Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gábriel401 Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5860

"A műhely/ek/ben, a balesetmegelőzés érdekében, csak az arra jogosultak tartozkódhatnak"

Ez elég baj (máshol is így van), mert elgépiesíti az egész átvizsgálási-javítási folyamatot, bár szerintem a fő (be nem vallott) indok az, hogy ne tudj megbeszélni a szerelővel otthon stb. elvégezhető javításokat, amivel a szervíz bevételtől esne el.

Előzmény: Novi1 (5859)
Novi1 Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5859

Szerintem azért más az állás pontunk ez ügyben mert másak a szervíz tapasztalataink.

 

Hali!

Diplomatikusan profi válasz :-)), amivel egyetértek, mint a hsz többi részével is.

Nyilván /márka/szervíze is válogatja. Gondolok itt a helyben felállított mércére és a szerelőgárdára /bár a selejtje elöbb utóbb úgy is kihullik/, akik a jóhírnév megtartása ill. emelése érdekében kell, hogy ténykedjenek a tulaj, a kuncsaft és a technológiai szabályok figyelembevételével. No, nem eccerű a dóguk :)))

Ebben a topicban is volt már szó nem egy helyről, pro ill. kontra. Vannak ajánlható és kritizálható szervizek. A 'Flotta' tagjainak tapasztalata azért is fontos, mert mások okulhatnak belőle, bár erőltetni semmit nem lehet :)).

A márkaszervízek között összehasonlítási alapom nincs, aminek oka van :)). Több mint hat éve járok alkalom-, és szükség esetén vácra /elött offautó passat 'sufnituning'-al gurult több mint tíz évet megbizhatóan/, a jelenlegi hat éves Lajossal és a másfél éves 'Flotta'Lacival :)). Itt a leadott autót, az ügyfél kérésének megfelelően megjavítják. A javítás során talált 'egyebekről' az ügyfelet /akár telefonon is/ tájékoztatják, aki a várható költségek ismeretében dönthet, hogy azonnali, vagy késöbbi időpontra halassza az orvoslást. Esetleg máshol javíttat. A műhely/ek/ben, a balesetmegelőzés érdekében, csak az arra jogosultak tartozkódhatnak.

A fentiek miatt is nyugodtan merem ajánlani bárkinek Kornélt és csapatát, bár tudom egyes flottatársnak a távolság meghatározó lehet.

Mindenkinek szép időt és élvezetes Km-eket :))

Novi  >;-))

Előzmény: Zsazsiehi (5857)
Picuj Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5858

OFF

Zsazsi ne haragudj már hogy megkérdezem, de neked mi az anyanyelved? Mert ha a magyar, akkor javaslom sürgősen nézz egy nyelvtan tanár után! Bocs de ezt nem tudtam megállni...

ON

Előzmény: Zsazsiehi (5857)
Zsazsiehi Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5857

Na Hali..

 

 Tiszta ügy hibát találltam szólók kijavítják.

Azt írod a szervíz nem keresgél hibát....

Neki le van írva,hogy mit kell megnéznije bizonyos kilométerek utánn.De ezzel nem hibát keresgél csak teljesíti az előírásokat.

 "A szerelő is siet, pénzt kell termelnie a tulajnak, máskülönben ugrik a munkahelye."

Hát nemtudom vajon ugrik e a munkahelye ha mondjuk SIETETT PÉNZT termelt és az ő hibájára visszavezethető egy halálos baleset.Nem csak kirúgják le is csukják.

Vajon megérte sietni pénzt termelni. Egyébként még sohasem láttam egy szerelőt sem sietni, kapkodni. Precizen megfontoltan végzik a munkályukat a kapkodásból még soha nemszármazott semmi jó. Természetesen megint csak a Mitsubishi szervízre hivatkozom.

Szerintem azért más az állás pontunk ez ügyben mert másak a szervíz tapasztalataink.

 

  Hali  Zsazsi

Előzmény: Stocz (5854)
kripic Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5856

"Ecotech bizbasz nem sportlégszűrő, hanem ..."

