Drága a klíma 400-ért, vagy csomag. Anno vettem volna fabiát. Semmi sem kellett volna csak klíma. NEM: csak 1-2 szinttel feljebb, + a klíma csak abba. Igy lett volna több százzal drágább. 3 éve volt, nem tudom pontosan. Meg általában a fullhoz van 6 lufi, igény lenne rá, de pénz...
De megérné, sőt akkor érné meg igazán, ha lakcímem lenne kinnt, akkor szlovák rendszámmal járnék itt és kb 500 ezret spórolnék mert regadót se kéne fizetni. Ezen az áron : 1.6 CRDi LX (3.427.900 Ft) már mennék is megrendelni az autót ha itthon ennyi lenne.
Így viszont több a macera vele és majd annyi lenne mint itt.
A táblázatot sajna nem bírom feltölteni de a hivatkozott linken megtaláljátok. Ja és mielőtt valaki megint nekem esne tudom, hogy a magyarországi árakra még rájön a regadó, ami persze szintén príma hivatkozási alap az importőrnek. Az azonban már nehezen magyarázható, hogy ugyan az a felszereltség LX és EX drága kis hazánkban diesel esetén (az EX re gondolok) miér kerül 250 ezer Ft-al többe, mint kinnt.
Nekem Kia Rio CRDi EX COOL van ebben még nincs ABS+EBD az importőri költségcsökkentés jegyében. Számomra a legfontosabbak:
- ABS+EBD (sajna nincs) - Teljes légzsákrendszer (2 van) - Ablakemelő elől (hátul is van) - Távirányítós központi zár (nincs, én szereltettem be) - Automatikus légkondi (ez van és főleg télen érzem a dieselnél mekkora kincs, egy barátomnak városi közlekedésre használt diesel Tháliája van és állítása szerint télen jégkorszak van benne) - Elektromos fűthető-állítható tükőr (nincs, de megvagyok nélküle, bár néha jól jönne) - Gyári audió (nincs csak előkészítés volt, de a kereskedőtől kaptunk ajándékba egy Pioneer CD-s rádiót) A kormányról vezérlést egyébként néhány eurós parasztvakításnak tartom. - Legalább 100 Le-s motor (van! :) - Normál méretű pótkerék (van) - Legalább 50 + 5 liter tartalék kapacitású tank (a Rióé 45 tartalékkal eggyütt) - Fedélzeti számítógép (nincs, a Riónál csak az EX Plusz felszereltségben van ami már súrolja a 4 milliós árat)
Egyébként egy barátom a KDB Bankban dolgozik osztályvezetőként, közvetlen kapcsolatban áll a magyarországi Kia importőrrel és kereskedőkkel. A gyártási költségekkel árakkal képben volt. Ő mondta nekem, hogy a Kia Motorsnál egy manuális és egy automata klíma közötti gyártási árkülönbség 80 euro. Ezt ajánlom azoknak a hozzám hasonlóan egyébként Kia márkát kedvelőknek és használóknak, akik úgy estek nekem mint tót az anyjának amikor felháborodni mertem a manuális klíma 392 ezres felárán.
Ja és az ár meghatározásánál - generálisan - ne feledkezzetek meg arról, hogy most már nem Koreából kell behajózni az árut, nincs európai uniós védővám.
Alább közlök egy összehasonlító ártáblázatot szlovák koronában. Azt, hogy a magyar importőr hogy képzi az árakat mindenki döntse el maga. Egyébként érdekes, hogy ebben nem szerepel LX Base felszereltség, de az LX is 3 milla. (7 Ft-al számoltam a szlovák koronát az egyszerűség kedvéért)
1.4 LX (3.392.000 FT) és 1.4 EX (3.909.000 Ft) árkülönbség Ft-ban: 517 ezer Ft. 1.6 CRDi LX (3.891.000 Ft) és 1.6 CRDi EX (4.640.000 Ft) árkülönbség Ft-ban: 749 ezer Ft.
1.4 LX (3.007.900 Ft) és 1.4 EX (3.532.900 Ft) árkülönbség Ft-ban: 525 ezer Ft. 1.6 CRDi LX (3.427.900 Ft) és 1.6 CRDi EX (3.952.900 Ft) árkülönbség Ft-ban: 525 ezer Ft.
Azért a hátsó elektromos ablakemelőnek is van haszna: az 50 fokos levegő hamarabb kimegy belőle 4 lehúzott ablaknál. Igaz, ez talán a legutolsó extra ami hiányozna.
