Keresés

Részletes keresés

3921 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 417

Sziasztok.

 

Nem tudom ki irta közületek akku ügyben a riasztóbolt.hu-t, de köszönet érte!

2 nap alatt megjöttel az akkuk (Diamec), 5db 12V-12AH=18906Ft futátárral együtt.

Felitatott elektrolitos teljesen zárt-nagyon korrekt! Ja és a méret sem lényegtelen, mert laposak, csak 10 cm a vastagság- rollerbe is ideális lehet.

 

Le a kalappal!

redcar Creative Commons License 2007.02.26 0 0 416
holnap meg is nézem majd írok mi lett az eredmény.
Előzmény: Face88 (415)
Face88 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 415
Szerintem az tökéletes, ottis stabil IC szolgáltatja az 5V-ot. Nyugodtan csináld azzal szerintem.
Előzmény: redcar (414)
redcar Creative Commons License 2007.02.26 0 0 414

Szerinted egy számítógép tápjának 5Vja elég stabil? Ugyanis egy ilyen táppal szoktam tesztelni a gépet.

 

Előzmény: Face88 (413)
Face88 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 413
Üdv!

Elképzelhető hogy hibás a vezérlő, de az is lehet hogy a gázkar 3 vezetékéből valamelyik szakadt és a miatt is tud full gázon menni úgy tudom.

De ha ilyenmértékben fel vagy szerelkezve cuccokkal akkor ne aggódj ezekből 100% hogymeg lehet csinálni.

Nemtudom milyen és mennyi akkut akarsz használni mertha vissazveszel az áramerősségből akkor nyugodtan kaphat akár 24V-ot is és akkor sokkal gazdaságosabb a vezérlés, kisebb a veszteség, csak vigyázni kell ne húzd túl :) deha lehet hajtani akkor úgyis hatja az ember :) bár a 24V dupla fesz 4-szeres teljesítmény az már elég gátlástalan :D

Szerintem azzal kezdd hogy az egyik elektronikát megjavítod...a gázkart könnyű kipróbálni, adni kell stabil 5V-ot pl 7805-ről a gázkarnak és figyelni hogy a tekerés függvényében milyen fesz értéket ad vissza. ennek 1V és 4,3V között kell változnia átlagosan. Hogy melyik vezeték melyik szín mi azt a tech-mobile.hu fórumban megtalálod.

Ha a roller eredetileg mondjuk 36V-os volt akkor nagyon valószínű hogy kisebb fesszel nem megy majd mert abban elvileg van egy figyelő elektronika ami nem engedi az akkuk mélykisülését szóval 32Voltnál vagy ilyesmi letilt..egyszóval a 12V vagy a 24V hidegen hagyja.

A full gáz oka vagy a szakadt gázkar vezeték, vagy a rossz vezérlés vagy a rossz gázkar.

A gázkart igazából tönkretenni normál esetben nehezen lehet...A vezérlés ha szétmegy akkor csak a MOSFET-ek halnak legtöbbször...Ha azonban a gázkar 5V-helyett kapja a 36V-ot például akkor azonnal villan a HALL szenzor :)

Sok sikert, remélem van össz vissz annyi ép alkatrészed.
Előzmény: redcar (412)
redcar Creative Commons License 2007.02.26 0 0 412

Nekem van két elektromos rollerem amit elég hiányosan vettem valami 5000 pénzért. Van vele két vezérlő két gázkarral meg komplett elektromos rendszer műszerfaltól a lámpákig.

 

Én is annak örülnék ha ezzel megoldható lenne, de az egyiket 12V al és az ablaktörlő motorral kipróbálva full gázon ment a motor szabályzás meg semmi. Lehet, hogy rossz a vezérlő vagy a gázkar? Vagy csak kevés neki a fesz a működéshez?

 

Elsődlegesen én is ezekkel akarnám megoldani a vezérlést.

 

Üdv. 

Előzmény: Face88 (411)
Face88 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 411
üdv!

Nagyon pöpecül néz ki...hát ez már most sokkal jobban megalkotott mint az én első biciklim :)

Nagyon jól néz ki szerintem simán bajnok lesz...

A vezérlés..hát igen én próbálkoztam 555-tel de érzékeny is volt meg instabil is meg minden baja volt..a poti meghát ilyen célra elég megbízhatatlan..vettem egy roller vezérlést..egy hibásat, rendbehoztam és azt használom majd egy megerősített MOSFET végfokkal ez komparátorral van megcsinálva.. egy abaj ezzel hogydrága gázkar kell hozzá gondolom neked is aminnél kisebb költség a lényeg. tech-mobile.hu éknál 4700ft körül van a gázkar ha gondolod...a vezérlés képét feltettem ide de el tudom küldeni apontos kapcsolást is ha lesz időm... de amúgy 1500Ft ért megszámították a rossz vezérlőt.

