"A műhely/ek/ben, a balesetmegelőzés érdekében, csak az arra jogosultak tartozkódhatnak"
Ez elég baj (máshol is így van), mert elgépiesíti az egész átvizsgálási-javítási folyamatot, bár szerintem a fő (be nem vallott) indok az, hogy ne tudj megbeszélni a szerelővel otthon stb. elvégezhető javításokat, amivel a szervíz bevételtől esne el.
Szerintem azért más az állás pontunk ez ügyben mert másak a szervíz tapasztalataink.
Hali!
Diplomatikusan profi válasz :-)), amivel egyetértek, mint a hsz többi részével is.
Nyilván /márka/szervíze is válogatja. Gondolok itt a helyben felállított mércére és a szerelőgárdára /bár a selejtje elöbb utóbb úgy is kihullik/, akik a jóhírnév megtartása ill. emelése érdekében kell, hogy ténykedjenek a tulaj, a kuncsaft és a technológiai szabályok figyelembevételével. No, nem eccerű a dóguk :)))
Ebben a topicban is volt már szó nem egy helyről, pro ill. kontra. Vannak ajánlható és kritizálható szervizek. A 'Flotta' tagjainak tapasztalata azért is fontos, mert mások okulhatnak belőle, bár erőltetni semmit nem lehet :)).
A márkaszervízek között összehasonlítási alapom nincs, aminek oka van :)). Több mint hat éve járok alkalom-, és szükség esetén vácra /elött offautó passat 'sufnituning'-al gurult több mint tíz évet megbizhatóan/, a jelenlegi hat éves Lajossal és a másfél éves 'Flotta'Lacival :)). Itt a leadott autót, az ügyfél kérésének megfelelően megjavítják. A javítás során talált 'egyebekről' az ügyfelet /akár telefonon is/ tájékoztatják, aki a várható költségek ismeretében dönthet, hogy azonnali, vagy késöbbi időpontra halassza az orvoslást. Esetleg máshol javíttat. A műhely/ek/ben, a balesetmegelőzés érdekében, csak az arra jogosultak tartozkódhatnak.
A fentiek miatt is nyugodtan merem ajánlani bárkinek Kornélt és csapatát, bár tudom egyes flottatársnak a távolság meghatározó lehet.
Zsazsi ne haragudj már hogy megkérdezem, de neked mi az anyanyelved? Mert ha a magyar, akkor javaslom sürgősen nézz egy nyelvtan tanár után! Bocs de ezt nem tudtam megállni...
Neki le van írva,hogy mit kell megnéznije bizonyos kilométerek utánn.De ezzel nem hibát keresgél csak teljesíti az előírásokat.
"A szerelő is siet, pénzt kell termelnie a tulajnak, máskülönben ugrik a munkahelye."
Hát nemtudom vajon ugrik e a munkahelye ha mondjuk SIETETT PÉNZT termelt és az ő hibájára visszavezethető egy halálos baleset.Nem csak kirúgják le is csukják.
Vajon megérte sietni pénzt termelni. Egyébként még sohasem láttam egy szerelőt sem sietni, kapkodni. Precizen megfontoltan végzik a munkályukat a kapkodásból még soha nemszármazott semmi jó. Természetesen megint csak a Mitsubishi szervízre hivatkozom.
Szerintem azért más az állás pontunk ez ügyben mert másak a szervíz tapasztalataink.
(Egyébként nem volt elírás, helyesen tényleg Ecotek-nek írandó...)
Persze persze, csak hát mivel - részben - a plusz levegővel fejti ki (számomra egyenlőre még csak állítólagosan) áldásos tevékenységét, ezért merészeltem ezen összefüggésben felemlegetni.
Egyébként most jöttem meg Kecskemétről (oda-vissza kb. 210 km, autópályán átlag 140-nel), egy ilyen út után idáig mintha üresebb lett volna a tank... Na majd meglátjuk....
"Igazából garanciaidő alatt jobb, ha én mondom meg mi nem stimmel és követelem a javítását."
