Látom az Ytongot nem tekinted építőanyagnak aki pedig ilyen házban lakik annak nemsokára szét fog esni a háza ha egyszer már meg is ázott....
1. Hát igen, ha azonos hőszigetelés szeretnél egy PTH téglán bizony nikecellezned/dryvitoznod kell ami nem olcsó egy B30 vagy B38 -s falazó blokkra legalább 6-8 cm -s nikecell-t kell felraknod, hogy azonos hőszigetelése legyen mint egy Ytong 37,5 - nek. Miközben a fal páradifúziós képességét rontod és becsomagolod. Az Ytong rossz hővezető anyag igy nincs is hőtáróló képessége. Ezért, jó a hőszigetelő képessége. A bent lévő meleget kifelé nehezebben adja le. Tehát a hőcsillapítása rosszabb... ezt senki nem vitatja...
A PTH tégla sem örökké tartja meg a meleget igy, igy ez a kérdés nem árúl el szinte semmit, hogy jobb -e az egyik anyag a másiknál....
2. Lehet, hogy körömmel nyomt tudsz hagyni rajta, azonban sokáig tartana amig körömmel teljesen szétszednél egy Ytong 37,5 téglát...:)
Elmondanám a falból bármilyen rácsot ki lehet szedni teheratóval vagy többnyire pajszerral is. Csak idő kérdése... amúgy meg ha rács van fen egy falon és be van vakolva esetleg Dryvitozva egy ház ki az a tudos aki megmondaná elsőre miből is épült az... Ytongból, téglából, könnyűszerkezetes,vegyes falazat...
Kelő vasalással pedig bármilyen Ytongba, PTH téglába jól belehet építeni rácsot...ha csak csavarozod az ablak kerethez akkor az nem sokat ér még PTH esetén sem....
3,4. Ezt hol olvastad. Személyes tapasztalataim alapján kimerem jelenteni neked, hogy ha egy Ytong tégla megázik akkor nem szét esik hanem nagyon nehéz lesz, mivel a vizet felszivja...a kertünkbe van néhány Ytong 30 N+F -s blokk fedetlenül több mint 3 éve...a grillező mellett...sajnálatodra még mindig egybe van és szét szem esik...talán ezek hibás darabok?
Bármelyik kereskedő tud rossz informácót adni...ha mindent elhinne az ember amit modanak akkor nem építene még PTH téglával sem házat...:) Érdemesebb lenne olyan emberek véleményét kérni akkik laknak ilyen házakban mit tapasztaltak....tényleg te milyen házban laksz esetleg PTH?
Egyáltalán nem okoz gondot az Ytongnál, hogy nem mindig méretpontosak...van hozzá szerszám, ha minden sornál betartják a technologiai előirást és ellenőrzést szebb házat is tudsz kapni mint ha PTH esetében hogy csak össze vissza dobálják a téglát.... lehet PTH esetében és Ytong esetében is rosszul rakni mindkét esetben a probléma az probléma...erre mondják azt ,hogy a vakolat majd eltakar...
Amúgy ha nagyon problémásnak találod lehet nikecell 2cm vagy Ytong előfalzó lappal, Ytong hőpáncéllal is boritani a falat....
Mivel a család jelentősebbik része az építő iparban tevékenykedik igy bátran merem állítani, hogy több rosszúl kivetelezett PTH láttam mint Ytongot... azonban ez nem a PTH hibája!
Rendszeres hibák:
Rossz alap, lukas hézagok, nem egyenes fal, hiányos téglák beépítése....
Nekünk elég rendessen megázott az ytong téglánk tavaly oktober és november hónapban. Erre jött a fagy, de valahogy nem igazán akar összedőlni a födém súllya alatt. Most én selejtes anyagot kaptam??? :))
Láttam pár Ytong házat, és bizony lehet szépen rakni, 1-2-mm-es pontossággal. A PTH falazatnál a gyártási pontosság sem éppen mm-ben mérhető, szemben az ytonggal. Emellett a nútos ytongot szinte csak rosszul rakni lehet, egyébként adja magát, ehhez nem kell különleges szakember, csak odafigyelés és tisztességes munka.
