Keresés

Részletes keresés

perszy Creative Commons License 2006.11.20 0 0 2559
Nem, én szerdán. Holnap a szomszédunk.
Előzmény: sinérintő (2558)
sinérintő Creative Commons License 2006.11.20 0 0 2558
Menj már aludni, holnap nem te vagy az ügyeletes?
Előzmény: perszy (2557)
perszy Creative Commons License 2006.11.20 0 0 2557
... Abda, Levél, elvileg lehet.
Előzmény: Vendégsín (2548)
perszy Creative Commons License 2006.11.20 0 0 2556

Gyors kérdés, a kérdésre:

Ha a vonat közlekedése is közrejátszik a szabadraállításban, akkor az milyen?

 

Előzmény: lbence (2555)
lbence Creative Commons License 2006.11.20 0 0 2555
Már nem azért, de szerintem lehet állomási jelző is önműködő, pl. a D70 is tud ilyet. Másrészt pedig ezek a jelzők félig önműködőek, csak a megálljra ejtő szigsín van messze.
Tud valaki olyan fény ki- vagy bejárati jelzőről ami biztosított, de nem félig önműködő? Én nem.
Előzmény: D55 (2554)
D55 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 2554

Mivel állomási jelzők, biztos nem önműködőek, max. félig önműködőek, vagyis szabadra kézzel állítjuk őket, de megálljra önműködően esnek vissza. De ezek szerint ezen az állomáson nem önműködőek.

Előzmény: fullspeed15 (2552)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.20 0 0 2553
Kápolnásnyéken fényjelzős SH berendezés van, nincs szigeteltsínes foglaltságellenőrzés, csak oldó szigeteltsínek, így a kijárati jelzők csak a váltók utáni, oldó szigeteltsínek elérésekpr huttyannak vissza.
Előzmény: fullspeed15 (2552)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 2552

Létezik, hogy Kápolnásnyék állomáson nem önműködőek a jelzők???

Mert a vonat már régen elhalad, és csak utána vált át a jelző "megálljba", nem a 3.-4. kocsi elhaladása után...

Vendégsín Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2551
Mehetne.
Előzmény: D55 (2550)
D55 Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2550

De az utasítás szerint mehetne, nem? Az, hogy nemigen van rá példa, az egy dolog...

Előzmény: Vendégsín (2548)
D55 Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2549

áááááááááááá

 

Bocs, én vagyok a hülye...

Akkor viszont a biz.ber.-esek valamit rosszul köthettek be.

Előzmény: Infós (2535)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2548
Nem igazán van 160 km/h-s sebességű IC nálunk.
Előzmény: fullspeed15 (2547)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2547

Azt gondolom :-)

De egy IC áthaladhat annyival, nem???

Előzmény: Vendégsín (2546)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2546
Lehetni lehet. Hogy szabad-e az attól függ. 60-as tehervonattal nem illik. :-)
Előzmény: fullspeed15 (2544)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2545
...ha az állomás váltókörzetében fehér lesz a vezetőállásjelző...

F. 2. ut. 15.235. pont:
"Vonatbefolyásoló berendezés használhatatlansága vagy a jelfeladás megszűnése esetén a mozdonyvezető — csak mozdonyvezetővel közlekedő vonatoknál — a Kezelési Szabályzatban foglaltaknak megfelelően köteles eljárni; a vonattal a következő állomásig legfeljebb 15 km/h sebességgel továbbhaladhat, ahol a hiányosság megszüntetésére vagy a mozdonyvezető mellé második dolgozó kirendelésére kell intézkedni. Ilyen esetben személyszállító vonatnál a vezető jegyvizsgáló a vontatójármű vezetőállására köteles menni és a figyelő szolgálatot ellátni."

E. 1. ut. 2. mell., 6.8. pont (ez a Kezelési Szabályzat):
"Vonatbefolyásolásra kiépített pályán, ha továbbhaladást engedélyező önműködő térközjelző után a vezetőállás jelző egy fehér fényt ad, erről mozdonyrádió (mobil telefon) útján a forgalmi vonalirányítót értesíteni kell.
Ha ez az állapot a következő térköz(ök)ben is fennáll, akkor a továbbhaladás sebességét az F. 2. számú Forgalmi Utasítás „A mozdonyokon, vezérlőkocsikon szolgálatot végzők létszáma” szélcíménél felsorolt valamennyi körülmény (figyelésre kötelezhető második dolgozó, éberségi berendezés üzeme, távolbalátás) figyelembe vételével kell meghatározni."

