Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

karesz2 Creative Commons License 2006.12.08 0 0 123
Drága a klíma 400-ért, vagy csomag. Anno vettem volna fabiát. Semmi sem kellett volna csak klíma. NEM: csak 1-2 szinttel feljebb, + a klíma csak abba. Igy lett volna több százzal drágább. 3 éve volt, nem tudom pontosan. Meg általában a fullhoz van 6 lufi, igény lenne rá, de pénz...
fabris123 Creative Commons License 2006.12.08 0 0 122
tesztek:

http://www.autoexpress.co.uk/news/motoringpreviews/204229/kia_ceed.html

http://www.autocar.co.uk/FirstDrive_Summary.asp?RT_ID=223155

http://www.auto-news.de/auto/tests/anzeige.jsp?id=17954

http://www.roadlook.pl/testy/kia-cee-d-1-6-crdi-pierwszy-test-w-historii.html



Andrew31 Creative Commons License 2006.12.08 0 0 121
De megérné, sőt akkor érné meg igazán, ha lakcímem lenne kinnt, akkor szlovák rendszámmal járnék itt és kb 500 ezret spórolnék mert regadót se kéne fizetni.
Ezen az áron : 1.6 CRDi LX (3.427.900 Ft) már mennék is megrendelni az autót ha itthon ennyi lenne.

Így viszont több a macera vele és majd annyi lenne mint itt.

Így továbbra is marad a príma CRDi Rio.
Előzmény: gador (120)
gador Creative Commons License 2006.12.08 0 0 120

Ha ilyen fél misis különbségek vannak, akkor enm érné meg magadnak behozni? Tudom erre mnég rájön a regadó, de azzal együtt se?

 

Vagy általában mivel hitel és kéne, nem kivitelezhető?

Előzmény: Andrew31 (118)
Andrew31 Creative Commons License 2006.12.08 0 0 119
A táblázatot sajna nem bírom feltölteni de a hivatkozott linken megtaláljátok.
Ja és mielőtt valaki megint nekem esne tudom, hogy a magyarországi árakra még rájön a regadó, ami persze szintén príma hivatkozási alap az importőrnek.
Az azonban már nehezen magyarázható, hogy ugyan az a felszereltség LX és EX drága kis hazánkban diesel esetén (az EX re gondolok) miér kerül 250 ezer Ft-al többe, mint kinnt.
Andrew31 Creative Commons License 2006.12.08 0 0 118
Szia!

Nekem Kia Rio CRDi EX COOL van ebben még nincs ABS+EBD az importőri költségcsökkentés jegyében. Számomra a legfontosabbak:

- ABS+EBD (sajna nincs)
- Teljes légzsákrendszer (2 van)
- Ablakemelő elől (hátul is van)
- Távirányítós központi zár (nincs, én szereltettem be)
- Automatikus légkondi (ez van és főleg télen érzem a dieselnél mekkora kincs, egy barátomnak városi közlekedésre használt diesel Tháliája van és állítása szerint télen jégkorszak van benne)
- Elektromos fűthető-állítható tükőr (nincs, de megvagyok nélküle, bár néha jól jönne)
- Gyári audió (nincs csak előkészítés volt, de a kereskedőtől kaptunk ajándékba egy Pioneer CD-s rádiót) A kormányról vezérlést egyébként néhány eurós parasztvakításnak tartom.
- Legalább 100 Le-s motor (van! :)
- Normál méretű pótkerék (van)
- Legalább 50 + 5 liter tartalék kapacitású tank (a Rióé 45 tartalékkal eggyütt)
- Fedélzeti számítógép (nincs, a Riónál csak az EX Plusz felszereltségben van ami már súrolja a 4 milliós árat)

Egyébként egy barátom a KDB Bankban dolgozik osztályvezetőként, közvetlen kapcsolatban áll a magyarországi Kia importőrrel és kereskedőkkel. A gyártási költségekkel árakkal képben volt. Ő mondta nekem, hogy a Kia Motorsnál egy
manuális és egy automata klíma közötti gyártási árkülönbség 80 euro. Ezt ajánlom azoknak a hozzám hasonlóan egyébként Kia márkát kedvelőknek és használóknak, akik úgy estek nekem mint tót az anyjának amikor felháborodni mertem a manuális klíma 392 ezres felárán.

