Keresés

Részletes keresés

Múzsla Creative Commons License 2006.10.12 0 0 16211

Köszi!

 

Előzmény: Vagdalthús (16210)
Vagdalthús Creative Commons License 2006.10.12 0 0 16210
A "Gyere velünk túrázni" c. topicban olvashatók a részletek. Budai-hegység a helyszín.
Előzmény: Múzsla (16209)
Múzsla Creative Commons License 2006.10.12 0 0 16209

Hoppá.

Ez hol lesz, mik a paraméterei?

 

Egyszer talán el is jutok egy ilyen rendezvényre. 2002-óta tervezem.

Előzmény: lükepék (16207)
Güsziológus Creative Commons License 2006.10.12 0 0 16208

CSEREHÁT TURISTÁJA

(Debréte - Keresztéte)

 

Az 'utolsó előtti' kaland

 

Kedd este még úgy volt, hogy az 'utolsó kaland' lesz az alcím, de a szerdai túra sem volt eseménytelen:o)

 

Két részletben kéne írni:

Debréte - Antalmajor

Antalmajor - Köbli-híd - Csonka-hegy - Keresztéte

 

Kezdjük a végén, az eleje az "sima ügy".

 

Antalmajor élő "település", van egy hatalmas disznóól, sok apró mangalicával.

Haragos kutyák is vannak.

A jelzések tökéletesek, nem nehéz megtalálni a hosszú egyenes aszfaltcsíkot.

Az út állapota siralmas.

Ismét tanultam valamit. A vadász autózik az úton, időnként megáll, felnyitja a tetőablakot, előveszi a távcsöves puskát, és lő.

Után beméri a helyszínt, és autóval érte megy.

No com.

 

Mikor az út eléri az erdőt, egy tiszta nyíl jelzi, hogy irány jobbra.

Én maradtam az erdő szélén, de jelet ott sem találtam

A 261-es ponttól keletre kanyarodik az út, ott már van jel.

Egy kis hullámvasutazás, majd a dombtetőről ereszkedünk Katalinmajorig. Itt csak a pusztulás nyomait lehet látni.

 

Tiszta jel az egyik épületen, irány észak. Inkább murvás, mint aszfaltos az út, de a jobbos kanyar egyértelmű.

A keréknyomos, füves út jól járható, jobbra-balra hatalmas tölgyfák, egyik-másikon jel. Más út hiányában nincs sok választás, egy elágazás van, de a jel ott is egyértelmű. Nem kell letérni az útról, de érdemes figyelni a jeleket. A hatalmas fák közötti teret lassan megtölti a természet. Valóban szép szakasz.

 

Újabb elágazás, itt is a jobb oldali a nyerő, van tiszta jel. Pár száz méter és egy hatalmas irtott területhez érünk. Itt a jelek a jobbra elkanyarodó úton vannak, sőt, van Z- jel is. Hogy honnan jön az út, azt nem tudom.

Meglátásom szerint az irtott területet kerüljük.

Errő a szakaszról nincs tékép, az Északi Zöld térképszelvényének sok hasznát nem vettem.

 

Egy idő után a Z- balra el, egy nehezen járható nyiladékon.

A tiszta P- jelek déli irányba vezetenek, majd egy fiataloshoz érünk. Keskeny a füves út, de van két jel. Aztán semmi.

Még kb. 200 méter nehezen járható út (letérni nem lehet a sűrű fiatalos miatt), majd kiérünk a 'Somos' nevű részhez.

Megtaláltam a szürkített jeleket, majd visszamentem és kitisztítottam az utolsó jelig az utat. Elővigyázatosságból volt nálam olló. Az utolsó tiszta jelig mentem vissza, ismét meggyőződtem arról, hogy nincs más út, majd a keresztező úton balra fordultam. Még két szürkített jel, majd jobbra indult egy út. Nem ez a mi utunk. A kereszteződésben van egy törpe fa, annak törzsén jelzésalap. Tartottam az irányt, le a völgybe.

Balra a fiatalos.

Mikor balról érkeznie kéne egy útnak (nem érkezik), akkor a keréknyomos út jobbra fodul, irány dél.

Egy hatalmas P- jel nyugtatott meg, majd sokáig semmi.

Az út jobbra kanyarodik, Tornaszentjakab irányába. Balra nincs "kiút", csak gaztenger.

Jó 100 méter után, feltűnt egy déli irányú szekérnyom a magas fűben, újabb 100 méter, és előttem volt a pici patak.

Az átkelőtől jobbra gerendák, ez lehetett régen a híd.

