Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

twk004 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19875
AWE!

Tibi, melyik autó 6-golyós része jó külső csuklónak?

twk004
Előzmény: wartburg312 (19861)
DE LUXE 64 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19874
SZIA TIBI!

A RÉGI MEGMARAD? KÉNE KÖLCSÖN EGY KÖRRE!
ÜDV : DE LUXE 64
Előzmény: wartburg312 (19861)
twk004 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19873
Üdv!

"Ez membrános motor volt és kezdett kigyengülni ? Vagy a gyújtás mászogatott ? Hol jó, hol nem."

Én, amikor legutóbb beszéltem Vele, és gratuláltam a holtversenyben elért bornzérmükhöz (azóta kiderült, hogy mivel a Zsembery/Ferjáncz duó Gordinije 1 vagy 2 évvel idősebb, mint Hajtiék 1975-ös kockája, így azt a párost hirdették ki bronzérmesnek ... a döntéshozókat rohadtul nem érdekelte, hogy egy 75-80 LE-s autó vívott egy 140-150 LE-ssel ... na mindegy, tény, hogy a kor számít holtversenynél, de akkor se érzem igazságosnak a dolgot ...), akkor mondtam Neki, hogy a pálya szélén állva nagyon látszott, hogy a fölfelékben mennyit veszítenek időben és tempóban. Erre azt mondta: "Hol kéthengeres volt, hol három. Egész nap szórakozott.". Szóval, tudomásom szerint gyújtás-gondjaik voltak.

twk004
Előzmény: Atomi (19850)
m-i-k-e Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19872

Sziasztok!

 

Kérdés : Hol ázik be a waresz ??????? Már a szélvédő meg a gumi között benyomtam állítóleg errre spec. anyaggal. De még mindig vizes lesz a cipőm!

Lehet h. a kaszni meg a gumi között megy be valahogy felt, ami aztán lemegy, azán meg be, aztán meg a cipőmre?? Ezt nem akarom elhinni!

 

mike

laci bácsi Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19871

Ha nem lesz komolyabb érdeklődő, huszasért viheted az egészet. De mindenképpen kérném ezen elemek elhasznált változatát, hogy le tudjam adni a bontóba a kocsit és közreműködést a célállomásra való vontatásra. Hol laksz, van a közelben bontó ahol nem kell fizetni a leadásért. Csepelen van egy bontó-szervíz, ott nem kell fizetni, de ők sem fizetnek.

 

Laci bácsi

Előzmény: frundsberg (19862)
csabesz66 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19870

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, hogy NGK gyertyából milyet tegyek a 4T Wartburgomba?

A BP6HS tipusú jó bele?

Előre is kösz !

 

csabesz66

Hamutipro Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19869
Sziasztok.

Ha valaki megpróbál rátok tukmálni ledes hátsó égőket ott a helyszínen üssétek agyon.
Olyan a fénye mint egy zárlatos szentjánosbogárnak.
heg1 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19868
Szia!

Az ablaktörlő kapcsolóra van felfogatva egy lemezzel az elektronika. Ez egy fekete dobozka, kb 2x2x6cm. Vagy csere, vagy javítás. Szedd szét, és nézd meg hogy jó e minden forrasztás a panelon. Ha nem találsz forrasztási hibát, akkor marad az alkatrészek kimérése, és az áramkör mélyebb átnézése. Vagy csere.

Ha szabályozható időzítést akarsz csinálni, akkor Rádiótechnikákban, Rádiótechnika Évkönyvekben, és Hobby Elektronika újságokban találni ilyen kapcsolásokat.
Vagy az eredetit kell megcsinálni szabályozhatóra, talán ez volna a legegyszerűbb.

heg
Előzmény: WarbiRunner (19866)
WarbiRunner Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19867
A duen-en hírdetnek porlasztókat, ha érdekel!
Előzmény: Irmscher 353 W (19855)
WarbiRunner Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19866
Kérdésem volna:
Az ablaktörlő szakaszos üzemét mi vezérli?
Nagyon elbutult ugyanis. Hidegen egy darabig szakaszosan töröl, de néhány perc után ugyanúgy csápol, mint folyamatos üzemmódban. Elég bosszantó ilyen ködszitálós, szemerkélős időben. Gondolom valahol egy relé lesz a bűnös. Van valami jó megoldás esetleg a gyári helyett? Állítható időzítés, vagy ilyesmi?

