Keresés

Részletes keresés

fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1661
És azt tudod, hogy KÖZVETLENŰL a jelzőket ki állítja, hogy a színkép megváltozzon?
Előzmény: Infós (1659)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1660

Köszönöm a válaszotokat, Infós, neked is!

Nem gondoltam volna, hogy erre való!

Előzmény: tono60 (1657)
Infós Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1659
Ja, hasonló okból van felszerelve pl. Y2 tip. nyomkarima-kenő berendezés egyes vontatójárművekre, pl. a HÉV MX/A motorkocsijára is (meg a hernyón, meg a szilin, meg a ...). Ez menet közben egy-egy olajpöttyöt nyom a kerék futókörsíkjához közel.
Előzmény: Infós (1658)
Infós Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1658

Szép a sormintád! :))

 

Ha ív előtt (egyvágányú pályán pedig középen) van és henger, akkor az valószínűleg grafitos zsírral van feltöltve és a pálya kenésére használják. Ilyen látható pl. a budapesti 56-os villamos hűvösvölgyi végállomása felé menet is.

 

Az a baj, hogy a legtöbb közúti járművel ellentétben a vasúti járműveken nincsen differenciálmű, a tengelyre szilárdan van rögzítve (felsajtolva) a kerék, így amikor ívben halad, akkor az egyik kerék csúszik, ami kopáshoz vezet*. A túlzott mértékű kopások elkerülése érdekében szokták grafitos zsírral kenni a pályát (pontosabban a külső sínszál belső oldalát, ahová a nyomkarima feszül), az általad leírtak ennek automata formái. Vigyázni kell, mert ha sok anyagot ken a pályára, akkor a gyorsuló jármű könnyen kipörög, azaz megköszörül, a fékező jármű pedig megcsúszik, meglaposodik.

 

 

*: Azért az ívben való haladásnak más kopási nyomai is vannak, azt is igyekszik ellensúlyozni ez a technika.

Előzmény: fullspeed15 (1656)
tono60 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1657
Nagy valószínűséggel un. "nyomkarimakenő" lehet az említett szerkezet. A kerek doboz egy olajtartály, a vezeték pedig csak egy cső, a kattogó hangot pedig a sinre szerelt pedál adja, melyet minden elhaladó kerék megtapos, ezzel működtetve egy mechanikus olajszivaggyút. Az olaj a sín belső fele, valamint a kerék nyomkarimája közötti surlódást-ezáltal ezek kopását hivatott csökkenteni. Ha jól emlékszem, a dolog annak idején BNV Nagydíjat kapott. (Ha mégsem ez lenne a dolog, elnézést!)
Előzmény: fullspeed15 (1656)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1656

Egy olyan ember segítségét kérem, aki szokta figyelni a síneket!

A sinek mellet van egy alacsony, sárga-fekete csíkos kerek "doboz", amiből kijön egy vezeték, amely a sín széléhez megy.Amikor a vonat áthalad rajta, kattog.

Éles kanyaroknál figyeltem meg inkább!

Mi ez, és pontosan milyen célt szolgál?

 

??????????????????????????????????????????????????????????????????????

fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1655
Ez igaz!:)
Előzmény: Infós (1654)
Infós Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1654
Szerintem inkább maradjatok itt, itt is lehet beszélgetni, azonkívül ebből hátha okul majd más is. :)
Előzmény: fullspeed15 (1653)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1653

Értem.

Ha nem tartasz fárasztónak, felvehetsz MSN-re (ha van MSN-ed) és eldumálgat6nánk ilyenekről!

A címem ott van 1 picivel lejjebb(kb. 5-8 hozzászólással lejjebbb.

Előzmény: heg1 (1652)
heg1 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1652

Ha lenyomja a "kart" a jelzőblokk billentyűjét, és teker akkor csak a függéseket készíti elő, és a vágányút oldhatóságát blokkolja. Ez tulajdonképpen egy második lezárás.

