Most megint jó napokat lát, meg lett szépen gyűrűzve, becsiszoltam a szelepeket, kapott egy marék új szimmeringet, vezműláncot, meg két kipu-furuját, hogy ne üvöltsön, és végül ezt a gyújtást, hogy alapjárata is legyen, most aztán készen van, már csak a tavasz jöjjön meg hozzá!
A jeladó nem számít, elektronikus úgyis zárásszögnövelés van utána. Jópofa egyébként a doboz, mindösszesen kettő darab tranzisztor hajtja a dobozt trafónként, íme:
(A rajz nem teljesen jó, mert a megjelölt tranzisztortípusok valójában darlingtonok. De én a BUX37 helyett BU2525AF-et használtam, ami nem darlington, viszont van itthon egy csomó belőle valmai projektor bontásából. Ennek megfelelően a 82 ohm 4W-os ellenállat helyett 37 ohmost használtam.)
Igazán kedves felajánlás, de nem szeretnék visszaélni szivélyességeddel, egy ilyen hacuka baromi sok meló lehet...
Mltkor különben gondoltam rád, amikor a tandem biciklimen akartam a hátsó kormányt odabilincselni valahogy az első nyeregcsőhöz, és hiba ütöttem-vertem a + alakú lemezemet, csak nem akart szép lenni... de végül elátkoztam az egész hülyeséget, és összevarrtam CO2-val a két kretén vasdarabot. Na csak arra akarok kilyukadni, hogy az ember az igényes munkára joggal büszke, de az igénytelen megoldások sokkal kevesebb idő- és energiaráfordítást igényelnek, s mégis pont ugyanolyan jól megfelelnek a célnak.
Nem kell ebből személyes sérelmeket kreálni, én roppant demokratikus személy vagyok, mindenkit válogatás nélkül hergelek, akár bringás, akár filmes, akár kapitalizmus-fan, akár vallásos.... tűzzel-vassal küzdök a bornírtság ellen, mint egy modern Don Quihote. Már ha éppen semmi fontosabb dolgom nincs.
Van én nekem mindenem. Az alaplemez egy néhai gumiszervízt jelző kresz táblából van kivágva (nem én loptam, nekem is úgy hozta már valaki), az optókat valami Terta nyomtatóból bontottam hajdan, a többi meg már azt sem tudom, honnan van. Szereltem bele Tesla tranzisztort is (tátrafannak), meg MEV-et is (motorkaminak), van benne szovjet ellenállás meg Remix is. A jeladónak való vasrúd asszem wartburg féltengely volt valaha (de ebben nem vagyok teljesen biztos), szóval úgy mindösszesen nincs 500 Ft-omba, ennyiért aligha kapnék két megszakítót kondikkal - és az optos megoldás mégiscsak tartósabb.
Nem értem rátok, optós gyújtást fejlesztettem, meg különben is a vinyiglistákat hergeltem a criticalmass.hu-n. Ők is endkívül szórakoztatóak ám. :-) De most már néha ide is benézek majd, ha már ennyire hiányoztam.
Pontos hely és kép később, én sem láttam még. A gazdival beszéltem, egyenlőre csak erre tudok hagyatkozni. Az autó el van gázosítva, de visszaalakítható. Fát hord vele, akár elcserélné egy platós UAZ-ra.
Én úgy tudtam, hogy minden engedélyköteles átalakítás új regisztrációnak számít, és adóköteles. De lehet, hogy tévedek. Sosem foglalkoztam komolyan az engedélykötelees átalakításokkal, mert igen drága dolog az.
Csak ha a regadó kivetésének alapját szolgáló adatok változnak: hengerűrtartalom, benzin/diesel váltás, évjárat (ez utóbbi nehezen, de lehet), környzetvédelmi osztályba sorolás. Nincs közöttük a jobb oldali kormánykerék.
Szerintem semmibe. Átalakítod, és a legközelebbi műszaki vizsgán senki nem fog csodálkozva felkiáltani, hogy "de uram! Hát hogyhogy bal oldalt van a volán a zsiguliban???" :-)
Egyébként a KFFnél kellene rá átalakítási engedélyt kérni, melyhez csatolni kellene a kormánymű és pedálsor műszaki rajzát stb, no és nem mellesleg regadót kéne fizetni utána... de szerintem tényleg felesleges erre akár egy krajcárt is költeni. Még ha fordítva akarnád, talán, de így? Egy balkormányos lada annyira unalmas és hétköznapi dolog, hogy meg sem nézik a közegek.
Egy jobbkormányos Ladát átépíteni???? Hát ebben éppen EZ a poén... Nehogy már.... Balkormányos futkározik itt még most is sok tízerer, de egy RHD... hm, az azért nem kis csemege....