Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4182
:-)))))
Előzmény: sihaha (4164)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4181
...'A' oldali vezetőállás trepnije alatt lévő kék dobozt...

Ezt?















...akkor már nincs jelföladásod a Szergelyre

Miért ne lenne? (És Szergej.)
...de amit el kell vontatni, azt el is tudod vontatni.

Gondolod te.

Az éberségi felhívások ugyanúgy működnek...

Erre azért befizetek.

...a Vezér Úr nem látja a következő vonalszakaszt...

Lemegy a redőny is?
Előzmény: Blokki (4150)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4180
szergely

Még mindig Szergej.
Előzmény: Blokki (4147)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4179
A Dunapack iparvágánya, Pesterzsébet.
Előzmény: Bálint23-24 (4135)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4178
Azon a gépen csak ott lehetett életben maradni, ahol ő volt épp.

Ott, előrébb, hátrébb.





Előzmény: cs1014 (4142)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4177

Annyi az egész, hogy kiveszed az 'A' oldali vezetőállás trepnije alatt lévő kék dobozt,...

 

Ha már eszement nagy hülyeséget akarok csinálni, akkor nem dobozokat szerelek ki-be, hanem megszakítok egy villamos áramkört. Szerintem egyszerűbb.

 

Amennyiben a hibaelhárítást is ezzel a logikával végezted, akkor nem egy könnyen értél a problémák végére.

Előzmény: Blokki (4150)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4176

Ha sofőrnek szólítana,az jobb lenne?

:-)

Előzmény: M41 2204 (4171)
m61019andras Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4175

Jó, így világos. Majd egyszer én is körülnézek a levéltárban csak más témában.

 

Előzmény: Bárdos Imre (4174)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4174
Sajnos nem. A személyiségi jogok miatt. A levéltári kutatások kezdetén - mivel baleseti témában kutatok - vállalnom kellett, hogy az ilyen iratokat nem adom át senkinek, nem hozok nyilvánosságra a személyiségi jogi törvény hatálya alá eső adatokat, stb. Ha mégis ilyet tennék, akkor a levéltár megtagadhatja előlem a baleseti iratok kutatásának lehetőségét. Pedig azt sem volt egyszerű elintézni, hogy kutathassak ilyen témában, így nem kockáztatok. Bocs.
Előzmény: m61019andras (4173)
m61019andras Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4173

Érdekes, mindig vannak kérdőjelek.

El tudnád nekem küldeni az itt nem publikált  jegyzőkönyvet és ami még van a balesetről?

 

Előzmény: Bárdos Imre (4172)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4172
Még egy kis kiegészítés az eseményekhez.

A mozdonyvezető vallomása szerint "a férfi a bal sínszál külső oldalán, a kavicságyon kívül állt. Amikor a vonat tőle kb. 10 méterre volt, a gép elé vetette magát"

A távíratban leírtakkal ellentétben a gázolás a 1390/1391 sz. szelvényben történt, az általam idézett ügyirat ezt közli is. Később ezt a táviraton is kijavították tollal.

A gázolás után a mozdony- és a vonatvezető hátrament és a negyedik kocsi alatt a két sínszál között találta meg az áldozatot, akiről megállapították, hogy még él. A mozdonyvezető az állomásra szaladt, majd a mentőket a szolgálattevő útján értesítették. Mikor az irodához ért a mentők már szirénázva ment a színhelyre így feltételezte, hogy azokat a polgári lakosok már értesítték. Visszament Ő is, addigra a mentők a sérültet a vonat alól kiemelték és elszállították. Azonosítani nem tudták, mert csak egy "Magazin" c. újság (a vonatvezető írta így az eseménykönyvben) volt nála, valamint egy kulcscsomót találtak a "Tolatási Határ" tábla tövében. Mindkettőt átadták a mentőknek.

A mentő a sérülttel 19:47-kor távozott, a halál beálltát a községi körzeti orvos állapította meg 19:55-kor, az áldozatot 20:15-kor a balatonszemesi hullaházba szállították.

A gázoló vonat 19:56-kor érkezett meg Baklatonszemes állomásra és onnan 25 perc késéssel folytatta útját 20:01-kor. Forgalmi okból 38 perc késéssel érkezett meg Budapest Déli pu.-ra.

A mozdony- és vonatvezető szolgálatuk végeztével eseménykönyvet írtak az esetről, a mozdonyvezető által elmondottakat pedig 06.11-én a Nyugati motorszínben jegyzőkönyvezték. (Rendőri kihallgatásról nem találtam adatot).

A baleseti jegyzőkönyv felsorolja az áldozaton látható sérüléseket is, de ezt nem részletezzem. Voszont nem a homlokán volt roncsolódás és nem a jobb lábszárát csonkolta a vonat.

A baleset másnapján - nappali világosságban - a helyszínt újra átvizsgálták, ekkor találták meg az áldozat órájának három részét is. Ekkor helyszínrajz is készült, melyen rögzítették az áldozat tashelyzetét, vérnyomokat, stb.

Egyik korábbi hozzászőlásomban már említettem a Dr. Károly Imre által a MAVOE-ban az eseményről tartott előadást, valamikor 1986 körül. Imre akkor fotót is mutatott a gépről, melyet a vonat érkezése után a Déli pu.-n készített a VBO vagy a rendőrség, a gázolás lehetséges nyomait keresve. A gépen látható nyom vagy sérülés nem volt.