 

(Egyébként nem volt elírás, helyesen tényleg Ecotek-nek írandó...)

 

Persze persze, csak hát mivel - részben - a plusz levegővel fejti ki (számomra egyenlőre még csak állítólagosan) áldásos tevékenységét, ezért merészeltem ezen összefüggésben felemlegetni.

 

Egyébként most jöttem meg Kecskemétről (oda-vissza kb. 210 km, autópályán átlag 140-nel), egy ilyen út után idáig mintha üresebb lett volna a tank... Na majd meglátjuk....

 

További szép napot, élvezzük a napsütést:

kripic

Előzmény: Fox8 (5844)
Gábriel401 Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5855
Igaz, főleg, hogy én tényleg egy "mi autónk"-ból (Swift Sedan) ültem át! :c)
Előzmény: Fox8 (5845)
Stocz Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5854
"Igazából garanciaidő alatt jobb, ha én mondom meg mi nem stimmel és követelem a javítását."

Ez az általános gyakorlat.
A szervíz nem keresgél hibát, a tulaj úgy is szól, ha gond van. Csak hát a tulajok sem egyformák, nem azonos a műszaki felkészültségük, és a zajokkal, zörgésekkel szembeni tűrésük.
Ha nem szól vmiért, akkor az valószinűleg nem is lesz leelenőrizve. A szerelő is siet, pénzt kell termelnie a tulajnak, máskülönben ugrik a munkahelye. A könnyebb ellenállás irányába megy ő is.
Előzmény: georgbob (5851)
Stocz Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5853
Szia!

Valóban. Holnap megyek a szervízbe, utánakérdezek ott is.
Előzmény: Gábriel401 (5839)
Stocz Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5852
Szevasz!

Látod, pont erről beszélek. Ott kell lenned a szerelő mellett, hogy biztos legyél a dologban.
Általában én is így csinálom+valamit értek is hozzá.
A válaszodból gondolom, Te is.
És mi van azokkal, akik reggel beadják a gépet a szervízbe, és utána mennek dolgozni.
Ők nem ellenőrizhetik végig a dolgot, és lehet, hogy egy tanár, festő, ápolónő, stb. nem is ért hozzá.
Mondjuk egy lógó gömbfejet hiába nézünk (akár Te, akár én, akár egy szerelő), nem fog feltünni a hibája. Azt meg kell rángatni, és csak az érzi a gondot, aki csinálja.

Akkor is biztosnak kellene lenni az elvégzett munkában, ha laikus vagy, és nem állsz a gép mellett. Ezért fizetsz, nem keveset.
Mi akkor érezzük ezt, ha ott állunk a gép melett. De attól, hogy az idődet te is ott töltöd, a számla még nem lessz kevesebb.
Ennél a módszernél vagy a saját, vagy a munkaadód idejét/pénzét költöd.
Ez azért normális országokban nem így működik.

Üdv: Stocz
Előzmény: Zsazsiehi (5838)
georgbob Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5851

Támogatom az álláspontodat!

 Az első szervizem (igaz hogy költségtakarékost kértem, ami a pollenszűrőben merült ki) fél óra volt olajcserével együtt. Munkadíj 7000 Ft, ami tartalmazta az olajcserét, plussz a négy kerék ököllel történő kocogtatását. Igazából garanciaidő alatt jobb, ha én mondom meg mi nem stimmel és követelem a javítását.

Üdv

Előzmény: Stocz (5834)
Fox8 Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5850
Köszönöm a jókívánságod!Azt hiszem én is követem a többieket!
Előzmény: R*R (5849)
R*R Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5849

Átgondoltnak látszik, remélem sikerül!

A többiel ma autókáznak...

Előzmény: Fox8 (5848)
Fox8 Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5848
Szia!

