Keresés

Részletes keresés

tatrafan Creative Commons License 2007.01.31 0 0 10073
Eléggé hadilábon állok a tudományokkal, de azt hiszem az. Nem biztos. Csak gondolom nem öntöttvas, mert az törékeny. Úgy rémlik acélöntvény. Hogy miért? Passz... 
Előzmény: rezgaras (10072)
rezgaras Creative Commons License 2007.01.31 0 0 10072
tatrafan írta:

> a csőváz és a lengőtengelyek acélöntvényei(?) helyett...

A csôváz acél _öntvény_ ??? Vajon miért?
Előzmény: tatrafan (10071)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.31 0 0 10071
Már nem lehet országúton versenyezni a nyugatiakkal. Végzetes a lemaradás sajnos. Én is csak drukkolok csendben(?) a Tátrának, hátha az erős terepes képességek megmentik. De nekik is inkább csak a második-harmadik világ a piacuk, ahol jól jön az egyszerűség, a hosszú élettartam. A különleges, soktengelyes összkerékhajtású alvázak elmennek nyugaton is, de az nem valami szapora piac... A katonai típusokat erőltetik inkább ahogy látom, meg a saját hadseregük tartja el őket. De ez se megy örökké. Most is késik egy 550 darabos rendelés teljesítése, mert a cseh hadsereg sem áll valami jól anyagilag. Inkább halogatják a dolgot, hogy ne kelljen még kifizetni. Amit örömmel olvastam a lenti Hírmagazinban, hogy a katonai típusok után a civilekben is megjelenik hamarosan a légrugós első felfüggesztés. (ezzel akár országúton is labdába lehetne rúgni, bár oda meg felesleges túlsúly az összkerékhajtás). Ez az egész csővázas téma gyanúm szerint túl nehéz a közúti árufuvarozáshoz, szóval valami más fülkével-motorral sem lenne nyerő. Hacsak be nem bizonyosodik a pletyka, hogy valami könnyebb anyaggal kísérleteznek a csőváz és a lengőtengelyek acélöntvényei(?) helyett...
Előzmény: Gasolin (10069)
gumidani Creative Commons License 2007.01.30 0 0 10070
Ajka
Előzmény: Sinbiciklis (10067)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.30 0 0 10069
Sok mindenbe belenyúltak.
Pár éve jártam a cég komáromi központjában. Kérdezgettem az ott dolgozókat, mi a véleményük a cégről, és a cégvezetőről, a termékekről.
Mindenki szépen beszélt a cégről, senkitől nem hallottam, hogy bármi rosszat mondott volna. /A Skoda-Liaz-t nagyon dicsérték, de én megmondtam, hogy az egy eladhatatlan termék. "Vitatkoztam" a tulajjal (ütköztettük érveinket) majd elbucsúztunk egymástól. (az élet engem igazolt, rá kb. 1 évre a gyár lehúzta a rolót)/
Előzmény: tatrafan (10068)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.30 0 0 10068

MALWIN, ezt írtad 2003-ban a Kamionosok topikban:

 

Erről jutott eszembe az Eurotrade: kezdte az Aviával, mára az övé a Tatra, a Liaz, a Panav, a Praga, mostmár a Kamaz is...Még megérjük, hogy ő lesz az MB dealer :-))

 

Olvasd el az Eurotrade Hírmagazint!


Új, Mercedes haszon- és személygépjárművek, gyári alkatrészek, stb...  :))

 

Előzmény: tatrafan (10066)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.01.30 0 0 10067

Ezt hol találtad?

Előzmény: gumidani (10065)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.30 0 0 10066

A Tatra-dealer legújabb hírmagazinja pdf-ben:

 

http://www.eurotrade.hu/szolgaltatasok/hirmagazin/html/1170062606.pdf

 

gumidani Creative Commons License 2007.01.30 0 0 10065
gumidani Creative Commons License 2007.01.30 0 0 10064

Az 1974-es képhez tartozó szöveg:

 

"A vasúti és teherautó-szállítás hétköznapi pillanataiból... A fejlett pályaudvari fuvarozási formák kialakítása jó úton halad, és ezt a mostoha időjáráskor, illetve ünnepnapokon is szüntelenül folyó munkát már több száz rakodógép segíti"

 

 

rezgaras Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10063
Bócman írta:

> Akkor ez most szerinted Fiat, vagy Suzuki??

