Megtaláltam a koppanások okát: porvédő. Patexet nyomtam rá, remélem megfogja. Idézve Szisztipistit tényleg hihetetlen,hogy egy car műanyag mekkorákat bír koppanni és hogy rá tudja hozni a frászt cegény Smíróra...
Valahol olvastam: "Olyan szar a Peugeot 307, hogy a tulajdonosaik külön topikot nyitottak a hibák felsorolására"... vagy valami ilyesmit írt egyszer a Totalcar. Hogy felháborodtunk ezen. Aztán úgy látszik, mégis azért nyitotta valaki :-(
Nekem is volt hasonló,és az üzemanyag fedél érzékelőjét kellett kicserélni,mert állandóan azt hitte a comp h tankoltam(mivel úgy érzékelte h nyitva van a fedél),de még sincs benne több üzemanyag és nem tudta h mennyi adalékot nyomjon hozzá a FAP miatt.Ezért állandóan kiirta hibának az anti pollutiont.
Ha még nem próbálták ezt a verziót akkor megér egy misét!
- jobb első fényszóró magasság állító motor elromlott (egész lámpatest csere)
(PUG HU 40-át kifozette)
- hűtő szivárgott a belső részén a forrasztásnál (PUG HU 40%-át kifeizette)
- egyes sebességfokozatba néha csak nehezen lehet berakni, többszöri kuplunkgolás esetén is
- alapjáraton néha beremeg (valami feltanítás után is csinálja)
- visszahívás, kormányszervó motor érintkezőinek ellenőrzése, szigetelése
(volt pár skandináv gép, ami kigyulladt)
- hátsó kipufogó dob előtt letört a kipufogócső (58 ezer km)
- utastér ventillátor nem működött. se hideg, se meleg, se páramnetesítés semmi (kábelköteg és előtét ellenállás csere, az egész műszerfalat, kormányt stb. ki kellett szedni hozzá) 1 hónap volt mire megjött az alkatrész az országba.
- ülésfűtések cseréje újra (azt mondták nem jó, ha beletérdel az ember. lehet benne valami)
- flexi cső beépítése a javíthatatlan tűzkarikás megoldás helyett (most nincs ami nyikorogjon)
- jobb oldali stabilizáló pálca csere
- bal első valami gumik cseréje a futóműnél
- Gyárilag kicsit eresző főtengelyszimmering javítva
- Gyenge csom. ajtó teleszkóp, cserélve
- Indexkar 3x cserélve
- Bal tükörben tükörlap lötyögött, cserélve
- Tűzkarika egyszer zsírozva, egyszer cserélve, utánna megjavult
- Olajszintmérő néha hülyeséget mutatott, cserélve, utánna megjavult
- Kopogó hátsó futómű, lengéscsilapító bekötési pont felfúrásával javítva
- Nyikorgó ülés, egy idő után rájöttem hova kell zsírsprét fújni, megjavult
- Bal hátsó ablak kapcsoló, cserélve
- Tolatólámpa kapcsoló, cserélve
- Első kopatócsík pesti padkákon lejön, fülecskék letörnek és lifeg, 2 csvarral sk megoldottam
- A hibákhoz még hozzátenném az SW-nél a berepedező pótféklámpát.
Szépen dagad a lista, van alkatrész ami még működik ?
Az imént érkeztem meg Erdélyből, 1600 Km szaladt le. 53 Km-es átlagsebesség, 5 fő, sok cucc, légkondi, 7,2 l átlagfogyi.(SW 2l B)
A macseknak majdnem semmi baja nem volt. Elinduláskor koppanás jobb hátsó kerék felől, bal kanyarban szintén, gödörben is. Sima úton semmi. Mi a franc lehet ez? A soxor kitárgyalt lecsúszott porvédő? Teleszkóp? Indulásunk előtt cseréltettem ki a stab. rudakat elöl, hátul is van ilyen?
