Fűkasza ügyben egy kis gyakorlati tanácsot kérnék a topic-tól. A fűnyíróm mellé tervezek venni egy szegélynyírót, vagy fűkaszát, de nem tudom eldönteni melyik lenne nekem az ideális...
Az udvarban csak a nehezen hozzáférhető helyeket szeretném vágni (ehhez elég a szegélynyíró), de a ház előtt van egy ~150m2-es terület, melyen egy 2m mély árok (patak) is van. - Sajnos jelenleg bozótos, de azért nem gondolom, hogy vágólap kellene hozzá.
Szóval a lehetséges választások: Stihl FS38 (38e) vagy FS45 (46e) - Husqvarna 24C (40e) szegélynyírók köztt és Stihl FS55 (95e) - Husqvarna 125R (70e) a kaszáknál
No ma a 3,5 LE-s Briggs fűnyíróm olajcsöpögését kiiktattam egy hengerfej-tömítés cserével (iszonyú lerakódások a hengerfejen, a dugattyún és a szelepeken). A kést ellenőriztem, ki van egyensúlyozva. Beindítottam, ment szépen, de a gép mégis eléggé ráz. Olyan lehet, hogy a függőleges tengely kicsit elferdült/elgörbült? Múlt nyáron elkaptam valami nagy követ, ami miatt a kés terelőlapátjának egyik szegecse elszállt. Újraszegecseltem, kiegyensúlyoztam. Azóta ráz az egész gép. A tengely ilyentől elgörbülhet? Tapasztalat?
A Plus áruházzal szemben, a főút másik oldalán van egy stihl bolt és szerviz ahol vállalnak kertigép javítást. Vagy ha van időd és lehetőséged, akkor vidd le a gépedet Nádasdladányba és keresd Szenci Istvánt. Ebben az esetben sokkal olcsóbban megúszod a javítást.
Én egy Stihl fs 80 géppel vállaltam egyszer munkát, de nagyon kicsinek bizonyult a teljesítmény. Gyári adat szerint 25,4 ccm, 1,3 lóerő. A damilt lefogja a nagyobb fű, a dikicskést, meg a körfűrészt könnyen visszalöki a durva susnya. A váltás egy 36,3 ccm -es, 2,2 lóerős (fs 350) gépre történt, ahol már nem volt ilyen gond. Nem akarlak tehát elszomorítani, de egy 1,1 lóerős géppel sokat fogsz dolgozni. Meg lehet persze csinálni vele, de fárasztó lesz. Még egy gondolat: a teljesítmény növekedésével együtt rendkívül növekszik a fogyasztás is, tehát ez ügyben jól állsz.
Sziasztok! Nemrég vettem egy Oleo-Mac 26ccm-is 1,1 lóerős fűkaszát. Erős gépnek tartom, mert nem kellett eddig 100%on járatni a motort soha. Meghirdettem magam és a kaszámat, hogy munkát vállalunk :) Érkezett is egy hívás. Van egy komplett temetői munka. Kb 2,4 hektár, persze nem telibe, hiszen a sírok is ott vannak. Két részes: az egyik az csak füves, forgolódós semmi gond. A másik kicsit bozótosabb. Oda nem is lesz elég a damil. Szóval, most gondolkozok a munkabéremen, de azon is, hogy milyen stratégiával nyírjak, hogy a gépem is megmaradjon meg haladjak is. A benzin Shell, az olaj, Oleo Mac, a zsír molibdén diszulfidos Oleo Mac) Az óránkénti 10 perc szünet az elég lesz a gépnek? Bírni fogja ezt egyáltalán? Jó lenne, ha igen, mert a mostani helyzetemben ez nagyon kirántana minket a slamasztikából... olyan 6-10forintos négyzetméterárnál... :)
Segítséget szeretnék kérni, mert a Honda motoros kapálógépem bemondta az unalmast. Az időm, de főleg a szakértelmem kevés. A tünetek: motor GCV160, 3éves keveset használt. Szikra van a gyertyánál, de nem indul el a motor. Már korábban is tapasztaltam, hogy hidegen elég nehezen indult, melegen aztán pöccre. Valaki azt monda, hogy a túlságosan megdöntött gép is lehet a probléma oka, márpedig nálunk elég szűk fordulók vannak. Tavasszal a gép beindult,de egyik sor végén lefulladt a motor. Az olajat és a benzint lecseréltem.