WR
twk004 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19865
Üdv!

"tartósan nem bírja a gen. a 7000 fölötti motorfordulatszámot, mert olyankor már vagy 10000-et pörög lévén kisebb a szíjtárcsája."

Annó 1996 környékén, mikor Birkner Gáborral leültem egy pár órát beszélgetni, ezt ki is emelte. Elmondta, hogy esztergáltatni kell nagyobb ékszíjtárcsát a generátorhoz, mert volt olyan Taurus Rallye, még kezdő Wartburgos korában, amit 3 generátorral abszolvált. Eggyel elrajtolt, és menet közben kétszer kellett cserélni, mert elhervadt. Vagyis egy harmadikkal fejezte be a 2 napos versenyt.

Amúgy rákérdeztem 2 nagy "hőstettére" is: 1. Volt olyan Int. Salgó Rallye, talán 1983-84 környékén, ahol abszolút (!!!) 9. helyen futottak be a VFTS-ek és 130 LR-ek közt. Erre azt mondta, hogy "... írtunk egy nagyon pontos, részletes itinert, még edzésen, a versenyen meg olyan köd volt, hogy a motorháztetőnél előrébb nem láttam. De jó tempót mentünk így is, köszönhetően a jó itinernek ...", és a 2.: egy OSC Budapest Rallye-n Királyrét és Kóspallag közt abszolút 1. időt mentek a 353WR-rel, szintén VFTS-ek és 130 LR-ek közt. LK-val harcolt az egész versenyen, gyakran az abszolút 1. idő környékén (az adott gyorsaságin mért legjobb idő, csak a járatlanok kedvéért), és sikerült is egyet menniük. Erre mosolyogva: " ... Ááá, azt elmérték! Ott volt a Mester Pista a Volántól (BG ugyebár ÁFOR-os volt), és szó szerint eldobta a fagyiját, mikor kiírták a táblára, hogy mennyit mentünk. Oda is rohant, hogy ezt hogyan sikerült, én meg jót nevettem mert láttam, hogy elmérték ..." :o)

twk004
Előzmény: Atomi (19856)
Atomi Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19864

Szép darab, csak valahol elmaradt a rudazat.

Amúgy ott most is van motorral együtt.

Előzmény: frundsberg (19863)
frundsberg Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19863

zrjjjzjzj

 

Melkus karbi témához, ez régebben volt az ebay-en

frundsberg Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19862
nem akarnék pofátlan lenni, de ha neked 15ezer megfelel a motor-váltó-féltengelyek egységért akkor vevő lennék. sajnos többet jelenleg nem tudok rászánni. 
Előzmény: laci bácsi (19854)
wartburg312 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19861

AWE!

 

Asszem Tibke keresett ilyen váltót...

Nem bírod ménes nélkül?! :-)))))))))))))))))))))

 

Amúgy a hétvégén volt egy kis időm, és alkottam:

 

 

 Alul az eredeti NDK rövid oldali féltengely,

 

középen a Csapi Bt-s (löbro) 6 golyós külső csuklóval (belső csukló nélkül)

 

felül az általam "gyártott" kívül-belül 6 golyós látható.

 

A következő hétvégén szeretném a párját is összerakni és beszerelni a kocsiba.

 

Üdv, wrt312

Előzmény: Hamutipro (19858)
WarbiRunner Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19860
Ajjajj....:-)
Szomorú leszek, ha a 2T-vel legyorsulsz...
Már raknám fel én is a KeiHineket, de a helyi mechanikai művek nem nagyon
kapkodós csapat. Biztos élezik a lézervágójukat :-)
No mindegy, csak jöjjön a jóidő...
Előzmény: Irmscher 353 W (19855)
Sihuhu Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19859

Üdv!