Szerencsére volt néhány gerenda a patakban is, ezeken kényelmesen át lehetett kelni.

 

Egy ideig, a magas fűben még volt út, majd elértem az erdőt, a jelzésalapot, melyről Vakond is írt.

Én kettőt találtam, felfoghatjuk kapujelnek is.

A bökkenő csak az, hogy nincs folytatás.

 

A térkép szerint déli irányba kéne menni, de út nincs. Egy farakás felé vezettek nagyon régi keréknyomok, de folytatás nem volt. Itt erdőt ritkíthattak valamikor, jó régi a farakás.

Visszamentem a jelekhez és megálltam.

 

A Vakond által írt fél órás bolyongáshoz nem volt affinitásom, maradt a fohász.

(Természetesen tájoló nélkül menetem.)

A fohász meghallgatásra találhatott, az én jó Uram ui,. nem hagyott cserben!

Megvilágította elmém.

Ahogy nézegettem felfelé, feltűnt, hogy mindenhol avar, és sok-sok letört ág, de egy keskeny csatornán besütött a Nap. Mivel épp dél körül járt az idő, pont szemből.

A benapozott területen süvölvények sarjadoztak, volt gaz is.

Úgy döntöttem, ez az út, melyet keresek.

Az égi jel segítségével elindultam tehát a zöldellő nyiladék mellett az erdőben.

Jó 200 méter után egy füves út keresztezte az én utamat. Ennek nagyon megörültem.

Visszafordultam, és balra 10 méterre ott volt a tiszta P- jel.

Beleborzongtam.

 

Nem foglalkoztatott, hogy honnan jön, az jobban érdekelt, hogy K-DK irányba lesz-e jel.

Nem volt:o(

100 méter után volt viszont útkereszteződés.

Először a nehezebben járható, jobb oldali úton indultam, irányba ui. ez volt szimpatikusabb.

A térképeket itt el lehet hajítani, hisz az úttól jobbra (nyugati irányba!) egy hatalmas vízmosás volt. Ilyen nincs a térképen.

Mivel jelet nem találtam, jó 100 méter után visszafordultam.

Kicsit perlekedtem az én Urammal, és láss csodát!

Mikor elértem az elágazáshoz, a szemközti fán megpillantottam egy görbülő piros nyilat, melyet úgy értelmeztem, hogy az emelkedő úton, balra kellett volna indulni.

Mivel ez a hátam mögött volt eredendően, csak akkor vehettem észre, mikor a jobb oldali útról visszatértem.

Izgatottan indultam felfelé, és a megerősítő jel is "megjött". Újabb jelek, majd egy kanyarban teljesen tiszta, új piros nyíl jelezte az irányváltást.

Végre megpihenhettem kicsit, megtaláltam az utat. A mi utunkat.

 

A tetőn csúcskő, és egy hatalmas magasles szerűség. A tetején apró, fedett építmény, lelakatolt ajtó. Még tető is volt.

Imponáló méretek.

Óriási létrán lehet felmenni, mármint annak, akinek van kulcsa kinyitni az ajtót.

 

Innen, a gerincen tovább, K-DK irányba, majd jött a kunkor, irány DÉL.

Hegycsúcsnak semmi nyoma.

Jó 200 méter után jött egy tisztás-szerűség, sok-sok borókabokor igazi fennsík. Hangulatos.

Indult egy út jobbra lefelé, de egy 'S' kanyarba (előbb balra, majd jobbra) invitált a jel. A lefelé induló út torkolatánál kellett balra kanyarodni.

Sasoltam rendesen de semmi. Se jellegfa, se oszlop, se csúcskő.

Indultam tovább az erdő felé, de mikor intenzíven lefelé ment az út, akkor kezdtem kétségbe esni.

Az, hogy eddig elértem, már nagy eredménynek számított, de az ember fia esendő.

Azt tervezgettem hogy jutok "haza", Miskolcra.

Eredendően úgy gondoltam, hogy ha minden jól megy, és 13:00 körül Keresztétére érek, akkor Rakaca 8 km aszfalt, és 15:00 körül van busz Szalonnáig.

Ez a terv akkor már irreális volt.

Volt 'B' terv is, de az veszélyeztette volna a másnapi túrát.

 

Úgy döntöttem, ha már ennyi segítséget kaptam és kinavigáltam az erdőből, akkor az Úr nem hagy magamra később sem.

Visszafordultam.

Addig mentem, míg az É-D irányú út el nem kanyarodott NY-i irányba. Semmi.

Hátra arc, irány Keresztéte.

Nagyon magam alatt voltam.

