Keresés

Részletes keresés

hizlalda Creative Commons License 2006.08.03 0 0 16960
hizi postaládája:
Szia hizi!
"de ha tudatában vagy annak hogy játszol akkor egyszerre bent is kint is, ez a lényeg."

Ezt már sokszor éreztem: elhinni azt hogy ez CSAK egy játék, és valójában bármelyik részét tudnám kontrolálni. Ez egy nagyon derüs érzést ad, így poén és könnyü; az élet. De bejön valami, hogy: csak akkor érdekes a játék, ha kell nehézség, így tudatlanul beleteremtem az akadályokat. Kb. olyasmi, mint egy autóversenyznek
ellenfelek nélkül, egyenes, biztonságos pályán, túlméretezett autóval, stb. kellene teljesítenie. Ez nem lenne érdekes, izgalmas a közönség számára, de még a versenyzönek sem. Néha már le tudok szakadni ettöl az identitásról, az álltal hogy megfigyelem. Nagyon határozott, kemény, magas szándék és tónus.
Még nem sikerült leszednem. Hülyén hangozhat (de hát az öszinteség tárja fel az esetet :) néha vitába szállok vele, szeretnék néha egy könnyedebb életet, túl bonyolított történések nélkül. Lehet hogy csak
egy napig.Bocs ha hosszúnak sikeredett,
Imre
VÁLASZ:
Szia IMRE!
"""De bejön valami, hogy: csak akkor érdekes a játék, ha kell nehézség, így tudatlanul beleteremtem az akadályokat.""""""

Na látod te teremted az akadályt a gondolatoddal a hiteddel, de minek? értelmetlen.....vagyis a láthatatlan hitek iskolapéldája.....takaritsad le....akadályt neked nem kell teremteni az a többiek dolga.!!!!...hahaha lásd. forumon…az észlények .bruhaha….
Érted ezt te.......csak igy tovább....a végén minden kitisztul.....
..üdv hizzzzzzz

Commentár: aki érti mi folyik itt annak GRATULÁLOK….akinek meg habzik a szája…hogy a gonosz tudatlan guru…meg hogy kárt csinál stb…..hát ISTENEM...annál érdekesebb a játék legalább van akadály amit le kell gyözni….ennek is kell lenni…nem érne e nélkül ez a forum semmit…
A felébredésnek is csak ugy van értelme ha elötte zombit játszunk…....
totálidea Creative Commons License 2006.08.03 0 0 16959
a hizi forumrol.
Szia hizi!
Hogy, s'mint vagy?
Tartassz mostanában is tanfolyamot?
Látszólag nálunk változatlan a helyzet, ami a materiális formát illeti.
Amit inkább megfigyelek, feladatok jönnek szellemi téren hozva
változást. Néha szoktam olvasgatni az írásaidat, most pl. ezt vettem elő ami a lényegröl szól;

"az ÉN utolsó falai az ezzel kapcsolatos hiteid és miután ezek az
oly szép hitek adják azt a rejtett formát melyel határokat vonsz magad
köré vagyis formát adsz magadnak ezekkel azonosulsz, és ezért
ezektöl a legnehezebb megszabadulni."

Mint mindenkinél, nálam is azok a legföbb akadályok, amikkel lehet
befolyásolni, olyan dolgok, amiket céljaimnak tekintek, szeretek.
Másik oldalról ezek fontosak az ÉLET nevü; játékhoz, ez tart benne.

Célravezető ezeket is eltörölve, kilépve, ext.-ben, függetlenül játszani,
hogy ne tudjon semmi befolyásolni?