Nálunk a földszinti falazat 2 telet bírt ki vakolat nélkül (a 2. telet a fele, amire téglát tervezünk), az első tél során átfútta a szél is, ugyanis még a födém sem volt teljesen kész fölötte. Azóta is bírja, sehol semmi jele porladásnak. Most, hogy fűtünk is, bizony kicsi az esélye, hogy a falazat fagypont alá hűljön. Időnként elázik, ahogy elázott a pincefal is, ami Mátratherm tégla, de ez utóbbi belül salétromos lett, míg az ytong semmit sem vezetett be...
Ja igen, a tetőn is be-be jutott víz, de nem a falba ment, hanem a födémbe, ami nem ytong és nem fagypont alatti hőmérsékletű.
Igen, lágy anyag, könnyen megmunkálható, és ha valaki veszi magának a fáradtságot, akkor egy flexszel bejuthat 1 órán belül. Mással azért nem, mert a vágófelület felfekszik, és csak komolyabb munkával lehet elég nagy nyílást vágni. Ehhez viszont kell áram, felx, néhány tárca, és 1 óra, amíg senkinek sem tűnik fel a zaj és a fél utcányi porfelhő. Ha viszont mindezek megvannak, akkor PTH falazaton is be lehet jutni. Talán nem véletlen, hogy a falbontásos betörési technika még a B30-as idejében virágzott, amikor Ytongnak híre sem volt...
Ami pedig a rossz falrakásra való érzékenységet illeti:
ha csúnyán rakják, mindenféle anygból csúnya lesz, ha kicsit rakják rosszul, arra az ytong sem érzékeny, de elvész az az előnye, hogy a gyártási pontossága sokszorosa a kerámia téglának, ezért nem kell 1,5-2 cm vakolat ahhoz, hogy síkban legyen a vakolt falfelület. ez viszont nem az ytong hibája...
Ha veszel egy új Fordot, amit valaki rosszul rakott össze, ezért pl. az elektronika nem műxik tökéletesen, az nem a Ford hibája. De ha te olyan autót szeretnél, ami mindezek ellenére még műxik, vegyél Trabantot vagy Lada 2105-t, azt úgy tervezték, hogy mindenféle összerakott állapotban működjön.
Ettől azonban még a Ford nem rosszabb autó, mint a Lada...
1, Megfelelő külső hőszigeteléssel ugyanolyan értékek érhetők el egy stabil építőanyag esetén is (és akkor még nem beszéltünk a valóban nagyon fontos hőtárolásról).
2, Az Ytong építési technikája az anyag könnyű vághatóságára, darabolhatóságára épül. Így aztán pl. a körmömmel simán nyomot tudok hagyni egy Ytong elem felületén (pedig a körmeim egészen átlagosak). Ezzel szemben aki már próbált pl. ablakot vésni egy téglafalba, az már közelebbről is ismeri az egésznapos szenvedés fogalmát... Mi az ablakrácsot "börtönrács" módjára raktuk be a téglába, ezt esetleg teherautóval lehet kitépni. Szerintem Ytong falba felesleges is rácsot tenni.
3, Télire kinnmaradt néhány Ytong- és tégladarab az udvaron. Az Ytongot tavasszal nem lehetett kézbevenni, enyhe nyomásra is szétporladt. A tégladarabokban semmilyen kár nem esett.
4, Másrészt (nagyon becsületesen) éppen az Ytong-kereskedők hívták fel a figyelmünket arra, hogy az Ytongot nem érheti víz és fagy, mert egyszerűen szétesik. Ez akkor is igaz, ha már áll a ház. Sajnos nem kell ahhoz orkán, hogy néhány cserép leessen, meglazuljon, ha pedig bement a víz a falba...
5, Ha már itt tartunk, még egy dolgot meg kell említenem. Bizonyos pontosságot meg lehet követelni a kőművesektől (ha jól tudom, ez 0,5 cm), de tudomásul kell venni, hogy a falat nem ipari robotok rakják tizedmilliméter pontossággal, hanem egész nap dolgozó, izzadó emberek. Néhány apróbb eltérés nem számít hibának a téglafal rakásakor (teherbírás, hőszigetelő képesség), ugyanilyen eltérés az Ytongnál már komoly gondot okozhat. Ezért is írtam korábban, hogy szerintem egy ház építéséhez kevésbé kényes anyagot célszerű használni.