Mikor az 'S' kanyarhoz értem, valami az súgta, induljak lefelé egy csöppet.

És láss csodát!

Tíz métert sem tehettem meg, amikor balró megcsillant valami a fényben. Apró fehérség a sok zöld között, egy alacsony növésű, szúrós ágú fán. Ez volt a tábla!

A két út között, észak felé néz a tábla, ágak takarják, a fa kérge már rábuggyant (mint gatyára a löttyedt has).

A jel a tábla bal alsó sarkában van.

Ahogy feljegyeztem, már tudtam, hogy mi lesz a negyedik:o)

Ez az első, és az óramutató járásával ellenkező irányba olvasva a betűket jön össze a megoldás. Nekem már csak az utolsó betű hiányzott, de az első három alapján semmi kétség nem volt, formális immár a másnapi túra.

 

Az ollóval lenyesegettem az ágakat, de az egyik nagyon vastag volt.

Nehéz megtalálni a helyet, a jelzett útról csak akkor látszik a tábla, ha tudjuk, hogy mikor kell nézni (Köbli-híd felől jobbra, a jobbos kanyar után azonnal).

 

Rövid pihenő következett, a túra elérte célját.

Az idő alaposan elballagott, már esélyem sem volt a 15:00-ás busz elérésére.

Egészen pontosan volt, de gyakorlatilag csak azonnali fuvarral.

 

Felcihelődtem, irány dél, lefelé, Keresztéte felé.

14:15 körül érkeztem.

 

Megállás nélkül indultam Szászfa irányába.

Még 100 métert se mentem, amikor hátam mögött motorzúgas, egy ócska tragacs hangja.

Gondolkodás nélkül lendítettem a karom, az autó megállt, két barátságos "barna" utasa volt.

Én nagyon ijesztően néztem ki, karjaimon vérfoltok, nadrágszármon ezernyi tüske, a bakancsom poros, a nadrág alsó szára saras, de ők sem voltak szalonképesebbek:o)

Azt mondták Pamlényba mennek, és én tudtam, hogy az hol van:o)

900 méterre a Krasznokvajda - Rakaca közötti úttól van az elágazás. A három kilométer is sok, gondolkodás nélül beültem.

A kereszteződésben kitettek, ők mentek Pamlényba és gyalog tovább, Szászfán a "főútig".

 

Elértem a kereszteződést, de sok időm nem maradt "tisztálkodni", mert feltűnt egy sárga furgon, lassított, és csak a sofőr volt benne! Rakacára ment:o)

Szerencsére nyitva volt a kocsi ablaka:o)

 

Időközben kiderült, hogy Rakacára szállít egy küldeményt (EMS), és onnan megy haza, Miskolcra!

Rakacán, míg a kézbesítéssel bajlódott, kicsit kitakarítottam a nadrágszáramat, az alját felhajtottam, majd visszaültem, és meg se álttunk Miskolcig. Szeret engem az én Uram!

 

A repülőtéri állomásnál tett ki, de előtte eligazított, hogy a 8-as busszal menjek, az az állomás közelében áll meg.

Nehezen szálltam ki az autóból, leginkább szomjas voltam, ezért irány a kocsma.

Bedobtam egy sört.

Üldögéltem a teraszon, napoztam, de az agyam járt piszkosul.

Erre az esetre nem készültem. 16:00-kor már Miskolcon!

 

Átmentem a buszállomáshoz, megvettem a jegyem, megtaláltam a peront, ahonnan a busz indult.

Öt perc és jött a busz!

A következő 40 perc múlva jött volna!

 

A sarki boltban (lassan törzsvendég leszek) megvettem a másnapi vizet és a teát, na és egy szappant, elvégre a nadrág szára nem volt szalonképes.

A restiben meleg vacsorát ettem, majd irány a szálló.

Lerogytam az ágyra.

Szerencsére a MÁV befűtött, jó meleg volt a radiátor.

Megfürödtem, kitisztítottam a bakancsot, és kimostam a nadrág szárát.

Csak úgy csurgott a fekete lé a nadrágból. A nadrág is fekete, de ez kosz volt.

Belecsavartam a törülközőbe (az is fekete lett), majd következett az intenzív szárítás, a meleg radiátoron.

Reggelig kiszáradt a vastag nadrág!

 

Nehezen aludtam el, járt az agyam, elvégre másnap Rakacától el kellett jutnom Keresztétére (8 km), és onnan Szemeréig, legkésőbb 16:00-ig. A fülemben zakatoltak Vakond szavai: Darvaspusztáig egy jelet sem láttam. Brrrrr.