 

"Lendkerék nekem robbant, egy sz@rul lekönnyített darab, és vélhetően abból a pár 100 darabos garnitúrából való példány, ami gyári hibás volt, és sorra robbantak fel a zsír új 353W-kben annó 1987 környékén."

 

Volt is fénykép az AM-ban vagy az Autóséletben egy ilyen pórul járt Wartburgról. Parkolóban állt és a motorháztető közepén volt egy nagy lyuk cikcakkos szegélyével felfelé. Az aláírás szerint a felrobbanó lendkerék egy darabja repült ki felfelé utat törve a motorháztetőn. Kész életveszély... :-) 

 

Zsolt

Előzmény: twk004 (19849)
Hamutipro Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19858
Hali Úrak

Úgy áll a helyzet ,hogy lesz egy Golf III 1,6 benyás mocihoz váltó fölöslegbe ha valakit érdekel szóljon.
pizo Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19857

Előbb vegyél egy jó akkut, ahogy atomi is mondta, majd utána ezt. Kell hozzá 3 db. MZ 250-es porlasztó, és a légszűrőkkel is lehet kínlódni. Az elválasztót is meg kell csinálni (alu)lemezből a hengerek szívónyílásai közé, de ez már egyszerűbb. A szívócsonkot magát megcsinálni nehéz, komoly lakatosműhely elkínlódott vele, 5 db-ot gyártattam le, még van 2 (az 5 db-ot 30000 Ft-ért csinálták, tehát a 6000 Ft. önköltségi ár). A színét bármikor átfestheted, csak azért lett lefújva, hogy ne a nyers fém látszódjon.

 

Zoli   

Előzmény: Irmscher 353 W (19855)
Atomi Creative Commons License 2007.02.26 0 0 19856

 

Ha elektronikus ráépített szabályozós, akkor tartósan nem bírja a gen. a 7000 fölötti motorfordulatszámot, mert olyankor már vagy 10000-et pörög lévén kisebb a szíjtárcsája. Túlgerjed és leslusszol a szabályzó elektronikája, utána csere. Nekem úgy átlag 5 évente volt ilyen.

Inkább vegyél aksit, mint hogy ne induljon be egy sokat fogyasztó 3karbis kocsi.

Exide X-treme-t kell venni, ha az ablakmosót elteszed, akár a 74 Ah-s is odafér, aztán valami gond adódik, legfeljebb hazamész önindítóval :-DDDDD Forex.hu-n vannak méretek, nézelődjed !

Karbikért 2 ilyen árát ?

Ebay-en most van gyári nagy benzintartály is gombokért.

Előzmény: Irmscher 353 W (19855)
Irmscher 353 W Creative Commons License 2007.02.26 0 0 19855
PIZO!

Nekem kell! Bár a színe nemteccik, de azt majd vhogy megoldom!
Beszéljük már le inkább priviben a dolgot! (itt elérsz: irmscher kukac freemail.hu)

Atomi!
Ha te eladod a tiedet karbistul mindenestül akkor azon is elgondolkodnék, elvégre az akksivásárlás várhat, be lehet a szekeret tolni:P


Kérdés:
Olyan dolog állt elő, amire nincs értelmes magyarázatom. Járó motornál, mondjuk inkább ugy, hogy 3-asban padló 2 torok nyitva motor üvölt mind a disznó, van hogy felvillan a gyujtás kis villámos lámpácskája, pedig a motor közel 5000-et pörög, s gyujtás nem hagy ki meg semmi ilyen nincs...
De ez már előfordult ma 2es fokozatban is, hasonló körülmények között...
Szal a kérdés ugy szól, miért van ez???
A válaszokat előre is köszi!

