Még annyi hogy ha jól értem ezek a mágnesek motor állórészbe valók? Milyen méretekben van..engem lehet hogy érdekelne az 1 lóerős motorom állandó mágnesei helyére mert tuttommal aNeodymium jóval bikább mint a sima.
Az autógenerátor állandó mágnesesre építése világbajnok ötlet!
Gyakorlatialg lenne egy nagyon bika jó hatásfokú generátorod belőle...vagy talán motor is.
Majd számolj be hogy mi ahelyzet azzal a Projecttel.
Nagyon királyos ha összehoztad, a töltésről annyit hogy minden működni fog mivel ha jól értem az 5 kisebb akku is sorba van kötve egymással és a kisebb pakk van párhuzamosan az eredetivel.
Ez esetben ugye 60 Volt és 38+12Ah vagyis 60Volt 50Ah-s az akku garnitúrád.
LOL 3 kWh gyááá :)
Változni annyi fog hogy tovább tart majd a töltés mivel nagyobb kapacitást kell telenyomnia. Ez nem baj mert így a gyári töltéssebesség is leleassul mivel mást is kell neki táplálni ez egyrészt jó az akkuknak mert nem küldi őket annyira, másrészt rossz mert győzd kivárni :) bár drasztikusan nem fog megnűni talán 1 vagy max 2 órával.
Hát az fura vezérlő akkor...a 7812 egy stabil tápkocka ami stabil 12Voltot szolgáltat a 24V-ról az NE555 vagy LM555-nek a működéséhez ez tuti.
A gázkar vezetétkek színe sajnos ahány gyártó annyiféle de kitaláltad királyság...
Az 5 voltot mindenképp kiadja szerintem mert a legegyszerűbb megoldás lévén egy 5,1 Voltos Zener dióda stabilizál neki ami olyan 7-8 Volttól felvelé már leadja az 5 Voltot emiatt él valószínű az a kör, nálam is ilyen volt.
Érdekes mert nekem oylan 555-ös kapcsolásom van ahol potméter szabályoza a kitöltést...mivel ezek hall szenzoros gázkarok így nem tartom valószínűnek hogy az 555 re csatlakozik a Hall szenzor hanem inkább az az azonosíthatatlan számú IC lehet ami valószínűleg ikerkomparátos vagy 4 komparátor egy tokban.Ettől persze lehet az 555 a PWM jelgenerátor.Én csak egy hobbielektronikás vagyok azért így látatlanban nem vágom ennyire :)
Ez persze nem biztos lehet hogy tévedek.
Az 555-ös kapcsolást nekem egy brazil fickó küldte aki egy elektromos autót épített...
www.austinev.org/evalbum
itt találtam rá és amikor láttam hogy homemade a vezérlés írtam neki, rendes volt elküldte de a lelkemre kötötte hogy prototípus lévén saját felelősségre használjam...Hónapokig szenvedtem vele, instabil volt miden baja volt kinyitottak a FET-ek mindíg...egyszer működött 5 másodpercig...Bajos cucc nem ajánlom de ha te jobban értesz az elektronikához szívesen felteszem ide, csak szerintem nem lehet közvetlenül illeszteni a HALL szenzort az 555-höz, csak potit azmeg hát tudjuk milyen.
Hálám jeléül felajánlom hogy akki innen jelentkezik be az e-mail címemre, azoknak beszerzési áron és minimális postaköltséggel adok minden neodymium mágnest és minden conrad-os terméket.
Én ebben tudok segíteni. Aki él vele annak jó-aki nem annak ott vannak az egyéb lehetőségek.
Elképzelhető hogy hibás a vezérlő, de az is lehet hogy a gázkar 3 vezetékéből valamelyik szakadt és a miatt is tud full gázon menni úgy tudom.
De ha ilyenmértékben fel vagy szerelkezve cuccokkal akkor ne aggódj ezekből 100% hogymeg lehet csinálni.
Nemtudom milyen és mennyi akkut akarsz használni mertha vissazveszel az áramerősségből akkor nyugodtan kaphat akár 24V-ot is és akkor sokkal gazdaságosabb a vezérlés, kisebb a veszteség, csak vigyázni kell ne húzd túl :) deha lehet hajtani akkor úgyis hatja az ember :) bár a 24V dupla fesz 4-szeres teljesítmény az már elég gátlástalan :D
Szerintem azzal kezdd hogy az egyik elektronikát megjavítod...a gázkart könnyű kipróbálni, adni kell stabil 5V-ot pl 7805-ről a gázkarnak és figyelni hogy a tekerés függvényében milyen fesz értéket ad vissza. ennek 1V és 4,3V között kell változnia átlagosan. Hogy melyik vezeték melyik szín mi azt a tech-mobile.hu fórumban megtalálod.
