Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

atuc Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46645

Akkor fogalmazzunk úgy, hogy nem okoskodok, hanem tévedsz.

 

A környezetvédelmi osztályok mint láthattad emelkedő sorrendbe vannak szedve. Ez egyértelmű jelölés. A kettő többet ér mint egy,ez nyilvánvaló.

A dízel pedig bizony környezetkímélőbb ezt tudomásul kell venni. Hiába a magasabb NOx meg részecskekibocsájtás, ez csak fajlagos érték, az összes összetevő tekintetében a dízelmotor tisztább üzemű. Még valami. Az Eurobesorolás minden értéket g/km-ben ad meg, a jobb fajlagos fogyasztás miatt itt is látszik az előny.

Kár hogy nem tudom beszúrni az összehasonlító diagramot a kétféle motor szennyezéséről, de a zöldkártyatanfolyamról csak a jegyzeteim vannak meg.

 

Ja, forrásom a KFF különböző mellékletei, valamint a Rendszeres Környezetvédelmi Felülvizsgálat (RKF) című könyv.

Előzmény: 409 (46642)
naszredin Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46644

 

Na igen ez magyarázatot ad pár dolgra!

 

Előzmény: TDITomi (46639)
Zsomborg40 Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46643
Safi tudsz jönni Msn re?
409 Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46642

Attól tartok nem jól okoskodsz!
Ezeknek a kódszámoknak ugyan van közük a környezetvédelmi besoroláshoz, de nem feltétlenül jelent a magasabb szám alacsonyabb környezetszennyezést.
Az "okoskodásod" szerint, pl. egy 2000-ben gyártott szabályozott keverékképzésű, katalizátoros motor, ami 2-es kv. osztály, környezetszennyezőbb mint egy 1994-es kamrás diesel, mert az 3-as, vagy 4-es kv. osztály. Ez azért nonszensz lenne.
A dieselek környezetvédelmi jellemzői, azonos euro besorolás esetén is rosszabbak a benzinesnél, köszönhetően a magas részecske, és NOx-ok kibocsájtásnak.
Előzmény: atuc (46622)
micar Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46641
Abból láttam balansztengelyest!
Lent van az olajpumpával egyben és rohadt nehéz.
nem jó az 1,9 felfúrva?
Előzmény: szami17 (46633)
1Y/AAZ Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46640
Szerintem most már utoljára:

- Alufedeles 90 lovas főtengely+dugók+hajtókarok (ALH)
- Lemezfedeles 90 lovas főtengely+dugók+hajtókarok (AHU)
- PD 130 lovas főtengely+dugók+hajtókarok (AVF)

Valamit el kéne adnom, hogy el tudjam dönteni melyiket fűzöm be... mert még nem tudom.

saficar@gmail.com 20/5979-315
TDITomi Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46639
Gondolom nagyon sokan olvassák ezt a fórumot,olyanok is akik soha nem fognak regisztrálni,és beirni.
MI AKIK ARRÓL BESZÉLÜNK HOGY HOGY SZEREPELTÜNK A VERSENYEN,AGYILAK MÁS KATEGÓRIA VAGYUNK,ellentétben azokkal akik néha beleolvasnak a fórumba,és apróbb dolgokkal erősítik az autójukat.
Nem elvenni akarom a kedvét senkinek a tuningtól!!!!!DE MI VERSENYREJÁRÓK MÁS KATEGÓRIÁBA VAGYUNK AGYILAG!!!!!
TDITomi Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46637
Kb 1éve apránként építgetem,de pár hónapja intenzíven.
De most átgondolok mindent,hogy hogy tovább.
Előzmény: BuliJoe (46623)
BuliJoe Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46636
Kérdés csak egyébként csak az ... miért nincsen még olyan diesel kat nálunk ami nem utcai erős autó versenyét hozza ...