A gépem 25km/h-t ment 20km-es hatótávval egy 55Ah-s autóakkuval.(kezdetekkor ilyen szerény volt a költségvetés)
Előzmény: redcar (410)
redcar Creative Commons License 2007.02.26 0 0 410

Na akkor a képek ha sikerül végre

 A komplett mechanizmus

 

 

 Gyorsító áttétel a motorról

 

(A moror egyébként állítólag 13Nm-es nyomatékkal rendelkezik kb 50 fordulat/sec-nél)

 

 

 Lehajtás a kerékhez

 

Üdv RedCar

 

Ui: Neked mennyit ment a géped és milyen hatótávval?

Előzmény: redcar (409)
redcar Creative Commons License 2007.02.26 0 0 409

Köszi a hasznos infókat!

 

Azt hiszem meg is fogadom, amúgy is mennem kell ki guberálni, hát nézek ezt is.

 

Amúgy néhány kép arról hogy gondoltam jelen állapotok szerint a hajtás mechanizmust. Előnye ha a motort leállítom nem hajtja a kerék a motort (nem válik generátorrá, szabadon fut) és lehetőség nyílik egy 6 sebeséges váltó beiktatására szükség esetén, vagy a seb. növelése érdekében. Mi a véleményed a dologról?

 

A motor vezérlését hogy oldottad meg? Az én fejemben két megoldás van jelenleg

Az egyik 555 -hátránya a poti hamar kopna szerintem

A másik nyomogomb megy/nem megy elv nem tudom a motor mit szólna hozzá.

 

 

Előzmény: Face88 (408)
Face88 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 408
Üdv!

Az első gondolatom nekem is ablaktörlő motor volt csak azzal az a baj hogy pici a teljesítménye...persze ha nagyon mini rolert csinálsz lehet hogy elegendő.

Arra érdemes figyelni hogy a motorod permanens mágnesű legyen szóval állandó mágnes legyen az állórészmert különben sokat fog fogyasztani és nem jutsz messzire.

Nekem van egy BOSCH 300W körüli állandó mágnesen hűtőventillátor motorom erre a célre ideális. Méh telepen szereztem, érdemes körülnézni.
Amúgy egy 1-es transporter hűtőventillátor motorja és két sebességet tud.

Az első elektromos brinyómban meg egy A4-es audinak volt a ventillátormotorja.

Ilyenben gondolkodj szerintem...Az egyetlen szívás ezeknél az áttételezés.

Az én biciklimen két láncos áttétel volt, az első nagy fordulatú csörgőscsattogós zizegős vacak. Szerintem fogaskerekezz 1:5 arányban és után lánc vagy ilyesmi.

Persze nagyban függ a motor miylenségétől de ezek a ventillátromotorok gyorsak mind...még agyári elektromos rollermotorok is gyorsak 2500-3500 ford./perc

Ennek fényében sok sikert!
Előzmény: redcar (407)
redcar Creative Commons License 2007.02.26 0 0 407

"Az én kütyüm 20 Km/h-val izzadt kb. 300W-os házibarkács megoldással felfogatott autó hűtőventillátor motorral és egy 12V 55Ah-s autóakkuval :D"

 

Szia Face88!

 

Érdekelne némi infó arról a gépről. Ugyanis jelenleg én is építek egyett.

Jelenleg egy kínai ülős roller váz az alapja az egésznek, de motor ügyileg kicsit bajban vagyok. Most egy 12V-os ablaktőrlő motorral kísérletezem, abból kiindulva, hogy itt egy szaki nálunk 24V-os ablaktörlő motorból épített rokkantaknak 3 kerekű kocsikat. Gondoltam nekem elég lehet a 12V-os is. Gyanítom azonban hogy gyenge lesz. A hajtást krékpár alkatrészekből csinálom.

 

A célom nem az, hogy izomgépet csináljak hanem hogy itt helybe el tudjakk menni A-ból B-be. És mindez a lehető legolcsóbban megépítve tegyem.

 

Olvasva a fórumot azt tapasztaltam sok taoasztalatod van ez ügyben.

 

Bármilyen infó sokat segítene.

