"A 96% az a gyakorlati határ. Elvi a 100%" A főzéssel (lepárlással) elérhető arányról volt szó. Ennél pedig az elvi felső határ kisebb, mint 100%: nekem a 96 rémlik.
Na pont ezekért a "beállásokig" elkövetkező hullámok miatt kéne a föld. Valahogy ebben is olyan kép van előttem, hogy mikor mindenki bio-energy-alapanyag termesztési lázban van, akkor répát krumplit ültetni érdemes. Ami az import dömpingel persze nem versenyez árban, de hazai, és bio. És el kéne adni a fentiekben nagybani termelésen kinőtt "friss újgazdagoknak" és továbbgazdagodóknak. Eképpen az árnyékukban maradva...
Egyébként alapvetően a tanya, +néhány(10) hektárára gondoltam.
Az üzemanyag cellákra én is odaolvasgatok nagy figyelemmel. Alternatív energia topicon fél évet után kell olvassak, ott 13007 -en hozod ezt (pont ott tartok).
Na de a lényeg a tömítések. Pont emiatt igyekszem ezt feszegetni egy nállam hozzábbértőnek, mivel ismeretem szerint az MZ azon kevesek egyike, ahol kevés tömítés van. A benzincsap és a karbiban van egy-egy, oszt többet én szemmel nem is találtam egész az égéstérig. Megmosolyogni való, ahogyan fém a fémmel van karbi a beömlö csöre rögzítve. :)
Hogy mire veszélyes a bioetanol a gépjárműben? A nem megfelelő tömítések és egyéb, nem megfelelő polimerek duzzadást szenvedhetnek, megnő az áteresztőképességük. A fémes szerkezeti anygaok a korrózió különböző fajtáit (száraz, nedves stb.) szenvedhetik el.
Kis területen nem fogja megérni bioetanolhoz alapanyagot termelni, hiszen a nagyvállalatok nagybani cégektől veszik olcsón. Az meg ne tévesszen meg senkit, hogy most gyakorlatilag minden üzemet etanolra alakítanak át, ennyi nem fog kelleni az országnak. Be fog állni egy egyensúly és sokan önkre fognak menni.
"De a gyakorlatban sikerült már 60-65 "alkoholfokosnál" töményebbet produkálni otthon??? Hisz mi ilyet meg se próbálunk...! :) ugye....:) " Elvi határ van valahol 96% körül, de otthoni főzésnél ez inkább 70. Gyárban más módon víztelenítenek.
Majd az üzemanyagcellákkal lesz érdekes a házipálesz - azok eleve vizes alkoholt kérnek, jelen állapotok szerint :-)
"Vegyük át nagy vonalakban. Mi korrodálhat el?" Leginkább a tömítések.
"Tavaly gondoltam arra, földet kell venni, most (még) olcsón. 10-20 év múlva vagy bejön, vagy jó lesz az unokáknak -és akkor bejön-." A parlagoltatott föld igen sokba kerül. Csak akkor éri meg, ha ki tudod adni, vagy magad is termelsz rajta.
Nekem már csak tavaszra maradt az MZ akció. A gép már a garázsomba pihen, de még benzinnel se megy, papírjai sem rendezettek. Előbb ezeket intézgetem.
Vegyük át nagy vonalakban. Mi korrodálhat el?
Tank? igen mennyi idő múlva?
Csap? (dur)aluból
Porlasztó? alu-réz és ha évente cserélem használtra?
Beömlő, s kellékei? aluból
Főtengely, tartozékai, alsó cuccok? igen és mennyi idő múlva?
Égéstér, s kellékei? ??? innen már nem kérdés a továbbiak
Kipufogórendszer? na ez el is korrodál benzinüzemnél is
Tehát az a kérdés, mi történk a réz és alu cuccokkal, s akkor már csak a nem fémes dolgok maradtak.
A fúvókázást bevállalom, de azért a gyújtásnak utánna olvasnék a biztonság kedvéért. Dereng valami, hogy más tempóban szeret gyulladni és/vagy égni az alkohol, mint a benya. Vagy ez máshonnan jön nekem...?
