Ha nem bánjátok Szöcske ügyben egy kicsit elárasztalak benneteket a kis házi archívumom tartalmával :-) Azt hiszem a hazai fejlesztések megérdemlik, hogy ismerjük őket.
Mondj egy egyszerűbb, igénytelenebb és megbízhatóbb konstrukciót. Nem nagyon találsz... Mindent kibír minimális karbantartással akár. Ha olaj van benne nem tudod tönkretenni. Akár Dél-afrikában is kapsz hozzá alkatrészt, és minden sarki szerelő meg tudja csinálni Albániában is, olyan egyszerű.
Egyébként minden kapható hozzá újban ma is, akár komplett motort is lehet rendelni. Nem is olyan elcseszett ötlet mint elsőre látszik.
Ami viszont nem léghűtéses volt, az is VW motoros, Golf ha jól tudom.
Igaz egyikből se lett sorozatgyártás, de ez elsősorban nem a konstrukciónak vagy a motoroknak volt köszönhető, hanem az időközben bekövetkezett változásoknak. Annyi jól működő ipari termelő cég mellett a Magyar Honvédséget is tönretették :-(
Ha jól emlékszem, VW Bogár motor volt benne. Már akkor úgy gondoltam, hogy ez egy ôrület. Az egy 60 éves konstrukció, ráadásul szerintem már nem is gyártották (talán a 90-es évek elején még Brazíliában folyt a gyártás). Ilyet nem lehet egy hadseregben _rendszeresíteni_!!! Hiszen a rendszeresített cuccoknak még 20-30 év múlva is javíthatónak kell lenni, pótalkatrész kell hozzájuk. Szerintem ökör ötlet volt az úgy, ahogy volt.
Korábban azért akartam felrakni ezt a gépet, hogy a segítségeteket kérjem a beazonosításában. Aztán tegnap sikerült beszélnem a gazdájával, így már tudom a típusát, de még nem mondom meg :-) Most inkább találós kérdésként teszem fel.
Az szimpatikus dolog volt, imádom a farmotoros autókat/buszokat. Már ha egyre gondolunk. A Párizs-Dakart is meg lehetett nyerni farmotoros kocsikkal összkerékhajtás nélkül (Schle)
én nagy daru-örült is vok..számomra nem újdonság...... amikor első útvonalengedély csináltam egy 180T játékhoz..... az óradíjja sem volt rossz..... (160ezer... ez volt 8-9 éve)
Hát nem kimondottan itthon léteznek, amint a rendszám is mutatja :-( Egy szlovák vállalkozás gépei és csak bérmunkában dolgoztak nálunk.
De amint a Rába topikból lopott képek bizonyítják nálunk is voltak régebben hasonló fejlesztések, csak sajnos nem igazán terjedtek el. Nem azért, mert nem voltak jók :-(
Mi a szent 'szar'... :) Ezexerint itthon is léteztek ezek a megoldások. Ilyen melóhoz nem ragaszkodnék igazán, bár biztos jókat lehet közben terepezni!
Ha ennyire tetszik, akkor itt van még egyszer :-) Meg az általad idézett hírlevélben bemutatott trágyaszóró felépítmények korábbi változatai Tátrán és LIAzon is. (Nehogy valaki azt higgye, hogy kifogytam a képekből :-)