Remélem nem zavartalak kérdéseimmel, Üvözlettel: Imre

válasz: A LEGJOBB KITÖRÖLNI (a tanfolyam technikájával) mert AMIT SZERETSZ BÁRMIKOR UJRATEREMTHETED... IGY VAGY A LEGTUDATOSABB...ÉS EZ egyenlő KONTROL egyenlő TUDATOSSÁG egyenlő DÖNTÉSI SZABADSÁG...
de másképen is fogalmazhatok:
Az egyáltalán nem baj ha azonosulsz bármilyen ideával...csak az a baj ha nem vagy tudatában....(hogy ez csak azonosulás és ezt a cél érdekében teszed...)vagyis egyszerre kell az alanynak és az állitmánynak lenni...ha kilépsz már nem tudod befolyásolni a játékot de ha tudatában vagy annak hogy játszol akkor egyszerre bent is kint is ez a lényeg, csak megjegyzem a ZEN lényege is ez...
üdv hizi.
Előzmény: Amida (16951)
babujaju Creative Commons License 2006.08.02 0 0 16958
Én issssssss :-)))))
Előzmény: füegy (16956)
Barátocska :) Creative Commons License 2006.08.02 0 0 16957
Örülök :)))
Előzmény: füegy (16956)
füegy Creative Commons License 2006.08.02 0 0 16956
Én , mint folyamatosan gyakorló, mélységesen egyetértek. :)
Előzmény: Barátocska :) (16955)
Barátocska :) Creative Commons License 2006.08.02 0 0 16955
Nincs egyetlen mester sem, aki árthatna neked. EZ nagyon fontos. Tessék mindig FIGYELNI!! :)))) A legfontosabb dolog a világon: a Figyelem.

(Nekem ez mentette meg az életem (és az ép elmémet): a "kapcsolat". Az IMA. Maximálisan egyetértek.)
Előzmény: füegy (16954)
füegy Creative Commons License 2006.08.02 0 0 16954

egy ismert természetgyógyászunk véleménye szerint...

 

TÖBBEKNEK! Évtizedes szakmai kapcsolat fûz Dr. S fõorvos Úrhoz, aki az L-kórház vallás patológiai osztályát vezette. A mindenféle hétvégi megvilágosodó, spirituális, harmadik szem nyitogató és egyéb felelõtlen kurzusok eredményeképpen, a magukat " Mesternek " kikiáltók után- tömegesen telnek meg az osztályok meghibbant, tudathasadt páciensekkel, akik életük végéig odaát maradnak. A " Mester"-pedig röhög a markában, mondván, ugy hirdette meg a kurzust, hogy önkéntes és a gyönge idegrendszerüek ne jöjjenek- Szóval ÉSZNÉL MARADNI !!! A hétvégi eszemet kurzusok helyett tessék minden reggel-este összetenni a kezünket és a Teremtõvel beszélgetni- ennél nagyobb spirituálisabb élmény nincs- és ebbe még senki sem hibbant bele- Mások az igazi yogi mesterek vezette elcsöndesedések, Õk tudják, hogy minek hol a határa. Szóval itt is lépésrõl lépésre-nem rögtön fejest ugrani az örvénylõ mély vízbe- elébb csak a parton sétálni, s csak lassan be merészkedni- viharban, örvényben már csak igen kevesen vannak a mélyben-!!! Szeretettel X.Y (név a postafiókban, ami Füvi tud, ugyebár :) )

 

Kommentár nélkül, egy másik fórumban olvastam.

Elmélkedni rajta csak annyit, mint bármi máson.

 

 

Előzmény: Zen Bohóc (16953)
Zen Bohóc Creative Commons License 2006.08.02 0 0 16953

Nem (erre) válaszoltál a másik topikban

 

"a megvilágosodott állapotért vannak, akik 30 évig a falnak fordulva elmélkednek, itt ezt eléred néhány hónap alatt"

 

hányan vannak már ilyenek?

Előzmény: totálidea (16950)
Amida Creative Commons License 2006.08.02 0 0 16952

talán lehetne téma:

Csak azért persze, mert a szavak  fogalmi keretei és tartalmai megváltoztak.

Ami a Buddha-tudat....az vallon nem a tudattalan?

Amida

Amida Creative Commons License 2006.08.02 0 0 16951
totálidea

Félreértések elekrülése végett: a fenne sem kiváncsi a "postaládádra" itt!

Szaporítsad hozzászólásaiddal a hizlalda tripp sikereit.

Én sokat ki tudok bírni, de ennyire pofátlan nem tudok lenni.

Maradj a hizlaldában....szerintem ez egy nagyon békességes megoldás lenne.

Amig itt erőlködsz, önmagadat tagadod....:)

I'am sorry!

Amida

Előzmény: totálidea (16950)
totálidea Creative Commons License 2006.08.02 0 0 16950
félreértések elkerülése véget a hizi forumrol:
hizi levelesládájából.
"Hát ez most nem megy. Mostanában ilyen sz@r még sosem volt. Teljes negativitás. Kínlódok itt valami iszonyatosan mély fájdalomban vergődve.
Volt egy pillanatnyi megkönnyebbülés, amikor azt hittem vége, totál csend lett kívül-belül, de csak egyetlen pillanatig tartott, aztán folytatódott újra."