 

Előre is köszi Redcar

Előzmény: Face88 (281)
Face88 Creative Commons License 2007.02.25 0 0 406
Üdv!

Szerintem ez jó 5let és megoldható csak a léyneg hogyaz akkuk egyformák legyenek a karakterisztika miatt és akkor nyugodtan figyeltethetsz egy akkut az áramkörrel.

Hogyha az LM3914 féle áramköröd van abban csak két ellenállást kell variálni (feszültségosztó) és bármilyen feszültségre bekalibrálható.

Teszel valami relét és akkor kapcsol a cucc amikor te akarod.

Sok sikert.
Előzmény: 3921 (405)
3921 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 405

Szió Face88.

 

Lehet hogy tudok szerezi 5db 12v12ah akkut, amit el tudnék helyezni a Baroni burkolata alatt.Arra gondoltam hogy úgy kötném be hogy a másik 5 db-al párhuzamosan legyen, de csak akkor kapcsolódjanak be, ha az eredeti 5db nem tud elég voltot leadni. Így el lehetne érni, hogy nagyobb legyen a hatótáv és az elején csak gyorsításoknál kapcsolna be a pussz akkupakk.

Ha ez igy járható út akkor vajon hány voltra kellene állítanom a kapcsolást a tartalék bekapcsolásához? Megoldható e a kapcsolás egyetlen 12v -os akku figyelésével?(Mert ilyen elektronikám van készen.)

??????????

Előzmény: Face88 (401)
Face88 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 404
Üdv!

Nagyon jó megfigyelés! Én is kísérletet tettem régebben egy ilyen nagyker felkeresésére ami kinnvan messze Törökbálint és Budaörs határában és megbukott a dolog azon hogy oda BKV-vel lehetetlen eljutni ígyaztán nem vettem 10 ezerért full működő elektromos rollert...Pedig nagyon akartam ...talán akkor most a 2 lóerős szerkóm is egy kis rolleren lenne de lehet hogy azóta meghaltam volna vele :D

Érdemes megnézni...Engem sosem érdekelt ha levan hányva a burkolata mert valszleg levenném amúgyis de tőlem adhatják darabokban is mert ha ilyet szereznék akkor azonnal szétdarabolnám és átalakítanám..az akku, vezérlő és motor cuccokat meg itt meghirdetném a vállalkozó kedvű hozzám hasonló építgetőknek :) persze kedvezményes picipézé :)

Ha megnézted akkor kérlek számolj be mik vannak és pontosan mifélék...bár szerintem nem költök villanybringa projecre többet mert ígyis nagyon sok...de hamarosan összeáll és akkor alázok mindent :)
Előzmény: jeriko2 (403)
jeriko2 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 403
Sziasztok!

Most találtam ezt ahirdetést:
http://www.expressz.hu/sport/kerekpar/showAdvert,3608874,138,1.html

Ha esetleg már nem lenne olvasható, szépséghibás, nem működő elektromos rollerek, kerékpárok eladók. Budaörs környékén, a hirdetésben szerepel a mobilszám is. Én ki fogok menni körülnézni.

Szépséghibás készülékek, alkatrésszel:
120W, álló roller: 7000 Ft
250W, üléses roller: 12,000 Ft
250W, e-kerékpár: 35,000 Ft
360W állóroller: 45,000 Ft

Előzmény: Riderman (402)
Riderman Creative Commons License 2007.02.21 0 0 402

Egy próba idejére nyugodtan beköthetsz bármilyet, csak figyeld, hogy a lemerülése után ne menj tovább, mert akkor fordítva töltödne. Sajnos minél több akku van sorbakötve, annál nehezebb észrevenni egynek a merülését, főleg ha az kicsi a többihez képest.

Tartós használatra is lehet 6V-os, de akkor az Ah érték min. ugyanakkora legyen, mint a többié. Mondjuk a fentiek miatt kevesebbet dob a rendszeren, mint egy 12-es.

Előzmény: 3921 (400)
Face88 Creative Commons License 2007.02.21 0 0 401
Üdv!

Próbára jó a 6V-os de szerintem nem egészséges mivel az csak 3 cellás így más a belső ellenállása és a többi akku túl nagy áramot erőltetne át rajta ami sem a 6V-os akkunak sem pedig a többienk nem jó.
Törekedni kell hogy lehetőleg minél hasonlóbb akkut tegyél be pluszba, tehát feszre is és kapacitásra is legyen hasonló hogy ne az legyen hogy egymást töltik vagy egymást terhelik.