Ez az általános gyakorlat. A szervíz nem keresgél hibát, a tulaj úgy is szól, ha gond van. Csak hát a tulajok sem egyformák, nem azonos a műszaki felkészültségük, és a zajokkal, zörgésekkel szembeni tűrésük. Ha nem szól vmiért, akkor az valószinűleg nem is lesz leelenőrizve. A szerelő is siet, pénzt kell termelnie a tulajnak, máskülönben ugrik a munkahelye. A könnyebb ellenállás irányába megy ő is.
Látod, pont erről beszélek. Ott kell lenned a szerelő mellett, hogy biztos legyél a dologban. Általában én is így csinálom+valamit értek is hozzá. A válaszodból gondolom, Te is. És mi van azokkal, akik reggel beadják a gépet a szervízbe, és utána mennek dolgozni. Ők nem ellenőrizhetik végig a dolgot, és lehet, hogy egy tanár, festő, ápolónő, stb. nem is ért hozzá. Mondjuk egy lógó gömbfejet hiába nézünk (akár Te, akár én, akár egy szerelő), nem fog feltünni a hibája. Azt meg kell rángatni, és csak az érzi a gondot, aki csinálja.
Akkor is biztosnak kellene lenni az elvégzett munkában, ha laikus vagy, és nem állsz a gép mellett. Ezért fizetsz, nem keveset. Mi akkor érezzük ezt, ha ott állunk a gép melett. De attól, hogy az idődet te is ott töltöd, a számla még nem lessz kevesebb. Ennél a módszernél vagy a saját, vagy a munkaadód idejét/pénzét költöd. Ez azért normális országokban nem így működik.
Az első szervizem (igaz hogy költségtakarékost kértem, ami a pollenszűrőben merült ki) fél óra volt olajcserével együtt. Munkadíj 7000 Ft, ami tartalmazta az olajcserét, plussz a négy kerék ököllel történő kocogtatását. Igazából garanciaidő alatt jobb, ha én mondom meg mi nem stimmel és követelem a javítását.
Köszönöm a tanácsot,mert az mindig jól jön! A twister az maradni fog,mert már igy is megvagyok elégedve a teljesítményével.Igen a motor háztető kivágása macerás,ezért is írtam hogy nem most lesz(úgy 1-1.5 év múlva),akkor összejön annyi zsé hogy komolyabban hozzá lehet nyúlni az autóhoz,és úgyis lesznek optikai átalakítások akkor ez már igazán belefér.Szerintem a lacsi egy nagyon könnyen tuningolható (optikai) kis dög,úgyanis már alapból jó alakú bestia. A következő megoldáson töröm a fejem: Ahogy a képen is látszik a Twisterhez egy gégecső kapcsolódik és ennek a szabad végére csatlakoztatnék egy olyan laposfejű légbeőmlőt,amit te is mutattál(Simota),és ez a laposfejű légbeőmlő fog 'kikandikálni' a motorháztetőből (természetesen köré a karosszéria színében egy kúlturált ház(légbeőmlő) lenne csináltatva). Igy már lesz torlónyomás!Szerintem
Nem egyéb csak szerény vélemény: kúpos v. hengeres jó méretű direkttel is elérhetsz ugyanannyit, mint TWISTERREL és légbeömlővel. Nézz utána a Green TWIST légáram értékeinek (v. pl. szűrőfelület nagysága) és hasonlítsd össze pl. 120/100/140 mm (D/d/hossz-1,6-1,8-hoz jó méret) méretű Green kúpossal. Szerintem ellenőrzés nélkül tudja legalább a kétszeresét és nem kell kivágni a motorháztetőt. Vagy ha mégis el akarod követni, nem biztos hogy a TWIST a legalkalmasabb, mert nem csöves csatlakozásra méretezték. Vannak méretezett szetek -igaz drágábban- de megbízhatóan hozzák az adott érétkeket.
A lényeg: kísérletezni szabad, csak egy kivágott motorháztetőt körlményes visszafoltozni v. áthelyezni, ha nem jön be teljes mértékben az elképzelés. a TWISTERT mosva jó állapotban el lehet adni, ha úgy döntesz.