Jutka.....ha ez olyan egyszerű lenne, akkor már régen mindenki szabad lenne....
Sajnos iszonyatosan nehéz a fájdalomtestel téged összekötő ELME ráncbaszedése mivel
Az elme karmikus tudatosság alatt meghúzódó megbújó szokásokat, valamint a múltban megtörtént körülményekből létrehozott hiteket követ és ez nálad, önműködő érzetekben nyilvánul, meg mint egy tudatlan program.
Most nekiálltál és felkeverted az iszapot szembenéztél a benned lévő pokollal ami elől az átlag ember egész nap menekül mindenféle pótszert kitalálva gondolván megússza...ezeket a pótszereket nem sorolom fel mert mind tudjátok mik azok...a vicc a múltkori már felsorolta..a poklos ahol a péntek a melegek napja...stb.....itt a tanfolyamon is kb 10 emberböl 1 visszafordul amikor a kezdeti sikerek után a másik oldal a démonok világa megmutatja magát...túl nagy a nyomás az illető nem bírja ki és meghátrál.
Hát ez van szembe kell nézni vele.
Ha ez megnyugtat sajna mindenkinél, ugyanez történik kivétel nélkül, a poklok után majd megint átfordulsz, jön a mennyország majd megint a pokol
de a kilengések egyre kisebbek végül az életed renbejön....a megvilágosodott állapotért vannak, akik 30 évig a falnak fordulva elmélkednek, itt ezt eléred néhány hónap alatt...de addig is itt vagyunk és segítünk....
ölel hizzzzzzzzzzzzzzzzzz
Amida Creative Commons License 2006.08.02 0 0 16949

Astus

(1) "Nagyon megpszichologizálod ezt a Zent.:) És ez bizony félrevezet. A "tudattalan" fogalmát érdemesebb kihagyni. Akkor már nézz utána a tárház-tudatnak (ālayavijñāna / 阿梨耶識 ālíyéshì / ariyashiki), az inkább ide illik. Persze csak akkor, ha megmaradnál az eddigiekhez hasonló megközelítésnél."

Ezzel azt akarod mondani, hogy menjek vissza a Lankávatára Szútrához? Ez lenne ugye a mahajána pszichológia és ismeretelmélet kulcsa Szerinted? Szereintem ez lehetett és volt. 

De hát nekem túl "ősi" az első kínai fordítás is Kr. u. 443-tól ismert ráadásul a későbbi változatai a kinai forditásoknak, mondjuk a  Wei Kr.U. 513-ban készült, de már legalább kettő a 8. és a 9. fejezet tekintetében kiegészített. 70 év különbség már ilyen jelentős kiegészítést követelt volna? Vagy - ha igen - mennyit követel közel 1500 év?

Igazából persze maga a szútra szankszrit nyelven született, de ki a fene tudja, hogy mikor?

Nem szabadna lenni - bizonyos dolgokban - "modernebbeknek" lennünk? Meg viszont...már akkor is pszichológizáltak. Ha mondjuk Suzuki után meg Jung Papa után megyek....tulajdonképpen csak újabb kiegészítéseket csinálok, illetve a fogalmi keret és tartalom vonatkozásában tipegek-topogok, de persze a "csapatszellem a régi".

Vagyis nem pszichológizálom el jobban a zent, mint amennyire a mahajánát is pszichológizálták és nem vagyok meggyőzödve arról, hogy Jungnál jobban tudnák sokak, hogy mi a "moderkori" megfelelő fordítása az akkori szavaknak. Jung szerintem fogalmilag jobban feltudta talán a tartalmat fogni. Persze semmire nem teszem le az esküt.

 

A tudat értelmezése kapcsán nincs bajság közöttünk. Én csak azt mondom, hogy a meditáció/aktív immagináció segítségével ell kezelni, hogy  Buddha-tudattá legyen. A tudattartalom  lecserélése ennek az eszköze....azzal remélem egyetértessz, hogy az arra vonatkozó és eredményes technikát egy twrapeuta csak tudja....:)

 

A hétköznapi ember tudatának tartalma meg nyilvánvalóan más mint a "Buddha-tudat" és csak ez utóbbira vonatkoztatható az "üres" kifejezés. A "nincs-tudat" jogos, de nem lehet tartalomnélkül való....mert akkor gumiszoba lenne a Nirvána.

