mielőtt még megütne a guta, közlöm, a posta nem lean-ezik!!!!!!!!
én kötöttem össze a két dolgot... a posta karcsúsít!!!! (pontosan ezt a szót használták a híradóban...)
viszont:
A lean filozófia segítségével egy vállalat, megszabadítva magát a veszteségektől, gazdaságosabban képes működni és kapacitásokat szabadít fel újabb piacok, újabb ügyfelek megnyerésére. (mondta vala Holden;))
ha a posta bezárja a gagyi, veszteséges dolgait, ezáltal gazdaságosabban képes működni, ráadásul teszi ezt azért, mert jövőre vagy mikor megnyitják a posta által uralt piacot (nemtom hogy híjják ezt idegen szóval...), akkor az miért nem lean???
lean-nél is vannak ilyen kötelező lépések, mint a 6S-nál?
(látszik, hogy nem értek hozzá, de bevállalom:)) )
Na attól ütoget a gutman, ha valaki azt mondja, hogy a lean az karcsúsítás meg bezárás. A rossebet, aztat! A lean filozófia segítségével egy vállalat, megszabadítva magát a veszteségektől, gazdaságosabban képes működni és kapacitásokat szabadít fel újabb piacok, újabb ügyfelek megnyerésére.
Aki mást mond, az semmit sem ért ehhez.
A postahivatal bezárás rossz válasz. mert ugye van az az idézet, miszerint "minden bonyolult problémára van egy egyszerű megoldás, ami rossz."
Sajnos egyész hétvégén nem volt netem állítólagos műszaki okok miatt, így sajna nem tudtam fórumolni! Már kezdtek is jelentkezni az elvonási tüneteim....
Bár nem néztem az esti híreket, de a Postánál lehet hallani mindenféle karcsúsításokról, ami néhány hivatal megszüntetésében nyilvánul meg!
hát igen, mikor sok okos ember vesz körül, akkor én totál hülyének érzem magam:))
de legalább be is vallom, így van helyen valahogy az egóm;))
de ez nagyon érdekes, amit mondtál, hogy:
Jártam már én is olyan helyen, ahol előszőr teljesen hülyének éreztem meagam, mert rengetek olyan "szakmai" kifejezést használtak amiről azt sem tudtam eszik e vagy isszák. Aztán mikor elkezdtünk komolyabban beszélgetni, kiderült, hogy tudom miről beszélnek, csak nem tudtam hogy így hívják!
Sőt a végén még el is kápráztattam sok embert, mert kiderült, hogy ők csak beszélnek róla, nekem meg gyakorlatom is van benne, és ismerem a mögöttes tartalmakat is....
Overall Equipment Effectiveness kb. Általános berendezés-hatékonysági mutató ként fordítható. A TPM alapszáma - egyesek szerint.
A gép rendelkezésre állási/termelési hatékonyágát mutatja. Számítása: OEE= A x PE x Q, ahol A: Rendelkezésre állás, PE: Termelési hatékonyság, Q: Minőség
ezt még lehet kicsit jobban is bontogatni, de azt majd legközelebb. Most kicsit ki- lemerültem...
A reggeli hozzávetésem csak azért volt, mert már hiányoztatok, ja, és mert Holden rámszólt, hogy lemaradok egy csomó mindenről, ha nem nézek be hozzátok :)
Nem, dehogy én szerkesztem a lapot, csak néha mindenféle bővítményeket merészelek javasolni oda (is)!
Ma nagyon önbizalomhiányban szenvedsz.....
Miért lennél kevesebb, ha nem tudod mit jelentenek a rövidítések.
Jártam már én is olyan helyen, ahol előszőr teljesen hülyének éreztem meagam, mert rengetek olyan "szakmai" kifejezést használtak amiről azt sem tudtam eszik e vagy isszák. Aztán mikor elkezdtünk komolyabban beszélgetni, kiderült, hogy tudom miről beszélnek, csak nem tudtam hogy így hívják!
Sőt a végén még el is kápráztattam sok embert, mert kiderült, hogy ők csak beszélnek róla, nekem meg gyakorlatom is van benne, és ismerem a mögöttes tartalmakat is....
Szóval fel a fejjel, vagy ahogy mifelénk mondják: Gambatte! :-)
ja, és az meg miaz, hogy most nappal vagy?;) lógsz?:)))
ööö... ha most megfordítanám a laptop-ot, azzal kockáztatnám, hogy megszakad a letöltés, és akkor a férjem csúnyán nézne rám:)))
gondolom made in kína:D
na, azért is megnézem.... basszus... taiwan!!
:))))
pedig régi cucc.... hmm...
és akkor még büszkék vagyunk a magyar termékre:S
hát van abban valami igazság, hogy nem kullogni kéne hátul, hanem robogni elől....
nem akarok politizálni, (ezügyben máshol élem ki magamat), de amíg ez a legégetőbb probléma fél éve, hogy ki monnyon le, meg ki húzzon a francba, meg március 15.én lesz-e balhé, hát addig siralmasnak itélem a helyzetet:((
bocsi, ne is beszéljünk róla többet;)
amúgy nemtom észrevettétek-e, nem igazán vagyok egy észkombájn, nem tudok ilyen frankó rövidítéseket, meg fogalmakat, de nagyon jól szórakozom itt köztetek:)))
hja, dacia-n meg is lepődtem:O istenem, ha nem lenne ennyire ronda:PPPPP
ja, meg van "leányvállalatunk" kb 6 éve romániában... hagyjuk, hogy még mai napig támogatjuk őket, mindennel... legfájóbb az, hogy embereket kell kiküldeni, oktatni, meg hasonlók...
hozzánk, mikor idetelepült a cég, nem jöttek 6 évig a spanyolok...:P
nya, mindegy, ma negatív vagyok;)))
A suzuki a legjobb?
dehogy a legjobb!!! a legkedveltebb!!!! (tulajok körében!)
