Kíváncsiságból dolgoztattam a kereskedőt. Potenciális vevőként az 1.4 benyást választom 3.5 milláért. A kezdő: 20% a thm: 6 % a hitel: 2.8 milla, a futamidő 120 hó.
A kinyomott törlesztési terv szerint:
Dátum: Tőke törl.: Kamat fiz.: Maradék tőke:
---- 16.800,- 14.000,- 2.783.200
Ez volna az első befiz. Tíz évre a kamat 896.000,- ft.
Szal a 2.8 millát inkább a családi vállalkozásba fektetem. Persze még az is jobban jár aki simán a bankba teszi a tőkét.
Azt is +értem aki tőke híján összerakja a 20 %-ot és 120-ra veszi fel a hitelt. Lehet, hogy így kényelmesen tudja fizetni, jelen esetben pl. a 30.000,-Ft-ot, de mondjuk a 60 hónapos futamidővel fizetendő 55.000,-et már nem.
Viszont a pl. 0%-os indulás tényleg nagyon nagy felelőtlenség.
Én új autó ellenes vagyok alapból és ezért ez az első új kocsim. Általában 2-3éves kevéskilométert futott autókat vettem idáig. Ugyan így gondolkodva szerettem volna venni egy Corollát, de íreálisan soknak tartom a 2-4éves kocsik árát.(2.7-2.8m) A cee'd-et novemberben láttam előszőr és beleszerettem. A januári teszvezetés pedig megyőzött. Azt a 600000ft plusz megéri és új autóban ülök. De lényegében fogtam is 600000ft-ot mert a kocsim 1.1m forintért akarták beszámolni, de másnap eladtam 1.41m forintért és majdnem 300000ft-ot tudtam leküzdeni az árból. Így már szimpatikusabb volt a csere. :)
Én sem értem, sokan hogy mernek 10éves futamidőre autót venni, főleg 10-20%-os kezdő befizetéssel. Ügye kb 2-4 évig az ember csak a kamatokat fizeti és utána az autó árát, aminek értékvesztése 2-4 éves korban már a vételárnak az 1/3-át is meghaladja. És sokan akik így veszik az új autót 1000ft-ért tankolnak a kúton, vagy évi 2-3000km mennek a kocsival. Bátrak az biztos. Ha a pénztárcám nem bírja, akkor inkább egy olcsóbb használt autót vennék, mint hogy eladósodjak egy jó pár évre.
Igen jól tudod. Az 1.4-es G Astra is ennyit forgot száznál. Én úgy érzem 4000-es rpm felet jön meg a hangja, de még mindig halkabb az Astránál. (kb 140-145km/h) Pl egy Swift, Liana, SX4 mérföldekkel zajosabb.
Én is gondolkodtam ezen a lízing kérdésen. Alapvetően azt nem értem, hogy hol éri meg 6-10 évre hitelt felvenni egy autóra. Ennyi idő alatt sokkal többet fizet vissza az ember, ráadásul lehet már rég kihullott alóla az autó, de még mindig fizeti. Sajnos ez a mai gépeknél erősen valószínű. És ezt márkafüggetlenül mondom.
Lehet rövidebb futamidőnél magasabb a törlesztő részlet és a THM, de hamarabb lesz az enyém az autó és hamarabb szabadulok meg egy havi fix költségtől...
Ja tegnap láttam egy beige cee'd-et Szigetszentmiklóson a csepeli kivezetőn...kövezzetek meg, de első ránézésre én sem tudtam eldönteni, hogy jól látom-e. Először azt hittem előző Corolla pedig erősen cee'd fan vagyok! :))))) Tudom eretnekség! Égessetek meg! :))))
"Közben megjelentek a maradványértékes konstrukciók is: Alacsony törlesztőrészlet, de futamidő végén marad x összeg, ami valamivel kisebb, mint az autó lejáratkori értéke. Lejáratkor befizeted az x-et a banknak. Na ez egy vicc, ezt is be kéne tiltani."
Itt nagyon OFF, de el szeretném mondani, hátha más is hajlik rá. Bár autóhitelt nem pusztán fórum alapján választanék, akkor se, ha bankos írja:
Nem feltétlen kell betiltani, csak okosan kell csinálni. Mi most cseréltük barátnőm autóját: régi autója beszámítása lett az új autó kezdőrészlete (kb 40%), még befizettünk egy kicsit, a lehető legminimálisabb maradványérték (igen, van maximuma és minimuma, nálunk 30%) választása, a maradék rövid futamidejű (aki tanult pénzügyet, annak középtávú, mert 36 hónap, jelenleg a piacon ez inkább rövid... És itt az igazi sajnos!!!) és a lízingcég által megengedett legminimálisabb összegű lízing. Igaz, a rövid futamidő miatt kicsit magasabb a THM. DE! 3 év múlva az autó még éri kb az újkori ára 50-55%-át, ergo leadjuk, 30% lemegy a maradványérték kifizetésére, máris van megint egy kis kezdőnk, hozzáteszünk még 20-30%-ot és megint a fele befizetve egy újnak, 30% maradványérték, 36 hó hitel/lízing. Higgye el mindenki, átgondoltuk, jobban ki fogunk jönni belőle, mintha nem létezne a maradványérték. És 3 évente lehet új autónk. Igazából olyan, mintha bérautóval mászkálnánk és a lízingcég fizetné nekünk kauciót (ez a maradványérték, amit a zsebünkben hagy a futamidő végéig).
Mi az, hogy "már"? Mutass nekem mai korszerű kis hengerűrtartalmú benzinest, ami kevesebbet pörög száznál, és megy is valamennyire... (igen a sokda 3 hengeres HTP-je a fábiában nem pörög, cserébe nem is megy.... :) )
Nem tudom én semmi rendelenest nem hallok. Én nap mint nap megyek több féle autóval (nem egy tipus), és a cee'd nagyon halk. Pont ma ecseteltem a feleségemnek, hogy furcsa ez a csend! A G Astrám se volt hangos, de ez jobban le van szigetelve nála. (motor, futómű zajok stb) Én még majd esőben leszek rá kíváncsi. Mikor hoztam haza lazán jöttem vele 130-al, fel sem tünt a sebesség, csak mikor ránéztem a kilométerórára. :)
Ha jól emlékszem, akkor a gumi pontos tipusa Michelin Energy E3A.
Én is nagyon jó fogyasztást mértem. 248km-re (~70km országút, a többi város) 15.x liter benzint tankoltam a computer 6.7L-es fogyasztást kalkulált, én 6.1L fogyit számoltam. :)