 

A'propos az "Öld meg magadban Budhát" kijelentés, csak egy laikusnak tünhet szentségtörésnek...ebben igazad van.

 

"...ahol a Tantest (Dharmakāya / 法身 fáshēn / hosshin) a tudat végső olyansága és nem-ragaszkodó természete, a Jutalomtest (Sambhogakāya / 報身 bàoshēn / houshin) a tudat eredendő szabadsága mert mindenre nyitott akadályok nélkül és a Megjelenőtest (Nirmāṇakāya / 應身 yìngshēn / oujin) a tudat válaszoló képessége és irányultsága."

 

Ez mind a kettőnk számára világos és igaz. Még értjük is. Azonban a mai embernek mai szavakkal is nehéz megérteni. Különösen az Európai embernek, akinek a zen maga a Hádész.

De. Erről még van írnivalóm.

 

Amida

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Astus (16945)
Amida Creative Commons License 2006.08.01 0 0 16948

Kedves Mester.

Annak most igazán örülök - a fenébe is - ,hogy az értelem is bekerült a pakliba.

Most Suzuki könyve van: "A nagy felszabadulás."

És Jung szótára.

És Ingrid Chauvin, hetente egy alkalommal...és nagyon tetszik. Mármint Ingrid. Hiába....a druidák...:)

namaste

Amida

ps.:ma még jövök barátom!

 

A tudattalan nem vonható ki a vallási ügyekből....Astus!

Előzmény: Astus (16945)
Amida Creative Commons License 2006.08.01 0 0 16947

Szia putti.

Ma otthon maradt...ezerrel olvas. Azt mondja még kérdezni sem tud/mer. Holnap itt lesz nálam és jelentkezik.

 

Budha szerint csak ez a két lehetőség van. Akkor sz*r van a palacsintámban. Szóval mágikus, vagy bölcs? Ez nagyon leegyszerűsíti a dolgokat csupán némi önkritika szükségeltetik.

 

Nén sem tudom, hogy mit írjak, mert szerintem meg minden mindennel összefügg. Az egyén a minden, a minden az egyén hatásainak van kitéve. Ez korrekt dinamika. Hallottad már? "Ha Kanadában megrezegteti a szárnyait egy pillangó, Kinában megzendülnek a harangok."

 

Mitől lenne "csupán" sík bármilyen birodalom? Pszichológus Buddha? Jobb mintha politikus lett volna. Akkor eljött Astus "messiása" Maítreja(jól írom?), még pedig Jung Papa képében.

(Ez az Astus három nyelven is le tudja jól írni az eljövendő Budha nevét....hát szégyellem magam)

 

Még valami: meditáció = aktív immagináció....van ilyen.

Most meg olvastam Astus nekem is ultimátumot adott, hogy  döntsem már el melyik úton járok tovább? Van ötleted, melyiken üdvösebb?

A röpködő buddhákat, bódhiszatvákat meg az izé virágokban ülőket én sem kedvelem.  Lotus.

 

Amida

ps.: Astussal folyékonyan elbeszélünk egymás mellett, Te meg vagy cinikus vagyol, vagy pontlövő.

 

Előzmény: puthujjana (16944)
puthujjana Creative Commons License 2006.08.01 0 0 16946

Puti feszt ragaszkodik a théravádinok szikárságához, csak semmi milliónyi lótusz meg a nagy kozmikus ragyogásban százával röpködő buddhák. :)))

 

Jókat!

 

p.

 

U.i. (Bezárt az egyetem, otthonról netezem, ezért vagyok ilyen szűkszavú.)

Előzmény: Astus (16940)
Astus Creative Commons License 2006.08.01 0 0 16945
Nagyon megpszichologizálod ezt a Zent.:) És ez bizony félrevezet. A "tudattalan" fogalmát érdemesebb kihagyni. Akkor már nézz utána a tárház-tudatnak (ālayavijñāna / 阿梨耶識 ālíyéshì / ariyashiki), az inkább ide illik. Persze csak akkor, ha megmaradnál az eddigiekhez hasonló megközelítésnél.

