Érdekelne engem is ez a sportszűrő. Mit kell tudni róla?
Jól látom a képen, hogy látszólag vastagabb a pereme, mint a gyári papírszűrőé? Gondolom a légáteresztése viszont sokkal nagyobb! Honnan van? Mennyibe fájt, milyen tartozékai vannak (olajzó spray?)? Milyan gyakran kell pucolni, ápolni?
Nem tudom, mennyi a gyári szűrő, de ha annak a 15000 km-enkénti árát veszem alapul, mennyi idő alatt térül ez meg? (kizárólag Forintálisan értem, hisz a dinamikát nem lehet pénzben kifejezni!) :-))
Nemrég vettem ki én is a szűkítőt, bár R*R márkatárs már régóta győzkődött, de még csak 7500 nál járok. Gondoltam legalább az első pár ezer km-t nem piszkálom. :-))
Direktszűrőbe nem hiszem, hogy fektetnék (családi autó a lacsi), de ez érdekel! Legalább nem kell engednem, hogy a szervízben ezt a szűrő témát piszkálják, majd én karbantartom magam. Amúgy is az van lelkiismeretesen elvégezve, amit maga a tulaj símogató keze végez. Egy szerelő csak munkadarabnak tekint minden autót, amire: "bassza meg, még ez a "30-ezres" is itt van mára, pedig már úgy tele a tököm, mennék haza a ....-ba"......
Látom K&N betét sportlégszűrőd van, az első betétes fotóval! Így kell kinézni egy kiváló betétnek. Hol rendelted, mennyibe kerül? Ajánlom Komisnak, mert idegenkedik a direktszűrőtől. Anno a MAGNUM betétszűrőt kipróbáltam, de vissza is küldtem nekik, mert egyrészt kifogásolható volt a minőség, meg jól telenyomták szilikonnal és nem volt meggyőző.
Csak egy gondolat még: a betét véltozatnál az volt a tervem, hogy kihasználom a torlónyomást bevezetve a légszűrőházba, megoldható pl. akár iker csövezéssel a ködlámpák helyéről is légbeömléssel.
Jóindulatból mondom csinálj hozzá egy másik kitámasztót is mert nekem is csak egy csavarral volt felrögzítve ugyan így és kb 2 hónap után egyszer csak letört a gyári fül meg kellett hegeszteni elég súlyos csővel eggyütt ahogy rázkódik az autó olyan rezgések keletkeznek amik egy idő után letörik a lemezt!
Én meg nemcsak a szűkítést szedtem ki belőle, hanem belekerült az jóó kis sportszűrő. Hááát ez nagyon jó húzás volt, nagyon érezni ahoyg kap levegőt rendesen fiú!:-) A páromnak szóltam, hoyg próbálja ki és még Ő is elcsodálkozott, hogy mennyire elkezdett húzni az autó! Szal ajaánlom mindenkinek.
Tehát akkor a "szűkítő ami valójában a felírata szerint diffúzor, (hogy oszlassa a levegőt) itt talalható ahova a képen fölé helyeztem.Ahogyan a többiek mondják... :-)
1 szűrőház le (4csavar)
2 awab bilincs kicsavar a harmonikás gumicsőnél
3 házfedél kivesz és a képen látható szűkítőt kihúz (én egy fogóval tettem)
A szűkítő a légszűrő felső fedelében van. A becsatlakozásnál leveszed a gyűrűsféreghez hasonlatos gumicsövet, (valszeg a fedelet is le kell venni) és kifelé húzod a házból (vagy tolod, ha leveszed a fedelet.)
Csá Kripic! még sose mostam a motorteret :),oszt mégis így néz ki...azt hittem minden Lacsitulajé ilyen:)) Lehet hogy mert garázsban tartom? Látnád fateromét,5 éves off polo...na az csilli mert az öreg mindennap simizi-ha öreg leszek az asszony helyett Lacsit simizok????:))
Ha ez a régi ismerős jó ismerős, akkor nem kell bizonyítani, elhiszi (és jól pofánvágja a szerelőit...)
Ha meg nem jó ismerős, akkor ne legyen rossz érzésed, vágd pofán te magad...
Gyerekek, van ebben az országban olyan szerviz, ahová a teremtő egyszerű gyermeke nyugodtan beviheti a gépét, urambocsá' ott is hagyhatja, nem kell árgus szemekkel skubizni végig a műtét alatt? Ahol a számlán CSAK olyan tételek szerepelnek, amit felraktak, cseréltek, megcsináltak, és még a saját cuccaidat se rabolták le a kocsiról...? Egyre kevésbé hiszem...
