Keresés

Részletes keresés

gmarc Creative Commons License 2007.05.30 0 0 134
Helyes válaszok! :-) Nyertél egy zöld fényt!:-))

Amúgy egyoptikás kétfogalmú előjelző van pl. Kőbánya-Hizlaló felől a Rákosra felvezető vágányon is, a körvasúti összeágazás előtt.
Előzmény: IPG (130)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.30 0 0 133
Hupsz. Kettőt akartam írni. ;-)
Előzmény: gmarc (127)
exmv Creative Commons License 2007.05.30 0 0 132
Majdnem jó.
A '4 aspect' rendszerben azt jelenti, hogy a jelző után következő második jelzőn lesz vörös.

('3 aspect' rendszerben ilyen jelzés nincs)
Előzmény: IPG (131)
IPG Creative Commons License 2007.05.30 0 0 131
Ránézésre ez Nagy-Britanniában van, és ha jól tudom ez a jelzéskép azt jelenti, hogy csökkents sebességet, a következőn megállj várható.
(Ha nem ott van, akkor viszont passz...)
Előzmény: exmv (129)
IPG Creative Commons License 2007.05.30 0 0 130
Képet sajna nem tudok mutatni, de a 30b-n kapásból három is van. (Balatonszentgyörgy Khely felőli bejárat, Balatonszentgyörgyi elág Khely felől, Tapolca bejárat Khely felől)

Az ismétlőjelző pedig Vinyén van. :-)

Kérdezhetek én is?
Hol található olyan fedezőjelző az országban, amin egy vörös és egy sárga fény van, és a sárga tud villogni is. Ez a jelző párban van és a pálya túloldalán háromfényű térközjelző található.
Előzmény: gmarc (128)
exmv Creative Commons License 2007.05.30 0 0 129
Mit jelent a bal vágány mellett látható jelző jelzési képe?
gmarc Creative Commons License 2007.05.30 0 0 128
Ja, és hol található az országban (az egyik) olyan három optikás ismétlőjelző, ahol az optikák közvetlenül egymás alatt vannak, tehát nincs közöttük "szünet"? :-)
Előzmény: gmarc (127)
gmarc Creative Commons License 2007.05.30 0 0 127
Értem. De Érd-alsó az csak két vágányos, nem hét:-)

Játsszunk: ki tud képet mutatni nekem kétfogalmú, biztosított fény előjelzőről?
Előzmény: Törölt nick (126)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.30 0 0 126
1 vágányú vonalra gondoltam és hét fogadóvágányos állomásra. Lásd: Érd-alsó, Balatonlelle-felső.
Előzmény: gmarc (125)
gmarc Creative Commons License 2007.05.28 0 0 125
Kétvágányos (mármint kétvágányú fővonalon lévő) állomás ívben: pl. Tatabánya (egy része), Tata (S-kanyar), Komárom egy része. A 30-as a déli parton egyvágányú.
Előzmény: Törölt nick (117)
gmarc Creative Commons License 2007.05.28 0 0 124
Igazad van.
Előzmény: Törölt nick (113)
csubar86 Creative Commons License 2007.05.28 0 0 123
Nagyon jó a betett F.1-es. Engem több jelző a német típusra emlékeztet.
M41-2314 Creative Commons License 2007.05.28 0 0 122

Messze vannak a jótól, de köszi.

 

Picit off.

A villamosítás előtt azért jobb volt, nem volt oszloperdő.

Csörgővel és szergejjel a nemeztközi gyorsok (rákóczi, cracovia, karpathy) és a személyek... Tehervonatok szergejjel dübörögtek. Mindig tudtam előre, hogy mikor mi jön. Most meg...

On.

 

Előzmény: Törölt nick (121)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.28 0 0 121
Arra még nem jártam, de majd elmegyek. Amúgy jó képek.
Előzmény: M41-2314 (120)
M41-2314 Creative Commons License 2007.05.28 0 0 120

Csalóka a kép, mert az állomás nincs végig ívben.

Ha más tipp nincs : 90-es vonal, Onga állomás.

Kezdőpont felé így néz ki.

Előzmény: Törölt nick (117)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.28 0 0 119
Köszönöm a felvilágosítást, skacok, most már értem a dolgot. Alacc mesternek pedig külön az F1-et. :-)
M41-2314 Creative Commons License 2007.05.28 0 0 118

Majdnem :)

Párszáz km-rel arébb kelet-északkelet fele.

Előzmény: Törölt nick (117)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.28 0 0 117
Azon gondolkozom, hogy hol lehet 2 vágányos állomás ívben. Balaton déli part?
Előzmény: M41-2314 (116)
M41-2314 Creative Commons License 2007.05.28 0 0 116

Igazad van, elírtam, bocs.

És az egyvágányú fővonallal is igazad van...

 

Előzmény: Törölt nick (115)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.28 0 0 115
Az az előjelző az ismétlőjelző, és valamelyik egyvágányú fővonal. ;-)
Előzmény: M41-2314 (114)
M41-2314 Creative Commons License 2007.05.28 0 0 114

Sziasztok.

 

Egy előjelző és két kijárati jelző. Hol járunk?