De ez már egy másik történet.

lükepék Creative Commons License 2006.10.12 0 0 16207
Ugye mindenki felvéste már a naptárába, hogy

OKTÓBER 23. TOPIKTÚRA!!!

Indulás mikor legyen? 10-re fel lehet érni a városból a 11-es busz hegyek felőli végállomására? Vagy legyen inkább 9?
Güsziológus Creative Commons License 2006.10.12 -12 0 16206

CSEREHÁT TURISTÁJA

 

Régen várom a pillanatot, hogy írhassak a mozgalomról, de megfogadtam, hogy magamban tartok mindent, amíg körbe nem érek.

Nem volt könnyű megtartani a fogadalmat.

 

Tegnap befejeztem.

 

2006. szeptember 14.

Szemere - Szanticska - (Abaújlak)

 

2006. szeptember 19.

(Abaújlak) - Szanticska - Lak

 

2006. szeptember 28.

Lak - Debréte

 

2006. október 10.

Debréte - Keresztéte

 

2006. október 11.

Keresztéte - Szemere

 

Ez tehát a történet, dióhéjban.

Begyűjtöttem a lenyomatokat, a 4 betűt és 4 szép bélyegzőlenyomatot:

Szemere

Szanticska

Felsővadász

Irota

 

Az abaújszolnoki bélyegzőt bevonták, nem tudom lesz-e új, itt csak OKT bélyegző volt.

 

Kupa önkormányzatán nem tudtak a bélyegzőről, a múzeumba nem jutottam el, de ennek kulcsa is az önkormányzatnál van.

Az önkormányzati bélyegző felirata:

KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT

KUPA

 

Lakon hasonló a helyzet

Kaptam 'Lak Községi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala' bélyegzőt.

 

Nem volt gond a kódolt bélyegzőkkel, bár Perecsén, a kerítéssel együtt szép zöld színűre festették, nem volt könnyű bekenni.

 

A legnehezebben a csonkahegyi kódot találtam meg.

Az útról nem látható!

Kitisztítottam a környéket, majd megírom, hogy lehet megtalálni.

 

A két utolsó túráról (tegnapelőtt, tegnap), ha nem jön közbe semmi, lesz beszámoló.

 

Nagyon fáradt vagyok.

Óriási élmény volt!

 

Nem lövöm le a poénokat, tessék elovasni a beszámolókat!

felazso Creative Commons License 2006.10.12 0 0 16205
Helló!

A TúraBázison van neki hely, de még nem volt időm összeszedni a képeket. Így csak mutatóban van 4 mozgalomhoz feltöltve. Ezek:
Országos Kerékpáros Körtúra
Jász-Nagykun-Szolnok Megye Gyógy- és Termálfürdői
Bükk forrásai 1. (Észak)
Bükk szirtjei

Persze, ha valakinek vannak "gépnél" képei és elküldi a (turabazis.hu, a kukac előtt info) mail címemre, akkor hamar feltöltöm. :-)
Előzmény: vervictorio (16192)
Güsziológus Creative Commons License 2006.10.12 0 0 16204

Nagyon köszönöm, jólesett.

 

Még néhány perc, és lesz info az elmúlt hónap történéseiről.

 

Ami a jövőt illeti.

Még kb. 150 MTSZ pontra van szükségem, hogy "elszámolhassak".

 

Utána rövid pihenő.

Szeretnék néhány szép túrát, természetesen nem egyedül. Abból egy időre elég volt.

Reményeim szerint a Partizán út összejön novemberben.

 

 

Előzmény: hörpölin (16187)
Güsziológus Creative Commons License 2006.10.12 0 0 16203

Köszi Neked is.

 

Érdekes története van a második teljesítésnek.

Úgy kezdődött, hogy ha már RP-DDK, és felmegyek a hegyre (Írottkő), akkor megyek Kőszegtől, és ha már megyek, akkor pecsételek.

Ez 2003-ban volt.

Ebben az évben volt egy szép téli túra (Badocsonytördemic - Tapolca), majd hosszabb szünet.

 

A befejezés oka prózai.

Kellett a mintegy 2.000 MTSZ pont (egészen pontosan 2.182), és én az

egy mozgalom - egy "tétel"

elvet követem az egyéni túranaplóban.

