Ritkán szólok hozzá, de most olthatalan közléskényszerem van, ami abból adódik, hogy szombaton életem legnagyobb élményét élhettem át. Eddig is úgy gondoltam, hogy a rockzenekarok közül a PF az egyetlen, amelyik olyan mély és egyetemes lételméleti kérdésekkel foglalkozik, amit rajtuk kívül senki más. Rogers Waters üzenete egyértelmű volt, a hátamon szaladgált a hideg miközben hallgattam őt! :-)))
Felemelő érzés volt, ahogyan "tízezer szív együtt dobogott"
A zene és a látvány életre szóló élményt adott, de szerintem ezzel nem voltam egyedül. :-)
Szerintem a The Division Bell-le semmi probléma. Watersnek a Radio KAOS votl zeneileg elég trendi lemeze, mégse jött be. Na, azt a korongot én sem csípem.
Sansz van rá, de most már mindannyian 60 felett járnak, - igaz ez csak a dob szempontjából gáz - és a legfőbb akadály jelenleg Gilmour.
Ő az aki hangoztatja, hogy nem akar újra arénákban játszani. Márpedig ha együtt játszanának újra négyen, akkor teljesen nyilvánvaló, hogy legalább 50 ezres stadionokban kellene fellépni. Egyébiránt ha Davidnek van akkora tűréshatára, hogy (újra) elviseli Rogert, akkor még a munka nagy része is lekerülhetne a válláról. Csak játszania kellene. :))=
Mellesleg Wright is nyilatkozta (Roger és Mason után), hogy újra szeretne a Floyddal koncertezni.
Szerintem nincsen azzal baj, csak nem szabad ugyanazt várni tőle, mint a Waters-el közös Floydtól. Ugyanígy vagyok a Gilmour szólóval: Floydnak csalódás, de Gilmournak jó... De Waters se Floyd magában. Valahogy kellett, hogy ezek ketten inspirálják/kordában tartsák a másikat.
Waters ilyen, a végére a többiek sem tudták elviselni. Ez a bizonyos kisiskolás durcija a Radio KAOS vagy az Amused To Death lemezén méginkább jelen van. Viszont érdekes, hogy hasonló kaliberű szövegek vannak a Momentary... vagy a The Division Bell lemezeken is, pedig addigra Waters már messze járt a Pink Floydtól.
nem a szövegekre gondolok. hanem az ennyire szájbarágós politizálásról. nem biztos, hogy az eredeti zenekar többi tagja szívesen azonosulna ezzel. és nem a nézeteivel (hiszen azokkal minden normális ember tud) hanem azzal, hogy ez ennyire jelen van a koncerten, és ennyire kisiskolás stílusban, durcásan...
A zenekar filozófiája Waterstől jött, miután Barrett elment. A The Dark Side-tól csak ő írt szövegeket. Nagyon kevés dal volt a 73 előtti időkből, talán csak a Set The Controls... Egy hang nem volt például a Meddleről vagy az Atom Heart Motherről.
Szerintem ez több volt, mint egy egyszerű rockkoncert. Vizuálisan is tolmácsolta a Pink Floyd üzenetét a felgyorsult világról, a háborúról, az erőszakról és a környezetpusztításról. Mindez nyakonöntve irodalmi utalásokkal is, például a disznóval (Orwell) vagy a soma feliratú kapszuával. (Huxley) Bár, ha visszagondolok a Floyd 94-es wienerneustadti bulijára, az is elég vizuális volt. Viszont a lényeg a zene. Ugyanilyen maradandó lett volna látvány nélkül is. A technika csak megerősítette ezt a jó kis muzsikát.
A 2002-es kisstadioni saját felvétel? Nekem van egy, amely az Another Brick In Budapest címmel adott ki valaki. Ez van Neked is vagy valami más a forrás?
Rutinos audiophil/pIIp/PC-júzer(guru?)/ODD-szagértő vagyok, 2 éve csak a foo-t használom, de köszi a jószándékot; jól jöhet másnak is a segítség... ;9)
A 2002-est pedig kitörő örömmel fogadnám a magam részéről... :-D