Törölt nick Creative Commons License 2007.05.28 0 0 113
Azért nem lehet villogó sárga, mert az 40-re ad előjelzést, de a két sárga + egy függőleges sárga lámpasor az 15km/h, tehát erre a megállj jelzésre vonatkozó előjelzés van.
Előzmény: gmarc (111)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.28 0 0 112
"A csökkentett sebesség, vagyis a villogó sárga."

Helytelen válasz! 1 sárga vagy kétsárga, attól függően hogy kitérőbe vagy egyenesben mész-e hozzá.
Előzmény: gmarc (111)
gmarc Creative Commons License 2007.05.28 0 0 111

A csökkentett sebesség, vagyis a villogó sárga.

 

A vízszintes zöld lámpasoroknak pedig gyorsan illetve lassan villogó zöld fény.

Előzmény: Törölt nick (110)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.28 0 0 110
Én ezzel mind tisztában vagyok. Én arra próbáltam értelmet adni, hogy az előjelzőn nem vörös és sárga optika van, hanem zöld és sárga, és nem azon múlik egy kijárati jelző fényeinek a száma, hogy milyen messze van a következő jelző, bár mondjuk erre van kivétel pl. ha az első térközjelző nincs megfelelő fékúttávolságban, mert akkor egyvágányú pályán az átmenő fővágányban lévő kijárati a 3 fényű helyett 4 fényű.

De tényleg pl.: a két sárga és egy függőleges sárga lámpasornak mi az előjelzése?
Előzmény: gmarc (107)
IPG Creative Commons License 2007.05.28 0 0 109
3.-ra reagálva:

Ez az egyvágányú pályákon mindig más és más. Menetirányváltáskor ellenőrzik a foglaltságot, a sorompók működését, stb.
Az, hogy te mit látsz menetirányváltáskor, az nagyban függ attól, hogy hol vagy. Minden térközjelzőnél ez más és más.
Előzmény: Törölt nick (95)
gmarc Creative Commons License 2007.05.28 0 0 108

mivel a következő jelzőt nem kell előre jeleznie, mert az messze van

 

"Ez így ebben a formában nem igaz!" © Dr. Torgyán & Vendégsín:-) Lásd az előző hozzászólásomat. Minden jelző előjelzi a következőn várható jelzésképet.

Előzmény: Norbeee1980 (97)
gmarc Creative Commons License 2007.05.28 0 1 107

Na akkor pontosítsunk még tovább:-)

 

1. A MÁV-nál sebességjelzési rendszer van. Fényjelzőnél minden jelző egyrészt azt mutatja meg, hogy az adott jelző mellett mekkora sebességgel lehet elhaladni, másrészt utal a következő jelzőn várható jelzésre (teljes vagy csökkentett sebesség, vagy továbbhaladást tiltó jelzés).

 

2. Mi értelme van a 2,3,4 optikának?

 

Ez logikai összefüggés. Amennyiben a következő jelző pl. egy előjelző, tipikusan az állomásközi közlekedésre berendezett pályán van ilyen, egyvágányú pályákon, akkor az állomás kijárati jelzői 2 ill. 3 optikásak, mégpedig azért, mert az előjelző három jelzésképet tud (általában):

 

- egy zöld (szabad Vmax-szal, a következő jelzőn Vmax várható)

- egy sárga (szabad Vmax-szal, a következő jelzőn "Megállj" várható)

- egy villogó sárga (szabad Vmax-szal, a következő jelzőn csökkentett sebességet engedélyező jelzés várható).

 

Namost ha visszamegyünk az állomás kijárati jelzőjéhez, akkor az egyenesen átmenő vágány kijárata, ha szabad, akkor csak zöld lehet (itt Vmax, mert egyenes, az előjelzőn Vmax).

 

Ha kitérőből haladunk ki, akkor az alsó sárga a jelző melletti elhaladást engedélyezi 40 km/h-val, a felső zöld pedig az előjelző bármely jelzésképét jelzi előre, tehát mindenképp fokozhatjuk a sebességet a kihaladás után Vmax-ra.

 

Ha térközös a pálya, akkor rögtön az első térközjelzőn már megjelenhet pl. egy vörös fény is, ez esetben az engedélyezett kihaladás 40 km/h-ja után nem fokozhatjuk a sebességet, mert a következő jelző megállj-állású, tehát a felső zöld helyett felül egy sárga jelenik meg. A 4 optikás jelzőben tehát alulról felfelé: sárga-vörös-sárga-zöld fények vannak. (Mindig alulról felfelé értelmezzük a jelzéseket).

 

Remélem érthető:-)

Előzmény: Törölt nick (100)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.28 0 0 106
Az irányjelzés szerint működőket a 60-as években átalakították sebességjelzésire, akkor jöttek be a mostani "nyalóka" jelzők, így a 3 és 4 fogalmú térközjelzőket átalakították sebességjelzésire, ezeket a 70-es évek végéig mind leszerelték, helyettük a szabvány térközjelzők vannak. Az 5 és 6 fényű kijáratikat pedig a 60-as években kezdték megszűntetni. A lényeg, hogy a 70-es években leszerelték az összes ilyen régi jelzőket.
Előzmény: toth_bela (105)
toth_bela Creative Commons License 2007.05.28 0 0 105
Az F1-ben lévő jelzőket meddig használták? Az ilyen típusú jelzők meddig voltak üzemben?
Előzmény: Törölt nick (104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!