-Irmscher-
Előzmény: pizo (19835)
laci bácsi Creative Commons License 2007.02.26 0 0 19854

Én is csak a csemetém miatt kényszerülök borzalmas dolgok megtételére, de hát a gyermek a legfontosabb, július végén érkezik. Megtartanám a gépsárkányt, de a jelen körülmények miatt mégiscsak ezt az ocsmány megoldást kell választanom.

 

Egy a lényeg, hogy az autó legértékesebb kincse a motorja és utána a váltó. Tényleg sajnálnám bezúzatni az egészet, mert ezen egységek teljesen kifogástalanok, a hiteles km óra 97.000 körül jár ami egy 22 éves kocsinál igen jónak számít, sőt Tuning nélkül is viszi a 150 km/h-t ha éppen formában van a kicsike és nincs leterhelve felesleges személyek számával. :) A "tuti" vevőm visszamondta a vételt, ezért gondoltam, hogy hátha a fórumon kell valakinek jó állapotú moci, hiszen hetekkel ezelőtt pont ez volt a téma, a motorcsere. De ezért tényleg felesleges furatni vagy Németországba kimenni, van ésszerűbb megoldás is erre.

 

Állítólag nem nagy dolog átütni a motorszámot ha valaki nem akarja hivatalos formáab önteni a motorcserét. A régi számot el kell kalapálni, kicsit megcsiszolgatni és beütni a másik számot. Igazán nem nagy dolog.

 

Laci bácsi

 

Előzmény: twk004 (19845)
Atomi Creative Commons License 2007.02.26 0 0 19853

Ha rávetted szólj, és adom, csak most még egybe van a karbisorral szerelve.

Amúgy meg szerintem ezt nem így kell csinálni, először vesz az ember egy karbisort és ahhoz kellene megcsinálni a csonkot, különben illesztgetheti egymáshoz a karbikat, meg hogy vonalban legyenek, meg a távolság jó legyen, stb, stb.

Vagy van egy halom key-hin valahol kidobva ???

De azért mozdultam annyit a témára, hogy lemértem, csak van-e ehhez hengerállvány fölhegesztett szeparátorokkal - that is the question...

 

 

Előzmény: pizo (19851)
Camping311 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 19852

Hali!

 

Köszönöm szépen a lehetőséget, viszont több dolog miatt nem tartanék igényt rá:

1. semmivel nem jobb, ha nálam porosodik, és ráadásul polc sincs még.

2. ha netán felkerülne kocsira, akkor az itthoni "terror" miatt nem tudnék kimenni az utcára. Már most is dráma van, hogy 126 helyett 225 LE-t tuszkolok az off gépbe, pedig az alapvető biztonsága lényegesen meghaladja egy warnyúét.

3. ha végre sikerül kicsit a hobbymra is időt áldozni, akkor a Camping a soros, és azt viszont full gyárira építem. (csekély 1 mill az előzetes kalkuláció, és pár év)

4. Amikor szó volt a tuningolásról, akkor kaptam a vas kivitelt, a jikov felszerelése után is állattá váltam, el sem tudom képzelni, egy jól menő géppel mit tennék.

 

Erről jut eszembe. Nekem a jikovval 7-8 volt a fogyasztása városban, "eröltetett" üzemben. Akinek több, cserélje ki a fedőt. Skodánál a középcsavar miatt hamarabb felpuposodott, és falsot szívott, ami 2 lityit jelentett a 120-son.

 

Atti!

Tényleg, a kipuffogó projekt befuccsolt? Pedig nagyon szép hangja volt amikor hallottam :). Volt trabira is próbadob.

Előzmény: Atomi (19850)
pizo Creative Commons License 2007.02.26 0 0 19851

Odaadhatnád kölcsönbe, bagort ráveszem, hogy öntessük le alumíniumból.

