havernak hogy hozza már el a pótkerekét.
Vigyázz vele, mert vélt biztzonsűágérzetet ad, annyit nem hoz mint amennyire gondolsz, mert ha nincs tapadás, akkor az ESP semmit nem ért, nekem egy barátom beesett ESP vel az árokba, mondta hogy na még befér a kanyarba, hát nem fért be, a legjobb hogyha elméysz csúszós útra, oktatópályára vagy csak télen egy csústzós placcon próbálgatod, hogy tisztába legyél tényleg vele hogy mire is jó.
De ha pl ellenkormányzol akkor többet árt mint használ, tehát van neki buktatója is.
Azért amikor átrakatod a téli gumit nyárira vagy fordítva egy gumisnál, ne csodálkozz ha gyilkos szemekkel nézd majd rád a különböző kerékcsavarok miatt! :D
Nekem volt benne ESP és csak villogot semmit nem ért. Ellenkormány ezért egyenesbe került de már nem volt hely és fékezni se fékeztem mert csak még jobban megúszik a jégen. Az ABS jégen gyakorlatilag nem is hagyja fékezni a kocsit csak kerreg. A ESPnek sem volt beleszólása 3 méter alatt nem tudja a sodródást megfogni jégen. Szuper Goodyear téligumi volt fenn de jégen csak a szöges gumi segít.
Nálunk már a lopás tényleg hungarikum. Gondoltam rá hogy az acélfelnihez is kéne biztonsági kerékcsavar "kerékőr". Ebből is kereken ként kettő vagy mindre más félét ha már viszi dolgozzon meg érte. Talán el is rettenti a többitől. Ezekből viszont kerülni kell a nagy gyártókat és márkákat mert a szakosodott tolvajoknál van hozzá szerszám. A Tescoba ne is vegyetek mert olyan van tucatszám. Érdemes gumis műhelynél kinézni valami nagyon fura mintást. A noname egyedi mintákkal meggyűlhet a baja és inkább a melletted lévő autóról viszi hacsak nem pont olyanra van leadva a rendelés. De jellemzően inkább csak kipattannak a kocsiból és már vinnék is de nem tudják a kerékőr miatt.
Nem lett nagyobb felni rakva rá, maradt az eredeti méret, csak acél helyett lett alu... Annak vszont örülök hogy a Ceed felnije csavarozva van. Ha nem is nagy akadály, de legalább nem ez lesz az első, amiről lelopják. Az odakötözött felnikre meg inkább nem is mondok semmit..., szégyen. De ami igaz az igaz, ez Magyarország.
Raikkönen: Én a kocsimat adtam nektek, Hogyhogy veritek vele a Ferkát? Hiszen tavaly csak egy kalap sz.r volt... Ugye, mi jóbarátok vagyunk, Ó, ugye mi jóbarátok vagyunk?
Lewis Hamilton: Én a jelenem adtam neked, De Ron, ha nem kapok érte majd semmit, Lelépek és szívhatsz megint éveken át Ugye, mi jóbarátok vagyunk, Ó, ugye mi jóbarátok vagyunk?
Fernando Alonso: Tudod az elsõ pofon a legnagyobb, Aztán a többit lassan megszokod Az első futamon elöl vagyok, Aztán a többit megszopom...
Coulthard: Kockafejemet adtam neked, Te meg mellémültetted a Mikkát És mi együtt hajtottunk vele éveken át. Ugye, mi jóbarátok vagyunk, Ó, ugye mi jóbarátok vagyunk?
Ron Dennis: Én a pénzemet adtam neked, De a pénzemért nem kapok semmit, Na miért tartsalak én téged, Fernando? Ugye, mi jóbarátok vagyunk, Ó, ugye mi jóbarátok vagyunk?
Lauda: Én a fülemet adtam neked, Aztán mondtam valamit rólad, És majomként fecsegtem éveken át Ugye, mi jóbarátok vagyunk, Ó, ugye mi jóbarátok vagyunk?
(Egy másik fórumból ollóztam ide, remélem nem lesz gond.)
Ami még egy szomorú tapasztalat a téli időjárás, a só és a padkának csúszás. Velem tavaly volt hogy felrepülem a padkára oldalazva egy kanyarban lévő jégfolt miatt. Bal oldalon mint a két acélfelni elgörbült úgy hogy nem tudtam tovább menni. Szerencsre 20ezerből megúsztam a kettőt. A felni az legalább 50-60ezer lett volna. Ha alufelni van a kocsin télire akkor is ajánlott az acélfelni és a jó gumi amit szerencsére nem kellett lecserélnem.