Ha a roller eredetileg mondjuk 36V-os volt akkor nagyon valószínű hogy kisebb fesszel nem megy majd mert abban elvileg van egy figyelő elektronika ami nem engedi az akkuk mélykisülését szóval 32Voltnál vagy ilyesmi letilt..egyszóval a 12V vagy a 24V hidegen hagyja.
A full gáz oka vagy a szakadt gázkar vezeték, vagy a rossz vezérlés vagy a rossz gázkar.
A gázkart igazából tönkretenni normál esetben nehezen lehet...A vezérlés ha szétmegy akkor csak a MOSFET-ek halnak legtöbbször...Ha azonban a gázkar 5V-helyett kapja a 36V-ot például akkor azonnal villan a HALL szenzor :)
Sok sikert, remélem van össz vissz annyi ép alkatrészed.
Nekem van két elektromos rollerem amit elég hiányosan vettem valami 5000 pénzért. Van vele két vezérlő két gázkarral meg komplett elektromos rendszer műszerfaltól a lámpákig.
Én is annak örülnék ha ezzel megoldható lenne, de az egyiket 12V al és az ablaktörlő motorral kipróbálva full gázon ment a motor szabályzás meg semmi. Lehet, hogy rossz a vezérlő vagy a gázkar? Vagy csak kevés neki a fesz a működéshez?
Elsődlegesen én is ezekkel akarnám megoldani a vezérlést.
Nagyon pöpecül néz ki...hát ez már most sokkal jobban megalkotott mint az én első biciklim :)
Nagyon jól néz ki szerintem simán bajnok lesz...
A vezérlés..hát igen én próbálkoztam 555-tel de érzékeny is volt meg instabil is meg minden baja volt..a poti meghát ilyen célra elég megbízhatatlan..vettem egy roller vezérlést..egy hibásat, rendbehoztam és azt használom majd egy megerősített MOSFET végfokkal ez komparátorral van megcsinálva.. egy abaj ezzel hogydrága gázkar kell hozzá gondolom neked is aminnél kisebb költség a lényeg. tech-mobile.hu éknál 4700ft körül van a gázkar ha gondolod...a vezérlés képét feltettem ide de el tudom küldeni apontos kapcsolást is ha lesz időm... de amúgy 1500Ft ért megszámították a rossz vezérlőt.
A gépem 25km/h-t ment 20km-es hatótávval egy 55Ah-s autóakkuval.(kezdetekkor ilyen szerény volt a költségvetés)
Azt hiszem meg is fogadom, amúgy is mennem kell ki guberálni, hát nézek ezt is.
Amúgy néhány kép arról hogy gondoltam jelen állapotok szerint a hajtás mechanizmust. Előnye ha a motort leállítom nem hajtja a kerék a motort (nem válik generátorrá, szabadon fut) és lehetőség nyílik egy 6 sebeséges váltó beiktatására szükség esetén, vagy a seb. növelése érdekében. Mi a véleményed a dologról?
A motor vezérlését hogy oldottad meg? Az én fejemben két megoldás van jelenleg
Az egyik 555 -hátránya a poti hamar kopna szerintem
A másik nyomogomb megy/nem megy elv nem tudom a motor mit szólna hozzá.
Az első gondolatom nekem is ablaktörlő motor volt csak azzal az a baj hogy pici a teljesítménye...persze ha nagyon mini rolert csinálsz lehet hogy elegendő.
Arra érdemes figyelni hogy a motorod permanens mágnesű legyen szóval állandó mágnes legyen az állórészmert különben sokat fog fogyasztani és nem jutsz messzire.
Nekem van egy BOSCH 300W körüli állandó mágnesen hűtőventillátor motorom erre a célre ideális. Méh telepen szereztem, érdemes körülnézni. Amúgy egy 1-es transporter hűtőventillátor motorja és két sebességet tud.
Az első elektromos brinyómban meg egy A4-es audinak volt a ventillátormotorja.
Ilyenben gondolkodj szerintem...Az egyetlen szívás ezeknél az áttételezés.