(Ha nincsenek jó válaszaid, lassan benyújtom a számlát a téglaiparnak ingyenreklám okán).
Természetesen elbirja. A lépcső lehet fából, vasból, monolit betonból amit csak akarsz. Azonban ha tiplivel akarsz valamit szerelni a falra akkor az Ytong tiplijét kell használni ez pár Ft -l drágább mint a hagyományos tipli annyival különbözik a hagyományostól, hogy a szárnyai a tiplinek erősebbek és csavarosak...
PTH esetén sem a 10 -s válaszfalra szerelik többnyire a konyhaszekrényeket....általában a fő falon vannak...azonban Ytong 12,5 válaszfal már erős...persze ha a kiviteleződ nem rakot bele habarcsot akkor a lego épités szétesik....PTH esetén is.:) Vagy ha nincs tiszteségesen bekötve a főfalba akkor lehet nagy terhelésnél probléma....minden benne van a kivitelezési doksiban a www.Ytong.hu oldalon... ha nem raksz bele megfelelő tiplit és túlterheled a szekrényt akkor még PTH esetén is probléma van és kicsuszhat a tipli/csavar a falból, vakolatból...az összevissza furkálást egyik falazat sem szereti....
Megfelelően és szakszerűen kell mindent felrakni...
Természetesen ha csak gipszkarton falad van akkor ott elöre el kell dönteni mit is szeretnél rárakni...az még annyit sem bir mint az Ytong válaszfal...én a 12.5 -s válaszfalat javaslom...benne van a katalogusban mennyi a terherbirása a jól megépitett válaszfalnak...
Ytong válaszfalból van 10-s, 12.5-s, 15-s is....
sok PTH -s háznál is használnak ytong válaszfalat...nem kell vakolni...és igy 2000-3000Ft/m2 munkadijat és az anyag egyrészét megsporolják....
Egy 120m2 alapterületi háznál a belső vakolás általában kb 180m2 is lehet a válaszfalakkal együtt + a menyezet kb 100m2 ha utánna számolsz a munkadijnak és anyagnak akkor már 500eFt körül is járhatsz... no itt jön el az Ytong elönye...mivel glettelni igy is úgy is kell...
Sokan PTH ház válaszfalánál spórolnak a vakoláson, gipszkarton segitségével, mivel olcsóbb felrakatni mint vakolni... azonban, hogy a gipszkarton mennyire tartos és befüled-e a téglafalon később, még nem sok visszajelzés van erre...mivel az utóbbi időben csinálják a költségek leszoritása végett...
Amúgy van HS tégla is ami az Ytong hösszigetelő képeségét mutatja a gyártója szerint azonban ez drágább mint az Ytong...és még nem sok ember tudja elmondani mennyi is volt a fütési költsége ezzel a téglával készült háznak, mivel idén jelent meg...:) Azonban ez a tégla is kényes a rakodásra, kivitelezésre mivel sok luk van benne és könnyen törik...)
Mindenkinek szive joga mivel épit a PTH és az Ytong is lehet áldás vagy átok...sok mulik a kivitelezésen is...minden rendszernek van elönye és hátránya...
Engem meggyőzött, ha építenék, ytongból lenne a fal. Csak egy kérdést engedjetek meg: ha rögzíteni szeretnék hozzá belső lépcsőt vagy felszerelni egy konyhafalat, azt elbírja? Vagy erősíteni kell előtte? Bocs a tudatlanságért, de hát a jó öreg téglás építkezésnél ez fel sem merül :o)
Egy ház építésénél fontos a ház bekerülési költségei is . Ez általában Ytong esetén 10-15% kevesebb mint hasonló PTH+ nikecell házat nézzük.
0,47 és 0,32 kettő között éves szinten lehet egy 120m2 háznál 30-60eFt mostani árakon gázszámlában az eltérés... ezért éri meg az Ytong 37,5 N+F külső falnak...2-3 év alatt megtérül a befektetésed
Amúgy egyes passzivház építők erre szoktak 20cm Nikecell-t dobni amivel 0,11 körüli értéket kap a fal...
Minél több nikecellt raksz rá a falra egy idő után fajlagosan kevésbé térül meg ....általában PTH esetén 6-10cm elég a többi pedig pazarlás ha nem passzivházat építesz...