Ja és az ár meghatározásánál - generálisan - ne feledkezzetek meg arról, hogy most már nem Koreából kell behajózni az árut, nincs európai uniós védővám.

Alább közlök egy összehasonlító ártáblázatot szlovák koronában. Azt, hogy a magyar importőr hogy képzi az árakat mindenki döntse el maga. Egyébként érdekes, hogy ebben nem szerepel LX Base felszereltség, de az LX is 3 milla. (7 Ft-al számoltam a szlovák koronát az egyszerűség kedvéért)

Röviden:

Magyarország: (forrás: http://karacsonyi-nagy.hu/kia/modellek/ceed_stuff/anyagok/arlista.pdf?)

1.4 LX (3.392.000 FT) és 1.4 EX (3.909.000 Ft) árkülönbség Ft-ban: 517 ezer Ft.
1.6 CRDi LX (3.891.000 Ft) és 1.6 CRDi EX (4.640.000 Ft) árkülönbség Ft-ban: 749 ezer Ft.

Szlovákia és/vagy Csehország: (forrás: http://www.autorevue.cz/default.aspx?server=1&article=10428)

1.4 LX (3.007.900 Ft) és 1.4 EX (3.532.900 Ft) árkülönbség Ft-ban: 525 ezer Ft.
1.6 CRDi LX (3.427.900 Ft) és 1.6 CRDi EX (3.952.900 Ft) árkülönbség Ft-ban: 525 ezer Ft.
Előzmény: yorka (112)
fabris123 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 117
Azért a hátsó elektromos ablakemelőnek is van haszna: az 50 fokos levegő hamarabb kimegy belőle 4 lehúzott ablaknál. Igaz, ez talán a legutolsó extra ami hiányozna.
Előzmény: kiajobb (114)
gszarkatat Creative Commons License 2006.12.07 0 0 116
ja, szóval semmi extrát nem kellett beletetetnem! (mondjuk szalonautó volt)
Előzmény: gszarkatat (115)
gszarkatat Creative Commons License 2006.12.07 0 0 115
6. marad a jelenlegi autójánál.

Maximálisan egyetértek veled, én 4 hónapja vettem egy középfelszereltségű Colt-ot 3M -ért+metálfény. Gyakorlatilag LX felszereltségű, klímás, fűthető elektromos tükör, távirányítós kpzár +alufelni 15". Igaz B szegmens, (nem alsó-közép de mindegy, mi 3-an vagyunk).

Ráadásul az 1.4-es benya motornál nem tetszik nekem ez a 5000-es fordulatnál elérhető maximum. Ha a mostanival megyek, és 5000-et pörög, akkor 170km/h-vel megyek. 95LE VVTi, 125nm/4000 - 970 kg tömeg mellett. Na neeee...:-)

Lutri most egy ilyen autót most venni, szerintem még kell 2-3év mire kiforrja magát a motor, a többi meg hát...összességében jól felszerelt tényleg, de mint ahogy minden más autónál, alapot NEM SZABAD VENNI.

Tetszik nekem is a Kia, de most fektessek be még legalább 1M-t, csak mert új autó kell?
Ennyiért nemkell.
Előzmény: yorka (109)
kiajobb Creative Commons License 2006.12.07 0 0 114
Nekem adigit klíma nem annyira fontos, a 4 elektromos ablak sem. Egy klímás autóban ritkán kell lehúzni a hátsó ablakot. Szerintem a gyári audio lényeges mert jobban illeszkedik és korményról vezérelhető. A tesztvezetésen résztvett értékesítő szerint a Ceed ben nagyon jó a beépített gyári audió. Majd meghallgatom.

Fontosnak tartom a maximális légzsákszámot és az ESP-t.
Előzmény: DJ Bee20 (113)
DJ Bee20 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 113
az összelegózást csak úgy értem, hogy van egy felszereltségi szint, és max. 1-2 tételt beleteszel, ami neked kéne, természetesen ha több kell, akkor érdemesebb magasabb szintre lépni...