Az én biciklimen két láncos áttétel volt, az első nagy fordulatú csörgőscsattogós zizegős vacak. Szerintem fogaskerekezz 1:5 arányban és után lánc vagy ilyesmi.
Persze nagyban függ a motor miylenségétől de ezek a ventillátromotorok gyorsak mind...még agyári elektromos rollermotorok is gyorsak 2500-3500 ford./perc
"Az én kütyüm 20 Km/h-val izzadt kb. 300W-os házibarkács megoldással felfogatott autó hűtőventillátor motorral és egy 12V 55Ah-s autóakkuval :D"
Szia Face88!
Érdekelne némi infó arról a gépről. Ugyanis jelenleg én is építek egyett.
Jelenleg egy kínai ülős roller váz az alapja az egésznek, de motor ügyileg kicsit bajban vagyok. Most egy 12V-os ablaktőrlő motorral kísérletezem, abból kiindulva, hogy itt egy szaki nálunk 24V-os ablaktörlő motorból épített rokkantaknak 3 kerekű kocsikat. Gondoltam nekem elég lehet a 12V-os is. Gyanítom azonban hogy gyenge lesz. A hajtást krékpár alkatrészekből csinálom.
A célom nem az, hogy izomgépet csináljak hanem hogy itt helybe el tudjakk menni A-ból B-be. És mindez a lehető legolcsóbban megépítve tegyem.
Olvasva a fórumot azt tapasztaltam sok taoasztalatod van ez ügyben.
Szerintem ez jó 5let és megoldható csak a léyneg hogyaz akkuk egyformák legyenek a karakterisztika miatt és akkor nyugodtan figyeltethetsz egy akkut az áramkörrel.
Hogyha az LM3914 féle áramköröd van abban csak két ellenállást kell variálni (feszültségosztó) és bármilyen feszültségre bekalibrálható.
Teszel valami relét és akkor kapcsol a cucc amikor te akarod.
Lehet hogy tudok szerezi 5db 12v12ah akkut, amit el tudnék helyezni a Baroni burkolata alatt.Arra gondoltam hogy úgy kötném be hogy a másik 5 db-al párhuzamosan legyen, de csak akkor kapcsolódjanak be, ha az eredeti 5db nem tud elég voltot leadni. Így el lehetne érni, hogy nagyobb legyen a hatótáv és az elején csak gyorsításoknál kapcsolna be a pussz akkupakk.
Ha ez igy járható út akkor vajon hány voltra kellene állítanom a kapcsolást a tartalék bekapcsolásához? Megoldható e a kapcsolás egyetlen 12v -os akku figyelésével?(Mert ilyen elektronikám van készen.)
Nagyon jó megfigyelés! Én is kísérletet tettem régebben egy ilyen nagyker felkeresésére ami kinnvan messze Törökbálint és Budaörs határában és megbukott a dolog azon hogy oda BKV-vel lehetetlen eljutni ígyaztán nem vettem 10 ezerért full működő elektromos rollert...Pedig nagyon akartam ...talán akkor most a 2 lóerős szerkóm is egy kis rolleren lenne de lehet hogy azóta meghaltam volna vele :D
Érdemes megnézni...Engem sosem érdekelt ha levan hányva a burkolata mert valszleg levenném amúgyis de tőlem adhatják darabokban is mert ha ilyet szereznék akkor azonnal szétdarabolnám és átalakítanám..az akku, vezérlő és motor cuccokat meg itt meghirdetném a vállalkozó kedvű hozzám hasonló építgetőknek :) persze kedvezményes picipézé :)
Ha megnézted akkor kérlek számolj be mik vannak és pontosan mifélék...bár szerintem nem költök villanybringa projecre többet mert ígyis nagyon sok...de hamarosan összeáll és akkor alázok mindent :)
Most találtam ezt ahirdetést: http://www.expressz.hu/sport/kerekpar/showAdvert,3608874,138,1.html
Ha esetleg már nem lenne olvasható, szépséghibás, nem működő elektromos rollerek, kerékpárok eladók. Budaörs környékén, a hirdetésben szerepel a mobilszám is. Én ki fogok menni körülnézni.
Szépséghibás készülékek, alkatrésszel: 120W, álló roller: 7000 Ft 250W, üléses roller: 12,000 Ft 250W, e-kerékpár: 35,000 Ft 360W állóroller: 45,000 Ft
Egy próba idejére nyugodtan beköthetsz bármilyet, csak figyeld, hogy a lemerülése után ne menj tovább, mert akkor fordítva töltödne. Sajnos minél több akku van sorbakötve, annál nehezebb észrevenni egynek a merülését, főleg ha az kicsi a többihez képest.
