1,6-os Aurist nem akartam üvegelni 135 kilóméterével :) Az 1,4 cee'd meglepően csendes volt 160-nál, már motor-ügyileg. (Azért a bazi nagy tükör kevert egy kis turbulenciát.)
Mind a Corolla 1,4, mind az Auris 1,6 motorja nekem alapjáraton hangosabbnak tűnt kissé és enyhe vibrációval a kormányon, ami a cee'd-ben sehol. De ami nagyon határozott különbség, a gázpedálra a reakció. Sokkal spontánabb a cee'd. De ahogy írtam, a kocsi futása sokkal könnyedebb, légiesebb ( váltó fokozatvétel, gyorsulás, szlalom), mint ha könnyebb lenne több mázsával, alacsonyabb súlyponttal.
Hozzánk azért hozták kapásból az erőssebbet, mert nem érintette költségeket, most azonban már nem súly, hanem teljesítmény adó van, így várható a megjelenése.
Többen nyüszögtek, hogy miért nincs részecske-szűrője a dízelnek, na állítólag a 90 lovasnak lesz, mert az anélkül nem teljesítené az előírásokat. Szerintem nem csak a feltöltést, akkor már gyanítom a befecskendezést is változtatták a kicsiben. Kevesebb fogyasztást nem nagyon várnék tőle, mivel a fajlagos hatásfoka szerintem az erősebbnek jobb és valószínű a váltó is hosszabb lesz benne.
A cee'd gyökeresen formálja át a márka megítélését. Már a Sorento is jó volt, de nem húzó kategória a kontinensen a SUV, úgy, mint odaát. A Rio is állat jó, de gyenge médiatámogatás és marketing volt mögötte. Mai napig rácsodálkoznak a miénkre. :)
megfelelő csökkenéssel 1,9 ezer kocsit értékesített az első negyedben, míg a Kia 46 százalékkal 700 darab közelébe növelte eladásait. Mindez elmaradt a (hobbi)terepjáróiról ismert Ssangyong teljesítményétől: a 49 kocsi közel négyszer több az egy évvel korábbinál.
Már régebben teszteltem a Corollát, szép, igényes, de túl "steril" nekem. Részletmegoldások nem tetszenek az autón (pl lámpák).
Ha a fordulat 100-nál 3.000, akkor természetesen arányosan fel kell szorozni. 130-nél durván 4.000, 160-nál közel 5.000. A Meglepő, hogy nem volt tolakodó 5 ezernél sem. :)
Veszprém a támaszpont. Formációs Magyar Bajnokságra mentem fel Miskolcra a 7végén, támogatom az táncegyesültetet. Így volt mindjárt az autópálya teszt :).
Bocs, de mint volt Megane II tulaj ezzel nem értek egyet. Pénteken adtam el a 1,6 benzin kombit. Ha hosszabb lenne az 5., akkor kevésbé lenne rugalmas autópályán. A Megane 130-nál (óra szerint) 4000-et pörgött. A nyomatékcsúcsa meg 4200-nál van, így is jártam vele, ami óra szerint 140 feletti tempót jelent. Bármilyen emelkedőre fel tudtam vele menni, úgy, hogy nem kellett 4.-be visszaváltani, hogy szétbőgje magát.
Az új Scenic már a szalonban is 6. sebességes váltóval volt szerelve, nem tudom, hogy a Megane is ezzel jön-e, mert Automata váltóval rendeltem (Újból Megane II 1.6 benzin).
Bocs, ha kicsit off volt a hozzászólás, de eredetileg én is Cee'd-et akartam venni, de végül nem vártam meg a kombit.
Én ezzel a maradványértékes konstrukcióval veszem meg, és alaposan átszámoltam rengeteg ajánlatot, nem gondolom, hogy rosszul járnék vele.
Tökéletesen egyetértek ezzel! Én is valami hasonló hitel összeggel számolva (2.4 milla), hasonló THM-el és ugyanennyi hóra (120), kb 800E forinttal kellett volna többet fizetnem. Ha ezt lebontjuk 10 évre, akkor szerintem nem rossz ajánlat, főleg ha megnézzük 10 év múlva mit fog érni 800E forint... A 0% kezdőbefizetést mint már említettem, én is helytelennek tartom.