Az én listám:
ABS
6 légzsák
automata klíma
első ködlámpa
4 elektromos ablak
CD/MP3
bőrkormány+rádióvezérlés
16" könnyűfém kerék
elektromos tükör
központi zár
fed. szg.
yorka Creative Commons License 2006.12.07 0 0 112

Egy körkérdés:

 

Szerintetek mik azok az "extrák", amik elvárhatóan benne kellenek, hogy legyenek egy családi autóban 2006-ban? Vagy úgy is feltehetem a kérdést, hogy nektek mia a fontos.

 

Itt az én listám:

- légkondícionáló

- 4-6 légzsák

- ABS

- szervókormány

- központi zár

- 4 elektromos ablak (hátsó lokkolható legyen gyerek miatt)

- elektromosan állítható és fűthető külső tükör

- rádió előkészítés (olyat veszel magadnak, amilyet akarsz félpénzen)

- ne legyen alulmotorizált (biztonságos előzés, fogyasztás)

 

 

yorka Creative Commons License 2006.12.07 0 0 111

A távol-keletiek a gyártás olcsóbbá tétele miatt adnak csomagokat.

Európában összelegózhatod az autót, de csillagászati felárakat kérnek egy-egy extráért. Egyik sem az igazi. Nekem nincs bajom azzal, hogy csomagok vannak, de jól legyenek összeállítva.

 

Amúgy japánéknál is lehet egyenként extrázni, legalábbis mitsuéknál, csak ezt nem nagyon reklámozzák.  Kényelmesebb eladni a raktárkészletet.

Előzmény: DJ Bee20 (110)
DJ Bee20 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 110
Mondjuk a távol-keletiek hátránya ez, mindent csak szintekben adnak. Olyat nem lehet, hogy pl. az alapfelszereltségűhöz veszel ködfényt, vagy fűtött tükröt, digit. klímát, vagy egyéb kis árú tételt. Nem, vegyed az eggyel nagyobbat, amibe már van fény, esőérzékelős marhaság. Ebben európaiasodni kéne, egyes apróbb tételt lehessen már kérni alapautóhoz külön, ne csak egész csokorral adják az extrákat, amire nincs szükség. Pl. nekem mániám az automata klíma, de csak az kéne feltétlen, ESP, meg fény, esőérzékelőre nem legyen már muszály költeni. Ebben változtatniuk kellett volna, ez igaz
yorka Creative Commons License 2006.12.07 0 0 109

Ezek szerint a Kia Magyarország sem jobb, mint a többi importőr. Minden felszereltségi szintből kimarad valami, amiért az nem jöhet számításba.

 

Ki vesz ma klíma nélkül autót. Gyakorlatilag senki, tehát az alapárat vehetjük 3.4 M-nek.

 

Ok, az LX-ben már egész sok minden van,  de ki vesz ma autót távirányítós központi zár nélkül. Meg nem ártana a fűtött tükör sem, hogy összel, télen is lássak hátrafelé. Ködlámpa sem ártana.

Vegyed tehát az EX-et.

 

Ok, de EX nincs 1.4-es motorral, vedd meg tehát az 1.6 EX-et metálfénnyel (100.000) ami már 4.186.000 Ft.

 

Félreértés ne essék, nem a KIA-t bántom csak, hanem az összes autógyártót, mert mindenhol ez a stratégia. A KIA még így is olcsóbb a konkurenseknél, és mint azt írtuk, műszaki színvonala is a legjobbakkal vetekszik. (Multilink hátsó felfüggesztés, változó szelepvezérlésű benzines, takarékos, relatív erős motorok). Reméljük a minőséggel sem lesz gond.

 

És mit fog tenni a csóró magyar?

1. Alkudik, ha hagyják

2. Útólag beleberheli

3. Lemond róla

4. Vesz kisebbet vagy használtat

5. Nem vesz semmmit.

Előzmény: yorka (108)
yorka Creative Commons License 2006.12.07 0 0 108

Bementem a szalonba, és kértem egy felszereltségi listát.

Mondták, hogy fentartásokkal kezeljem, mert ez még nem végleges, amit remélek is.

 

Reméltem, hogy megnézhetem élőben is az autót, de csak januárban érkeznek meg a szalonokba a magyar rendszámos Cee'd-ek.