Megszívtam a nyári szélvédő folyadékkal is. 31-én indultunk ragyogó napsütésben, 1-jén ugyan azt fogtuk ki csak 5 fokos hidegben, tegnap eső egész nap, ma reggelre ki kellett ásni a kocsit a hóból. Hiába töltöttem utána fagyállós szélvédőmosót, meg sem nyekkent, csak amikor dél felé pluszba ment a hőmérő, akkor engedett ki a rendszer. Ezt csak okulásként írtam, gyorsan töltsetek utána...
ja!elfelejtettem a pótféklámpát!az enyém is repedt,és az ismerősömé is!valószínüleg a téli fagy okozza,ugyanis házsó ablaktisztításnál maradnak víz v.fagyállócseppek a műanyag rétegek között,ami nagy hidegben berepesztia burát a kis fúvókanyílás körül.
akinek dízel pug-ja van írja már meg,hogy mik a tapasztalatok a téli üzemmel kapcsolatban.értem ezalatt a hidegindítást és a gépkocsi fűtését,mennyi idő még bemelegszik?nekem 1,6bsw van,idáig egy hátsó lengéscsillapítót cseréltem,meg egy pár függő inga stab rudat 35000-nél.a lengéscsillapító a porvédő lecsúszása miatt ment tönkre amit későn vettem észre,gondolom a sós víz és a kosz megette a szimeringet és elengedte az olajat.nekem most van benne 43000.
Úristen 60.000-nél ennyi hiba! Nekem egyedül a kéttömegű lendkerékkel van problémám,pedig nekem is 60.000 van benne, egyszer cserélték a nyáron de most már megint nyikorog. Hazudok mert az indexkart is cserélték. De ezenkívül más gondom nincs, a fékbetéteket kell majd cserélni de a tárcsát nem. Más a téligumi nyomással kapcsolatban, a Michelin honlapján néztem meg. Ugyanannyit kellett állítani mint a nyárinak. Igaz a nyári Good Year, a téli Michelin. Előre 2.4 hátra is ugyanennyi. A reggeli hideg indulással kapcsolatban, szerintem nem érdemes járatni sokáig a HDI-ket, inkább elindulni és minél hamarabb magasabb fokozatba kapcsolni. Előzőleg partnerom volt, abban 2.0 HDI volt és a kézikönyvben volt. Érdekes de nekem a fogyasztás az Sw-ben kevesebb, pedig ez 200kg nehezebb, igaz ebben 1.6 hdi van.
...ülés...nekem a vezető ülése "engedi" a szivacsot. Minden egyes takarításkor egy halom kihulott szivacs darabot porszívózok fel. És tényleg a küszöbtől mindig koszos leszek :-) De ez legyen a legnagyobb bajom.
Az ules. a vezeto oldali ules oldaltartasert felelo resze (amiben a legzsak is van) eleg kopott mar (90ekm + kereskedoi manipulacio, 2003-as auto). De nem is a kopottsag a fo baj, hanem az hogy mintha alatta egy szivacsdarab el lenne fordulva, vagy valami ilyesmi. Szoval nem szep mar. (nem pluss ules, hanem sima fekete szovet)
Ez zavar.
Ja megegy: Az ablaktorolo spricceles. Szerintem jobb lenne, ha elobb spriccelne meg vagy egy fel masodpercet mielott megindulnak a lapatok, igy az elso torlest nem szarazon tennek.
Komoly hibak ezek! :-)
Amugy en meg hozzatennem hogy mely hiba mely motorra/evjaratra specifikus. Pl hdis tuzkarika nincs tudtommal, kettomegu sincs benzinnel.
Meg szeirntem a hengerfej problemak se lehetnek tulsagosan gyakoriak. Szoval egyedi hibat nem mondanek tipus-specifikusnak.
Ma reggel cseréltettem le a nyári gumikat. Azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek menyi legyen a nyomás a téli gumikban? A gumisnál 2.2-re fújták a gumikat, ami szerintem kevés. A nyári gumikban 2.3 volt. A könyv szerint a nyáriban 2.5 kellene, legyen a nyomás de, amikor vettük az autót a márkakereskedésben azt mondták, hogy a nyári gumikat csak 2.3-ra fújták, mert ha 2.5 van bennük, akkor nagyon ugrál az autó. Valahol olvastam hogy a téli gumikba 0.2-vel többet kell fújni, mint a nyáriba. Mi nektek erről a véleményetek illetve tapasztalatotok.
