Pedig így van. Az európai Ford személyautó kínálata egy kivétellel európában fejlesztett modellekből áll. Az egyetlen kivétel a Maverick terepjáró, ami amerikai fejlesztésű. A többinek semmi köze az amerikai Fordokhoz.
> A baj az az, hogy ez nem Deutz motor. > Ford személyautó...
Èn hiszek neked, nagy fehér fônök, de azért jobban hinnék, ha néhány szóval meg is indokolnád, hogy mi vezetett erre a felismerésre.
Azt is tudod esetleg, hogy melyik típuscsalád? A Ford motorokról szóló Wikipedia oldalakat tanulmányozva azt a következtetést vontam le, hogy a Ford motoroknak csak egy kisebb része Ford fejlesztés. Sok autóba építik be a Mazda eredetû motorokat és ha jól értettem, gyártják még a PSA (Peugeot) dízelt is.
A Daewoo is GM tulajdon, a Chevrolet és az Opel is. Ezért nem a régi Daewoo kereskedők árulják a Chevrolet Matizt, hanem az opelosok. Volt is belőle haddelhadd meg pereskedés.
Szóval én a tervezést-fejlesztést veszem alapul, ha nem így tennék, az Opelt is amerikainak kellene tekintenem, ami ötven éve GM-tulajdon. Mégsincs semmi köze az amerikai General Motors termékekhez.
Értelek, de itt nem arról van szó, hogy egy országgal arrébb gyártunk valamit, hanem hogy a tengerentúli Fordoknak semmi köze nincs az itteniekhez. Ezeket németek tervezték, fejlesztették. A Suzuki Ignist vagy az Audi A8-at, nem itt tervezték. Ebből a szempontból az európai Ford legalább negyven évvel előttünk van. Capri, Escort, Taunus - ezek nem amerikai autók, legfeljebb a nevük. Ezért írtam, hogy az az animált motort akár Deutz akár Ford lehetett, tervezhette az Európai Ford a Deutznak vagy fordítva, illetve közösen is elkövethették... :)
Jól értem? Akkor az Audi meg a Suzuki magyar?? :-)))
Szerintem attól még, hogy ide települ, itt tervez, itt fejleszt, itt gyárt, attól még nem lesz itteni. A Globalizáció világában meglehetősen nehéz ezt megitélni. Szerintem ebben a kérdésben az a döntő, hogy hol fogják a lánc végét... :-)))
Szerinted a FORD Ka/Fiesta/Fusion/Focus/Mondeo/C-Max/S-Max/Galaxy stb., vagy az elődeik úgy negyven évre visszamenően Amerikában terveződtek, gyártódtak volna? Nem, az európai Ford az egy kölni cég.
Aha. Látom léghűtéses, portáltengelyes. Ez utóbbi különösen nagy hasmagasságot ad, nem is ér le sehol az alváza. Az átlépőképesség remek. Extrém sportokra (triál) kiváló.