Köszönöm a tanácsot,mert az mindig jól jön!
A twister az maradni fog,mert már igy is megvagyok elégedve a teljesítményével.Igen a motor háztető kivágása macerás,ezért is írtam hogy nem most lesz(úgy 1-1.5 év múlva),akkor összejön annyi zsé hogy komolyabban hozzá lehet nyúlni az autóhoz,és úgyis lesznek optikai átalakítások akkor ez már igazán belefér.Szerintem a lacsi egy nagyon könnyen tuningolható (optikai) kis dög,úgyanis már alapból jó alakú bestia.
A következő megoldáson töröm a fejem:
Ahogy a képen is látszik a Twisterhez egy gégecső kapcsolódik és ennek a szabad végére csatlakoztatnék egy olyan laposfejű légbeőmlőt,amit te is mutattál(Simota),és ez a laposfejű légbeőmlő fog 'kikandikálni' a motorháztetőből (természetesen köré a karosszéria színében egy kúlturált ház(légbeőmlő) lenne csináltatva).
Igy már lesz torlónyomás!Szerintem
Előzmény: R*R (5847)
R*R Creative Commons License 2007.03.11 0 0 5847

Szia!

Nem egyéb csak szerény vélemény: kúpos v. hengeres jó méretű direkttel is elérhetsz ugyanannyit, mint TWISTERREL és légbeömlővel. Nézz utána a Green TWIST légáram értékeinek (v. pl. szűrőfelület nagysága) és hasonlítsd össze pl. 120/100/140 mm (D/d/hossz-1,6-1,8-hoz jó méret) méretű Green kúpossal. Szerintem ellenőrzés nélkül tudja legalább a kétszeresét és nem kell kivágni a motorháztetőt. Vagy ha mégis el akarod követni, nem biztos hogy a TWIST a legalkalmasabb, mert nem csöves csatlakozásra méretezték. Vannak méretezett szetek -igaz drágábban- de megbízhatóan hozzák az adott érétkeket.

 http://www.simota.com/pro_in_carbon.php

A lényeg: kísérletezni szabad, csak egy kivágott motorháztetőt körlményes visszafoltozni v. áthelyezni, ha nem jön be teljes mértékben az elképzelés. a TWISTERT mosva jó állapotban el lehet adni, ha úgy döntesz.

 

 

Előzmény: Fox8 (5829)
Fox8 Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5846
Cápa!
Neki is fent vannak az első sárfogói:-)
Fox8 Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5845

Tudom már volt róla szó,de olyan jó hogy a "mi autónk"
Fox8 Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5844
Az Ecotech bizbasz nem sportlégszűrő,hanem fogyasztáscsökkentő szelep.
Előzmény: ooz1 (5841)
Zsazsiehi Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5843

Szia

 

Szerintem meg nem mert mi is megyünk ismerkedni kirándulni.

 

 

  szia zsazsi

 

Előzmény: Gábriel401 (5842)
Gábriel401 Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5842
Szia, köszi a jókívánságokat, szerintem holnap utolérlek, mert elmegyünk egy kicsit ismerkedni egymással! :c)
Előzmény: Zsazsiehi (5840)
ooz1 Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5841
EcoTek bizbasz

te most a sport légszűrőről beszélsz?
Előzmény: kripic (5836)
Zsazsiehi Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5840

Szia

 

Gratulálok az új járgányhoz használld sok-sok egészséggel.

Ha igy folytatod a kilométerek gyűjtését lassan utolérsz az enyémben 102km-van.

 

 

  Helóka   zsazsi

Előzmény: Gábriel401 (5831)
Gábriel401 Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5839
Előzmény: Stocz (5835)
Zsazsiehi Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5838

Szassz..

 

 Na figyelj a munkámmal kabcsolatban 10 éve vezetek Mitsubishi L200-okat rendszeresen én viszem a szervízbe a munkafelvevőnek elmondom  mi a baj vagy  csak a kötelező 7500-an kénti szervíz.Behozzák az autót a szerelő csarnokba és abban a pillanatban ott vagyok mellette én is. Figyelem mit csinál a szerelő.

Csak akkor jövök ki a műhelyből ha kész az autó VÁGOD.