Az, hogy a vonatot ilyen gyorsan tovább engedték a helyszínről, abban az időben általános volt. Komolyabb átjárós baleseteknél (ahol közúti járművel ütközött vonat és esetleg több áldozat is volt) a pálya - esetleges - felszabadítása után a vonat folytatta útját és annak személyzetét senki sem faggatta a gázolás miatt lelki állpotáról.

Végezetül, ha a kocsik alá ugrott (volna) a színész, akkor miért állt volna meg a vonat? Annak személyzete honnan tudta, hogy elgázolt valakit, ha csak nem látták? Feltételezem, a tükörben akkor sem nézték az esetleges öngyilkosjelöltet.



Előzmény: m61019andras (4128)
M41 2204 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4171

Kedves Blokki, örülök, hogy néhány mozdonyvezetőt megpróbálsz oktatni szakmájuk rejtelmeiről. Csak úgy tippre, az utolsó csepp a pohárban náluk az lenne, ha betanított gépkezelőknek szólítanád őket. :))

Előzmény: Blokki (4150)
Gashpy Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4170
:-o ?
Előzmény: Blokki (4148)
V63-017 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4169
Ha felhő van az égen, akkor a bikák és a tehenek sem szeretnek legelni:))

Okos állatok ezek, tudják, hogy eső lesz! :D
Előzmény: rg7 (4167)
V63-017 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4168
Én csak az anyósülésről figyeltem az eseményeket! :D
Előzmény: dzcsiga (4163)
rg7 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4167
Csak ne legyen felhő az égen.-)))

Ha felhő van az égen, akkor a bikák és a tehenek sem szeretnek legelni:))
Előzmény: D F T (4155)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4166

Az a biztos, hogy semmi sem biztos!

 

Ült ő eleget! Csak ismer a 100%-os vonóerőszabályozáson kívül más értékeket is. (pl. 30-40-50-stb.+ esetleg homok)

Előzmény: sihaha (4164)
dzcsiga Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4165
Az biztos,hogy Te sem ültél még Taurus-on esős időben.

Na ezzel alaposan melléfogtál! :-)))

...Még napos száraz időben is elpörgött.

Most akkor szárazidőről vagy esős időről beszélsz?

Előzmény: sihaha (4164)
sihaha Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4164
Az biztos,hogy Te sem ültél még Taurus-on esős időben.
Előzmény: dzcsiga (4163)
dzcsiga Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4163
A vezetőasztalon balról a 2. kar.
Azzal nagyon jól lehet szabályozni a vonóerőt úgy, hogy ne pörögjön. :-)
Előzmény: V63-017 (4161)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4162
Kivétel erősíti a szabályt. Mint ahogyan azt vasútéknál már megszoktuk.
Előzmény: V63-017 (4161)
V63-017 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4161
Volt szerencsém Tauruson utazni vonalismeret keretében. Még napos száraz időben is elpörgött.
Előzmény: exmv (4160)
exmv Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4160
Egyes típusoknál :)
Van mozdony, amelyik már attól kapar, ha meglátja a felhőt :)
Előzmény: Törölt nick (4156)
papanatoo Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4159

Csepeli szabadkikötőnek tűnik.

Előzmény: Bálint23-24 (4135)
1047 005-2 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4158
"Remélem nem mozdonyvezető vagy"

Csak van benne valami,ha már többen mondják.(vicc)
Előzmény: cs1014 (4152)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4157

Hát bizony mozdonyvezető a "Szentem"!

Sokak bánatára vagy örömére, az most más kérdés. :-))))

Viszont elég jól űzi a dolgokat! Itt most engedd meg Blokki Topiktárs, hogy ne tegyek hasonlító jelzőt e sorokba.

Előzmény: Blokki (4147)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4156

Csak ne legyen felhő az égen.-)))

A tapadási viszonyok függnek attól, hogy csillagos, borult vagy napfényes az égbolt?:-))

Előzmény: D F T (4155)
D F T Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4155
"Siemens és Krauss-ék gyermekei pedig 1300 tonnát is felrántanak azokra a lankákra"
Csak ne legyen felhő az égen.-)))
Előzmény: cs1014 (4153)
bsasa Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4154

Látom te mindenütt megtalálod a magad -gonosz- embered!

Szerintem is benned van a hiba.;;;;))))))

Előzmény: cs1014 (4153)
cs1014 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 4153
már nincs jelföladásod a Szergere

A jelfeladás független a jármű berendezéseitől. A jel vétele esetleg nem annyira...


A legutolsó infóm szerint a cirlrbötüs ruszki Szergely a dunántúlon a szentgáli vonalat is bírta a Bakonyban

Micsoda értesülések! Gergőék cibáltak ott pár évtizedig vonatokat.

az olasz villanygép viszont megfeküdt kb. 2-szer

És mi az összefüggés? Az olasz mozdony máshol is megfeküdt, mert nem volt olyan jó. A magyar, meg a német villanymozdonyok nem feküdtek meg olyan intenzítással, mint Cicciolina tette (mer' ő olyan fetrengős volt :-)). Sőt, ahol a grisa 4-500 tonnát hatvannal rángatott fel, ott és ugyanazt a Ganz vellanyos masina gond nélkül menetrendi sebességgel, a Siemens és Krauss-ék gyermekei pedig 1300 tonnát is felrántanak azokra a lankákra, mondhatni, mint a rongyot. Szóval a kérdés nem az, hogy egy kalorikus gép, avagy a felsővezeték a vonóerő forrása, hanem az, hogy hány ló lakik a masinában.
Előzmény: Blokki (4150)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!