"ha bármi kell seperc alatt megvan az alkatrész, akármi. + a szerelések. "
Kivéve amikor nem... és itt most nem feltétlen a PAS hibájára gondolok, mielőtt őket védve véresen nekemesel....de a gyárral se egyszerű sokszor a harci menet...
Cessna: Európa szerte ezer SZÍNVONALAS szervíz centrum. Alkatrészraktár, stb...
Ha Diamonddal komoly gond van, akkor azt is LOAN-ba kell vinni... Ezzel szemben itthon igencsak "egyeduralkodó", így amit akar azt csinál, míg Cessna sárkány /Lycoming motor javításra több szerv is jóvá van hagyva. Ha nem tetszik valami, mehetsz a másikhoz, de Diamond ügyben hova mész?
..annyi tényszerű észrevétel,hogy a diamond,cirrus..pár éves korában felét,vagy még kevesebbet ér,10 év mulva semmit.Tökölön a Diamond alkatrész arany,ha alkatrészt vennék,kihagynám őket.
Cessna 40 éves korában...hm,persze,ez sok dologtól függ,de maradjunk annyiban,finoman fogalmazva JOBBAN tartja az árát...
Szerintem,ha hosszu távra gondolkodik az olvtárs:CESSNA!
mindkettő nagyon jó kis gép, de a diamond mellett szól többek közt, hogy a gyár a szomszédban van (wiener neustadt), a márkaképviselet pedig tökölön. ha bármi kell seperc alatt megvan az alkatrész, akármi. + a szerelések. nagyon kellemesen repülhető, gazdaságos ésatöbbi sallangot már nem is említem. menj ki tökölre és tegyél egy próbakört. http://www.pannonair.hu biztos vagyok benne, hogy szivesen fogadnak.
hellosztok egy kérdésemre légyszi válaszoljatok. melyikről van jobb véleményetek és miért jobb a diamond da40-es vagy a cirrus sr22 gts kérlek minnél elöbb válaszoljatok mert sürgős lenne köszi
a DG (http://www.dg-flugzeugbau.de/) gyárt olyan vitorlázógépeket, amiknek a törzsébe van segédmotor, ezek vontatásból szállnak fel, és ha szükséges akkor a motorral kijönnek egy-egy szorult helyzetből.
de vannak ultra light-ok, ahol a motorral fel is tudsz szállni, meg amit csak szeretnél.
ha érdekel ilyesmi, keresd meg a Pannon Air Service-t (www.pannonair.hu) email: panair@pannonair.hu vagy szasz@pannonair.hu
Egy rep.napon kb. 8-9 éve láttam egy szuper könnyű kis gépet, amin nagyon pici motor volt, de sajna nem tudom milyen tip. volt.
Miskolcon volt ez. És valami olyan volt mint a motorok alatti robogók.
Tudja-e valaki:
1.) Hogy száll ez fel? ( Mármint vontatás, és csak azután ha vitorlázashoz nem elég jók a termik, akkor "motorozik", vagy önerőből is fel tud szállni?)
köszönöm szépen HA-MCB még egy olyan kérdésem lenne hogy a három repülő közül (cirrus sr22 turbo, cessna 182, diamond da40)melyiket ajánljátok a legjobban?
egy olyan kérdésem lenne ami nem igen ide tartozik. most szeretnék majd ven egy teljesen új cirrus sr22turbo repülőgépet de sajnos nem tudom hogy itt magyarországon ki oktathat vele. nem tudjátok véletelen? ha van valami véleményetek a gépről azt is szívesen olvasom!
Van olyan készlet is Cessna alá, amelyik alkalmas földi le-fel szállásra. Nagyobb körültekintéssel, de rendszeresen repülnek ilyenekkel túrista utaztatásra Ausztrália környékén.
Viszont csak erősített sárkányszerkezettel engedi a gyártó a vizi üzemelést. Erre upgrade kell, ami nagy pénz. Az életartam így is töredéke a normálnak. A Cessnánál.
Nem. Csak vízre szállnak és a kerekeken gurul fel a vízbe lejtő betonrampára. Az utas már a parton száll ki. Az indulás fordítva, tehát vízbe be, vízről fel és huss......
Van nekem valahol egy komplett anyagom, ami a magyarországi vízirepülésre lett kidolgozva. Talán ott akadt el, hogy nem sikerült egyeztetni a Hajózási Felügyelettel. A vízen úszó repülőgép már vízijármű, nem légi......
Más.
Keresünk egy 182-es Cessnát, lehetőleg 1997-98 utánit. Ha tudtok ilyenről kérem, hogy tudassátok.
Sétarepülés szinte bárhol lehet,de nem vizről felszállva..leszállni...
Perceken belül elérhető balaton minden szeglete,de gyorsan el lehet érni a velencei tavat akár a Dunát is.
Áprilistól megengedett a motorcsónak,sokan visszajönnek az adriárol,az tuti!
Ha fél óra lenne egy c-172vel 18-20 rugó-3személyre-napi százezer biztos összejönne.Minusz óránként 30liter 100okt benzin(néha 98)az 280-450ft/l:max 13500ft.Plusz kis 15w40 shell olaj(2800FT),biztositás:72000ft Hungitól 3 hónapra....igy is maradna haszon.
Úgy tudom, a 90-es évek elején volt egy cég, amely szerette volna úszótalpas An-2-esekkel forradalmasítani a Balaton környéki utasrepültetést. Az ötletből aztán nem lett semmi, vélhetőleg a környezetvédelmi tilalmak miatt.
OFF 2:
Arról, hogy mennyit lehet "kaszálni" a Balaton-parti sétarepültetésekből, érdemes lenne megkérdezni néhány bennfentest. Amit én, mint balatoni lakos láttam: 1992-től nyaranta szinte 10 km-enként volt egy sárkányrepülő placc. 2000-től ez a mennyiség elkezdett csökkenni, mára pedig csak mutatóba maradt egy-egy vállalkozó szellemű társaság, akik (szerintem) horribilis összegekét mutatják meg fentről a tó panorámáját.
Emellett nincs egyetlen vízfelület sem kijelölve sem reptérnek, sem nem nyilvános fel-leszállóhelynek. Elég gáz lenne, amikor kilebegtetés közben feltűnik egy két kóbor gumimatrac vagy vizibicikli :)
Magyarországon egy darab "amphibian"sincs,érdemes volna amcsiból kis pizé konténerbe hozatni egy átalakitó szettet,Balatonon kaszálni lehetne az utasrepültetéssel...
Kell hozzá a szakszón kivűl "vizijártassági"is,igaz ennek ára elenyésző egy ppl.hez képest...
Nem tudom,ha kerék is van a talpon,hogy oldják meg a betonon való kormányzást,mert ugye orrfutó nincs,csak két segédkerék az elején.
Mennyiben más lehet a kilebektetés technikája,mivel-szerintem-beleérne a betonba a talpak hátsó sarka.Vagy nem?