Tegyük hozzá ez a Mitsubishi és én ebből indultam ki.

Még nemtudom,hogy ez a Chevrolet-nél hogyan működik,de szerintem nem naivság elvárrni,hogy a munkályát rendesen végeze a szervíz.

 

   Hali   Zsazsi

Előzmény: Stocz (5834)
Fox8 Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5837
Egy tapasztalatot szeretnék veletek megosztani:vettem még annak idején a lacsira a chevy szalonban króm mérethelyes küszöbdíszt sok pénzért.No ezt nem ajánlom senkinek,mert nagyon sérülékeny értem ez alatt,hogy minden karc meglátszódik rajta, vagy úgy kell beszállni,hogy a lábad szigorúan nem érhet semmihez,és ezt magyarázd el az utasaidnak is,nekem nem mindig sikerült és ez látszik:-(
kripic Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5836

Sziasztok!

 

Üdv Gábriel, legyen sok örömed a gépben...!

 

Más:

Tegnap, pontosan a 16000. km-nél kiégett az egyik tompított izzó (Először, ugyhogy a'sszzem ennyi belefér....).

Gondoltam, ha már úgyis felnyitom a motorháztetőt az izzócsere miatt (jól megszivatott a lámpatest eldugott anyája, alig bírtam lebombázni...), beépítem a Cromagnon szaktárs által korábban említett és dícsért, általam a gépében megszemlélt, és a Lacsi első szülinapjára megvásárolt EcoTek bizbaszt.

Hát gyerekek, igazán nem akarok hosszútávú tapasztalat híján ódákat zengeni róla (mert pl. mindjárt nem értem, hogy mi az isten került ebben a műanyag szelepecskében ennyi pénzbe...), de úgy tűnik, ha még egy kis levegő jut általa a motornak, az bizony tényleg csodákat képes okozni...

Mint említettem, nekem a szűkítő kivétele is azonnali és jelentős javulást idézett elő a motorháztető alá szorított ménes futkározásában, ez a bigyó még erre is rátett. Ha elosztom kettővel annak a felét, ami szépet-jót erről a gyártó zengedez, és csak egy pici fogyasztáscsökkenés járul is a fentiekhez, már úgy néz ki, hogy megérte...

 

Szerintem a harisnyáslégszűrős csávó is valami ilyen hatásra vágyhatott, csak a harisnya ócsóbb, mint a direkt, vagy mint ez az izé...

 

Summa summárum: annyi levegőt a gépnek, amennyit csak lehet...!

 

Üdv:

kripic

Stocz Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5835
Én nem tudok róla, hogy a Lacsiban lenne övfeszítő.
Egyébként mint írtam én nem ezt a csatit húztam szét, hanem a bimm-bamm-ot hatástalanítottam.
Ezen az övfeszítőn meglepődnék (mármint, ha a milyenkben lenne).
Előzmény: cápaFeri (5830)
Stocz Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5834
Nem bántólag írom (remélem nem is veszed annak), de nagyon naív vagy.
Azt hiszed, hogy van összefüggés a lerobbanás és a szervízbe járás között?
Legfeljebb, ha ismerős szerelőd van. A szervízeknek is pénzt kell termelni, nincs idejük végigbogarászni minden autót. Sokszor még azt se, ami elő van írva. Leginkább azt nézik meg (és ez már egy jó verzió), amire panaszkodsz. És ez nem típustól függ.
Saját szememmel láttam, amikor egy jó nevű, japcsi gép j.e. kereke menet közben kifordult (majdnem letarolt). A tulaj tajtékozva szállt ki, mondván most volt kötelező szervizen.
Ez Magyarország. Ne legyenek illúzióid.
Előzmény: Zsazsiehi (5824)
Gábriel401 Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5833
Tapasztalatok lesznek, de 40 km után?! :c)
Előzmény: kripic (5832)
kripic Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5832

Mint korábban többször megemlítésre került: Önkiszolgáló ám... (csak aztán észrevételek, tapasztalatok ötletek is jöjjenek...)