- jobb első fényszóró magasság állító motor elromlott (egész lámpatest csere)
(PUG HU 40-át kifozette)
- hűtő szivárgott a belső részén a forrasztásnál (PUG HU 40%-át kifeizette)
- egyes sebességfokozatba néha csak nehezen lehet berakni, többszöri kuplunkgolás esetén is
- alapjáraton néha beremeg (valami feltanítás után is csinálja)
- visszahívás, kormányszervó motor érintkezőinek ellenőrzése, szigetelése
(volt pár skandináv gép, ami kigyulladt)
- hátsó kipufogó dob előtt letört a kipufogócső (58 ezer km)
- utastér ventillátor nem működött. se hideg, se meleg, se páramnetesítés semmi (kábelköteg és előtét ellenállás csere, az egész műszerfalat, kormányt stb. ki kellett szedni hozzá) 1 hónap volt mire megjött az alkatrész az országba.
- ülésfűtések cseréje újra (azt mondták nem jó, ha beletérdel az ember. lehet benne valami)
- flexi cső beépítése a javíthatatlan tűzkarikás megoldás helyett (most nincs ami nyikorogjon)
- jobb oldali stabilizáló pálca csere
- bal első valami gumik cseréje a futóműnél
A kocsiban most van 60 ezer. 2003 1.6B. Én is kivastagítottam, ami szerintem típushiba.
Reggelre befagyott az automatikusan behajlo tukrom.
Persze tegnap esett az az alattomos olvados latyakos ho. Ami aztan reggelre jo vastagon rafagyott. Nem is akart kinyilni a baloldali tukor. Kicsit megfeszult a tukor burkolata, lehet hogy szet is nyilt picit. Remelem azert nem lett maradando karosodasa. Mindenesetre olvados-ho-veszely eseten csak kulcsal fogom bezarni. :-(
Vagy lehetne teszkos szatyrot huzni a behajtott tukorre, de az mar nagyon gaz lenne... :-)
Más: Visszaolvastam vagy 2000 hozzászólást (nem sok, tudom :)), de nem nagyon találtam könnyűfém felni-témában semmit. Valakinek van ötlete, hol, milyen 16-os könnyűfém kereket kéne keresnem? Nem csak a szépsége számít, inkább a tartóssága, minősége. Van tippetek? Kösz!
Meg sztem attól is nagyon függ a városi fogyasztás, hogy hogyan használod. Ha dugóban állandóan gázt adsz, aztán meg fékezni köll, az jóval többet eszik, mintha csak szépen meglódítod egy kicsit, hogy elguruljon 8-10-zel a következő piroslámpáig (ilyenkor is megemeli az elektronika abefecskendezést, de nem nagyon. És lefulladni sem fog. Nekem ez az első dízel autóm, de összesen egyszer fulladtam le vele. Anyám rönójával meg kéthetente... Az benzines).
Nekem nagyon arra kell az autó, hogy amikor szükséges, elvigyen jó gyorsan és kényelmesen messzire, de városban nem akarok arcozni vele (ekkora járgánnyal nem is tudnék...)
9200 km-nél tartunka drágával, az egyik etapot tankoláonként nullázom, a másik élete végéig fog mérni az elejétől. Ebben benne van egy 2000 km-es út, fullosra telepakolva (sztem 1900 kiló fölött), át az alpokon és a francia középhegységen is, 150-es utazóval. Most mutit 5,2-őt. (Persze ennek az útnak az átlaga azért verte a 7-et...)
Néhány napja voltunk az autóval 150 km-re a Pireneusokban kirándulni, nem pályán, hanem közúton, millióegy telepített trafipaxszal plusz egy rönó öttel, aki nem akart-bírt 90-nél többet jönni. A fedkomp tereptől függően (a síkabb részekre értem) 3,5-4,3 között ingadozott. Gondolom, így jön ki az átlag 5,2. Van benne 3,5-es is, sok, meg 6,5-7 is.
Comp szerint. A tankolasnal nekem altalaban 2-3-4 tizeddel tobb jon ki, mint amit a komp mutat (ugy vettem eszre, minnel tobb varos volt annal tobbet csal lefele az enyem)