 

 

A lényeges felszereltségi elemek LX base esetén:

ABS+EBD; oldal-, vezető-, utas- és függönylégzsák; ISO-fix; gyerekzár; szrvókormány; elektromos első ablak; 4 hangszóró; MP3 kormányról vezérelve, fedkomp; 185/60 R14 Michlen gumi acélfelnin;

 

LX többlet az LX base-hez képest:

manuális légkondi.

 

EX többlet az LX-hez képest:

ESP; aktív fejtámla; deréktámasz; első ködlámpa; ablakmosó folyadékszint visszajelzés; riasztó + távirányító központi zár vezérléssel; autómata légkondícionáló; automatikusan sötéteő belső tükör; fűtött visszapillantó tükör; elektromos ablakemelő hátul; hátsó könyöktámasz; csomagtartófedél alatti tároló rekesz+háló; 6 hangszóró; kivilágított hamutartó (?); szemüvegtartó; térképolvasó lámpa; fémhatású középkonzol; 205/55 R16 Michlen abroncsok acélfelnin; színezett tükrök.

 

TX többlet az EX-hez képest:

Tolató radar; vízlepergető üvegezés; 12V-os csatlakozó a középkonzolon; hazakísérő fény (?); alu középkonzol; fém küszöbburkolat; könnyűfém keréktárcsa.

 

DJ Bee20 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 107
,,Egyébként értem én hogy védeni próbálod a mundér becsületét de 392 ezer Ft felár egy manuális klímáért akkor is röhej."


Tojd már le végre... Most ha jól értem ez a bajod van, hogy a mocskos Kia-sok ennyit kérnek klmáért, pfúújj a büdös sárgák. Ezért tényleg érdemes Astrát venni... Nem zavar, hogy így is legolcsóbb? Így is a magánember számára a legjobb vétel. Vagy vehetsz ennél jóval igénytelenebb Lacettit, sz*r futóművel. Az a példa, amit mondtál, 3,3M-ért Astra, hát ha bemegyek Kiához, velük is lehet alkudozni, 10%-ot ki tudsz bulizni, ha ügyes vagy. Kiaról csak listaárunk van, ezért korrekt másik autóknál is a listaárat nézni, nem pedig konkrét ajánlatokat, amivel már akcióznak. Mellesleg az Opel, amikor megjelent, 3,7-ről indult az ára, rohadt drága volt, de rájöttek, hogy nem kell senkinek, és levitték.

Mellesleg Astra pont most újul meg, faceliftezik, régi modellt mindig próbálják kidobálni a raktárról... Majd két-három év múlva még olcsóbb lesz a Ceed hidd el. És a RIO árához viszonyítva teljesen korrekt a Ceed ára.

Tehát számomra továbbra is a Ceed a legjobb ajánlat, jelenleg, és én nem eladó vagyok, hanem leendő vásárló. Tökmindegy mit kérnek a klímáért, milyen lépcsőkben emelkedik az ára, a lényeg, Focus 2,0TDCI Ghia 5,65M, Ceed 2,0CRDI TX 5,2M, miről beszélünk? Engem nem érdekel mások hogy vannak behülyítve marketinggel, hogy a megszokott márkából választ.
Andrew31 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 106
Mennyit vártam?

2005. december 28-án kötöttem szerződést az 1.5 CRDi EX COOL-ra metállal.

2006. január 26-án vettem át.

Egyébként értem én hogy védeni próbálod a mundér becsületét de 392 ezer Ft felár egy manuális klímáért akkor is röhej.

Még egyszer utoljára. Teljesen felesleges a vitánk, olyan mint vihar egy pohár vízben.
A piac fog árazni.

Előzmény: kiajobb (104)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.06 0 0 105

Visszaszívom, mert sohasem mondom, hogy soha :-)

Előzmény: Törölt nick (68)
kiajobb Creative Commons License 2006.12.06 0 0 104
Még egy utolsó RIO-s hasonlítás.:

Egy RIO 1.4 97LE Cool: 2.915.e
két légzsák ABS Digit klíma 4 el ablak kp zár.
Tedd ehez hozzá a +4 légzsákot és a kormányról vezérelt MP3-at

3-1-3.2 millió.

