Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2006.10.17 0 0 135

Nem hiszem, hogy Tupljevék nem tudtak volna ilyen szépen ívelt szárnyat csinálni - a rajzasztalon. De itt jön a gyártástechnológia és az anyagok. 

 

A Tupcsinak kicsi, egyszerű felépítésű, könnyen gyártható szárnya van, ami a nagy sebességeknél éppen elegendő felhajtóerőt biztosít, túl sok hangsebesség alattival meg nem számoltak, mint a Concorde-nál. Amikor kiderült, hogy ez már túl kicsi, rátették még a kis bajuszt, tehát megoldották a problémát a kezelhetőség szintjéig.

 

De a TU-144 a szovjetekre jellemző robusztussággal lett tervezve, biztos vagyok benne, hogy egy leszakadt kerékgumi darab nem ütötte volna ki a kerozinoshordó fenekét, a felső elhelyezésű hajtóművekbe meg nem csapott volna bele a láng.

 

Előzmény: gacsat (133)
gacsat Creative Commons License 2006.10.17 0 0 134

 

 1ébként csak nem gondolod hogy én otthon szélcsatornában hasonlítgatom össze!

Acikk írójának + nem tudom továbbítani a kritikádat,mert elfelejtettem ki is írta. Kerüld hát az erős kifejezéseket!

gacsat Creative Commons License 2006.10.17 0 0 133

 A concorde leszállósebessége 185 mile/h=307km/h szárnyacska nélkül. A Tupoljevé sztd 370 szárnyacskákkal. Hát erről beszélek. Nézd + a két szárny közti különbséget!

A Tupoljevét mintha baltával faragták volna. De hát elsőnek kellett lenni.

 

 Ezt + csak hogy teljes legyen az összehasonlíthatóság.

 

 Ajánlom még a Vulcan A & a Vulcan B összehasonlítását. Ezt a fejlesztést nem hajtották végre a ruszkik.

Előzmény: StillStar (132)
StillStar Creative Commons License 2006.10.16 0 0 132
A szoveg alatti linket olvasgasd emielott 3x is hulyeseget irsz. Diohejban -> hajtomu kezeloszervei nehezkesek, de ez betudhato annak, hogy nem az eredeti hajtomuvekkel repult (az NK321-eseket ra kellett kotni a robotra es ezek szerint ez nem sikerult tul jol). A bepitessel is voltak problemaik (az uj hajtomuvek nagyobbak). Csuroiranyban tulsagosan nagy kormanyerok. A sulypontvandorlas es a "fulek" kieresztese kornyeken a hajozoszemelyzet igenybevetele a szukseges korrekciok elvegzese miatt jelentosen no. Mindegyik rendkivul kellemetlen es bosszanto, de egyik sem kritikus. A kormanyhidraulika rendszeret kellett volna csiszolgatni es nehany dolgot automatizalni. Valoszinuleg ezeket kulonosebb gond nelkul megoldottak volna, ha tovabb repulik a tipust. A gazdasagossaggal es hatotavolsaggal, az eredeti hajtomuvek uzemidejevel es uzembiztonsagaval komolyabb gondok voltak ennel. [br][br] http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20000025077_2000025591.pdf
Előzmény: gacsat (125)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.16 0 0 131
Miért, a Tu-144el voltak? Volt odaverés vagy túlfutás miatti baleset? 3000 méteres betonon, mint a Concorde a Tu-144 is megállt.
Előzmény: gacsat (130)
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 130
 a Concorde-dal nem voltak ilyen bajok. A Vulcannal sem.
Előzmény: Vgyuri (129)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.16 0 0 129

3adx mlítem hogy nagyon rosszak voltak a leszállási jellemzői,ellentétben a Concorde-al.

 

Melyik csupaszárny gépé nem azok? Pilóta kellett hozzá :-(

 

Valamit az orrsegédszárny meg javított, csökkent a leszállósebesség, ezért tették rá az első tapasztalatok után.

Előzmény: gacsat (125)
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 128
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 127
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 126
 Kéne 1 kép arról,mit láthatott a pilóta felhajtott orr résszel!
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 125
 .aerodinamikailag szorultak volna némi infóra. 3adx mlítem hogy nagyon rosszak voltak a leszállási jellemzői,ellentétben a Concorde-al.
Előzmény: Vgyuri (124)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.16 0 0 124

Az, hogy a kémek ezerrel dolgoztak (mindkét oldalon), az természetes, de nem módosított lényegesek a TU-144-Concorde versenyben. Aerodinamikailag az oroszok nem szorultak a franciákra, a Tupoljev irodának egyébként is volt szuperszonikus nehézbombázó tapasztalata, amit fel tudott használni. A hajtómű elrendezés más, maga a hajtómű meg a bombázókon már kipróbált alapokon nyugodott. A lehajtható orr és az orrsegédszárny az oroszoknál volt először. Amit a kémeknek meg kellett (volna)  szerezni, az a gyártástechnológia és az anyagok, abban járt sokkal előttük pl. a Rolls Royce, ez lett a TU-144 végzete. Meg a párizsi baleset, amiben a franciák is sárosak.

 

 

Előzmény: Ronnie Frown (119)
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 123
 Annak próbálna nem adni leszállási engedélyt a kikötői hatóság!
Előzmény: JumboJet (115)
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 122

 9 hulla volt. 2 repült, 1 volt a zűrben.