Ez az én véleményem de örülnék ha valaki aki nemcsak hobby hozzáértő megerősítenevagy megcáfolna hogy tudjon neked 100%-osat mondani...ez csak 90%
Előzmény: 3921 (400)
3921 Creative Commons License 2007.02.21 0 0 400
Nálam nem lenne gond, hogy hogyan áljam meg- ne menjek gyorsabban. 65-nél igy is úgy is letilt. Lehet hogy megpóbálom a +akkut, de először jó lenne szerezni egy 6v-at.
Előzmény: jarkoj (398)
Face88 Creative Commons License 2007.02.21 0 0 399
Üdv!

Gondoltam hogy nagyon komplikált gépezet lesz az a Baroni.BNem véletlenül kerül annyiba azért nem akármiylen technoógia van abban igazad van ez esetben nem érdemes a vezérlést piszkálni.
Esetleg agyártónak írni hogy létezik e bele tuning EEPROMchip amit csak beraksz arégi helyére és máris 90 a vége :)

A komolyabb nagymotoroknál is így van.
Egy próbát megér.Szerintem nézd meg a benne lévő FET-ek számát és nézd meg a Neten hogy hány voltig jók ( valószínűleg 100V-osak lehetnek)
Az akkupakkal sorba köss egy akkut ha a fesztűrés engedi..ez az egyetlen értelmes és járható útja a tuningnak szerintem.

Malibu rollernél ugyanez..plusz akkut neki azt tudom hogy bírni fogja mert a rollervezér lők általában 48V-is vannak MOSFET-ezve vagyis 60V-osak vannak bennük vagy 75V-osak.
Sok sikert hozzá, persze óvatos légy de a tapasztalat és egyes kollégák is azt mutatják hogy működik ez a módszer legtöbbször.

Előzmény: 3921 (397)
jarkoj Creative Commons License 2007.02.21 0 0 398
Én betettem +egy akksit sorba ,tapasztalatok egy  hét után:A hatótáv csökkent ,magyarázat  nagyobb sebességhez több áramot vesz fel 15Amper 40km/h csutka gázon ,eredetileg 12Amper volt a csúcs 30-nál ,akkor nőne a hatótáv ,ha meg bírnám állni hogycsak 30-cal megyek .
Előzmény: 3921 (397)
3921 Creative Commons License 2007.02.21 0 0 397

Szió!

 

Belemerültem egy kicsit a baroni robogó belsejébe, de nem érdemes piszkálni, túl bonyolult. Valami dupla tekercseléses motor,és üzemmódtól függően hol az egyik hol a másik tekercs dolgozik. Az energiatakarékos üzemmódben max 30ig gyorsul-viszonylag jó gyorsulással és kevesebbet fogyaszt mint a másik üzemmódban. Annál kb 20-65-ig egyenletesen és jól gyorsul.

Az alapvető hiba szerintem az hogy az akkukapacitás jelentősen alul lett méretezve.

(Ja és mégis csak szilikonosak az akkuk,csak nem tudok olvasni)

 

Szeretném megnövelni a hatótávot, de csak egy akkut tudok beszerelni (egyenlőre) a megévők mellé. A kérdésem az lenne hogy ha van 5db sorba kötött akkum és csak 1db-ot tudnék ezekhez hozzákötni, akkor azt hogyan csináljam?

Gondolom ha csak az egyikre kötöm párhuzamosan, akkor avval nem nagyon leszek elöbbre, mert 2 csak félig, 4 meg teljesen lemerül.

Sorba kötésnél két variáció van:

1: simán sorba kötöm a 6 db-ot és lehet hogy leégetem a vezérlést.

2:Olyan kapcsolást csinálok, hogy amikor az 5db már merül és a motor állandóan le akar tiltani, akkor átkacsolom  ugy hogy a 6db legyen sorosan.

 

Akinek van valami ötlete ne kíméljen. Előre is köszi.

(300 Wattos Malibu rollerhez is jöhet tuningötlet-azt is meg akarom bolondítani.)

Előzmény: Face88 (396)
Face88 Creative Commons License 2007.02.18 0 0 396
Hali!

Rendben van ha gondolod küldj képeket...ha nem gong akkor fényképezd körbe a motort is meg minden érdekes részét a gépezetnek :)

Megnézem aztán tippelek hogy mit lehet kihozni belőle :)

Kíváncsian várom;e-mail címem ott a nevemnél.

Köszi
Előzmény: 3921 (395)
3921 Creative Commons License 2007.02.18 0 0 395

Szombathelyen vagyok.