Ez is egy megközelités. Nekem is lopták már le a disztárcsám szerencsére nem a Ceedről. Ennek ellenére nem gondoltam hogy emiatt felnit vegyek. Egy 15" felni még annyit nem ront a helyzeten főleg hogy nem kell gumit cserélni. a lent említett cikkben konkrét példa is van ford felnikkel. Csak 4-5 kiló a különbség. Még nem is néztem hogy oda lenne csavarva a kerékanyákkal. Ha igen egy újabb pont Kovács Miklósnak és a Cee'dnek.
A felni témához annyit szeretnék hozzátenni, hogy egyetértek az előttem szólókkal, pár kiegészítéssel. Szeintem nem kell százezreket költeni, ha az ember normáils felnit szeretne (na nem a Tesco gazdaságosra gondolok), ami szerintem látványban feldobja az autót. Nekem tetszik ahogy a felnik mögül kikandikálnak a tárcsafékek. Azonban nálunk az off Megane-on nem a látvány miatt kerültek fel felnik. Az ok igen egyszerű volt: lopták a dísztárcsákat. Kb azután hogy nyílt a közelünkben egy márkakereskedése a fent említett off márkának, valahogy érdekes módon elkeztek eltünni a dísztárcsák. Lehet véletlen egybeesés! ;) Mivel a gyári dísztárcsák 8-10e forintba kerültek darabonként (gagyit meg nem akartunk, ami az első kanyarban gurulva megelőzi az autót...), így úgy döntöttek szüleim, felnit rakatunk rá. Megjegyzem nincs csúnyább egy feketélő acélfelninél...
Hát igen. Lehet tényleg könnyűfém felnit venni ami könnyű is csak több száz ezer forint. Sport és verseny felnik de az csak versenyautóra való. Jellemzően rallinál használják valamint a DTM autókon. Ílyet utcán nem látam még. Az a gond, hogy az emberek naívak és buták e téren. Azt hiszik azért könnyűfém felni mert könnyebb mint az acél felni. Tény hogy könnyebb anyagból van. Alumínium öntvény az egész. Csak épp 20x annyi anyag van 1 kerékben és így a többszörét nyomja súlyban. Eygszer a totalcaron volt egy teszt. Összemérték a széria acél felnit és a BMW szalonban megmérték a felnik súlyát. 20-30 kiló között voltak az acél meg 10-12 között ha jól emlékszem. a TV adások közt megvan valahol.
Ismerősöm gyönyörű E-Klasse-ra vett "fakereket" több mint 300 ezeré.
A neje azt mondta: eddig csak úgy úszott a kocsi az aszfalton hogy álom, most meg jobban ráz, mint a Seat azelőtt :-) Ezért nem kellett volna Mercedest venni :D
Egy ével ezelőttig rendszeresen jártam gyorsulási versenyre éjszaka. Persze nekem székia diesel focusom volt és megszoltak, hogy biztos azért nincs rajta semmi mert apuci autója. Kint állva folyamatosan azt hallgattam hogy a csodatuning gépek főleg CRX és civic , F AStra GSi, öreg Alfa, Punto meg a teljes 80-as 90-es évek autói neonban úszva. Állandóan azt hallgattam hogy ledobja az égszíjak, most kellet kuplungot cserélni, alapjárat nem oké, olajnyomás alacsony vagy új lökös, direktszűrőt rakott és kétszer erősebb :D, spéci kipuff ami hangosabb egy jambónál és hogy ajjaajjj műszakir kell vinni a kocsit. Ez ment órákig. Utána kiment, kihívott egy kétszer akkor autót hogy az ővé azt is megveri, aztán ment haza aludni és egész héten javította a kocsit hogy 1 hét múlva széthajtsa.
Sajnos nemcsak a kisgyerek hanem a sofőr is bealszik hosszú uton állandó monoton búgástól főleg este. Nem egyszer volt már ilyen baleset néhány ismerősömmel. Mind a ketten csodatuning géppel járnak. Északa mentek haza fáradtan szakadt verdákkal összes optika, fény, nagy felni és hangos kifuff. Csak 1-2 másodpercre lehunyták a szemüket és jött a kanyar vagy az előttük lévő megállt átengedni a zebrán a gyalogost. Érdekes hogy mindig ilyenekkel történik.