 

 

Előzmény: Zete (16183)
k-k Creative Commons License 2006.10.11 0 0 16202

Múlt vasárnap sikerült teljesíteni a Rakacaszend-Felsővadász szakaszt, edelényi szállással. Reggel a Miskolcról induló buszra szálltunk Edelényben 7:40-kor (az állomás a Borsod Kapujától pár perc), majd 8:45-re érkeztünk RSZre. Könnyed sétával, sok pihenéssel bővel elértük a FVi 15:30-as buszt. Tömve volt fiatalokkal, végig állnunk kellett (gondolom a környékről mentek Miskolcra kollégiumba, mert nagy pakkokkal voltak). Miskolcon 6 perc várakozás után indult is az edelény busz, így már 1/4 6-ra vissza is értünk.

Ezen kívül bejártuk a Boldogkőváralja-Fancsal szakaszt is. A közlekedés miatt volt szükség a fordított irányra. Még szeptemberben kinéztünk 1-2 járatot Abaújszántóról. Majd miután lefoglaltuk a múlt hétfőre a szállás és megnéztük a keddi (tegnapi) menetrendet, kiderült, hogy egy pár busz már nem közlekedik. Így lett fordított irány. 10:40-es vonattal BKValjáig, onnan megint kényelmesen, viszonlag sok pihenővel Fancsalig, majd 17:06-os busszal Encs, sok várás (45 perc), majd Abaújszántó, majd kocsival Bp. A másik irányba a közlekedés szeptemberben jobb lett volna, de ez van, így sikerült. A környék borzalmas közlekedését nézve nem is olyan rossz. Főleg, hogy decembertől már ez a vonat sem lesz.

Így az OKT-ből már csak a Jósvafő-Bódvaszilas maradt.

A két napról a képek már fent vannak a honlapunkon, történet hamarosan. (www.k-k.hu)

Vagdalthús Creative Commons License 2006.10.11 0 0 16201
Ágasvár, Csörgő-patak-völgye, Csörgő-lyuk és Fallóskút (bocs, ha kicsit leterheltem a népet a fotókkal :-))
Vagdalthús Creative Commons License 2006.10.11 0 0 16200

Most is :-(

Szóval:

Előzmény: Vagdalthús (16199)
Vagdalthús Creative Commons License 2006.10.11 0 0 16199

Ez a kettő lemaradt:

 

Előzmény: Vagdalthús (16198)
Vagdalthús Creative Commons License 2006.10.11 0 0 16198

S ha már a vasárnapi Mátra-túrát szóba hoztam, néhány kép.

Hasznos, a vár és a panoráma

Vagdalthús Creative Commons License 2006.10.11 0 0 16197

Ez nekem sem világos látod... az MTSZ-ben tavaly 1000 Ft-ért vettem a füzetet. S nem tudom, hogy ez most tartalmazza-e a jelvény árát vagy sem?

 

Olvastam már ezt, azt, három verzióról is tudok:

 

1. A füzet már magában foglalja a jelvényt, tehát csak azt kell elküldeni

2. A füzeten felül 500 Ft

3. A füzeten felül 1000 Ft

 

Elvileg én már jó ideje megvagyok (13 a minimum, 16-nál járok + kettőt nem találtam a helyszínen), de még folytatni akarom. Mekkora élmény volt most a Mátrában (Hasznos, Cserteri-vár) ismerős kódokat látni :-))

Előzmény: emgergo (16196)
emgergo Creative Commons License 2006.10.11 0 0 16196
off

Az, de ma bármi jöhet... (beleértve gethe igen fárasztó vicceit :-) )

Éppen website archív adatbázisát csinálom, hát tök jó munka

on

Valaki meg tudja mondani, hogy most mennyi a Várak a Börzsönyben jelvényért a fizetendő ellenérték? (de szép bonyolultan fogalmaztam)
Előzmény: Vagdalthús (16195)
Vagdalthús Creative Commons License 2006.10.11 0 0 16195

Akkor marad a cowboy nxár....

 

Hű, ez gyenge volt.

Előzmény: asciimo (16182)
emgergo Creative Commons License 2006.10.11 0 0 16194
Módosítok: november első két hetére kitartó vénasszonyok nyarában reménykedem (főleg hogy a "napfényes" Hellászban az elmúlt két hétben ma láttam először a napot...)
Előzmény: asciimo (16182)
padler Creative Commons License 2006.10.10 0 0 16193
Eplény – Várpalota (KDP)

Várpalotán hagyva az autót veszprémi átszállással közelítettük meg Eplényt. A buszok gyakran közlekednek, de a pesti járat késése miatt csak sprintelve értük el a zirci buszt. Eplény, újtelep megállótól néhány háznyira, az erdő szélén van az Enikő panzió, ahol becsöngetve készségesen kaptunk céges bélyegzést.