Üdv,

Joe

Előzmény: BuliJoe (46635)
BuliJoe Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46635
Az én kocsim most 1420 kg. Most mivel az asszony ma holnap szül mindíg nálam van két nagy bőrönd ha menni kell. Ha ezt nem számítom, akkor is velem együtt kb 1530-1550 kg. Így is hozza a 14,00 402 m-en. Szerintem nem a lentről ébredő erőnek van itt baja, hanem annak, hogy fent nem olyan határozott. A Venti Tomi állítása szerint 1100 kg. 430-450 kg előny van súlyban, nem is beszélve a Golf II-es ről ami úgy ment el melettem mintha álltam volna. Nekem nagyobb célvonali kell és akkor sokkal jobb eredményre is képes lehet a kicsi kocsi! Csak kérdés megéri-e majd ha fejleszt az ember.

Vagy fogjam a mostani dolgaimat és rakjam be én is valami szuperkönnyű valamibe????

Üdv,

Joe

Előzmény: Törölt nick (46627)
naszredin Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46634

 

Még a végén bejönnek a 12-es adagolóval szembeni fentartásaid! :-/

 

Előzmény: Törölt nick (46613)
szami17 Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46633
nem uj ketliteres pd vagy pd sdi
Előzmény: micar (46609)
vulture99 Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46632
Azt elfelejtettem, h most Ford TDCI 5w50es olaj van benne fullsynth, előtte Castrol RS sport volt, azt kicsit eszegette, mondjuk csak 2-3 decit 10000-en, ebből még semmi nem fogyott 7000 alatt
Előzmény: vulture99 (46631)
vulture99 Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46631

Hello!

 

Adódott kicsi problémám, amire nem tudok rájönni, h mi lehet a gond. Golf2-be be van kötve MFA és azon szoktam nézegetni az olajhőmérsékletet, most melegebb időkben nem ritka, hogy 104 fokra felmegy, a max 106 volt eddig, ami pedig a legrosszabb, hogy ezt kb ilyen 100-110es utazósebességnél. Az MFAval mondjuk van alapvetően egy kicsi baj, pl felkapcsolom a tompítottat és felugrik 4 fokot, de ezt vissza szoktam számolni. A gondra egyszerűen nem tudok rájönni... Lehet, h rosszul van bekötve a gyári vízes hőcserélő ami a szűrőház alján van, vagy az lenne a baj, h nincs fent kipudobom, és nincs emiatt fojtás? Vagy egyszerűen nagy kamu amit kiír az MFA? Ha van vmi tippetek azt megköszönném.

safety car Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46628
hát igen de ezt nálam is láthattad hogy nem rossz az elektromos de nem is egyszerű:-(
Előzmény: Törölt nick (46624)
TÉDÉI Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46625
Az 502-en befér időbe illetve a 130-as szívósorral kap elég levegőt? Most ALH-n GT20-as csigabiga 502 csöcsökkel és egy kis MAP szenzor becsapás k.b 1.1,1.2 tölthet széria zsebcoolerrel van véleményed szerint milyen LE-t tudhat így. Csak hogy a 20%-ot ki tudjam számolni. 
Előzmény: Törölt nick (46619)
BuliJoe Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46623
Jól megy a kocsid, de ha a súlyűt nézzük többet is tudnia kellene!

Mióta építgeted a kocsit?

Üdv,


Joe

Előzmény: TDITomi (46621)
atuc Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46622

Na okoskodok egyet itt hétfő reggel.

 

Úgy látom sokan keverik az emissziós határértékeket(EuroI. II. III. IV. V.) a környezetvédelmi osztállyal (1-13).

 

Átalakítás szempontjából ugye az első szabály az, hogy az átalakítás után a környezetvédelmi osztály besorolás nem lehet alacsonyabb mint előtte.

Akkor tekintsük át az osztályokat egyszerűsítve. (Érthetőbb és nem kell fél napot gépelnem.)

 

0

Katalizátor nélküli Otto motor, jóváhagyási jel nélküli vagy jóváhagyási jellel ellátott dízel motoros.

 

1

Szabályozatlan katalizátoros Otto motoros.

 

2

Szabályozott katalizátoros Otto motoros.