Maximálisan egyetértek veled, én 4 hónapja vettem egy középfelszereltségű Colt-ot 3M -ért+metálfény. Gyakorlatilag LX felszereltségű, klímás, fűthető elektromos tükör, távirányítós kpzár +alufelni 15". Igaz B szegmens, (nem alsó-közép de mindegy, mi 3-an vagyunk).
Ráadásul az 1.4-es benya motornál nem tetszik nekem ez a 5000-es fordulatnál elérhető maximum. Ha a mostanival megyek, és 5000-et pörög, akkor 170km/h-vel megyek. 95LE VVTi, 125nm/4000 - 970 kg tömeg mellett. Na neeee...:-)
Lutri most egy ilyen autót most venni, szerintem még kell 2-3év mire kiforrja magát a motor, a többi meg hát...összességében jól felszerelt tényleg, de mint ahogy minden más autónál, alapot NEM SZABAD VENNI.
Tetszik nekem is a Kia, de most fektessek be még legalább 1M-t, csak mert új autó kell? Ennyiért nemkell.
Nekem adigit klíma nem annyira fontos, a 4 elektromos ablak sem. Egy klímás autóban ritkán kell lehúzni a hátsó ablakot. Szerintem a gyári audio lényeges mert jobban illeszkedik és korményról vezérelhető. A tesztvezetésen résztvett értékesítő szerint a Ceed ben nagyon jó a beépített gyári audió. Majd meghallgatom.
Fontosnak tartom a maximális légzsákszámot és az ESP-t.
az összelegózást csak úgy értem, hogy van egy felszereltségi szint, és max. 1-2 tételt beleteszel, ami neked kéne, természetesen ha több kell, akkor érdemesebb magasabb szintre lépni...
Az én listám: ABS 6 légzsák automata klíma első ködlámpa 4 elektromos ablak CD/MP3 bőrkormány+rádióvezérlés 16" könnyűfém kerék elektromos tükör központi zár fed. szg.
Szerintetek mik azok az "extrák", amik elvárhatóan benne kellenek, hogy legyenek egy családi autóban 2006-ban? Vagy úgy is feltehetem a kérdést, hogy nektek mia a fontos.
Itt az én listám:
- légkondícionáló
- 4-6 légzsák
- ABS
- szervókormány
- központi zár
- 4 elektromos ablak (hátsó lokkolható legyen gyerek miatt)
- elektromosan állítható és fűthető külső tükör
- rádió előkészítés (olyat veszel magadnak, amilyet akarsz félpénzen)
- ne legyen alulmotorizált (biztonságos előzés, fogyasztás)
A távol-keletiek a gyártás olcsóbbá tétele miatt adnak csomagokat.
Európában összelegózhatod az autót, de csillagászati felárakat kérnek egy-egy extráért. Egyik sem az igazi. Nekem nincs bajom azzal, hogy csomagok vannak, de jól legyenek összeállítva.
Amúgy japánéknál is lehet egyenként extrázni, legalábbis mitsuéknál, csak ezt nem nagyon reklámozzák. Kényelmesebb eladni a raktárkészletet.
Mondjuk a távol-keletiek hátránya ez, mindent csak szintekben adnak. Olyat nem lehet, hogy pl. az alapfelszereltségűhöz veszel ködfényt, vagy fűtött tükröt, digit. klímát, vagy egyéb kis árú tételt. Nem, vegyed az eggyel nagyobbat, amibe már van fény, esőérzékelős marhaság. Ebben európaiasodni kéne, egyes apróbb tételt lehessen már kérni alapautóhoz külön, ne csak egész csokorral adják az extrákat, amire nincs szükség. Pl. nekem mániám az automata klíma, de csak az kéne feltétlen, ESP, meg fény, esőérzékelőre nem legyen már muszály költeni. Ebben változtatniuk kellett volna, ez igaz
Ezek szerint a Kia Magyarország sem jobb, mint a többi importőr. Minden felszereltségi szintből kimarad valami, amiért az nem jöhet számításba.
Ki vesz ma klíma nélkül autót. Gyakorlatilag senki, tehát az alapárat vehetjük 3.4 M-nek.
Ok, az LX-ben már egész sok minden van, de ki vesz ma autót távirányítós központi zár nélkül. Meg nem ártana a fűtött tükör sem, hogy összel, télen is lássak hátrafelé. Ködlámpa sem ártana.
Vegyed tehát az EX-et.
Ok, de EX nincs 1.4-es motorral, vedd meg tehát az 1.6 EX-et metálfénnyel (100.000) ami már 4.186.000 Ft.
