Eléggé hadilábon állok a tudományokkal, de azt hiszem az. Nem biztos. Csak gondolom nem öntöttvas, mert az törékeny. Úgy rémlik acélöntvény. Hogy miért? Passz...
Már nem lehet országúton versenyezni a nyugatiakkal. Végzetes a lemaradás sajnos. Én is csak drukkolok csendben(?) a Tátrának, hátha az erős terepes képességek megmentik. De nekik is inkább csak a második-harmadik világ a piacuk, ahol jól jön az egyszerűség, a hosszú élettartam. A különleges, soktengelyes összkerékhajtású alvázak elmennek nyugaton is, de az nem valami szapora piac... A katonai típusokat erőltetik inkább ahogy látom, meg a saját hadseregük tartja el őket. De ez se megy örökké. Most is késik egy 550 darabos rendelés teljesítése, mert a cseh hadsereg sem áll valami jól anyagilag. Inkább halogatják a dolgot, hogy ne kelljen még kifizetni. Amit örömmel olvastam a lenti Hírmagazinban, hogy a katonai típusok után a civilekben is megjelenik hamarosan a légrugós első felfüggesztés. (ezzel akár országúton is labdába lehetne rúgni, bár oda meg felesleges túlsúly az összkerékhajtás). Ez az egész csővázas téma gyanúm szerint túl nehéz a közúti árufuvarozáshoz, szóval valami más fülkével-motorral sem lenne nyerő. Hacsak be nem bizonyosodik a pletyka, hogy valami könnyebb anyaggal kísérleteznek a csőváz és a lengőtengelyek acélöntvényei(?) helyett...
Sok mindenbe belenyúltak. Pár éve jártam a cég komáromi központjában. Kérdezgettem az ott dolgozókat, mi a véleményük a cégről, és a cégvezetőről, a termékekről. Mindenki szépen beszélt a cégről, senkitől nem hallottam, hogy bármi rosszat mondott volna. /A Skoda-Liaz-t nagyon dicsérték, de én megmondtam, hogy az egy eladhatatlan termék. "Vitatkoztam" a tulajjal (ütköztettük érveinket) majd elbucsúztunk egymástól. (az élet engem igazolt, rá kb. 1 évre a gyár lehúzta a rolót)/
Erről jutott eszembe az Eurotrade: kezdte az Aviával, mára az övé a Tatra, a Liaz, a Panav, a Praga, mostmár a Kamaz is...Még megérjük, hogy ő lesz az MB dealer :-))
Olvasd el az Eurotrade Hírmagazint!
Új, Mercedes haszon- és személygépjárművek, gyári alkatrészek, stb... :))
"A vasúti és teherautó-szállítás hétköznapi pillanataiból... A fejlett pályaudvari fuvarozási formák kialakítása jó úton halad, és ezt a mostoha időjáráskor, illetve ünnepnapokon is szüntelenül folyó munkát már több száz rakodógép segíti"
A Suzuki nem gyárt dízelmotort. (a témáról egy Totalcar cikk: http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2006.11.09.&287211 ) Pontosabban tavaly megállapodott a Fiat-al, hogy licencben elkezdi gyártani a motort Indiában. A gyártósor a napokban indult el. Szóval azon a motoron lehet, hogy Suzuki felírat van, de azt tuti még a Fiat szállította a Suzuki-nak.
Hoztam nektek egy képet,úgy tűnik talán jó kezekbe kerül a vas :o)) na nem az enyémbe én csak az autópályán találkoztam vele még tavaly december előtt.
Hengerfejtömítés nincs, fém a fémmel. A főtengely görgős csapágyazású. A dugattyúk könnyű alumíniumötvözetből készültek. Hengerenként öt dugattyúgyűrű van, a legfelső krómozott. Szárazkarteres olajozás. A hajtókar üreges, a dugattyúcsapszeg nyomó olajozású, a dugattyút olaj hűti. Ez az autó 1956-ban jött ki. Szerintem nem semmi, és még akkor szó sem esett az egyéb műszaki "tévelygéseiről" :)