A tudat (心 xīn/shin) szó használata a Zenben az egészre vonatkozik, nem csak egyik, vagy másik részére. "Ez a tudat a Buddha" (即心是佛 jí xīn shì fó / soku shin ze butsu), ahogy azt Baszo nagymester (馬祖道一 Mǎzǔ Dàoyī / Baso Douichi 707-786) mondta. De ő mondta azt is, hogy "Az nem tudat, az nem Buddha, az nem valami" (不是心不是佛不是物 bùshìxīn bùshìfó bùshìwù / fuzeshin fuzebutsu fuzemotsu). Tehát, az a kijelentés Rinzai mestertől, hogy "Öld meg a Buddhát!" pusztán látszólag erős kijelentés, amúgy viszont semmi új. Annyi, hogy bár a Zen azt mondja, a tudatot fel kell ismerni, ami nem különbözik a buddhák tudatától, azonban ez "nincs tudat" (無心 wúxīn / mushin), vagyis nem ragaszkodás semmihez, a kettősségen, vágyon és ellenszenven való túllépés, éntelenség. Ha ez megvan, felismertük valódi természetünket, onnantól szabad a pálya, ugyan micsoda jelenthetne többé akadályt? De ebből nem az következik, hogy egyáltalán nincsen Buddha. Ez nem egyszerű passzivitás, vagy nemtörődömség, lemondás, hanem tudatosság, figyelem, éberség, tisztán látás és szabad cselekvés. De a Buddha három testével (trikāya / 三身 sānshēn / sanshin) is elmondható, ahol a Tantest (Dharmakāya / 法身 fáshēn / hosshin) a tudat végső olyansága és nem-ragaszkodó természete, a Jutalomtest (Sambhogakāya / 報身 bàoshēn / houshin) a tudat eredendő szabadsága mert mindenre nyitott akadályok nélkül és a Megjelenőtest (Nirmāṇakāya / 應身 yìngshēn / oujin) a tudat válaszoló képessége és irányultsága. Tehát a tudat nem ragad le semminél mint a tükör (a dolgok megjelennek és eltűnnek benne), nyitott mindenre mint a tér (minden akadálytalanul mozoghat benne) és válaszol a lények igényei szerint miként a víz (a tájhoz igazodva folyik szakadatlan, illetve mindenkinek esik).

Ezt a tudatot kell felismerni, megvalósítani, megjeleníteni. Hogy ez most milyen nehéz, hát...

- Nehéz, nehéz, nehéz! Olyan mint megpróbálni tíz mérő szezámmagot szétszórni egy egész fán! - mondta világi Pang.
- Könnyű, könnyű, könnyű! Olyan, mint megérinteni a lábadat a földön, mikor kikelsz az ágyból! - mondta a felesége.
- Nem könnyű és nem nehéz. A száz fűszál hegyén a Pátriárkák értelme. - mondta a lánya végül.


Dragon (Ryuu)
Előzmény: Amida (16943)
puthujjana Creative Commons License 2006.08.01 0 0 16944

Szia, Amida!

 

(A lányod még nem jelentkezett, ú.h. a köszönetet majd, ha lesz miért. :))

 

Maudgaljána/Moggalána életéről itt (angolul, a théraváda-változatban), őt Sáriputrával/Száriputtával szokták egy párba tenni. M. a mágikus képességeiről volt híres, S. a bölcsességéről. A Buddha szerint ez a két fejlődési irány van, ha az ember meditál 1000rel.

 

Nem is tudom, mit írjak. Én nem hiszem, hogy ennyi mindennel összefügg, amiket írtam :), de ha Neked így kerek a rendszer, hát legyen!

 

Igen, ez szerintem is így van, hogy a Buddha inkább pszichológus, mint bármi más :) Meg a 3 sík is belefér a buddhista tanításba is (vágybirodalom, formabir., forma nélkülö b.).

 

Jókat!

 

puti :)

 

 

Előzmény: Amida (16925)
Amida Creative Commons License 2006.08.01 0 0 16943

Visszatérés a 2006.07.29 10:34:44 (16890) hesz.-hez.

A második különbségét - lletve elkülönülését - a zennek a hagyományos budhista nézetektől alapvető előfeltételnélkülisége.