Félreértés ne essék, nem a KIA-t bántom csak, hanem az összes autógyártót, mert mindenhol ez a stratégia. A KIA még így is olcsóbb a konkurenseknél, és mint azt írtuk, műszaki színvonala is a legjobbakkal vetekszik. (Multilink hátsó felfüggesztés, változó szelepvezérlésű benzines, takarékos, relatív erős motorok). Reméljük a minőséggel sem lesz gond.
,,Egyébként értem én hogy védeni próbálod a mundér becsületét de 392 ezer Ft felár egy manuális klímáért akkor is röhej."
Tojd már le végre... Most ha jól értem ez a bajod van, hogy a mocskos Kia-sok ennyit kérnek klmáért, pfúújj a büdös sárgák. Ezért tényleg érdemes Astrát venni... Nem zavar, hogy így is legolcsóbb? Így is a magánember számára a legjobb vétel. Vagy vehetsz ennél jóval igénytelenebb Lacettit, sz*r futóművel. Az a példa, amit mondtál, 3,3M-ért Astra, hát ha bemegyek Kiához, velük is lehet alkudozni, 10%-ot ki tudsz bulizni, ha ügyes vagy. Kiaról csak listaárunk van, ezért korrekt másik autóknál is a listaárat nézni, nem pedig konkrét ajánlatokat, amivel már akcióznak. Mellesleg az Opel, amikor megjelent, 3,7-ről indult az ára, rohadt drága volt, de rájöttek, hogy nem kell senkinek, és levitték.
Mellesleg Astra pont most újul meg, faceliftezik, régi modellt mindig próbálják kidobálni a raktárról... Majd két-három év múlva még olcsóbb lesz a Ceed hidd el. És a RIO árához viszonyítva teljesen korrekt a Ceed ára.
Tehát számomra továbbra is a Ceed a legjobb ajánlat, jelenleg, és én nem eladó vagyok, hanem leendő vásárló. Tökmindegy mit kérnek a klímáért, milyen lépcsőkben emelkedik az ára, a lényeg, Focus 2,0TDCI Ghia 5,65M, Ceed 2,0CRDI TX 5,2M, miről beszélünk? Engem nem érdekel mások hogy vannak behülyítve marketinggel, hogy a megszokott márkából választ.
Corolla Ice 3740e + függönylégzsák 110e + Kormányról vezérelható MP3 as CD a sima helyett cca 50e. Ez ugye 3.9 m. (97LE 3év gar)
Ceed EX ár ugyanennyi. A felszereltségkülönbség: ESP, első ködlámpa, hátsó ablakemelő,gyári riasztó, digit klíma, esőszenzoros ablaktörlő, elektrochrom tükör, Ipod vezérlés, USB bemenet, 16' kerék.... és egy csomó apróság. ( Ez minimumon is több 500e-nél) továbbá a motor +12LE, +7NM nyomaték, +garancia
A kocsi ára amibe a kollégámnak került, nem attól függ, hogy te elhiszed e vagy sem.
Mondom. Egyszer áraz a gyár. Másodszor a piac.
Más. Annak idején a BMW megvette a a Rovert és egy utolsó kétségbeesett kísérletet tett arra, hogy megmentse a nagy múltú gyárat. Ekkor született a Rover 75-ös. Full felszereltséggel 12,5 millió volt a szalonára. A piacra dobást követő 2 év múlva 3-3,5 millióért árulták a hasonló korú Rover 75-ösöket. Beárazta a piac az autót.
De felesleges vitáznunk. 6 hónap múlva mindketten tudni fogjuk, hogy kinek volt igaza.
Most már csak az a kérdés, hogy a kollégád hazudott vagy netán tényleg tesztautót vett vagy valami tavalyról maradt beszáradt autót? Ha a 120LE-t ő mondta akkor biztos, hogy hazudós.
Az Opelnek nincs is 120Le-s 1.6os motorja! 1.6 Twinport Ecotec 105LE! A pontos ár és felszereltséglista: http://www.opel.hu/site/local_image/pricepdf/astra.pdf Ebból látható hogy klíma és audio nélkül is 3.797.e az ára ehez 299e a klíma+110e a függönylégzsák Na ez akkor 4,2 milla és két év garancia.
A kollégámnak 1.6-os 120 Le-s klímás, ablakemelős, CD rádiós, metál, 16 colos kerekű, 4 légzsákos H Astrája van. Az Opel Schillernél vette 4 hónapja. 3 millió 400 ezer Ft-ért! No komment.