 

Zoli

Előzmény: Atomi (19850)
Atomi Creative Commons License 2007.02.26 0 0 19850

Nyugi van, már egy 9 éve itt porosodik az, nem veszett el. Azért a pontosság kedvéért, nem alamónium, hanem saválló acél, valamint a szívócsövek nincsenek olyan távol rajta mint a másikon, hogy szériamotorból ne kelljen annyit lefaragni vagy tudomisén. Tényleg jó, mondjuk a rudazat még nem volt túlságosan kialakítva rajta, de oda se neki. Kell ?

Más.

Nézegettem Hajtiék videóit, de a Gy6-ra már valami nem klappol. Ez membrános motor volt és kezdett kigyengülni ? Vagy a gyújtás mászogatott ? Hol jó, hol nem.

Ha arra gondolok, hogy apám egy sima budai gödörben kb. 40-el eltörte a féltengelycsuklót, azért el-el csodálkozok, hogy a köves padkán pattogva milyen jól bírja 3-as teligázon az övék - nem hiszem hogy nem hatgolyós :-)

Előzmény: Camping311 (19846)
twk004 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 19849
Üdv!

Jól sejted, ez AZ a szívócsonk, illetve annak kópiái. ;-) Amit PiZo írt a Melkus-származásról, az viszont szegről-végről igaz. Ugyanis a közelmúltban kaptam 2 homológlapot, és az egyikben egy remek minőségű fotó mutatja a gyári rallye-szívósort, ami szakasztott mása a Nála levő másolatoknak (van rajz is a homológlapban, méretezve!). Tehát Gyuriék is valami efféle rajz illetve fotó után csinálhatták ezt meg annó.

A másik szívósor, az alumíniumból gyártott Keihin-porlasztós meg egy másik polcon porosodik, szerencsére ez is "körön belül" maradt, vagyis Atomi barátom vásárolta meg. Ha erre jár, majd megerősíti az infót: volt már azóta autón, működik, csak le lett véve, több okból is. Lendkerék nem robbant, csak féltengely tört, ha jól emlékszem. Lendkerék nekem robbant, egy sz@rul lekönnyített darab, és vélhetően abból a pár 100 darabos garnitúrából való példány, ami gyári hibás volt, és sorra robbantak fel a zsír új 353W-kben annó 1987 környékén. Sajnos az előbb említett úr már akkor nem volt ott, pedig az Ő rezonátor-dobja üvöltött akkor a Wartburgon, vélhetően ezzel is hozzájárulva a lendkerék-exitushoz. Nem szerényeket forgott vele a vas ... :o))))

twk004
Előzmény: Camping311 (19846)
pizo Creative Commons License 2007.02.26 0 0 19848

twk004-éről másoltattam a beszúrt darabot. Igaz közben kiderült, hogy volt acélból, meg alumíniumból is ilyen háromtorkú szívócsonk.

 

Zoli 

Előzmény: Camping311 (19846)
csabesz66 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 19847

Nekem a kis visszajelző, legalábbis a másik Wartburgomba az utánfutó index ellenőrző lámpa volt , remélem ebben is az . Azért nemtudom pontosan mert még nem volt utána futó, de lehet hogy nem is lesz soha!

 

csabesz66

Előzmény: WarbiRunner (19831)
Camping311 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 19846

Üdv!

 

Látod-látod? Mégiscsak ki kellett volna zsarolni a Gyuriból anno azt az alu szívósort a három "nagyonpörgős motorba való" karbicsekkel. Az tényleg úgy volt megcsinálva, ahogy annak lennie kell. Sztem még mindíg a szekrénye tetején porosodik :P Csak féltette a környezetet a szétrepülő lendkerékdarabkáktól.

 

Pizó milyen büszkén mutogatja, pedig tőlem is kaptál egy ilyet. Mellesleg én is kaptam az előbb említett úrtól :), csak hát egy ETZ karbicsekem van, azt meg nem raknám fel ilyen tákolmányra, amikor annak szent helye van az egy db henger mögött. Kezdek gondolkodni, visszarakjam-e a mocira a dobfékes elejét, de azzal esélytelen a megállás.

Előzmény: twk004 (19839)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!