Ennek meg van egy nagyon lényeges folyománya. Nevezetesen az, ahogy bánnak, vagy ahogy gondolkodnak Buddha felől. Azért azt kijelenteni - merészelni - hogy "Öld meg magadban Buddhát."  ugyi nem semmi? Minden ág, ha úgy tetszik minden filozófiai és vallási meditációs gyakorlattól eltérően még Buddha is el van vetve. Pedig éppen Buddha lehetne minden gyakorlás legerőteljesebb szellemi előfeltétele. Azonban. Ki is Budha? Egy kép. Ezért meg aztán el kell utasítani. (Akárhogyan értelmezzük Kantot: Ő is csak ezt, és ezen az alapon tette meg.)

Miután tehát arra a - helyes -  nézetre helyezkedünk, Buddha(vagy Isten) nincs (de fontos talán, hogy nem a Teremtőről írok!) abba az állapotomba kerülök ami éppen VAN. Ami nekem Van, vagyis az én saját tudattalan  tartalmam - ami máskor megnemnyilvánuló - ürességem is egyben - mert tudattalan volta miatt ez soha nem tudok letenni.

Amint ennek valami része a tudatba kerül, csak látszat lesz  és talán nem-én. Az igazi válasz ezért jön egy látszólagos ürességből, ha tetszik sötétségből a soha megnemnyilvánuló tudattalanból, vagy a tudattalan tartalom legmélyéről - mint valami felragyogó tiszta fény, mint üdvözítő megvilágosodás.

 

Ezek a  dimenziói az létnek, a tudat számára  kezelhetetlenek. A tudat teli van kortátokkal, falakkal meg hülyeségekkel. Ez a tudat nagyon egyoldalú, és egészen kis számú elképzelést képes befogadni.  Ezért olyan a világ, amilyen. Ha a tudat tartalmai megszaporodnak, először elhomályosul a "látás". Aztán zavartság, dezorientáció és maga a káosz jelenik meg. Ezért a tudat ezen ígénye érdekében

a korlátozás önmaga lesz. Ezt kerüljük el amikor figyelmünket fókuszáljuk, koncentráljuk gyakoralatainkban.

Innentől gondolom világos, hogy VAN-ságunkban mire is kell felkészítenünk a tudatunkat. Tanulással, bölcs beszédek hallgatásával és szent íratok olvasásával.

Létünk  során legalább egy,   de inkább több döntő pillanatra: amikor is a tudat  - egy-egy pillanatra - mégis átfogja egyidejű képét mindannak ami egyáltalán beleférhet. Hát húzzunk bele...:), mert minden korlátai ellenére mégis csak a tudat teremtette világban élünk.....de abban a pillanatában érezné meg önmaga nagyságát, Istennel való azonosságát, akit megteremt erre a pillanatra várva.

Odáig kell hajszolni magunkat, hogy biztosak lehessünk abban....na erre már a fantázia nem képes!

Tudni kell azonban, hogy ez tudattalanunk azon tartalma ami "a küszöb alatt van". De.

Van.

Az összes diszpozició a tudattalanban van, ami valóban VAN....az itt-és-mostban, és bár megismeréséve során elveszti tudattalan jelegét, mégis a tudattalan mérhetetlen(végtelen) tartalma mit sem változik, a tudat meg csak a "morzsákkal" játszadozik.

 

A megoldása a kérdésnek, azonban ott van a zenben világosan - és azt gondolom egyetlen másik ágban sincs meg ennyire -  mert a megoldás a tudat adott tartalmának nem csak "kiűrítése", hanem a tudattalan tartalmak beengedése, és a képsorok áttekintése, rendezése, majd értelmezése.

Ezért a legnehezebb, legveszélyesebb a zen meditáció. Azonban nem lehetetlen.  Leírva egyszerű: el kell vonni a tudat energiáit a "tartalmakról".

 

Bodhidharma, aki a zen megalapítója volt Kínában ezt mondta: "A Buddha egyedülálló tana csak hosszú, kemény gyakorlás után érthető meg, miután az ember elviselte azt, amit a legnehezebb elviselnie, és megtette azt amit a legnehezebb megtennie. A csekély erővel és bölcsességgel megáldott emberek semmit sem érthetnek meg abból. Az ilyen ember minden fáradozásának kudarcot kell vallania"

 

Én meg azt mondom: ezért soha sehol nem szabadna figyelmen kívül hagyni, hol, mikor, melyik országban, melyik társadalomban mivel találkozott a buddhizmus. Japánban a sintó és a bisudó tette lehetővé a legtökéletesebb buddhizmust. És az biza a sógunátus békéje előtt volt!