Ha valaki be akkar menni egy házba akkor a legkönnyeben az ablakokon vagy a tetőn teszi meg. Nem bajlodik a ház bontásával...amúgy PTH is lehet könnyen bontani ha csak ez a kifogásod...kell hozzá egy pajszer+ kalapács és véső...keresel egy fugát a téglánál csinálsz bele egy nyilást mindkét oldalnál a pajszert belerakod az egyik nyilásba kitámasztod a téglát és középen vésővel ráütsz a téglára és már is megrepedt...utánna már csak idő kérdése...szerinted igy fog szórakozni egy betörő... és még kemény fizikai munkát is végez és piszkos lesz....amikor 5-7 perc alatt el is megy? Szerintem keres egy ablakot kiemeli az üveget a keretből (3-5mp) utánna bemennek többen és 5 perc alatt végignézik a terepet ha van risztó, ha nincs akkor több idejük van...
Amúgy bármelyik hagyományosan szerelt ablak a falban csak csavarral van megfogatva ajánlom néz meg egy építkezésnél egy ablak beszerelést....2 pajszerrel pillanatok alatt ki lehet kapni a falból (1-3 perc) csak ez macerásabb mint az üveg kiemelés...
Ezért javasják, hogy 2 helyre tegyenek fel szirénát, egyet kivülre amit általában lefújnak, mig a másik bent fog dolgozni ha mégis bejönne...amúgy a belső mozgásérzékelők a falon behetólót is észreveszik...
A sziréna maximum a szomszédokat zavarja és még hálasak is ha valaki kikapcsolja :) Nézd meg ha riaszt a szirénád és a szomszédok otthon vannak ki fog kijönni és kiváncsiskodni....
Amúgy a betörő dolgát is meg lehet neheziteni... pl redőny, ultrahangos sziréna belül, ködgránát a szellöztetőbe, a belső ajtók is zárva vannak, fénysorompó a kerbe, kamera, mobil és vezetékes riasztás, zavaró fények, kerités tetején szőgesdrót, stb...
A másik a tégla sem birja az áztatást ott pedig vizes, salétromos lesz a fal, ami nem sokkal kellemesebb mint az, hogy a felülete az Ytongnak porozus lesz....azonban ha Ytong kültéri vakolat van a házadon és esetleg nemes vakolat is akkor az visztaszitó réteg a faladon és az esőviz lepereg róla...ezért érdemes az Ytong kültéri vakolatot használni alapvakolatnak...a mesterek pedig úgy is a hagyományost szeretnék csinálni ami PTH esetében nem viztaszitó...mert akkor esetleg több cementjük lesz odahaza...kétséged se legyen arról hogy bármennyire is megfizeted őket, hogy nem probálkoznak meg az anyagok elvitelével....:)
Máskülönben ez nem Florida..itt nem sok orkán van ha pedig figyelmesen megnézed ott akkor már mindegy megy a fal és a tető is szinte szétesik és jöhet a búldózer...
Amúgy a ház akkár PTH v. Ytongból is kisebb szélviharoknak ellenállni...ha megkéred a statikusodat akkor talán jó pénzért kiszámolja neked, hogy hány km szélnél lesz probléma a falnál....ha addig az ablakok be nem törnek...:)
Én főleg ezen a repedés-sztorin, meg a fal vasalásán(!) akadtam fenn. Véleményem szerint egy ház első számú minőségi kritériuma még mindig nem a hőszigetelő képessége, hanem az, hogy stabilan, rezzenéstelenül álljon, és generációk számára biztosítson masszív védelmet. Szerintem nagyon "elszámmisztikázódott" ez az egész falazósdi. Kissé már talán nevetséges is. Kétlem, hogy pl. a 0,40 és a 0,47 között olyan egetverően érezhető különbség lenne. Ráadásul valóban ott van a külső hőszigetelés is, mint korrigáló eszköz.