 

A flotta:

 

01. Ádám77 - 1.6 SW Elite
02. Sarkany - 1.6 HB Elite
03. Novi - 1.8 SW ezüst Platinum  -=( Az oldal és Laceti-klub támogatója )=-
04. 1stperson - 1.6 HB Elite C
05. Feketebálna - 1.6 SW Platinum
06. Johnnee - 1.4 Elite
07. Rockdobos - 1.4 HB Elite
08. Zoli59 - 1.6 SW Elite
09. nagyharcos - 1.6 Platinum 5a - Ezüst
10. Lacettiman - 1.4 Elite
11. subvoice - 1.6 HB Elite
12. Bejfez - 1.6 Sedan Platinum
13. IJN Yamato - 1.4 HB Elite, Menta Hercegno (2005. 06. 10. Miskolc)
14. Komis - 1.4 Star 5a. mentazöld - Rómeó
15. teacska - 1.6 SW Elite, ezüstmetál
16. sz_peter - 1.4 HB Elite
17. Allanon1983 - 1.4 HB Elite
18. surrender - 1.4 Star 5a. bézs színu
19. sz946cs -1.6 Elite 5a. bézs (szül ido: 2005.08.15. Bp.)
20. fodorlaci -1.6 SW Elite Fekete (2005.09.21)
21. giha - 1.8 HB Sport
22. athee60 - 1.4 SE, mentazöld
23. Picuj - 1.6 SW Elite
24. JUZ1970 - 1.8 CDX, red rock (bordó metál)
25. Gles - 1.4 Elite, narancsmetál -=( Az oldal és Laceti-klub támogatója )=-
26. 1.4 Elite - bézs 5ajtó, 1.4elite(2005.03)
27. Hekky - 1.6 Elite Cool SW, melange beige
28. lassú - 1.4 Elite 5a. mint zöld (2005.12.28 Bp)
29. negist - 1.4 Star AC 5a Piros (2005.12.29)
30. pronto - 1.6 SW Elite mint green
31. KNÉ -1.4 Elite 5a. fekete veszedelem (2006.01.13.)
32. kojot68 - 1.6 SW Elite fekete (2005.12.13)
33. Toljadneki - 1.4 Elite AC Poly Sylver
34. Bloodaxe - 1.4 Elite AC Piros
35. lolkaesbolka - 1.6 Elite Sedan, (2004.10.) 47ezer km 5 izzócserével, hibátlanul
36. captain osi � 1.6 Elite SW
37. Papusch - 1.4 Elite Cool
38. hicar - 1.6 Sedan Elite ezüst.
39. bzsazsa - 1.4 Star Imperial Blue
40. dolfiazöreg - 1.4-es Stár, mentazöld
41. Chevroletti - 1.4 SE hb. Bordó Szikla (2005.09. / 18ezer)
42. t-bird - 1.6 Elite Aut. HB menta zöld/kék/szürke (2005.04.26.) 2 gyozelem (ellenfelek: 1. macska, KO, 2.Opel Vectra, totálkár)
43. Secretknight-1.6 elite HB denim blue
44. subi -- 1.6-os Lacetti Sedan Elite (fekete)
45. georgbob-1.4 melange beige WM DTM, új szívbillentyukkel
46. cápaFeri -- 1.4 Elite HB Poly Silver (2006.06.) (Keszthely)
47. Kalóz - 1,6 SW Elite AC, khaki green (2006.06) (Százhalombatta)
48. R*R � 1,6 Ti (2005.09.)
49. ranti750609 - 1.4 HB Elite Cool, imperiál kék
50. zmiklós - 1.6 HB platimun menta (2005.12.06)
51. pitty77 - 1.4 Elite 5a - Gyöngyfekete
52. pusztazamor - 1.4 Elite 5a - Metálfekete. (Pusztazámor)
53. Tityesz - 1.4 Star 5a - blue (2005.11.) (Paks) -=( Az oldal és Laceti-klub támogatója )=-