Régi, ritka jeleken kezdtük meg felfelé az utat, ami egy tanösvény táblánál jobbra élesen kanyarodik. Tervünk az volt, hogy a pirosról kitérőt teszünk az Ámos-hegyi kilátóhoz és a közelében lévő geoládához. Egy jól járt földúton haladtunk felfelé, de egyszercsak a tanösvény „Tölgyesek, bükkösök” feliratú táblájánál találtuk magunkat. Az igazolófüzet melléktérképéről sikerült beazonosítani, hogy a pirosról egy földútra keveredtünk és félig megkerültük a hegyet, valószínűleg valahol a villanyvezeték keresztezése környékén kellett volna balra térni. A tanösvényen korrigálva így végül a déli oldalról közelítettük meg a csúcsot, mint utólag kiderült, szerencsére.

A kilátó szép, a panoráma pedig fenséges, Olaszfalutól Zircen, Kőris-hegyen át Kab-hegyig mindent lehetett látni, a másik oldalon pedig még a Balaton is megcsillant. A kilátó közelében pihenőhely is található, a láda megkeresése után lefelé indultunk. A hegynek ezen az oldalán mindenhol a hóágyúhoz szükséges csővezetékeket fektetik, a mély árkok egyikén csak átugrani lehetett:( Végül visszaértünk a pirosra, innét már közel volt a Malom-völgy. Itt az aszfaltos út mellett több pihenőhely, tornapálya, kisebb tavak találhatók. Az éles balkanyar után az út kettéágazik és murvássá válik, a miénk a bal oldali, a másik út a völgyben folytatódik tovább.

Hamarosan elérjük azt a pontot, ahol jobbra kell térnünk egy jelleghatárnál, itt az egykori kisvasút hídfőit is láthatjuk. Innét váltakozva hol újabb, hol régebbi jelzéseken, szekérutakon emelkedve haladtunk a Köves-kútig, amiben volt víz, a közelében jó kilátás nyílik az Ámos-hegyre. Eddig bár az út néha kanyarog, éles fordulóra nem emlékszem. Hamarosan egy irtásra vezet be egy régi kapu maradványai mellett a szekérút, itt mindkét magaslesnél egyenesen megyünk tovább felfelé, a belső erdősarok irányába, jelzések nincsenek egészen addig, amíg be nem lépünk az erdőbe. A most folyó faritkítás és a nyiladékon lévő furcsa gödrök miatt kicsit kacskaringózva lehet lefelé haladni ezen a szakaszon, amikor becsatlakozunk egy balról érkező földútba, már közel vagyunk Alsóperéhez.

Jobbra fordulva szinte rögtön az arborétum bejáratához és a mellette álló haranglábhoz érkezünk, az igazoló szám harmadik-negyedik számjegye sérült, nehezen olvasható. Az arborétum szép, gondozott, kicsit sétáltunk, megebédeltünk és megkerestük a közelben lévő ládát is.

A harangláb mögött induló gesztenyefákkal szegélyezett murvás úton folytatjuk utunkat, egy idő után a Szúnyog-völgyi erdőben emelkedünk földúton, jobbra disznódagonyáknak használható esővízfogók, elhaladunk egy fedeles magasles mellett is. Később, amikor a jobb oldali gerinc már nincs magasan, az út Y alakban kettéágazik, itt figyelni kell, ugyanis a mi utunk egy harmadik, felhagyott szekérút, az előzőektől jobbra. Egy jobboldali nagy fán van – a sajnos nem irányba mutató – jel, a legközelebbi jóval arrébb lesz. Az Észak-Bakony térkép kicsit pontatlan, de ha valaki a földutakon mindig a jobb oldalit választja valószínűleg ugyanide jut, mivel hamarosan az elenyésző szekérúton lévő jelek mellé balról néhány méterre erős földút érkezik és halad párhuzamosan felfelé.

Egy magaslesnél hatos útkereszteződés található, itt a jobbra előre vezető út a helyes, jelzés van. Lényegében szintben haladunk előre a Mórocz-tetőre vezető Phrsz kiágazásáig, nagyon megéri megtenni ezt a kitérőt! Belátható a fél Balaton-felvidék és a Balaton Kab-hegytől keletre, a második kilátóponttól, ami egy új magaslestől délre található, egészen Várpalotáig ellátni. Az Öreg-Futónénál a geodéziai tornyon lévő kód és egy újabb láda begyűjtése után indultunk Várpalota felé, itt már konstatáltuk, hogy a füzet szerint hátralévő 12 km-t nem tudjuk világosban megtenni.