A gép Várpalotán van,de csak hétvégén érek oda. Gépdoki működik még Palotán a szervíz? Valami elérhetőség is jó lenne.
ezt én is csak megerősíteni tudom. miután a magyar leírásból nem sikerült kihámozni, hogy kell hidegen indítani, elolvastam az angolt, és az pont ezt írja le, így működik is.
Köszönöm szépen természetesen nem haragszok!
Ha a használati utasításban is így lett volna leírva szavamat sem hallattam volna: (Hidegindításkor a szivatót mindaddig használd, amíg egyet nem röffen a motor és utána máris leáll. Ekkor állítsd a kis kék szivatókapcsolót normál állásba és folytasd a startprocedúrát. 1-2 rántás után a motor életre kel, amint hallani fogod emelt fordulaton pörög majd. Normál alapjárati fordulatra kb. 5-10 másodperc után állíthatod egy gázfröccsel, ami kikapcsolja a hidegindítási alapjáratot.)
Korszerűséget tekintve a 335Rx-et terveztem, de pont nem volt és a eladóval történt beszélgetés után jött a képbe a 240R. Annyit mondott róla, hogy ez 1 „barbárbiztos” gép és kérdésemre azt felelte azért nincs rajta üzemanyag – pumpa, mert az csak elromolhat. Az első benyomást leszámítva szerintem nem fogom megbánni a döntésem, mert tényleg bika gép, még csak damillal harcolok vele a bejáratás miatt, de így is visz mindent :D
"Sokan nem tudják, hogy ha Briggs motor karburátorát szétszerelik, összeszereléskor a karb.membránt elő kell feszíteni, és csak azt követően szabad a karburátor csavarjait meghúzni. Ha ezt nem teszed meg, a szivató nem fog rendesen működni, tehát rángatás, cincálás, stb."
Szia Zsozs! Ha nem haragszol, s míg a Gépdoki ide nem ér: gratulálok az új gépedhez, nagy Rambó a 240 R ebben a kategóriában. Sajna nem a legújabb fejlesztés, van pár rigolyája, ettől persze még egy nagyon jó gép, csak ki kell ismerni. Ha megfigyelted, ezen a modellen - nem is tudom miért - elhagyták az üzemanyagszivattyút, magyarul azt a kis gumicuclit, amit nyomkodva felpumpálod a benzint a karburátorba. Ezért a 240 R hidegindítása kissé nehézkes, főleg a szűz motorra igaz ez, ami benzint még nem is látott, hiszen az üzemanyag - pumpa híjján - a rángatások nyomán tudja elárasztani a rendszert, ami kezdetben eredményezhet 20, vagy annál több berántást is. A helyzet a továbbiakban javulni fog, mivel a karburátorban mindíg marad majd annyi benya, amitől beröffen a motor. Hidegindításkor a szivatót mindaddig használd, amíg eggyet nem röffen a motor és utána máris leáll. Ekkor állítsd a kis kék szivatókapcsolót normál állásba és folytasd a startprocedúrát. 1-2 rántás után a motor életre kel, amint hallani fogod emelt fordulaton pörög majd. Normál alapjárati fordulatra kb. 5-10 másodperc után állíthatod egy gázfröccsel, ami kikapcsolja a hidegindítási alapjáratot. Ha ezek után a hideg motor kicsit dadog, aztán megáll, túl hamar adtál gázfröccsöt, szüksége lett volna még egy kicsit a magasabb fordulatú alapjárat - félszivató- dúsabb keverékére. Megoldás: a szivató pöcköt szivató állásba kapcsolod és rögtön viszza alaphelyzetbe, ezzel aktiválod újra a hideginditáshoz szükséges magasabb alapjárati fordulatszámot. Ezután start, beindul, rekedten pörög - ilyenkor forog a vágófej is - majd gázfröccs, aztán beáll az alapjárat. Ha kifogy a benzined munka közben - javaslom ne fogyjon ki - ugyanilyen nehezen fog indulni a meleg motor is, sok rángatás lesz, míg ismét felszívja majd az üzemanyagot. Ebben az esetben, de csak ebben, megengedett a szivató használata még meleg motornál is, de csupán 3-4 rántás erejéig, aztán ki kell kapcsolni, és a gázkar meghúzásával a szivató félállását is ki kell kapcsolni és úgy lehet tovább rángatni, míg be nem indul. Sok sikert.