Én Tóth Lajosnál csináltattam és őt ajánlom mert nagy tapasztalattal rendelkezik(30/9257279, ha nem venné fel munka közben SMS írj). Bár pécsi de járja az országot mobil műhelyével, vagy ajánl szakmabelit/céget. Mikor ~1 éve keresgettem, többen arra hivatkoztak, hogy nem tudnak csatalkozni a chiphez. Ő kiemeli a százlábút, felülírja és visszaépíti- garanciával. Próbaút után kell fizetni, ha tetszik a változás. Sportkocsi telj.tuningtól a kamion fogyasztás optimalizálásáig széles körben dolgozik és ismert név a szakmában évtizedes múlttal és nagyon jó áron.
Igazad van de szerintem akinek valami fogalma van a tuningról az azonnal észreveszi hogy az autónak egy kicsit más a hangja illetve hogy le van ültetve ez kívülről is látszik.Például a virsli téli gumival is látszik az ültetett autó legalább is aki ért hozzá az észre veszi és tapasztalatból mondom ilyenkor egyből elkezdenek próbálkozni hogy megmutassák ők a jobbak.Persze nyáron felkerülnek rá a széles kerekek és ez jelzés értékű.Egyébként tudsz esetleg valami ötletet adni hogy melyik chip tuningos aki megbízhatóan dolgozik?Az ATC-ről olvastam de nem tudom mennyire megbízhatóak.
Régóta olvasom a fórumot de még mem szóltam hozzátok.A napokban olyasmi történt velem, hogy a tanácsotokat kérem mit lépjek. Lacetti 1.6 SW Elite autómat elvittem 2éves szervízre 17300 km.-mel. 32.000-ret fizettem az olajcseréért,levegőszűrőért,pollenszűrőért,fékolajcseréért,átvizsgálásért. Nagyon kedvesek voltak és a kocsit is lemosták. És a lényeg! Gondoltam én is kipróbálom a "műtétet" a légszűrő szűkítő kivételét. Már a kezdeteknél gyanús volt, hogy nem látszott a csvarokon beavatkozás nyoma de optimista voltam. Az elméletileg 5napos levegőszűrőn megtaláltam a tavalyi szunyogokat is. Azóta azon rágódom, hogy kicserélték-e a pollenszűrőt, és ha volt olajcsere akkor mi került a motorba. A fékkel bütyköltek valamit, mert azt megéreztem az első fékezéskor. A gondom az hogy a márkakereskedő régi ismerőse az egész családomnak és attól félek nem tudom bizonyítani az igazamat. Hagyjam a fenébe vagy verjek az asztalra?
Amúgy a "műtét" hatott egy kicsit nyomatékosabb lett a gép alacsony fordulatszámon.
Pollenszűrőre én is rákérdeztem és azt mondták, hogy még fölösleges, meg egyébként is nem olcsó játék (kocsi 1 éves kötelező szervízén, 7000 km-nél történt).
Én a kötelező szervíz előtt rákérdeztem az árakra. Összesen 25.000 Ft-ot mondtak, korrektek voltak, ők is hordós Opel olajjal dolgoznak, olajszűrőt csak gyárit rakhatnak bele.
A számlát megnézve - aki még esetleg nem tette meg az nézze már meg előbb hogy mit számláztak ki neki - az alábbiakat tapasztaltam. 33.000 Ft volt. Nos óradíj 2,5 óra volt felszámítva (6000 Ft/óra), valújában a kocsi csak 1-1,5 órát volt a szervízben. Ezt szóvá tettem, mindját le is húztak 0,5 órát, 2 órát viszont ki kellett fizetnem mert hát ennyi a minimum akkor is ha csak 0,5 órát van ott a kocsi.
Aztán felszámolták az olajat, igenám de nem Ople olajat amiről szó volt, hanem Shell olajat, aminek 1.000 Ft-al drágább volt literje (4.000 Ft).
Tehát így lett a 25 ezerből 33 ezer.
Egyébként a fateromnak a fordosok 4 liter olajért 20.000 Ft-ot számoltak fel. És az öregem nem gyújtotta rájuk a szalont csak otthon füstölgött.
Csá! Valaki at irta hogy 1 éves Lacetti-m elviszem szervizbe 9000e km-el akkor kérhetem hogy ne cseréljék a pollenszűröt mertkevés a km? Ezt megteszik nekem? Vagy nem! Az alufelnim rozsdás csavarjait kicsrélik gariba? ???????