Keresés

Részletes keresés

GenYo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1913

A kormányzati portálon ezt találtam:

 

A jogszabály mai napon hatályos állapota

 

[...]

 

3.1.1.1.1. Fényjelzők jelzései

A fényjelzők

- a vonatok megállítására vörös színű jelzéssel,

- a vonatok továbbhaladására vagy álló vonatok indítására zöld és/vagy sárga színű jelzéssel, szükség esetén a vörös színű jelzés mellett adott villogó fehér színű jelzéssel adjanak parancsot.

Fényjelzőknél a sebességfokozatok kijelzésére lámpasort vagy számjelzést is lehet alkalmazni.

A különböző sebességi fogalmak kifejezésére alapvetően a sárga és a zöld színek együtt vagy külön-külön alkalmazhatók, és legfeljebb két, egymástól jól megkülönböztethető ütemben villogtathatók is. (Az állandó vörös fény mellett megjeleníthető fehér fény mindig lassú ütemben villog.)

A vörös fény villogtatása nem megengedett.

A jelzőlapon két fény megjelenítése esetén az alacsonyabban elhelyezett fénynek mindig folyamatos fénnyel kell jelzést adnia. (Kivéve a külön lapon elhelyezett „hívó” jelzést.)

A tolatási és gurítási mozgások szabályozásakor

- a mozgás tiltására kék színnel,

- a mozgás engedélyezésére fehér színnel

kell jelzést adni.

A vonatközlekedés és tolatási mozgás egyidejű tiltását vörös színű jelzéssel kell jelezni.

A tolatási és/vagy gurítási mozgásokat szabályozó fényjelzők jelzőlapján

- kék és fehér színű jelzés együtt vagy külön-külön,

- fehér vízszintes és fehér függőleges lámpasor együtt

vagy külön-külön

jelenhet meg.

A tolatási és/vagy gurítási mozgások sebességének és irányának szabályozására a fények együttes vagy külön alkalmazásával és/vagy villogtatásával kell jelzést adni.

A vonatok „Megállj!” állású főjelző melletti kis sebességű (legfeljebb 15 km/h) elhaladására parancsot a vörös fénnyel együtt megjelenő villogó fehér fénnyel vagy számjelzővel lehet adni.

A vörös szín egy jelzésképben nem többszörözhető. Fény főjelzőkön a vörös fénynek mindig alulról a második lámpahelyen kell megjelennie.

A jelzők egyidejűleg jelzést adó elemeit egymástól legalább 0,60 m távolságban kell elhelyezni.

3.1.1.1.2. Vasúti járművön megjelenő jelzések

[...]

 

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300103.GKM

 

Kiemelés tőlem (tudom - genyó vagyok :DDD). A 36/2006. (VI. 21.) GKM rendeletben nem találtam ezt megváltoztató rendelkezést.

 

Előzmény: exmv (1906)
Infós Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1912
Az OVSz I. érvényes a metróra is, vagy oda az OVSz II. kell?
Előzmény: Füsti-67 (1909)
Infós Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1911
Inkább körbenézni... Szerinted? :)
Előzmény: Füsti-67 (1908)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1910
Hoztam Neked füzeteket a különböző külsőtéri szerelvények fenntartási munkálatainak elvégzéséről!
Előzmény: JabyGabi (1904)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1909
Gondolom van rá felmentés. - - - Ha megnézzük a szabály ÉRTELMÉT, akkor jogos is, hogy megkapták rá. Hiszen a 600 mm nyilván azért van, hogy messziről ne olvadjon össze a két fény. Ezt viszont elég, ha a jelző közelében látja. A fehér pedig a vöröset nem "üti el" messzebbről sem.
Előzmény: korpi41 (1900)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1908
Miről szeretnél beszélgetni?
Előzmény: Infós (1896)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1907
Az irodámban most raktam rendet. :-) Otthon mindig is rend volt. :-))) De ha ezt a csomagtartónyi könyvet behordom, megint qpi lesz, az tuti. Egyenlőre nem merem kivenni a kocsiból...
Előzmény: M44-419 (1899)
exmv Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1906
4. számú melléklet a 103/2003. (XII. 27.) GKM rendelethez
ORSZÁGOS VASÚTI SZABÁLYZAT

3. ELLENŐRZŐ-, IRÁNYÍTÓ-, JELZŐ- ÉS BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSEK
3.1. Jelző- és biztosítóberendezések

3.1.1. Vasúti jelzések, jelzők, jelzőeszközök, figyelmeztető jelek
3.1.1.1. Vasúti jelzések általános előírásai
A vasúti közlekedés forgalmi-üzemi folyamatának szabályozásában, végrehajtásában jelzéseket, figyelmeztetéseket kell
alkalmazni.
A jelzéseknek, figyelmeztetéseknek egyszerűeknek, könnyen kiértékelhetőknek, félreérthetetleneknek, a jelzések által
kifejezett utasításoknak és figyelmeztetéseknek a szükséges távolságból egyértelműen láthatóknak, végrehajthatóknak,
illetőleg tudomásul vehetőknek kell lenniük. A jelzések láthatóságát zavaró, világító berendezések eltávolítását vagy
módosítását kérheti annak üzemeltetőjétől a vasút üzemeltetője.
A vonatok közlekedésének szabályozásakor parancsot
- fényjelzővel, vagy
- alakjelzővel, vagy
- a vasúti jármű vezetőállás jelzőjén megjelenő jelzéssel (esetleg kényszerítéssel), vagy
- egyéb jelzőkkel, vagy
- kézi- és hangjelzéssel, vagy
- élőszóval
kell adni.
A jelzéseket a sebesség-jelzési rendszernek megfelelően kell alkalmazni. A sebesség mértékének jelzésére fokozatokat
kell megállapítani a vasúthálózatra meghatározott legnagyobb fejlesztési sebességet alapul véve.
A sebességre vagy sebességváltoztatásra vonatkozó parancsot főjelzővel, előjelzővel, illetve a vezetőállás-jelzőn
megjelenő, a biztosítóberendezés által vezérelt jelzéssel kell kiadni. A parancsnak a pálya olyan szakaszára kell
vonatkoznia, hogy az adott szakaszon belül (vagy annak végpontjában) a mozgó jármű (járművek) sebességének
csökkentése, vagy megállítása ezen parancs, vagy a szakaszon belül kiadott parancsok alapján megtörténhessen.
Előzmény: exmv (1905)
exmv Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1905
Azt tudod, hogy a 36/2006 GKM Rendelet több helyen módosította a 103/2003 GKM Rendeletet?
Előzmény: GenYo (1902)
JabyGabi Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1904
WOW! Az engem is érdekelne!!!
Előzmény: Füsti-67 (1895)
JabyGabi Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1903
Ugye csak viccelsz?? Kizart...
Előzmény: M44-419 (1899)
GenYo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1902