 

namaste

Amida

ps.: hát ez a második felvetésem a  zen "másságát" illetően. Mert nem a Tan-ban más....az igaz!

 

Amida Creative Commons License 2006.08.01 0 0 16942

Astus!

Köszönöm.

Végre emberi hang a Nagy Tanítók mondókái után. Szerintem több itt a szent szöveg mint amiről egy átlagos Japán tud. Hehehehehehehe....még jó, hogy szorgalmasan fordítassz.

Japán meglehetősen sztoikus - bizonyos értelemben - és akár Seneca leveleit ís említhetném. Azt gondolom jobban értenék, mint mi Európaiak.

"Mindennap, reggel, nyugodt lelkiállapotban gondold azt, hogy halott vagy."

 

Az egész játszma gyakorlatban, a halálhoz való helyes viszony kialakításán múlik. Ilyen értelemben még Osho, "Halál" c. könyvét is figyelemreméltónak tartom. A cél eléréséhez az kell, hogy "tisztává és egyszerűvé váljunk".

Elég világos üzenet. Ha valaki nem érzelmi, hanem értelmi képességeivel akar "nyarni" az örök vesztes. Aki halálaközeli idejét arra használja tudatát, hogy életét agyalgással igazolja, vagy arra gondol, hogy - "sebajtóbiás" - majd a következő körben....az vesztes és nem jut tovább a célja felé. Az ilyen embert korábbi létideiben sem érintette meg a "megvilágosodás".

A kiürített tudat, azt engedi meg, hogy megéljük és érzelmileg megtapasztaljuk, hogy a halál egy adott folyamat része, vagy állomása - de semmiképpen nem végleges állapot. Alapjában kell érzelmileg elfogadni....hogy olyan , hogy halál - abban az értelemben, hogy a megszünésünk - nincs. Az élet - igaz nem folytonos - azonban örök.

Kvantált - mert mint a zenének, úgy - az életnek a lényegét: értelmét is a szünetek adják meg.

 

"Azt mondják, hogy az istenek nem szeretik a tisztátalanságot, én mégis fontosnak tartom, hogy egy kis személyes cél miatt minden nap imádkozzam hozzájuk. Régóta istenfélő ember vagyok, és azért imádkozom, hogy szerencsém legyen a csatatéren, ahol vértől áztatva, hullák sorai fölött lépdelve harcolok. Ha ilyenkor az istenek félrenéznek, mert irtóznak tisztátalanságomtól, akkor azt kell elfogadnom, ami jön. Így aztán - mivel elszántam magam erre - meghajolok az istenek előtt, akár tisztátalan vagyok, akár nem."

(Hagakure)

 

Mert tiszta vízben még a halak sem élnek meg...:)

 

Amida

ps.: azon azonban el lehet gondolkodni, hogy az élet hány területe lett "csatatér"?

Előzmény: Astus (16941)
Astus Creative Commons License 2006.08.01 0 0 16941
Mikor a tudat olyan,
a körülmény is olyan;
Nincs sem valós,
sem valótlan.

Nem törődve létezéssel,
És kötetlenül nemléthez:
Se szent, se bölcs
nem vagy,
csak
Egy köznapi ember,
ki elrendezte ügyeit.

Könnyű, oly könnyű!
Igazi bölcsesség ez az öt halmaz.
A világ tíz iránya ugyanaz
az Egy Jármű.
Alaktalan Tantest
hogy is lehetne kettő!
Ha eldobod a vágyakat,
hogy belépj a Bódhiba,
Hol lesz bármilyen buddha-föld is?

Hogy életed megőrzid,
el kell pusztítanod;
Teljesen elpusztítva
könnyedségben élsz.
Mikor eléred ennek legbelső jelentését,
A vas csónak úszik a vízen.


(világi Pang verse - Ruth Fuller Sasaki, Yoshitaka Iriya és Dana R. Fraser fordításából készítette Hadházi Zsolt)

Sit and Watch
Astus Creative Commons License 2006.08.01 0 0 16940
Hát, a Mahájána szútrákat tedd kb ie 2. sz. - isz. 3. sz. a tibetis idézet a végén pedig 20. század tudtommal.