54. Karesz - 1.4 Elite 5a - Mint Green
55. Putyur - Sedan 1.4 Star - Poly Silver (Budapest XXII)
56. Ferencke - 1.4 Elite 5a - Poly Silver (Az ezüst nyil)
57. Rocky - 1.4 Star - A/C Fehér
58. Tuccsi - 1.4 Sedan Star - Mentazöld
59. Gyula - 1.6 Lacetti SW Elit
60. Polysilver - 1.6 SW Elite - polysilver (2004.12.30)
61. Alphaws - 1.4 Elite 5a - Denim blue
62. MA850 - 1.4 Elite 5a - RedRock (Pest Megye)
63. haver - 1.4 Elite 5a -
64. Mihály - 1.6 Elite Sedan -
65. Könyus - 1.4 Star5a - Imperial Blue
66. Littlejohn - 1.4 Sedan - Fehér
67. Fodorlaci - 1.6 SW Elite - Fekete
68. Johnny - 1.4 Elite II - Fehér
69. Dongó - 1.6 SW Elite -
70. Markó - 1.4 Elite 5a - Beige Metál
71. Stewe65 - 1.6 HB 5a - Gyöngyfekete
72. Flower- 1.4 Start+Cool 5a - Gyöngyházfekete metál
73. Göri - 1.6 SW -
74. Garmacor - 1.4 Elite 5a - Ezüstmetál
75. Tiborj - 1.6 SW - Ezüst metál
76. Werz - 1.4 5a - Mentazöld
77. Bobby _la_cetti - 1.4 Sedan Star Cool- Poly Silver
78. Semyr - 1.4 Star
79. Jani - 1.4 Star AC - Aranybarna
80. Labello - 1.6 Platinum 5a - Polysilver
81. Thomas - 1.6 Elite 5a - Fehér (Feldebrö)
82. Pecás - 1.4 Ezüst metál (Budapest XXI)
83. Kóma mester - 1.4 Elite 5a - Bordó metál (Budapest II)
84. Xoortes - 1.6 Elite 5a - (Ajka)
85. Iceman - 1.4 Star Sedan - Red rock (Budapest XVIII)
86. Frankie-boy - 1.6 SX Elite 5a - (Budapest XX)
87. tois - 1.6 SW Elite+ - Red Rock (Veresegyház)
88. CSUFI-1 1.4 Star 5 ajtós piros (Lenti)
89. Smidi 1.6 Premium 5 ajtós Ezüstmetál (Budapest XVIII)
90. Atya 1.4 Star Sedan Poly Silver (Budapest XXII)
91. kripic - 1.6 SW Elite fehér
92. Lewenter - 1.4 Star AC 4 ajtós Mentazöld (Érd-Bp)
93. Vajta - 1.4 Star AC
94. Dömci11 - 1.4 Elite fehér
95. Mixi2007 - 1.6 SW fehér
96. Apa12345 - 1.4 Star AC 5a. Poly Silver (2006.02.24.)
97. 95LE - 1.4 Elite AC Imperial kék Miskolc
98. Cromagnon - 1.6 sedan
99. Stocz - 1.6 elite SW - Menta zöld
100. ooz - 1.4 Elite piros

101. Zsazsiehi - 1.6 ezüst Platinum

102. Fox8 - 1.6 HB Platinum - Polysilver

103. LacettiLaczy - Lacetti 1,4 Star Sedan (2005.08) Ezüstmetál

104. ChevyCsaby - 1.4 Elite (Super Red) Fejér Megye Tordas

105. Gábriel401 - 1,4 Sedan melange beige

 

Előzmény: Gábriel401 (5831)
Gábriel401 Creative Commons License 2007.03.10 0 0 5831
Sziasztok, érzelmi okokból szeretnék a 105-ös lenni, bár 104-ik tagot nem láttam. Tegnap óta boldog tulaja vagyok egy melange beige színű Lacetti 1,4 Sedan-nak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!