Akkor a Ceed LX től sok a 3,4m

Ja és a RIO-ból idén elment közel 1000db.
Le kellet árazni? Nem. Dőt egész évben várni kellettt rá. Te mennyit vártál?

A Ceed-ből 800db jut 2007 ben magyarországra. Ebből lesz szerinted 400-700ezres leárazás
Előzmény: Andrew31 (101)
kiajobb Creative Commons License 2006.12.06 0 0 103
Corolla Ice 3740e + függönylégzsák 110e + Kormányról vezérelható MP3 as CD a sima helyett cca 50e. Ez ugye 3.9 m. (97LE 3év gar)

Ceed EX ár ugyanennyi.
A felszereltségkülönbség:
ESP, első ködlámpa, hátsó ablakemelő,gyári riasztó, digit klíma, esőszenzoros ablaktörlő, elektrochrom tükör, Ipod vezérlés, USB bemenet, 16' kerék.... és egy csomó apróság. ( Ez minimumon is több 500e-nél)
továbbá a motor +12LE, +7NM nyomaték, +garancia

Előzmény: Andrew31 (99)
fabris123 Creative Commons License 2006.12.06 0 0 102
Én remélem hogy neked, mert akkor tényleg menni fogok Cee'd-et venni. :)
Előzmény: Andrew31 (101)
Andrew31 Creative Commons License 2006.12.06 0 0 101
A kocsi ára amibe a kollégámnak került, nem attól függ, hogy te elhiszed e vagy sem.

Mondom. Egyszer áraz a gyár. Másodszor a piac.

Más. Annak idején a BMW megvette a a Rovert és egy utolsó kétségbeesett kísérletet tett arra, hogy megmentse a nagy múltú gyárat. Ekkor született a Rover 75-ös.
Full felszereltséggel 12,5 millió volt a szalonára. A piacra dobást követő 2 év múlva 3-3,5 millióért árulták a hasonló korú Rover 75-ösöket.
Beárazta a piac az autót.

De felesleges vitáznunk. 6 hónap múlva mindketten tudni fogjuk, hogy kinek volt igaza.
Előzmény: kiajobb (98)
kiajobb Creative Commons License 2006.12.06 0 0 100
Neked is RIO-d van. A RIO CRDI Safety 3.6 millió. Akkor 3891e ért drága a Ceed?
Előzmény: Andrew31 (99)
Andrew31 Creative Commons License 2006.12.06 0 0 99
Toyota Corolla 1,4-es klímával az alábbi felszereltséggel 3,7 millióért!

http://www.toyota.hu/cars/new_cars/corolla/equip.asp

Ez 300 ezer Ft-al drágább, mint az 1,4-es LX Cee'd!
kiajobb Creative Commons License 2006.12.06 0 0 98
Most már csak az a kérdés, hogy a kollégád hazudott vagy netán tényleg tesztautót vett vagy valami tavalyról maradt beszáradt autót?
Ha a 120LE-t ő mondta akkor biztos, hogy hazudós.
Előzmény: Andrew31 (94)
kiajobb Creative Commons License 2006.12.06 0 0 97
Kedves Rios kolléga!

Az Opelnek nincs is 120Le-s 1.6os motorja!
1.6 Twinport Ecotec 105LE!
A pontos ár és felszereltséglista:
http://www.opel.hu/site/local_image/pricepdf/astra.pdf
Ebból látható hogy klíma és audio nélkül is 3.797.e az ára ehez 299e a klíma+110e a függönylégzsák Na ez akkor 4,2 milla és két év garancia.

Na most akkor hogy van ez?


Előzmény: Andrew31 (94)
WindowsVista Creative Commons License 2006.12.06 0 0 96
Vagy szalonba állt?
Előzmény: Andrew31 (94)
WindowsVista Creative Commons License 2006.12.06 0 0 95
És a kocsi új volt vagy tesztautó?
Előzmény: Andrew31 (94)
Andrew31 Creative Commons License 2006.12.06 0 0 94
A kollégámnak 1.6-os 120 Le-s klímás, ablakemelős, CD rádiós, metál, 16 colos kerekű, 4 légzsákos H Astrája van. Az Opel Schillernél vette 4 hónapja. 3 millió 400 ezer Ft-ért!
No komment.
Előzmény: WindowsVista (92)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!