Sziasztok! Ma vettem egy al-ko te600 elektromos szegélynyírót damilos autómata fejjel. a gép nagyon jó (még) csak a damil fogy nagyon, milyen damilt érdemes venni, és kb mennyibe kerül. Esetleg damil helyett mást használjak? A fejet, hogy lehet leszedni. Köszönöm a segítséget.
Leginkább Gépdokihoz intézném kérdésem. Ma vettem 1 Husqvarna 240 R tipusú gépet. Összeraktam a leírás alapján és indítottam volna ahogy kell :), de nem akart indulni többszöri (20) rántásra sem. Pár perc pihenő után szivató nélkül gázkar mozgatásával beindítottam és járattam óvatosan, kis terhelés mellett. Melegen szépen indul. Gondolom első szavad a szervíz, de mivel itt a hétvége kérdezem, hogy ezzel a módszerrel merjem-e indítani? Tippelem azt, hogy a dugvahangolás nem az igazi. Piszkálni nem akarom még.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni fűkasza ügyben. Van egy motoros fűnyíróm, de bizonyos helyekre (árokpart, a kert bizonyos részei) csak igen körülményesen használható. Úgy gondoltam, hogy beruházok egy fűkaszába, és van is két kiszemeltem, amik most akcióban meg is vásárolhatók.
Az egyik az AL-KO FRS 410 , a másik MTD 710 . Az AL-KO 35 eFt, az MTD 30 eFt. Az AL-KO -ra 3 év garancia van. Ti melyiket választanátok? Létezik-e ebben a kategóriában jobb vétel?
Nagyon jó a fórum, átolvastam az utolsó kb 500 hozzászólást, és ez alapján vettem egy ALKO HE700-as sövénnyirót, ami nagyon jól bevált, bár még csak bejárattam kicsit egy kis aranybokor formára vágásával.
Lenne egy kérdésem is: Van a családban egy ALKO EURO 800-as elektromos gyűjtős fűnyiro, aminek a kése erősen el van kova, és a kést rögzito csavar sincs a legjobb állapotban. Tud esetleg valaki olyan boltot budapesten, akinél lehet ilyet kapni? Vagy bármilyen x-cm-es kés jó hozzá?
Nekem ilyen van, tavaly vettem kb. 750m2-en használom. Eddig nekem bevált bár gyorsan telerakja a fűgyűjtőt. (Ritkán használom :) ) Annyi baja van csak, hogy a hátsó kereket-tolót magábafoglaló műanyagot egy torx lemezcsavar rögzíti a házhoz. Ez a csavar nagyon könnyen kilazul. Én már mindkét oldalit elhagytam és egy átmenő hagyományos csavaros megoldással helyettesítettem. A berakáshoz nőgyógyász fogások hosszú ujjak és türelem kellett mert a belső oldalon van egy terelő lemez (gondolom a mulcsozáshoz szükséges légáram kialakításához) ami nehezíti az operációt. Valaki kérdezte, hogy a gyertyapipa hogyan jön le. Én simán lehúztam. Lehet, hogy csak szimplán több erővel kellene megpróbálnod.