Elméleti síkon lehet főzni! De a gyakorlatban sikerült már 60-65 "alkoholfokosnál" töményebbet produkálni otthon??? Hisz mi ilyet meg se próbálunk...! :) ugye....:)
Nem erdekel senkit ez a tema? Pedig ez egy olyan alternativ energia technologia ami mar mukodik es akar onmagaban is ki tudna valtani par ev alatt az olajat.
Egy jo eloadas a temaban gazdasagi oldalrol kozelitve:
USA-ban az ethanol termles exponencialisan novekszik, iden eleri az 5 milliard gallon/ev szintet. Ez 2%-a usa teljes olaj fogyasztasanak. Braziliaban 2005-ben az autok 80% teljesen ethanol kompatibilis (100%-ban ethanollal tud mukodni). Brazilia masfelszer annyi ethanolt terml jelenleg mint Magyarorszag teljes olaj felhsznalasa (kb egy fel Magyarorszagnyi teruleten)
Europaban is kaphatok mar teljesen ethanol kompatibilis autok (pl volvo s40). Ethanollal kb 10%-al novekszik az auto teljesimtenye es kb 25%-al a fogyasztasa.
Sok vita volt az energia merleggel. Braziliban cukornadbol csinaljak ami az egyik laghatekonyabb fotoszintetizalo noveny, ott ez nem kerdes, de most mar ugy tunik USA-ban kukoricabaol is pozitiv az energia merleg (1.36 egyseg energiahoz 1 egyseget kell befektetni) Nyilvan ez az ertek meg tovabb javithato (pl gentechnologia)
Miből főzik? Ilyet lehetne otthon is főzni? Úgy mint a pálinkát. Persze csak elméleti síkon, mert mi nem művelünk hasonlót, hiszen az illegális. És csúnya dolog ;-)
Tegnap a radióban egész nap attól vizhangzott a hírek, hogy megnyílt az első budapesti bioetanol kút...sajna azt nem mondták hol és infót sem találtam eddig erről. Ha valaki tudja ossza meg.
MZ vs. Bioetanol. én is ilyen merényletre készülök.
Azt mondják korroziót okoz a hagyományos acél alkatrészeknél. A gumi és műanyag alkatrészekkel nincs gond nekem mert csak a benzincső és benzincsap tömítés érintkezik üzemanyaggal, de azok speciális vegyszerálló anyagból készültek mert amit boltban lehet kapni benzinálló anyagnak, azok mind bedagadnak a benzintől.
Ezen felül szerintem csak át kell fúvókázni, hogy több üzemanyagot kapjon, a gyújtáshoz szerintem nem nyúlok. Szerintem nem fogsz találni olyan szakit akik ingyen beválall egy ilyen szívást :)
Ha nem értesz hozzá akkor szerintem inkább ne kisérletezz, várd meg amíg valaki kipróbálja. Akármi lesz a kisérletem eredménye biztosan hallani fogsz a www.szocimotoros.hu -oldalon.
Így már minden OK. Majdnem. Mert a legnagyobb dilemmám eddig is az volt, h az öreg 20 éves Kawasakim karbijaiban a benzin befolyását szabályzó tűszelepet vizsgálgattam, és van rajta egy azonosíthatatlan, de remélhetően gumi anyag. A jobb elzáródás érdekében. Na ekkor jött az ETZ ötlete, abban biztos nincs műag, se gumi.
Tehát a legnagyobb baj pont az azonosíthatatlan, és nagyon kicsi, vagy elrejtett alkatrészekkel van. Autónál is, mindenütt.
Ha fogok 96%-os alkoholt, és bekeverem 85-15%-ban benzinnel, akkor az az a bioetanol amelyik mehet a tankba?
A borfejtés, így az alkohol-gumi találkozó a gumicső életében 1 ezreléket sem tesz ki. Mivel a fejtés után a szögre kerül, -ott fenn a bal sarokba- és ott is marad egy évig. 20 év mulva nem az alkohol eszi meg, hanem az idő vas foga, kireped. felkeményedik.