Ekkor még nincs szabad színkép, csak a feltételei vannak meg. Ezután kell a közös és egyéni jelzőgombot megnyomni/emeltyűt kezelni.

Előzmény: fullspeed15 (1650)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1651
Ja, és kart is teker mellé!!! :)
Előzmény: fullspeed15 (1650)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1650

Értem

Tehát amikor azt látom, hogy lenyomja a kart akkor állítja át a jelzőt.

Jól tudom?

Előzmény: heg1 (1649)
heg1 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1649

Jelzőállítás folyamata SH-nál:

 

1. fszt a tológombokat a megfelelő vágányhoz tolja,

iránykallantyút elfekteti (ki/bejárat),

kicsengeti a vágányutat

 

2. a bakter a toronyban a vágányútnak megfelelően állítja a váltókat, és reteszeket, az érintett és védő váltókon próba kicsappantást is végez, ezzel ellenőrzi hogy nincs e valamelyik váltó felvágva. (Lásd: Szajol 1994)

-elfekteti a vágányúti kallantyút

-vágányúti blokk blokkbillentyűjét lehúzza, és induktorozik. (ekkor a forgalmiban felmegy a lepke zöldből fehérbe, majd a bakternál pedig lemegy zöldből fehérbe) Ezzel a vágányút lezárása megvan.

 

3. fszt lehúzza a jelzőblokk billentyűjét, és induktorozik. (nála le, bakternál felmegy a lepke. Mindkét helyen pirosból fehérbe.) Ezzel a jelzőblokk feloldása megvan.

 

4. ha van sorompó, akkor lecsukja, fajtától függően, kalantyút fektet/kulcsot betesz és elfordít/gombot nyom/stb.

 

5. jelzőt kezel.

-mechanikusnál: emeltyűvel. 3 fogalmú jelzőnél mechanikus függés van, hogy hány kar állhasson.

-fénynél: gombbal. Itt jelfogók választják ki a színképet.

 

 

 

heg

Előzmény: fullspeed15 (1644)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1648

Lenne kedved ilyesmiről eldumálgatni MSN-en?

Az enyém: fullspeed15@citromail.hu

LVI Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1647

Igen, ismerem. Több évtizede ezzel foglalkozom... :)

Nagyon szívesen.

Előzmény: fullspeed15 (1646)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1646

Valóban térközbiztosított a 40.sz vonal!:)

Ismered azt a vonalat?

Honnan tudod ezekenek a szerkezeteknek a működését?

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!:)

Előzmény: LVI (1645)
LVI Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1645
Ez eredetileg egy alakjelzős berendezés az 1900-as évek elejéről, tehát a jelzőállítás engedélyezése (jelzőblokk) után a váltóállító toronyban emeltyűvel állították a jelzőket. Az '50-es években fényjelzősítettek (ezért hívják "öszvér"-nek), azóta a jelzőállítás a toronyban egy vörös gomb elfordításával történik. A szinképek kiválasztása önműködő, ehhez a torony hátsó felében egy kis jelfogóhelyiség van. Ráadásul a '70-es évek óta itt is, és Százhalombattán is az állomáshoz önműködő térközbiztosítást csatlakoztattak (ez tovább bonyolítja a szinképeket).
Előzmény: fullspeed15 (1644)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1644

Értem.

A jelzőt úgy állítják, hogy lenyomják a fekete kart és megtekerik a tekerőt.

Ésa jelző olyanra áll, amilyenre kell?(xoval a váltótol függően)?

 

Előzmény: heg1 (1642)
LVI Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1643

Nincs kihúzható elem ezen a berendezésen, valamit rosszul figyeltél meg. A csengőgombok alatt a blokkbillentyűk találhatóak, azokat pedig lenyomni lehet. A lenyomáshoz tartozik az induktor karjának mérsékelt sebességgel, ötször-hatszor történő megforgatása; az viszi alsó helyzetből felsőbe a másik blokkmezőt (az ellendarabot a váltóállító toronyban). Ezen a berendezésen vágányúti blokk (zöld=oldott, fehér=lezárt; a toronyban zárják, itt oldják), bejárati és kijárati jelzőblokk (vörös=tilos, fehér=szabadra állítható; itt engedélyezik a torony számára és ott zárják a vonat behaladása után vissza) és a szomszéd állomás felé a menetirányt rögzítő irányblokk (vörös=tilos, fehér=vonat indítható; két forgalmi iroda között) valószínű.