Ha már itt tartunk, hadd írjam le két további - egyben utolsó - aggályomat (és csak remélni tudom, hogy nincsen igazam). Az egyik, hogy szerintem az Ytong túlságosan könnyen bontható, ezért tartok tőle, hogy a falbontásos betörési technikák reneszánszukat fogják élni (a téma az ablakrács felhelyezése kapcsán ugrott ki, ugyanis a hagyományosan behelyezett rácsot néhány perc alatt ki lehet kapni az Ytongból). A másik, hogy ha véletlenül víz éri, és utána fagy is, egyszerűen szétporlad. Amíg jó a tetőd, vagy a külső vakolat, addig semmi baj, de húsz év múlva lehet, hogy megsérti egy orkán decemberben valamelyiket és akkor újraépíted a szoba falát? Én valahogy nem szeretnék még emiatt is idegeskedni...
ne is mondd, ismerősnél 30-as (6 éve volt) ytong falat raktak, ahol függőleges fúgák jelentős hányada nyitva maradt.
amikor helyszíni szemlén ezt említettem, akkor a kivitelező azt mondta, hogy a vakolat bezárja oda a levegőt, ami a legjobb hőszigetelő...(ismerősnek sem tűnt fel a hülyeség)
Egyik oldalon sir a másik oldalon nevet.... mindegyik építő anyagból lehet házat építeni csak érdemes a rendszer elemeit használni ...keverni nem mindig érdemes.... úgye a kávédat te sem sózod?
A porotherm kivitelezéseknél még rosszabb a helyzet.... ott sem a hőszigetelő habarcsot használják amit a gyártó árul igy a gyártó által leírt értékeknek sincs köze a valósághoz.... sőt ott is többnyire a fügöleges hézagokon át lehet láttni...a kivitelezők megszokták, hogy a vakolat mindent eltakar...sőt a porotherm rendszer egy picit drágább ha egy ház összköltségét nézzük....
Mindenkinek a szive joga miből épít, tökéletes rendszer nincs...pláne ha a kiviteleződ máskép csinálja mint ami prospektusban van....
Gányolni mindegyik rendszerben lehet...legfeljebb hődidas, salétromos, hidek lesz a házad... úgy sem a kiviteleződ lakik majd benne...
Tényleg ne haragudjatok meg Ytongosok, de amit ebben a topicban olvasni lehet az Ytongról, az egy súlyos negatív reklámkampánnyal ér fel. Talán mintha egy kicsit túl kényes lenne ez az anyag ahhoz, hogy házat építsenek belőle...
Hőszigetelő falazó habarcs 1 zsák 50L ár 900 Ft -tól egy 140m2 ház külső falához kb 28-30 zsák kell...
vékonyágyazatú falazó habarcs 1 zsák 25kg ár 1260Ft
Csemperegasztó 1 zsák 25Kg ár 900Ft -tól
A mesterek nem szeretik az Ytong habarcsokat mert viztaszitó van bennuk és bőriritáló ha kézrekerül...valamint gyorsan megköt un: ráég a téglára...
Azonban a Ytong habarcsokkal nem lesz hőhidas a külső falad és nem reped meg .....belül pedig azzal rakod amivel akarod....
Én a helyedben kivül csak Ytongos anyagot használnék...szinte semmivel vagy minimálisan drágább... ne felejtsd el...ha N+F téglát veszel akkor a függölegesen nem kell habarcs csak oda ahol levágták a N+F igy kevesebb anyag kell és jobb lesz a fal...kivülre én a helyedben csak N+F téglát vennék pl 37,5 és nem kell hőszigetelőzni sem...ha szépen rakják belül rigipszel vékonyvakolatot csinálsz és máris sok pénzt megtakaritottál (nem kell belül vakolat vagy gipszkarton) kivül pedig az Ytongos kültérit érdemes venni ha utánna számolsz olcsobb mint ha mást tennél fel (1.5-3 cm)...(szintén nem szeretik a mesterek a fenti okok miatt..úgy is leakarnak majd beszélni....)
a nemes vakolat lehet bármi pl baumit zsákos...
Ha megnézed modjuk kb egy br 140m2 háznál 150eFt tal drágább a Ytong 37,5 N+F tégla a Ytong 30 -s simához képes és nem kell (Nikecell anyag+ munkadijat fizetni később)höszigetelni és függölegesen mindig kitölteni habarcsal a téglák közti hézagot akkor nincs is különbbség ...söt jobban jársz vele...
A mestereknek meg kell mondani az elején, hogy ahány nem tervezet lukat látsz a falban annyiszor 1000Ft levonsz akkor szépen rakják majd a falat....
Az ytong.hu oldalon kint van a kivitelezési brossura a letöltésnél...elötte nézd át...