Mivel a kérdés állomásra vonatkozik, az ominózus pontok pedig nyílt pályát emlegetnek, az F. 2. ut. 1.148.:
"Rendkívüli helyzetben konkrét előírások hiányában is köteles a dolgozó elvégezni a munkáját úgy, ahogy az megítélése szerint az adott körülmények között a legbiztonságosabb."

és 21.2. pontja lesz a mérvadó:
"Ha a rendkívüli esemény elhárítására vagy az okozott zavar megszüntetésére az utasítás nem tartalmaz rendelkezéseket: a dolgozók olyan intézkedéseket köteles tenni, amelyek megítélésük szerint az adott helyzetben a legeredményesebbek és legbiztosabbak."

Mivel a fentiekben foglalt szabályozások semmire sem jók, általános érvényű jó megoldás sincs.
Előzmény: Fszt. úr (2538)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2544
Ha nincsen lassújel jelfeladásra kiépített vasútvonalon, akkor át lehet haladni egy megállóhelyen 160km/h-ás (maximális) sebességgel???
czzf50 Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2543
Az 80, de a Rendezö az 100. Mivel az erre az esetre elöírt jelzökezelés biztosítja a szabad áthaladást, nincs sok értelme a 80-nak.
Előzmény: Infós (2542)
Infós Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2542
Sztem 80, legalábbis a személy. :)
Előzmény: czzf50 (2540)
M62 265 Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2541
Infós bebukta pont ugyanazt, amit én a 100-120-140-es topicban az imént :S
Előzmény: czzf50 (2540)
czzf50 Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2540
Szerinted mennyivel?
Előzmény: Infós (2537)
Infós Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2539

Mikor tekintjünk az EÉVB-t használhatónak?

 

Az, hogy a pályamenti berendezések nem szolgáltatnak kiértékelhető jelet, nem jelenti azt, hogy a berendezés használhatatlan, igaz?

Előzmény: Fszt. úr (2538)
Fszt. úr Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2538
Igazad van: F.2. sz. Forgalmi Utasítás 12.4. pont harmadik bekezdése miatt: "A mozdonyvezető a vontatójárművön, vezérlőkocsin egyedül teljesíthet szolgálatot tisztán légfékezéssel közlekedő vonatokon a következők szerint:
...
2. Minden - legfeljes 80 km/h sebességű - vonaton, ha jól működő (INTENDON, vagy azzal azonos biztonságot nyújtó) éberségi berendezés van."

Ez azonban eszembe juttatta: ha az állomás váltókörzetében fehér lesz a vezetőállásjelző (nem működik az EÉVB), akkor a vonat 80 km/h-val mehet a jel visszatéréséig?
Előzmény: Infós (2537)
Infós Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2537
Komárom mennyivel járható és miért?
Előzmény: Fszt. úr (2536)
Fszt. úr Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2536
Mi köze a helyszíni állítású váltónak és a jelfeladás hiányának a 80 km/h-s lassúmenetnek? Szerintem, forgalmi szempontból semmi.
Előzmény: radio100jozsi (2532)
Infós Creative Commons License 2006.11.19 0 0 2535

Digitáliiis???

 

Én azt hittem, hogy az a D55 jelfogófüggéses...

Előzmény: D55 (2529)
exmv Creative Commons License 2006.11.18 0 0 2534
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=40310797&t=9117878
Előzmény: Vendégsín (2533)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.18 0 0 2533
Szerintem menj el ennek a topiknak az elejére. Vagy kereső, mert félévenként előjön valahol.
Előzmény: Törölt nick (2531)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.11.18 0 0 2532

Ez jó hír lenne, mert már engemet is nagyon idegesít azon a 60kg-os pályán a 80-as lassújelek azért, mert átmenő fővágányban helyszíni állítású kitérők vannak, na meg nincs jelfeladás.

 

 

Előzmény: sinérintő (2527)
D55 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 2530

Kaphatnék én is ilyen mailt?

D55 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 2529

"Sikerült egyszer szembe bejáratot csinálnunk"

 

Ennyire birka ez a digitális biz.ber.?

Mert akkor én félni fogok, ha ilyen vonalon megyek... :-)

Előzmény: Fszt. úr (2521)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!