Előzmény: fullspeed15 (1640)
heg1 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1642

Vágányúti blokk: zöld

Jelzőblokk: vörös

Feloldó blokk: fekete

 

Alaphelyzetükben a fenti színek érvényesek.

A másik szín mindegyiknek fehér. Mármint a NEM alaphelyzet.

 

Előzmény: heg1 (1641)
heg1 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1641

Hali!

 

A blokkcsengők alatt a KO és a csengető gombok vannak, azokat nyomni kell.

 

1. KO + induktor = őrhelyen a feloldó blokk lepkéje (fekete) felmegy az egyenfeszültségű cséve által. Magyarul feloldódik. Ólmozott nyomógomb!

 

2. Csengő gomb + induktor = őrhelyen a gombhoz tartozó csengő megszólal, és a beállított vágányútnak megfelelően az aunciátor (számejtő) mutatja a vágány számát. Kicsengeti a vágányutat.

 

heg

Előzmény: fullspeed15 (1640)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1640

És ha a fölső (csengő alatti kart) kihúzza, és úgy tekeri mag a kart?(remélem nem fárasztalak!)

Köszönöm az eddigi válaszodat!

1 utolsó kérdés: Mit jelent a fehér a zöld, meg a piros?

Előzmény: LVI (1639)
LVI Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1639

Tényleg hosszú és csak bonyolultan magyarázható el. Talán valakinek lesz kedve hozzá... :)

 

A képen látható forgalmi irodai rendelkezőkészülék felső, úgynevezett villamos részen felülről lefelé csengők (visszaállítható esőlemezzel), majd a kis fapolcon csengőgombok, közvetlenül alatta blokkbillentyűk találhatóak. Ezek kb. 60-80 mm-es lenyomásával működtethetők a nagy négyszögletes dobozban rejtőző blokkmezők, ezek pillanatnyi helyzete a kis kerek ablakokon át látható (itt: vörös vagy fehér, zöld vagy fehér). Ezek párban működő szerkezetek, amelyiknek egyik tagja itt a forgalmi irodában, a másik pedig az állomás végén a váltóállító toronyban (más esetekben térközőrhelyen, szomszéd állomás forgalmi irodájában) van. A kettő között a kapcsolat elektromos, az energiát a doboz oldalán látható induktorkar megforgatása biztosítja.

 

A villamos rész alatt látható mechanikus rész tetején tológombok szolgálnak a vágányút kiválasztására, elején pedig az úgynevezett iránykallantyúk találhatóak.

Előzmény: fullspeed15 (1634)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1638

Pestszentlörinc

Ha elmondanád, hogy műxik, örökhála!:)

Előzmény: Infós (1636)
LVI Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1637
Előzmény: Infós (1636)
Infós Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1636

Na, inkább újra:

 

Szóval melyik kép ihelette benned ezt a kérdést?

Mert így, csak "verbálisan", sajnos nem fog menni... :(

Előzmény: fullspeed15 (1634)
Infós Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1635
Ööö... Melyik fotóra gondolsz? :S
Előzmény: fullspeed15 (1634)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1634
El tudná magyarázni, hogy pl, azok a fölső kihúzhatós karok mire valók?
Előzmény: LVI (1633)
LVI Creative Commons License 2006.08.12 0 0 1633

Helyesen (1472) - Pestszentlőrinc - elektomechanikus biztosítóberendezés

Kurz und bündig (röviden és tömören) Siemens fényjelzős öszvér... :)

Előzmény: tojásos nokedli (1632)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.08.12 0 0 1632
Na jó. de melyik topicban, mert ez még csak az 1632 hozzászólásnál tart :-))))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!