Ezt igazán könnyû megválaszolni. Hol van a Pannenstatistik-ban? :-))))
(a Fiat a legvégén szokott lenni, a japánok a legelején...)


> akkor a link:

Kösz, érdekes. Kb. ugyanaz van benne, mint a Wikipedia cikkekben.
Előzmény: Bócman (10055)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10062
A Suzuki nem gyárt dízelmotort. (a témáról egy Totalcar cikk: http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2006.11.09.&287211 )
Pontosabban tavaly megállapodott a Fiat-al, hogy licencben elkezdi gyártani a motort Indiában. A gyártósor a napokban indult el.
Szóval azon a motoron lehet, hogy Suzuki felírat van, de azt tuti még a Fiat szállította a Suzuki-nak.
Előzmény: Bócman (10055)
Roadtrain Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10061

Pedig az utakon sok ilyen sárga mentős Merci szaladgál.

Részvétem a barátod miatt,nem lehetett egyszerű baleset :o(

Előzmény: 504LACI (10060)
504LACI Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10060

OK köszi. Pont egy ilyen fogattal halt meg egy barátom kb. három éve, azt hittem ez az :-(((

Átszágoldott rajta a GAZ-51, letolta a fülkét a gépről. Azóta rossz emlékeim vannak ha sárga autómentőn GAZ-51-et látok valahol. 

Előzmény: Roadtrain (10059)
Roadtrain Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10059

Megnéztem a pontos dátumot,2006.11.23.-án készült.

De arra már nem emlékszem melyik autópályán talán az M7 volt.

Előzmény: 504LACI (10058)
504LACI Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10058

Mikori kép ez???

Biztos, hogy tavalyi? Nem korábban készült?

Előzmény: Roadtrain (10057)
Roadtrain Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10057

Hoztam nektek egy képet,úgy tűnik talán jó kezekbe kerül a vas :o)) na nem az enyémbe én csak az autópályán találkoztam vele még tavaly december előtt.

 

MALWIN Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10056
A kasztnit ki tervezte???:-))))
Előzmény: Bócman (10055)
Bócman Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10055

No, van egy dízel Ignisem. A motor tervezője a Fiat.

Minden porcikája japánban készül, Suzuki felirattal.

 

Akkor ez most szerinted Fiat, vagy Suzuki??

 

 

Na, és akkor a link:

 

 

Soros négyhengeresben Mazda, V-ben Ford...
Előzmény: rezgaras (10035)
drakon007 Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10054
Sziasztok!

Egy-két URAL érdekesség:
Sanyi-ka Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10053
Blokk,főtengely
Előzmény: tatrafan (10043)
Bukephallosz Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10052
Ilyesmiböl árultak fütöolajat kiskölökkoromban Szfváron palotai úton...
Előzmény: Ramsau83 (9936)
Bukephallosz Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10051
Szét kell szedni egy M61es NOHAB motorját..azon a 2ütemü dizelmotron van felül ROOTSfúvó ;-)
Előzmény: Maz (9953)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10050

És végül egy régebbi témához: lehetett-e menet közben kapcsolni a felezőt?

 

tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10049

Az érdekesebb részek:

 

Hengerfejtömítés nincs, fém a fémmel. A főtengely görgős csapágyazású. A dugattyúk könnyű alumíniumötvözetből készültek. Hengerenként öt dugattyúgyűrű van, a legfelső krómozott. Szárazkarteres olajozás. A hajtókar üreges, a dugattyúcsapszeg nyomó olajozású, a dugattyút olaj hűti. Ez az autó 1956-ban jött ki. Szerintem nem semmi, és még akkor szó sem esett az egyéb műszaki "tévelygéseiről" :)

 

 

tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10048
tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10047

...úgyhogy lássunk valami érdekesebbet 1970-ből. Tatra 138 típusú teherautó Kezelési Utasítása:

 

Előzmény: tatrafan (10046)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10046
Na igen, el is szégyelltem magam... :)
Előzmény: BlackStar (10045)
BlackStar Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10045

> hogy az egyik 1.4-es, a másik 1.2-es

Bisztoss köbméterről meg hajómotorokról van szó? :))))

Előzmény: tatrafan (10042)
BlackStar Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10044

> Ez egy Zis-134-es.Talán a BTR őse.Vezetett valaki ilyet Magyarországon?

Áá. Úgy tudom, ez csak prototipus volt.

(Korban még a 157-es Zil előtt vagyunk :-o )

Előzmény: Törölt nick (10019)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!