A fenti oldalon ingyen elkészitik az anyag kiirást is ha már van tervrajzod...igy nincs megleleptés vagy feleslegesen vásárolt anyag, esetleg más okból vásárolt több anyag ami menetközben tünik el....(mert más helyre épitik be...) :)))
Remélem lehet elforgatni, minthogy az egész tetőteret így akarom beépíteni...
Megmaradt 4 rakat 37,5-es ytongom a padlásfödémen, de köré építették a tetőt...:-)))
Egyébként az ytong homogén anyag, nem vázszerkezetes, mint a PTH és hasonló hőszig téglák, tehát elvileg nem lehetne gond, de majd egy szakértő megmondja tutira is...
Koszi a valaszt, vsz 4 cm Nikecell lesz nekem is! Elforgatva falazas: nalam hasznaltak, 2 betonpiller kozott terasz alatt raktak igy, meg nem vakoltuk, igy errol nincs infom!
TOM: Információim szerint javít rajta, bár az YTONG felér egy 38-as téglafal (nem tömör)+4cm nikecel, mi is YTONGal építkezünk, és szigetelés is lesz rajta.
Más téma. Kellene egy 20 cm-es belső falat húznunk, de maradt egy csomó 30 cm-es YTONG. A kérdésem az lenne, hogy ha a 20 cm-es oldalával falazunk (elforgatva), akkor lehet-e utána vakolni, vagy egyáltalán szabad-e elforgatva falazni YTONGgal?
Nekem is Ytong van ugyan 37,5 -s külső fal és Bramac fedés mégsem reped...
Amúgy statikus számolta, méretezte a dolgokat és ott ahol kellett erősitettük a vasalásnál... a vasalás előtt a vizszintességet a falnak ellenőrizni kell , ha nem az akkor abba kell hozni...
Amúgy ha megfeleően méretezik a házakat és a statikusok is igen mondanak nem csak az építész akkor általában nincs gond...
az ablakok alatt van 8-as vas, hôszig habraccsal lett rakva, függôlegeskbe is van anyag mégis reped.
az alap kb. 3 hetes volt amikor rákerült az elsô 5 sor, innentôl egy iparos váltás következett, mert képtelenek voltak a függôleges fugákat kitölteni, majd kb 2 hétig állt az építkezés, majd én is rakosgattam a téglákat, majd egy újabb nagytudású építési vállalkozó vitte tovább.
a repedések szerintem attól vannak, hogy gyenge a ytong, ugyanis födémpanelek vannak rajta egy 6 sor magas térdfal és azon egy bramac betoncserepes tetô.
a ytongos faszi azt mondta, hogy nem túl szerencsés a födémpanel... (lehet, de gyors volt mert 3 óra alatt kész volt a terhelhetô födém)
állítólag 30 tonna/m2 a ytong max. törési szilárdsága, ennek biztonsági határa a 6 tonna és kb. 3 tonna a födémpanel +plussz a tetôszerkezet
(a számokat és mértékeket emlékezetbôl írtam 5 év távlatából, de valami ilyesmire emléxem)
komolyan a mai napig nem értem, hogyan tudnak 4 szintes házat építeni ytongból úgy hogy nem rogyik össze vagy porlik szét ?
>Belső válaszfalnál 2500 Ft -t lehet csiszolófát venni és pár perc alatt tükörsimára >lehet hozni a falat... persze ha nem teljesen hordóra lett rakva...
csiszoltam egy csomót pár sok percet, mefulladtam a portól, inkább gipszkarton....
Ytong téglából való építésnél az alábbiakra kell odafigyelni:
Sarkokoknál "L" formára hajlitot vasat 0,8.t berakni legalább minden második sorba, az ablakok alatti sorba 2 db 0,8 vasat kell berakni. Lehetőleg hőszigetelő habarcsal kell ragasztani a a külső Ytong téglát nem csemperagasztóval, mert terhelésnél ott eltud mozdulni, csemperagasztósnál nem és akkor törik a tégla.
Belső válaszfalat lehet csemperagasztóval rakni. Minden sor rakást ellenőrizni kell és használni érdemes vizszintes zsinort a sortartáshoz. Ha eltér akkor 2500 Ft lehet venni kézi csiszolot és 1-2 perc alatt le lehet szedni több milimitért a téglából...