OVSZ I. kötet

5. fejezet VASÚTI JELZŐ- ÉS BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSEK

5.1.1 Vasúti jelzések általános előírásai

 

"A jelzők egyidejűleg jelzést adó elemeit egymástól legalább 0,60 m távolságban kell elhelyezni."

Előzmény: Infós (1901)
Infós Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1901
Melyik kötete tárgyalja a 600 mm-t?
Előzmény: korpi41 (1900)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1900
Ahham! Figyelmetlen voltam. És az OVSz-ben előírt 600mm a fények között itt nem számít?
Előzmény: GyöBzs (1897)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1899

Ma rámzuhant egy szakjegyzettár.

 

Rendet raktál otthon és az irodádban? :-))))))))))))))))))

Előzmény: Füsti-67 (1895)
Bálint23-24 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1898
Szia! Nem lehetne ezeket a rajzokat megnézni valamikor? Elöre is köszi a válaszodat!
Előzmény: Füsti-67 (1895)
GyöBzs Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1897
"A tolatásjelzőn elvben fehér+vörös együtt hívót jelent; de tudtommal ez csak az olyanoknál van beépítve, ahol van mellette autostop és "le kell fektetni" (Pl. Kőbánya-Kispesten a járműtelep felé E101b, E102b? jelzők)"

1858 hsz.
Előzmény: Füsti-67 (1894)
Infós Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1896
Mikor találkozunk? :)
Előzmény: Füsti-67 (1895)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1895
Ma rámzuhant egy szakjegyzettár. Főleg bizt.beres anyagok. D70 rajzok, kahatvankilenc, dötvenöt, SH villámos-mechánikus, van itt minden döbbenet. Van amiből több példány is. Olyan leszek, mint az oroszlán: nem alszom ma éjjel ...
Előzmény: Füsti-67 (1894)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1894
Én csak azt tudom, hogy a metro F1 tartalmazza (a tolatásjelzőn vörös és alatta nyugodt fehér - nem külön lapon). Ezek szerint valahogy kivezérelhető. De hogy mire jó? Gondoltam tán, ha kiég a fehér. Na jó ez hülyeség, mert ugyanaz a fehér adja a Hívót! :-)))
Előzmény: korpi41 (1893)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1893

Tudom, hogy a metrósról beszélünk...

 

Arra lehet hívót kivezérelni???

Előzmény: D55 (1888)
Infós Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1892

Akkor végülis jót írtam. :)

Előzmény: Vendégsín (1889)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1891
Akkor megint oda jutottunk, hogy az előírás szerinti és a ténylegesen beállított értékek nem egyeznek? Ez jó.. :-(((
Előzmény: Vendégsín (1889)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1890
Nagyvasúton tolatásjelzőn sosem volt Hívó. Nem is lesz. Szerintem...
Előzmény: D55 (1888)
Vendégsín Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1889
ezen a műszak tud állítani

M 62 klasszik EVM-ét kivéve, az egységek gyártója, javítója. És 17 km/h az előírt beállítási érték.
Előzmény: Infós (1885)
D55 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1888

Mi itt a metrós tolatásjelzőkről beszéltünk.

A nagyvasúti tj-ken tényleg nem tudok róla, hogy lenne hívó :-).

Előzmény: korpi41 (1886)
GenYo Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1887

Üssük el a csacsiságot humorral:

nem, mert a vörös és a fehér fényt kibocsátó optika között nincsen meg az előírt minimális 600 mm-es távolság ... ;-)

Előzmény: korpi41 (1886)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1886

"Természetesen! Egyénileg álló tolatásjelzőre kivezérelhető a hívójelzés."

 

Ezt nem igazán értem. Tolóra hívó? Hogy is van ez?

Előzmény: OLDFAV (1862)
Infós Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1885

Sztem inkább arra gondolt, hogy 13-nál már kényszerfékez az EÉVB, nem engedi a 15-öt.. :)

Ennek a beállítások az okai, ezen a műszak tud állítani, ha akar. Csak gondolom macerás. Egyébként ha 15 helyett 13-mal mész, akkor nem jelentkezik olyan hű de nagy késésed, abból a 2 km/h-ból. :)

Előzmény: M44-419 (1883)
Infós Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1884

"Az persze lehet, hogy holnap biztosítóberendezést fog jelenteni a stellwerke, de ma inkább állítómű, állítókészülék az értelme... :)"

 

Jogos, bár "majdnem" szinoníma. :))

Tulajdonképpen az állítóközpontokra is azt szokták kiírni, hogy "Stellwerk 1" stb. :))

Előzmény: GenYo (1882)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!