Már többen is felhivták a figyelmemet erre a fórumra. Gondoltam regisztrálok. Hasonló területen dolgozom, én is. Japán cégnél vagyok senior nagare kaizen mérnök lassan 3 éve. Eddig munkatársaimmal osztottam meg véleményem a folyamat fejlesztés buktatóiról, kihivásairól, jó és rossz oldalairól. Mostantól szeretnék csatlakozni az itteni eszmecserékhez. (egy kis komolyzene, és jöhet is...) Ludwig van Beethoven - Für Elise (WoO 59)
a késő esti szeanszaimnak a nem kellően leanes napi teendők az okai. Sok ügyfél, sok megoldandó proléma, szerteágazó tevékenység, ami a piac felkészítését jelenti a "kinai problémára".
Rita kellően körülírtam? Ami a jóslásokat illeti, van egy amire nem vagyok éppen büszke, ez a párom volt cége, aminek a felvásárlását 3 éve jeleztem - itt 1 évet csúsztam, most jelentik csak be a Taiwani buy-out-ot (mért nem tőzsdézek inkább...no mindegy).
Ami a Lean/Six sigma módszerekkel való kardozást jelenti, egyezünk, szükséges és kell, de ne áltassuk magunkat. Ezeket a kínaiak is ismerik - jó nem annyira mint mi pl. (most kaptunk egy OEE-adatot, amire a távol-keleti gyár egyszerűen 99%-ot bigyesztett :)
...de ne legyünk elhamarkodottak, egy két évtizede, mi sem tudtuk, mi az az OEE és hogyan kell kiszámolni. Ma pedig, ez a TPM tevékenységeink mérésének egy sarokköve. Ezzel csak utalni akarok a korábbi levelem zárására. Lenin beszólását ők is ismerik, és az olyan cégeknek köszönhetően, mint mi is, vagy Ti is előbb-utóbb alkalmazni is fogják a Best Practice-ként jegyzett legjobb gyakorlatot.
Fájdalmas, de az ilyen kis országoknak, mint mi is, el kellene gondolkodni azon, hogy hol találhatunk kiutat - erre utaltam a "mindannyian K+F-esek leszünk egyszer"-rel. Vagy ha nagyon a jövőt kémlelem, hát változtatni az eddigi szolgálunk és védünk stratégián, és a fejlett országok kiszolgálása helyett olyan piacok felé fodulnunk, ahol mi számítunk fejlettnek. (A 3. világra gondolok) itt még lehetnénk gyártulajdonosok és Csák Máték...de ez már a víziók szintje és nem egy szakmai topicba való gondolatok...ami biztos, csak úgy léphetünk ki a II.vh-ban a németek által nekünk szánt "mezőgazdasági szolgáltató" szerepből, ha megelőzzük a korunkat - erre a Pannon-Puma vietnami befektetései már nem alkalmasak. A nagy-fehér főnökök, már leverték a sátraikat.
Sorry, hogy így reggel ilyan csúnyákat mondok, de tegyetek meg nekem egy szívességet: Fordítsátok meg a laptopotokat, és nézzétek meg, hogy hol is készült!
Azért ha visszanézel álltalában a tendencia úgy néz ki a tc-s tesztekben, hogy a Japán gépek főleg Honda, Toyota vannak az élen, és a Franciák kullognak hátul a Renault-Citroennel.
A mostani statisztika nagy kivétel volt (...vagy valamit nagyon elszámoltak)
A suzuki a legjobb? pffff... Nekem is az volt, de én nem így gondolom, hogy fínom legyek! Szóval most már nem az van...
Akkor már a Dacia is milyen "jó" autó, hiszen jó helyen végzett! :-)
Részemről nem lekicsinylően akartam nyilatkozni a Kinaiakról, hiszen sokat olvastam. hallottam és tapasztaltam ahhoz, hogy tudjam milyen ugrásszerűen megugrott az ipari fejlettségük. Igaz, hogy "koppintással" kezdik a dolgokat, de nagyon kis önköltséggel képesek gyártani (egyenlőre) (Japánok is így kezdték a II. VH után).
A jó minőség elérése számukra is csak idő kérdése, sőt sok termék esetében már ez sikerült is! (lásd pl autóipar europai/USA importja).
Úgy gondolom manapság elég nagy konkurenciát jelentenek nekünk, és itt nem csak a termékekre gondolok, hanem a cégek keletre/távolkeletre való vonulási jelenségére is. Viszont ami hátrányuk az a készlethalmozás(a szállítások balansza miatt),szállítási költség, rugalmatlanság, azaz a vevői igények lassú lereagálása. Végül tekintve hogy egy fejlődő országgal állunk szemben, hosszú távon náluk is várható a bérszínvonal emelkedése és az infrastuktúra fejlődése miatti erőforrás drágulása, mint villany, gáz stb. Ez pedig óhatatlanul is a termékek drágulásával jár..
Ezzel szemben Európa előnye a jól kiépített infrastruktúra, sok jól képzett hozzáértő szakemberünk van, a "Make on the market" elv miatt kevesebb szállítási költség és a vevői igényekre való gyors reagálás képessége is megvan.
Tehát a "gyártási szféra" megtartásáért a következőeket kell tennünk:
-Az egyre növekvő bérek miatt a termék/gyártás/szolgáltatás költségeit egyre jobban leszorítani.
-A minőséget szinten tartani sőt javítani!
-A lehető legrugalmasabban kell a vevői igényeket kialakítani!
-A termékhez tartozó szolgáltatás szinvonalát emelni!