Tartós használatra is lehet 6V-os, de akkor az Ah érték min. ugyanakkora legyen, mint a többié. Mondjuk a fentiek miatt kevesebbet dob a rendszeren, mint egy 12-es.
Próbára jó a 6V-os de szerintem nem egészséges mivel az csak 3 cellás így más a belső ellenállása és a többi akku túl nagy áramot erőltetne át rajta ami sem a 6V-os akkunak sem pedig a többienk nem jó. Törekedni kell hogy lehetőleg minél hasonlóbb akkut tegyél be pluszba, tehát feszre is és kapacitásra is legyen hasonló hogy ne az legyen hogy egymást töltik vagy egymást terhelik.
Ez az én véleményem de örülnék ha valaki aki nemcsak hobby hozzáértő megerősítenevagy megcáfolna hogy tudjon neked 100%-osat mondani...ez csak 90%
Nálam nem lenne gond, hogy hogyan áljam meg- ne menjek gyorsabban. 65-nél igy is úgy is letilt. Lehet hogy megpóbálom a +akkut, de először jó lenne szerezni egy 6v-at.
Gondoltam hogy nagyon komplikált gépezet lesz az a Baroni.BNem véletlenül kerül annyiba azért nem akármiylen technoógia van abban igazad van ez esetben nem érdemes a vezérlést piszkálni. Esetleg agyártónak írni hogy létezik e bele tuning EEPROMchip amit csak beraksz arégi helyére és máris 90 a vége :)
A komolyabb nagymotoroknál is így van. Egy próbát megér.Szerintem nézd meg a benne lévő FET-ek számát és nézd meg a Neten hogy hány voltig jók ( valószínűleg 100V-osak lehetnek) Az akkupakkal sorba köss egy akkut ha a fesztűrés engedi..ez az egyetlen értelmes és járható útja a tuningnak szerintem.
Malibu rollernél ugyanez..plusz akkut neki azt tudom hogy bírni fogja mert a rollervezér lők általában 48V-is vannak MOSFET-ezve vagyis 60V-osak vannak bennük vagy 75V-osak. Sok sikert hozzá, persze óvatos légy de a tapasztalat és egyes kollégák is azt mutatják hogy működik ez a módszer legtöbbször.
Én betettem +egy akksit sorba ,tapasztalatok egy hét után:A hatótáv csökkent ,magyarázat nagyobb sebességhez több áramot vesz fel 15Amper 40km/h csutka gázon ,eredetileg 12Amper volt a csúcs 30-nál ,akkor nőne a hatótáv ,ha meg bírnám állni hogycsak 30-cal megyek .
Belemerültem egy kicsit a baroni robogó belsejébe, de nem érdemes piszkálni, túl bonyolult. Valami dupla tekercseléses motor,és üzemmódtól függően hol az egyik hol a másik tekercs dolgozik. Az energiatakarékos üzemmódben max 30ig gyorsul-viszonylag jó gyorsulással és kevesebbet fogyaszt mint a másik üzemmódban. Annál kb 20-65-ig egyenletesen és jól gyorsul.
Az alapvető hiba szerintem az hogy az akkukapacitás jelentősen alul lett méretezve.
(Ja és mégis csak szilikonosak az akkuk,csak nem tudok olvasni)
Szeretném megnövelni a hatótávot, de csak egy akkut tudok beszerelni (egyenlőre) a megévők mellé. A kérdésem az lenne hogy ha van 5db sorba kötött akkum és csak 1db-ot tudnék ezekhez hozzákötni, akkor azt hogyan csináljam?
Gondolom ha csak az egyikre kötöm párhuzamosan, akkor avval nem nagyon leszek elöbbre, mert 2 csak félig, 4 meg teljesen lemerül.
Sorba kötésnél két variáció van:
1: simán sorba kötöm a 6 db-ot és lehet hogy leégetem a vezérlést.
2:Olyan kapcsolást csinálok, hogy amikor az 5db már merül és a motor állandóan le akar tiltani, akkor átkacsolom ugy hogy a 6db legyen sorosan.
Akinek van valami ötlete ne kíméljen. Előre is köszi.
(300 Wattos Malibu rollerhez is jöhet tuningötlet-azt is meg akarom bolondítani.)