 

3

Euro I. dízel motoros

 

4

Euro II. dízel motoros

 

5

Tiszta gáz, elektromos ill. hibrid üzemű

 

6

Euro III. Otto motoros szabályozott katalizátor, OBD rendszerrel

 

7

Euro III. dízel

 

8

Euro III. dízel OBD rendszerrel

 

9

Euro IV. Otto motoros szabályozott katalizátor, OBD rendszer

 

10

Euro IV. dízel OBD rendszerrel

 

11

Euro IV. dízel OBD rendszerrel (csak újabb jóváhagyási jellel)

 

12

Euro V. dízel OBD rendszerrel

 

13

EEV dízel OBD rendszerrel

 

Ebből a rövid áttekintésből látható, hogy két azonos emissziós határértékű (pl. Euro IV.) autó közül MINDIG a dízel van magasabb környezetvédelmi osztályban.

Tehát dízelesíteni bármelyik autót lehet elvileg évjáratfüggetlenül. (Nem biztos hogy mindig megéri.)

De az fontos hogy akármilyen motor nem építhető be.

Adott ugye a példa 2004-es Polo? asszem. Oké. Az Euro IV bevezetési dátuma 2005. 01.01. Tehát lehet még csak Euro III is 6-os kv. osztállyal, de lehet Euro IV is 9-es kv.-i osztállyal. A probléma az hogy egy GolfIII mondjuk AFN motorral is csak max 4-es kv. osztályt képvisel, így ebben nem lehet gondolkodni.

A forgalmiban ellenőrizni kell a kv.-i osztályt. Ha 6-os, akkor jó lehet egy GolfIV motor, AGR AHF ALH ASV motorkóddal. Ha 9-es, akkor valami újabb PD motor jöhet csak szóba.

 

Nem voltam túl hosszú? 

Előzmény: 409 (46593)
TDITomi Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46621
Hm....
Hát nem is tudom mit mondjak.
14.5-ös idővel épphogy bekerülni a döntőbe?...
A 11es adagoló 0.5másodpercet hozott csak,0.3-0.4 másodpercel többet vártam.
Dehát ez van,most ugy nem érdekel az egész kocsi egy darabig,aztán meglátom hogy mi lessz(fejlesztés tovább,vagy abbahagyom)
balabmw Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46620
megint villanyos az adagolód? miért?
Előzmény: Törölt nick (46619)
TÉDÉI Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46618
Érdeklődnék hogy szerinted teljesítménybe mennyit hoz a 11-es elem a 10-eshez képest? (ELEKTRONYOS)
Előzmény: Törölt nick (46617)
AndrewTdi Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46616
A nagy cooler k**va drága és alig hoz.
Előzmény: Atommanó (46612)
AndrewTdi Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46615
Ismertem. Isten nyugosztalja, nyugodjon békében!
Előzmény: Törölt nick (46597)
AndrewTdi Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46614
köszönöm
Előzmény: 409 (46595)
Atommanó Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46612

Sziasztok!

 

Mennyire van értelme annak, ha a 110-es TDI-re rakok egy nagyobb coolert, egr-t kikötjük, és katalizátort kipotty???

Valami chip van benne, mert jobban megy mint kéne...1.15-öt tölt maxon a turbó...a Vag-com szerint...

naszredin Creative Commons License 2007.05.28 0 0 46611

 

Azért az sem rossz, sokan szeretnék, ha ennyit tudna az autójuk, közöttük én is !

 

Az adagolóról lehet tudni valamit?

 

Előzmény: Törölt nick (46610)
micar Creative Commons License 2007.05.27 0 0 46609
balansztengelyest?
Előzmény: szami17 (46608)
szami17 Creative Commons License 2007.05.27 0 0 46608
Hallo urak a segitsegeteket kernem tdi vagy sdi 20 motortombot vagy fuzott aljat keresek. Tel:0630 524 64 07
Omegatd Creative Commons License 2007.05.27 0 0 46607
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló többször módosított 6/1990.(IV.12.) KöHÉM sz. rendelet 3.§. (5) bekezdése előírja, hogy a forgalomban lévő jármű kialakítása, felszereltsége és tulajdonságai csak abban az esetben változtathatóak meg, ha a változás a jármű közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi jellemzőit nem rontja le.
Előzmény: kiron (46599)
naszredin Creative Commons License 2007.05.27 0 0 46606

 

Hú vazze, részvétem! :-(

 

Nem régen kezdett el, ide az Indexre is írogatni.

Tele volt tervekkel. :-(

 

Előzmény: Törölt nick (46597)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!