Előzmény: Allesmor Obranna (120)
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 121
 Erről a cikkről beszéltem én is,csak nem tudom a Top Gun éppen milyen néven futott. Igaz hogy 7 gépről írtak benne?
Előzmény: Ronnie Frown (119)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.10.13 0 0 120
A Buran egyszer repült, pilóták nélkül, az Enyergia meg kétszer.
A Burán öt prototipusából egy volt repülőképes, 4 földi tesztpéldány.
A négyből egy a moszkvai vidámparkban van, egy pedig szintén repülőképes volt de nem mint űrhajó. Két utánégetős Al-21F és két utánégető nélküli Al-21F ("kiherélt") hajtotta és érdekességképp ez a példány nem csak leszállni, de önerőből felszállni is tudott, ami ezzel a sárkánnyal valljuk meg, nem semmi.
Az egyetlen világűrt is megjárt példány 2001-ig a harmadik Enyergiával az elátkozott N-1-es számára még a hatvanas évek elején épült hangárban állt, miután végre betolták oda a szabad ég alól (igaz, a kazahsztáni sivatag nem annyira korrozív).
2001-ben az N-1-es rakéta szelleme mégegyszer kisértett, talán, hogy bosszút álljon, amiért az Enyergia elvette az elsőségét a rakétateljesítmény terén.
A hangár födéme egy karbantartási munka során leszakadt és az alatta levő egyetlen működőképes Buran-Enyergia párost ripityára törte. Egy ember életét vesztette.

Ronnie Frown Creative Commons License 2006.10.13 0 0 119

Ugy emlekszem egy regi top gunban volt rola egy kimerito cikk amiben alaposabban kielemeztek a tipust. Ha jol emlekszem a concord miatt a part nagyon surgette a fejlesztest, hogy ez legyen az elso szuperszonikus utasgep a vilagon mikozben ezerrel kemkedtek es loptak a concorde terveit. Aztan a vegeredmeny a olyan lett amilyen. Nem emlekszem hany zuhant le de a legmokasabb, vagy talan szomorubb az az volt hogy vegul zoldseget meg postat szallitottak vele.

 

A lentebb irt elnoki kulongep otlet viszont oriasi!

gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 118

Ez még tuti lesz,és elő is keríthető. Bezzeg az én szovjet filmjeim. Lejjebb vki ajánlgatott orosz dokufilmeket, valaki +is találta.

 

 Azért nem repülnek,mert bár rajtam kívül senki se merte a témát kifejteni, de bizony a Tu 144 1 elbaszott projekt volt, mind 1 repülő koporsó, ami csak isten kegyelméből szállt le. Ha 1általán fel tudott szállni.

Előzmény: JumboJet (116)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 117
 Most már Claus TATRA 80-asáról szó se essen.
Előzmény: JumboJet (115)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.13 0 0 116
Bameg ezt sajna nem láttam!!!!!!!!!!!!!!! Régen volt már gondolom!??
Előzmény: gacsat (109)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.13 0 0 115
Tutkó én is valami ilyet csinálnék a helyében!!! Bárhová odaérne pofavizitre abban a hatalmas országban!!! ÁÁÁÁÁÁ,nekünk kell gondolkodni helyettük !!!!:-)))
Előzmény: gacsat (107)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.13 0 0 114
Láttam a filmet!! Sajna nincs meg!! DE én dok.filmekre gondoltam!!!!
Előzmény: gacsat (106)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.13 0 0 113
Ezen a gépen milyen változtatások voltak???? Gondolom hajtómű!? Egyéb gépészeti berendezések??? A sárkány miért csak ennyit bírt?? A Concorde többet elviselt?? Jobb volt a tervezése talán?? Miért nem volt sikeres a Sonic Cruiser projeckt???
Előzmény: Allesmor Obranna (105)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.13 0 0 112
Nyugi ha Bill Gates a közeli rokonom lenne,vagy a brunei szultán fia lennék akkor már rég repülne a szerkezet!!!!!! Most legfejebb papírból hajtogatva tudnám reptetni!!!!
Előzmény: Ronnie Frown (104)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 111
 Én csak 1 rövid hírre emléxem a topgányból.
Előzmény: Allesmor Obranna (105)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 110

 A ruszkik összetöréséig a Burán-Enyergia párosról is azt állították,hogy lekonzerválva várják a következő startot. Komolyak a 2ségeim,de hát ők vannak közelebb.

 Minek gyártottak 1et azután,hogy kivették még a menetrendből is?

Előzmény: Allesmor Obranna (105)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 109

 Láttam a NatGeón: nyugdíjjas bácsikák barna köpenyben sétálgattak a szárnyon,és tekerős fúróval cserélgették a szegecseket.

 Másik +döbbentő élmény volt a szemüveges nagymama,aki 1 régi Singeren varrogatta az űrruhákat. A másik + 1 nagy zsákvarró tűvel vmi űrhajó burkolatát.

Előzmény: Ronnie Frown (104)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 108
 Köszi.
Előzmény: gt bx (101)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 107
 Azon gondolkodtam,hogy a Putyi helyében kipofoztatnék kettőt elnöki gépnek. Mindenki jól járna.
Előzmény: JumboJet (100)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 106
 Hasonló témában: SOS Concorde   francia film, Alain Delon,1979(?).
Előzmény: JumboJet (98)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!