Na figyelj a munkámmal kabcsolatban 10 éve vezetek Mitsubishi L200-okat rendszeresen én viszem a szervízbe a munkafelvevőnek elmondom mi a baj vagy csak a kötelező 7500-an kénti szervíz.Behozzák az autót a szerelő csarnokba és abban a pillanatban ott vagyok mellette én is. Figyelem mit csinál a szerelő.
Csak akkor jövök ki a műhelyből ha kész az autó VÁGOD.
Tegyük hozzá ez a Mitsubishi és én ebből indultam ki.
Még nemtudom,hogy ez a Chevrolet-nél hogyan működik,de szerintem nem naivság elvárrni,hogy a munkályát rendesen végeze a szervíz.
Egy tapasztalatot szeretnék veletek megosztani:vettem még annak idején a lacsira a chevy szalonban króm mérethelyes küszöbdíszt sok pénzért.No ezt nem ajánlom senkinek,mert nagyon sérülékeny értem ez alatt,hogy minden karc meglátszódik rajta, vagy úgy kell beszállni,hogy a lábad szigorúan nem érhet semmihez,és ezt magyarázd el az utasaidnak is,nekem nem mindig sikerült és ez látszik:-(
Tegnap, pontosan a 16000. km-nél kiégett az egyik tompított izzó (Először, ugyhogy a'sszzem ennyi belefér....).
Gondoltam, ha már úgyis felnyitom a motorháztetőt az izzócsere miatt (jól megszivatott a lámpatest eldugott anyája, alig bírtam lebombázni...), beépítem a Cromagnon szaktárs által korábban említett és dícsért, általam a gépében megszemlélt, és a Lacsi első szülinapjára megvásárolt EcoTek bizbaszt.
Hát gyerekek, igazán nem akarok hosszútávú tapasztalat híján ódákat zengeni róla (mert pl. mindjárt nem értem, hogy mi az isten került ebben a műanyag szelepecskében ennyi pénzbe...), de úgy tűnik, ha még egy kis levegő jut általa a motornak, az bizony tényleg csodákat képes okozni...
Mint említettem, nekem a szűkítő kivétele is azonnali és jelentős javulást idézett elő a motorháztető alá szorított ménes futkározásában, ez a bigyó még erre is rátett. Ha elosztom kettővel annak a felét, ami szépet-jót erről a gyártó zengedez, és csak egy pici fogyasztáscsökkenés járul is a fentiekhez, már úgy néz ki, hogy megérte...
Szerintem a harisnyáslégszűrős csávó is valami ilyen hatásra vágyhatott, csak a harisnya ócsóbb, mint a direkt, vagy mint ez az izé...
Summa summárum: annyi levegőt a gépnek, amennyit csak lehet...!
Én nem tudok róla, hogy a Lacsiban lenne övfeszítő. Egyébként mint írtam én nem ezt a csatit húztam szét, hanem a bimm-bamm-ot hatástalanítottam. Ezen az övfeszítőn meglepődnék (mármint, ha a milyenkben lenne).
Nem bántólag írom (remélem nem is veszed annak), de nagyon naív vagy. Azt hiszed, hogy van összefüggés a lerobbanás és a szervízbe járás között? Legfeljebb, ha ismerős szerelőd van. A szervízeknek is pénzt kell termelni, nincs idejük végigbogarászni minden autót. Sokszor még azt se, ami elő van írva. Leginkább azt nézik meg (és ez már egy jó verzió), amire panaszkodsz. És ez nem típustól függ. Saját szememmel láttam, amikor egy jó nevű, japcsi gép j.e. kereke menet közben kifordult (majdnem letarolt). A tulaj tajtékozva szállt ki, mondván most volt kötelező szervizen. Ez Magyarország. Ne legyenek illúzióid.
Sziasztok, érzelmi okokból szeretnék a 105-ös lenni, bár 104-ik tagot nem láttam. Tegnap óta boldog tulaja vagyok egy melange beige színű Lacetti 1,4 Sedan-nak.