A függöleges fugákat is be kell kenni ...ezt szeretik kihagyni a mesterek...
Csak Ytong áthidalót szabad alkalmazni máskülönben porothermesnél vakolni és nikecelezni kell +vastagon vakolni...inkább az utobbit mondják mert akkor a vakolásból több pénze lesz...
A koszorúnál Ytongot érdemes összevágni kivülre belül nikecel és a koszorú, vagy Ytong koszorú elem...
A hőszigetelő habarcsot egyenletesen kell szétkenni, és legalább 0,3-0,5 cm kel bekenni a téglát. Az Ytong.hu oldalról a kivitelezési lapot le lehet tölteni és ott van sok tipp még...
Belső válaszfalnál 2500 Ft -t lehet csiszolófát venni és pár perc alatt tükörsimára lehet hozni a falat... persze ha nem teljesen hordóra lett rakva...
Utánna 2-3 rétegbe csemperagasztóval ki kell huzni a válaszfalakat. A nagyobb lukakat gipszel betömni. Utánna lehet csempézni, festeni...
Nagyon fontos az alapra 20-28 NAP UTÁN SZABAD csak felhuzni a falat különben az alap megsülyedhet és akkor a falakon jelentkezik a repedés. A cement kötési ideje 28 nap...bárki bármit mond...a mesterek nem tartják ezt be úgy sem ők laknak benne majd ...igy érdemes rájuk figyelni...a koszorúknál is...
mindent lehet csak akarni kell. kétségtelenül nem illik össze a két építô anyag, de pl. a kéményt kisméretűvel szokták és hozzá is kötik a falhoz, na most akkor itt mi a helyzet ?
a köműves meg szerintem azért nem akarta összehozni, mert sokkal macerásabb összeilleszteni a két anyagot mert nem egyforma méretűek és állanódan vagdosni, kell stb. valószínűleg ô már csinált 1szer ilyet és még1szer nem akar ezzel veszôdni.
1ébként miért is akarod összehozni a kisméretűt a ytonggal ?
(én is a belsô válaszfalakat téglából akartam.... aztán szerencsére megjött az eszem és 10-es ytong lett belôle, mert ha a tégla árát, az ahhoz szükséges több maltert, a több munkaidôt, a kistégla vakolását mind összeadod olcsóbban jössz ki ytonggal)
errôl az az álláspontja ytongos szakembernek, hogy nem kell DE célszerű, mert a mészkô hôtágulása elég nagy és a téli-nyári külsô/belsô hôkülönbségbôl adódó mozgás miatt (úgy mint nálam is) összerepedezhet, stb.... szóval én egy 2 cm-es szigetelôvel ellátom kívűlrôl.
bocs, kissé ritkán olvasom a fórumot... 2000-ben épült de már 1 év múlva jelentkeztek a repedések, mint írtam 2001-ben hívtam a ytong céget majd egyik munkatársuk idejött megnézte ô mondta, hogy ezek zsugorodási repedések.
a repedések azóta is megvannak, talán mintha a sarkokban a függôlegesek egy kicsit nagyobbak lennének kb. 0.1 mm, de ránézésre olyan ilyesztônek tűnik.
belegondolok, hogyha mindjárt az építás után be lett volna glettelve akkor most hogy nézne ki a fal ?
azóta azt találtam ki, hogy gipszkartont teszek fel belülre ez mindent eltakar, kicsit szigetel is, stb... és nekem könnyebb volt felrakni mint a falat glettelni órákon keresztül, hogy szép sima legyen.
1ébként a hôszigeteléssel teljesen meg vagyok elégedve, a 30-as nutfédernélküli téglákból télen a -20 fokban is belül a falat kézzel tapintva kellemes szobahômérsékletű.
Sziasztok! Tudna valaki ajánlani Mosonmagyaróvár és környékéről egy jó kőművest vagy vállalkozást, aki szépen tud dolgozni ytonggal? Most fogunk építkezni és nem szeretnénk pórul járni. Előre is köszi!
Szia, www.xella.hu -n nézd meg. Van egy eléfalazó elem "Pef", az 7,5cm vastag (600*200*75mm). Egyébként lehet fűrészelni nagyobb elemből amilyenre akarod.