Nem bántasz meg,tényleg különbözik...Azért ennyi az ára.Megtudom csinálni az eredeti formát,de annak az ára nem ér annyit,mint amilyen a kocsi...Szóval csak festésen próbálok dobni.Azért az egészséges és udvarias kritikát szeretem.:-p
Uraim! Az első rendelési kör BeTTina-tól lezárult. Minden érinteTTet e-mail-ben, vagy telefonon keresztül a további teendőkről értesíteni fogom. Van, akit ma kora reggel a Börzén!:-) csíkosháTTú
Figyelem a Bettina-tól rendelés ügyében! 24.00-kor zárul az első kör, és a jövő héten indul a beszerzés! Eddig 5+1 megrendelő van, egészen elviselhetővé váltak a plusz költségek!
Nem akarok ünneprontó lenni, de ennek semmi köze sincs a MÁV Zakks kocsihoz! Sajnos a régi TT-s MÁV tartálykocsi sem létezett eredetiben. Ez csak egy tartálykocsi változat átfestése volt amivel bővíthették anno a repertoárukat.
Jó a kezdeményezésed, de ha már MÁV-os kocsikat akarunk, akkor azok legyenek valósághűbbek! Bocs de eszem ágában sincs megbántani téged!
Sajna most nem jön össze, pedig megvolt képpel és írással. Ha az alábbi nem jön össze, akkor muszáj lesz újra megírnom...
SOS! Abból a pár emberből, akinek van TT-hírek 6. száma, kérem segítsen, mert géphalál miatt az sajnos elveszett és ráadásul nyomtatott fomában sincs meg!
Én kevésbé kispénzűen Fleischmann Profi utólagosan beszerelhető kinematikát kezdtem betenni (9574). Ehhez leszedtem a forgóvázról a lépcsőket az ütközőkkel együtt. Ezt aztán kis beilagolással felragasztottam a kocsi aljára és beeszkábáltam az ütközők közé a kinematikát.
Még egy valami ehhez, mert a 4t. REKO-k sem kinematikásak: teljesen újra kéne tervezni a modellt, mert nem lehet egyszerű eszközökkel alájuk biggyeszteni a kurz kulisszát, sajnos...
Érdekes újdonság van fenn, kezdenek bővülni a TT beszerzési terveim!:-)
Anno volt egy cég, ami az N-esek kedvence volt, az Arnold. Sajnos csődbe ment, de egyik utolsó fejlesztése pont egy TT mozdonyka volt, mégpedig a csöppnyi német Köf III. tolató gépecske. A csődbe ment Arnold maradéka a Hornby-hoz került. Aztán, mivel kapcsolatba kerültem a Hornby-val, feltűnt, hogy az Arnold újra él N-ben! És a minap kaptam meg BeTTina hírlevelét, benne az Arnold Köf III. TT modellje ismét kapható lesz!
Vagyis, újabb TT-t gyártó cég van piacon. Az Arnold TT feltámadoTT, halleluja!:-))))
A mintapéldányokat majd megmutatom, ha jössz hozzám!:-))) Igaz, azok 4 tengelyes REKO kocsik, de a forgóváznak a kérdéses része ugyanaz, mint az Y kocsiknál.
Többiekenek, aki belevágnak: vigyázni, a régi, még Zeuke-féle, fémbetétes forgóvázak, hiába szebb a futásuk, nem alkalmasak a beavatkozásra! Egyébként a cikk fent van a neten: www.vasutandmodell.hu a modellezés menüben, "Zárkózz!" cím alaTT.
Én annak idején a lehet utcában lévő Lomex nevezetű alkatrész bolta jártam mindenféle cuccért, szerintem ott is érdemes körülnézni, régen olcsók voltak. Egy észrevételem van a ledes kocsi-világítással kapcsolatosan: még szebbé lehet tenni a dolgot úgy, ha a ledeket egy zener-diódás stabilizált feszültségről tápláljátok meg. Így a led fényereje már viszonylag kis feszültség mellett eléri a maximumát. A kapcsolás pedig nem bonyolult.
Azt nem is értem, hogy a Tillig által gyártoTT "Y" kocsik (árszinvonaluk alapján természetes lenne) miért nem kurz kuplunggal készülnek.Én a bTTb kocsikat is át fogom alakítani a VASUT & MODELL 2003 nyári számában leírtak szerint.Nekem csak bTTb "Y" kocsiaim vannak. http://www.vasutandmodell.hu/zarkozz.htm
Szia Csttom! Kérem szépem a bolt neve Legitron, olyan elektromos barkácsolóknak árul minden félét, a led mérete 5mm es de kiderült hogy piros és zöld! Így vettem 5mm fehéret meg 3 mm es pirosat s kicsit átalakítottam majd teszek fel fényképet is! Üdv!!
Nem hülyeség, ha a nagynál fényjelző, a kicsinél alakjelző van. Arra is van példa, hogy egy vonalon belül váltanak. ld 35-ös vonal: Tabon fény bejárati jelzők vannak, míg Karádon már alakjelzők...
Szerintem a valóságban sem ment a modernizáció egyszerre és egy csapásra. Tehát tökéletesen életszerű az, hogy pl van egy kétvágányos villamosított fővonalad, az állomásán fényjelzőkkel, ugyanakkor az állomásról elágazik egy mellékvonal, kicsit elhanyagolt, kicsit ergya, és ráadásul karos jelzők bólogatnak a pálya mellett...És ott nem Desiro jár, hanem Ferkeltaxi, vagy egy gőzös donnerbüchsékkel (ha jól írom). És a felső állomás akár 60 évvel korábban is épülhetett, mint a fővonali állomás...
Az én tervem a leendő asztalommal az, hogy játsszam ( amikor építem) aztán játsszam a pályán közlekedő vonatocskákkal. Valszeg a szerelvényösszeállításnál figyelni fogok személyvonatoknél a vasúttársaságok egyezőségére, de tehervonatoknál ennek nincs túl sok jelentősége. A tehervagonok olyan keveredésben vannak, hogy szinte mindegy miket rakok össze egy szerelvénnyé. Persze pl a BR 89-es szász gőzös után nem fogok IV korszakos autószállító vagont akasztani. Bár már itt tartanék...
Most vettem egy marék konténert, azzal az a tervem, hogy egy konténerrakodót építek, és az lesz az életkép, hogy egy konténer leszakadt a daruról, két láb lóg ki alóla, körülötte kis piros festék, mentőautó, tűzoltó, stb... ( Pajtát akasztott gazdurammal nem tervezek, bár az sem rossz!) De ez még arrébb van.