Kicseréltem a Tranzisztoromon komplett kuplungot (tárcsa-szerkezet-csapágy). Nem volt gáz felbakolva szerelni, de a kuplungharang 14 db 13-as fejű csavarjának levegős kulcs nélkül nekiállni öngyilkosság. Levegős kulccsal 10 perc. Komplett kuplungszerkezet a Vaterán 20EFT a LUK márkájú.
motormosas föleg tavasszal igen hasznos tud lenni (so) + latod is, ha v.hol elment egy szimmering vagy tömites. egy normalisabb szerelö nem is nyul hozza egy turhasabb motorhoz.
telre beallitottam egy csarnokba a gepet es kivontam reszlegesen a forgalombol. hat igy talan meg 5-6 ev v.hogy megoldhato vele. nincs kedvem egy masikat venni halom penzert amire aztan 2-3x ennyi penzt kell költeni, hiaba fiatalabb.
kepeket nem csinaltam, sajnalom is, de nem volt nalam a gep. :(
4 kört ftottam, abbol kettö tetöig telepakolva. megijedtek amikor meglattak mennyi szart rakok ki egyszerre. mondjuk nem is tudtak arrol, hogy lesz lomtalanitas. azt hittek csak ugy lerakom gyorsan aztan eltünök ... :)
Még nem. Kell még egy vízcső, meg a fűtés csövek. A hátsó futómű várat még magára, mivel az Grancinál van. Ma rendeltem hozzá szilenteket az Oldcarstol. Aztán ha megjön akkor az is csere és a fékrendzert fel kell tölteni, légteleníteni, aztán a motort beindítani.Ja és persze vizsga....
Ha leveszem a beöntő sapkát, nincs kékes fehér füst. Nem nagy a kartergáz.
Inkább az a gáz, hogy onnan szív sok levegőt és nem a légszűrőházból.
Most, hogy állítottam a pillangószelepen, hogy alaphelyzetben, nagyobbat van nyitva, így úgy veszem észre, jobb lett valamivel, de így meg nem megy le a gázpedál padlóig ugyebár.
Ha kihúzod az olajbeöntő sapkát járó motornál mekkora a kartergáz?Szemmel láthatóan jön ki kékes fehér füst az olajbeöntő helyén?Rossz sapkával még nem volt dolgom.Fék tökéletes?Mert ha a szervódob kicsit is ereszt,sokszor hallható a sziszegés a fülkében,akkor a vákumpumpa a többlet levegőt benyomja a motorba,ekkor előfordul nagy kartergáz és olajfolyás.Illetve ha kopott a moci akkor lehet még ilyen,de azt már észre vetted volna más jelekből is.
Kérdeznék. Az a gondom, hogy ahogyan a levegőt szívja a motor, olajat is szív fel a kartergáz-visszavezető csőből. Ez hogy lehetséges? Rossz az olajbeöntő sapka, vagy? Én elgondolásom szerint, azért van, mert a karterg.vissza.vezetésnél sokkal nagyobb a vákum, mint a légszűrő felől jövő csonkban. Persze, csak alapjáraton, mikor kicsit van nyitva a pillangószelep. Ha már nyitom jobban, akkor nem onnan szív többet.
Felszívja az olajat, az meg amikor leáll a motor visszafolyik szépen a levegőszűrőre. Grrrr...
Kipuff tartó gumit és hátsó lengéscsillapító szilenteket cseréltem.
Meg volt olajcserém + szűrők!
Előtte szépen lemostam a motort. Főleg azért, mert néhány helyen szivárgott az olaj. Másnap aztán kiderült honnan folyt. Olajleeresztő csavar (kicserélve), meg a vákumpumpánál. Kapott egy új tömítést az is. Úgy nézem, hogy az olajteknő tömítésnél is enged valamit, pedig azt tavaly nyáron cseréltem.
Akkor most megfiatalodott a géped. :-)
Főleg ha télen nem is használod, akkor valsz még később kell elővenned a listád.
Csak most nyugalom van. Ahogy nálam is. Nem járok sokat a géppel, mert nincs benne 1-es sebességi fokozat, a Trafo kollégától megvett váltó még a pincében pihen... Mondjuk nem mutatkozott be szépen, elhoztuk Robitól majd' 250 kilométerről, és az utolsó 40 méteren (a murvás úton) billent meg, és folyatta bele a maradék olaját a faterom Lupo-jába...de amint beköltözik az autómba (és jó is), hatalmas köszönőírásokat fogok írni...:)
Úgy néz ki, hogy mindenki dolgozik és mindenkinél müxenek rendesen a tranyók.
Ket hete csereltem le a komplett kipufogomat (elsö+hatso dob).
Elsö dob 60.- EUR (noname), hatso dob 19e (bosal).
Na evvel a kocsi most kereken 10 eves koraval jobb allapotban lehet mint egy atlag 3 eves verda Mo.-on. Persze amit hasznalnak intenziven es csak a pecset miatt viszik (szak)szervizbe ...
Minden ki van cserelve rajta !! Fekek, gatlok, kuplung, gumik, kipuff stb.
Motor/valto meg mindig nem csibeszkedik. KOP-KOP ! :)) Ha annyit jarok vele az elköv. 5 evben mint eddig (5-6ekm/ev) akkor kb. 5-6 ev mulva elöveszem majd u.ezt a listat es kezdem elöröl. :-))
Holnaptol lomtalanitok a tranyokaval ... Sztem lesz min. 4-5 menetem telepakolva. Az elmult 15 ev szemetet kell kidobnom a telekröl. Na ilyenkor jo lenne egy hosszu+magas. :) Kepeket rakjak fel majd ? :)
A héten majdnem sikerült csinálnom egy jó képet, de sajna lassú voltam.
Szhelyen láttam: Egy régi fehér platós merci teherautó, vitt a hátán egy fehér csőrös platós Transitot. Elég szép állapotban volt. Már amennyire meg tudtam nézni menet közben.
én ezt használom központosítónak,ez egy régi sierra nyelestengely.De ha esztergáltatsz akkor a központosító csapágyba 15mm tengely megy,ez a rész legyen 30mm hosszú,a tárcsánál 22,9 mm az átmérő,itt a hossz természetesen mindegy,tudjad kihúzni miután lehúztad a csavarokat.Ja a kipuffot sem kell leszedni,ki lehet forgatni a váltót.Sajna akna nélkül visszatenni jó erőpróba lesz