Con Storm hozzászólásában a gumidolgok egyébként pont kétféle képpen érthetők, oldódnak alkoholban, és úgy is , h éppen azok nem oldódnak.
Az biztos hogy nagyon nagy külömbségek vannak benzin és alkohol közt. Például az alkohol szénhidrogén láncában van oxigén. Vagy az alkohol imád vízzel keveredni, a benzin meg utál. STB
Nos a választás azért esett reája, mert a sok hozzászólásból kiderül, és logikus is, annál jobban megéri a bioetanolra áttérni, 1 minnél kissebb az áttéréssel járó befektetés, 2 minnél kisebb az anyagi kockázat a totál KO esetén, 3 minél kisebb a későbbi üzemeltetési költség.
3 hát ez amúgy is megvan
2 ennél ócsóbbat nem tudunk venni
1 na igen: végiggondoltam, a tankban régieknél csak réz anyagú csap-alkatrészek vannak, újakban esetleg műanyag, ergo visszacsere régire. Benzincső: ezzel kellhet kezdeni valamit.porlasztó: csak fémalkatrészek, úszó is, tűszelep is, minden!
Onnan csak fémalkatrészek az égéstérig, (legfeljebb a szívócső tömitése)
Innentől már csak néhány dolgot tudok v sejtek.
Az alsó forgattyús ház mindíg hideg, üzem közben is maga a blokk hője jellemző rá. Ami jóval alacsonybb az égésteréénél, vagy a hengerfejénél. Szerencsére elég nagy hideg tömeg van odalent. Az égéstérben viszont a friss nafta felérkezésekor még éppen égő, s közben épp távozó anyag van az előző munkaütemből. És a kétüteműekbe mindíg magasabb hőértékü gyertya jár, ez is biztos.
A beállítást amúgy is szakira bíznám, s ha szerencsém van, bevállalja ingyen csupán szakmai kihívás gyanánt. Mert ugye az ETZ a stroboszkópos gyújtás állításra tervezett jószág, de emlékeim szerint csak az ideális és a felső holtponti állapotok vannak jelőlve. most meg a kettö közt kéne egy új állapotot felfedezni, alkalmazni.
(Remélem a helyi szaki nam olvas fórumot...)
OK összefoglalóan mik az alkoholra érzékeny anyagok és mik nem?
először is, kikell szedned az összes alkohol oldhatóságú alkatrészt és ki kell cserélned, olyanra amit nem old... ilyneke a gimuk... esetleg benzincső...tömítések...
majd mivel az Etz kétütemű... hát nem is tudom... a gyulladási hőmérsékletét kellene megnézni, hogy egyáltalán, a hengerfej alól feljut-e a hengerbe, gyulladás nélkül... szóval bírja-e az üzemi hőmérsékletet...
kenőanyagból, vagyis motorolajból, ha tartani akarod a motor teljesítményét, 30%-kal kell kevesebbet, használnod, mert növelned kell az üzemanyag mennyiségét, vagyis 1 literhez 30%-kal kevesebb kenőanyag kell...
ha kisebb teljesítménnyel számolsz, akkor maradhat a régi keverési arány...
a levegő mennyiségét is hozzá kell állítanod...
utánna pedig a gyújtást későbbre, mert oktánszámjavító az alkohol, vagyis ha túl hamar gyújtod, rongálhatja a dugattyú, hajtókar, főtengely csapágyazását...
Én nem ilyesmivel foglalkoznék. Tennék a kocsik elejére egy másik kipufogót, azzal dugóban rá lehetne csatlakozni az előttemállóra, és a nem elégett benzint átemelné az enyémbe. Takarékosság. Úgyis csak a dugóba állás megy.
Amit még nem olvastam sehol! Ebbe a alkohol-benzin keverékbe (bármely keverési %-ban) mennyiben lehet adalékolni a 2T motorolajokat? Mer azért inkább egy csoffatt ETZ motort alakítanék át próbábol, ahogyan lentebb írtam. (ugyis épp vettem egyet 30 tallérért)