Az Öreg-Futónétól az eddigi utunk folytatásában kezdünk ereszkedni, ami a Pn elindulásakor jobbra kanyarodik, majd egy idő után hirtelen jobbra kell fordulni egy szekérútra. Közvetlenül előtte az út szigetszerűen ölel körbe egy kisebb facsoportot, talán így jobban beazonosítható a hely. A szekérúton haladva egy elágazáshoz érünk, melynek közepén egy fenyőfa áll, itt a bal oldali út a helyes, jelzés csak jóval később. Ez az út már járatlanabb, de a keréknyomokban még lehet haladni. Végül leérve a dózerútra egy alacsonyabb kerítés állja utunkat, ami kikötözhető. Balra fordulva hamarosan egy útelágazásba érünk, szemben látszik a Tési-fennsík, a jobbra kanyarodó dózerúton haladunk tovább, jelzés nincs.

Egy útelágazásban álló harckocsigúlán jelzés mutatja balra a Márkus-szekrénye felé az irányt, mi azonban a gyorsabb haladás érdekében a dózerúton indultunk lefelé, amit helyenként görgőkövek nehezítettek. Egy szekérúton rövid kitérőt tettünk a bátorkői ládához – maga a vár most sajnos kimaradt – majd a sötétben még másfél órát gyalogolva értük el a várost. A bezárt várat megkerülve jutottunk el az autóbusz-állomásig, a késői időpont miatt pecsételés majd legközelebb.

Táv: bruttó 29,2 km, a ládázásokat leszámítva, rövidebb Ámos-hegyi kitérővel, valamint a Mórocz-tetővel együtt kb. 26 km
vervictorio Creative Commons License 2006.10.10 0 0 16192

Sziasztok!

 

Tudtok-e olyan honlapokat, ahol a megszerezhető túrázós jelvényekről vannak képek?

Múzsla Creative Commons License 2006.10.10 0 0 16191

Majdnem 100 %-os az anyag.

Az OKT-ból talán a Vértes hiányzik. RP-DDK fullos. A "Kerekek és lépések" kissé hiányos, de avi fájlokban azóta pótolva lett szinte mindegyik rész.

 

Bizony lesz különbség bőven a korábbiakhoz képest. Eleve sok helyen az útvonal is más, de az élet, a körülmények, az épített környezet azóta nagyon megváltozott.

Előzmény: Vagdalthús (16190)
Vagdalthús Creative Commons License 2006.10.10 0 0 16190

Üdv!

 

Prince imént jelezte, hol tudom beszerezni, de egyébként köszönöm a jelzést. Mindhárom filmsorozat megvan amúgy?

 

Hihetetlenül izgalmas lesz számomra megnézni majd azon tájegységről szóló filmeket, amelyet bejártam már. És persze lesz összehasonlítási alapom, milyen most mindaz, amit 1979-ben (ill. 1986, 1990) filmre vettek.

Előzmény: Múzsla (16186)
PrInCe Creative Commons License 2006.10.10 0 0 16189

A Másfélmillió lépés megvehető a www.xpress.hu oldalon.

A másik kettőt nem adták még ki, de ami késik nem múlik szerintem.

Előzmény: Vagdalthús (16185)
Múzsla Creative Commons License 2006.10.10 0 0 16188

Megtaláltam a korábbi feljegyzésemet e témában.

 

Tehát az ERDETI RP-DDK útvonala ill. az, amit Rokiék 1986 őszén bejártak. Az útvonal tartalmazza a fontosabb kitérőket is. Ám a rövid letéréseket (pld. aranymosók megtekintése a Dráva-parton) nem vettem bele a felsorolásba. Az egyes földrajzi nevek mögötti távolságadatok a filmben elhangzottak alapján olvashatók.