 

Ha a találkozót nem lehetne megejteni, akkor fényképeket készítek az alaktrészekről.

Előzmény: Face88 (394)
Face88 Creative Commons License 2007.02.18 0 0 394
Üdv!

Értem a felállást, de nem szerencsés az akku közbeiktatás, mivel valószínűleg nem sima DC-t kap a motor hanem 3 fázisú, tehát nem fog menni ráadásul nehogy kárt tegyen a motorban vagy vlami elektronikában.Az ilyen asszimetrikus megoldásoktól mindíg óvakodni kell.-szerintem-
Ha maga a PWM vezérlő nem EEPROM-ból dolgozik hanem egyszerűbb felépítésű akkor az elektronikát kell picit moddolni és úgy teljesen kiiktatható a limitje.

Hová valósi vagy nagyon érdekelne testközelből egy ilyen Baroni vaddisznó.
Meg akkor megkukkolnánk az elektronikát, hátha tudnék segíteni mert sokféle PWM vezérlőt építettem alakítottam át illetve turbóztam fel.Ha nem PIC vagy vlami előre programozott vacak akkor nem olyan nehéz megkerülni.
Előzmény: 3921 (393)
3921 Creative Commons License 2007.02.18 0 0 393

Üdv!

 

Meg fogom nézni milyen elektronikák vannak beépítve,mert azt láttam hogy több különálló elektronika van a gépen, hátha mákom van és csak etetés volt az eeprom.

Azt vettem észre, hogy hátszél esetén 73-74-et is elér a sebesség,  tehát a motorra küldött árammal szabotálják a gyorshajtásomat. Mi lenne ha közvetlenül a motor előtt szakítanám meg az egyik kábelt, és ide kötnék sorosan egy 6 vagy 12v-os akkut.

Evvel megoldódna a gond nem? (feltéve hogy 2 kábel megy a motorba-ha több akkor tárgytalan.)

Előzmény: Face88 (392)
Face88 Creative Commons License 2007.02.18 0 0 392
Üdv!

Hát ez az EEPROM dolog komoly dolog, mert egy program alapján csinálja a vezérlő a dolgokat.
Módosítható de ahhoz nagyon nagyon érteni kell hozzá.
Először is ki kell olvasni a mamóriatartalmat, azután egy programozónak megmutatni aki érti a szintaktikai hieroglifákat :)
Ha ügyes megtalálja azokat asorokat amik ezt befolyásolják, de gyorsulást teljesítménykorlátozást és sokmindent lehet így "chiptuningolni"

Nagy tortúra de ha bejön akkor nagyon durva géped lesz.Rengeteg idő kell hozzá meg jó kapcsolatok olyanokkal akik foglalkoznak/foglalkoztak esetleg autó chiptuninggal és értenek a programozáshoz.Az autóknál is ugyanezt játszák a gyártók mert 240km/h-nál többet nem engedélyezhetnek pedig egykét példány belelépne a három kilóba könnyedén :)
jarkoj Creative Commons License 2007.02.18 0 0 391
Érdekes az enyém is lekorlátozott 30-nál ,akár egyenes uton akár dombról lefele jottem mindegy volt neki.
Előzmény: 3921 (390)
3921 Creative Commons License 2007.02.17 0 0 390

Köszi a választ.

Amúgy a motor végsebessége 80km/h körül lenne, csak ezek a piszok angolok lekorlározták. Azt monják valami epromot módositottak hogy csak 65 legyen a vége. Sajnos nem tudom hogyan lehetne ezt megkerülni, addig meg csak a gyorsulást befolyásolná a plusz akku.

Előzmény: Face88 (389)
Face88 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 389
Üdv!

A töltője azért 72Voltos mert 14,4 Volt a töltőfesz és azt kell megszorozni annyival ahány cella van.
Ha a Baroni kapna 72Voltot? Ha-haha-hehe :)

Az kb 2,5kW lenne ami már csúnyán odaver bármilyen robogót sőt megkockáztatom 125ccm-es motor ellenfele lehetne..nyomatékban meghát... vicc a benzinmotor :)

Az előbb említett dolgokat kell figyelni meg az akku elhelyezését..nameg töltő

Szerintem nagyon durva aszfaltszaggató lenne úgy :)

Sok sikert mindenkinek.
Előzmény: 3921 (388)
3921 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 388

Mit gondolsz-szerinted az 2000w-m mit szólna ha a 60 volt helyett 72volt-ot kapna?

Amúgy a töltője 72 voltos.

Előzmény: Face88 (386)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!