Velem – Bozsok – Torony – Ondód – Sé – Szombathely (23 km) – Nárai – Ják – Egyházasrádóc – Körmend (62,5 km) – Halogy – Ivánc – Hegyhátszentmárton – Kondorfa – Szalafő – Őriszentpéter (100 km) – Nagyrákos – Kerkáskápolna – Magyarföld – Magyarszombatfa – Gödörháza – Velemér – Szentgyörgyvölgy – Kógyár – Felsőszenterzsébet – Kerkafalva – Pusztaszentpéter – Csöde – Pankasz – Kisrákos – Szaknyér – Hegyhátszentjakab – Zalalövő – Salomvár – Kávás – Zalaegerszeg (190 km) – Babosdöbréte (200 km) – Milejszeg – Pálfiszeg – Csonkahegyhát – Kislengyel – Vörösszeg – Győrfiszeg – Petrikeresztúr – Zalatárnok – Szentkozmadombja – Rádiháza – Szentpéterfölde – Bázakerettye – Kistolmács – Borsfa – Valkonya – Obornak (250 km) – Homokkomárom – Palin – Nagykanizsa – Nagybakónak – Nagykanizsa – Miklósfa – Surd – Őrtilos – Zákány – Somogybükkösd – Pátró – Ágnes-lak – Csurgónagymarton – Csurgó – Berzence – Somogyudvarhely (334 km) – Babócsa – Komlósd – Drávaszentes – Barcs – Szulok – Kálmáncsa (400 km) – Lad – Diós-puszta – Magyarlukafa – Somogyhárságy – Kishárságy – Visnyeszéplak – Szilvásszentmárton – Patca – Szenna (455 km) – Kaposvár – Simonfa – Gálosfa – Ibafa – Hollófészek (500 km) – Kán – Gorica – Hetvehely – Abaliget – Orfű – Petőc-akna – Jakab-hegy – Kővágószőlős – Kővágótöttös – Bakonya – Cserkút – Jakab-hegy – Remete-rét – Dömörkapu – Misina – Pécs – Fehérkúti kh. - Mánfa - Fehérkúti kh – Árpád-tető – Béta-akna - Zobákpuszta – Máré vár – Kisújbánya – Pécsvárad – Zengővárkony (599 km) – Óbánya – Mecseknádasd – Apátvarasd-telep – Ófalu – Bátaapáti – Mórágy – Zsibrik – Mőcsény – Szálka – Grábóc – Sötét-völgy - Szekszárd


 

Teljes táv: 680 km
Időtartam: 42 nap
Filmek száma: 18

 

Egyébként nagyon hasonló időjárás volt akkor, húsz éve is. Szinte végig pólóban mentek.


 

Szép napot!

hörpölin Creative Commons License 2006.10.10 0 0 16187

Igenis közérdekű! Ezen a fórumon az!!

 

Gratulálok én is a teljesítéshez! És most hogyan tovább?

Előzmény: Güsziológus (16168)
Múzsla Creative Commons License 2006.10.10 0 0 16186

Szia!

 

Bár nem nekem szegezted a kérdést, nekem megvannak VHS-en a felvételek.

 

Üdv, Múzsla

Előzmény: Vagdalthús (16185)
Vagdalthús Creative Commons License 2006.10.10 0 0 16185

Hol fértél hozzá? Vagy felvetted a tv-ből? Épp tegnap este olvasgattam az RP-DDK atlaszt, jövőre tervezem elkezdeni, bár lehet, hogy a Mecsekben bejárok már idén 1-2 szakaszt.

Már önmagában a bevezetők is olyan hangulatosak, hogy szinte azonnal pattannék lábra, hogy rajtoljak. Ráadásul nyaralások, kirándulások formájában a tájegységek és a bélyegzőhelyek jó részében jártam már, csak épp még rendszeres gyalogtúrás életem (2004 nyarától) előtt.

 

Szóval, nem adták ki DVD-n vagy VHS-en az "...és még egymillió lépést"? Bár igazság szerint a Másfél millió is nagyon érdekelne, gyererkfejjel láttam csak belőle részeket, mikor még csak mint mezei tévénézőt kötött le, gőzöm sem volt róla, mi az az OKT. A Kerekek és lépésekből augusztusban láttam epizódokat, pont az utolsókat. Nagyon tetszett Sinkó László zárszava.

Előzmény: Zete (16184)
Zete Creative Commons License 2006.10.10 0 0 16184
Hm. Azért nemcsak a határsáv környékét mellőzi a mostani útvonal. Rokiék pl. Zalalövőtől ZSzegre mentek Salomváron át és onnan indultak csak dél felé. Ennek a módosításnak mi lehetett akkor az oka? Szvsz az ő verziójuk érdekesebbnek tűnik, nemrég néztem meg az idevágó "és még egymillió lépés" filmet.
Előzmény: HEV (16156)
Zete Creative Commons License 2006.10.10 0 0 16183

Gratula!

Lehet, hogy már írtál erről, de azért megkérdezem: Mi volt a motivációd, hogy viszonylag ilyen hamar az első teljesítés után belevágtál a másodikba?

Előzmény: Güsziológus (16168)
asciimo Creative Commons License 2006.10.09 0 0 16182
Indián nyárban késő reménykedni, most már vénasszonyok nyara van....
Előzmény: emgergo (16181)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!