Akkor majd várom a te és a puti véleményét:)
Előzmény: Amida (16939)
Amida Creative Commons License 2006.08.01 0 0 16939

Astus  barát....:) nagyon utálod az évszámokat?

 

Egyébként még az előzőre sem készültem....viszont jót táncoltam.

 

"Ez jelent egyrészt valamely konkrét területet, másrészt pedig tudatot. De végső soron minden csupán tudat."

(Astus)

 

Most csak annyit szólok, hogy az ember maradt ki belőle.

Amida

ps.: lefeksze, elalszom, álmodok: ott vagyok, Amita Buddha Tiszta Földjén. Remélem...:)

Kiváncsi vagyok még arra is, hogy putti mit szól ehhez?


Előzmény: Astus (16938)
Astus Creative Commons License 2006.07.31 0 0 16938
Legkorábbi tanítások egyike, ami fontos a Tiszta Föld iskolához, hogy nem csak egyetlen Buddha létezett. Ezt a felsorolást a buddhizmus minden irányzata elfogadja.

Hat múltbéli buddha
(páli / szanszkrit / japán)

1. Vipasszin / Vipasjin / Bibasi
2. Szikhin / Sikhin / Siki
3. Vesszabhú / Visvabhuk/Visvabhú / Bisafu
4. Kakuszandha / Krakuccshanda / Kuruszon
5. Konágamana / Kanakamuni / Kunagonmuni
6. Kasszapa / Kásjapa / Kasó

A jelen korszak buddhája

7. Szákjamuni / Sákjamuni / Sakamuni

Az eljövendő buddha (jelenleg bódhiszattva), aki a Tusita mennyben tartózkodik

8. Mettéjja / Maitréja / Miroku


A Nagyobbik Tiszta Föld szútrában Sákjamuni Buddha elmondja Ánandának, hogy Dharmakára bódhiszattva tíz világkorszakkal (kalpa) ezelőtt vált buddháva, s azóta tartózkodik egy nyugati buddha-földön, aminek a neve Béke és Boldogság Földje. Ezt a Tiszta Földet negyvennyolc fogadalommal, amit még bódhiszattvaként fogadott meg Lókésvararádzsa buddha előtt, és öt világkorszakon keresztül való érdemgyűjtéssel (a hat páramitá gyakorlásával) valósította meg.

A következő lényegi kérdés az, hogy micsoda egy buddha-föld. Egy olyan terület, ami valamely buddha, vagy épp bódhiszattva jelenléte, illetve gyakorlása által megtisztult a szennyeződésektől. Ez jelent egyrészt valamely konkrét területet, másrészt pedig tudatot. De végső soron minden csupán tudat.

"a buddhák buddhaföldjének erényeinek ragyogását saját tisztaságuk szintje szerint látják." (Vimalakírti szútra)

Másrészt pedig, a buddha-földek természete szintúgy üresség.

"Mert amikor "számos Buddha Földről, bizony, számos Buddha Földről" esett szó, ó, Szubhúti, akkor ezekről a Tathágata mint nem-Buddha Földekről beszélt. Ezért nevezzük ezeket Buddha Földeknek." (Gyémánt szútra)

Emellett pedig a buddha-földek száma végtelen is.

"A három idő és a tíz irány buddha-földjeinek minden egyes finom porszemében, a Dharma Birodalmon és az egyetemes ürességen keresztül, oly sok hatalmas és nagy buddha-föld van, mint ahány finom porszem megszámlálhatatlan buddha-földön." (Virágfüzér szútra)

Amita Buddha Tiszta Földje kitüntetett szerepet kap, mert sokkal könnyebb elérni, mint bármelyik másikat.

"Általában, hogy belépjünk egy buddha-birodalomba, még a legfinomabb homályt is el kell tüntetnünk, nagyon tiszta szamaját (fogadalom) megtartanunk, s elérnünk az első bódhiszattva szintet. Tehát a köznapi lényeknek nagyon nehéz belépniük egy buddha-birodalomba. Azonban, Amitábha erős kívánság-imái következtében bárki, aki őszinte kívánság-imát végzünk, hogy a Dévacsen-re (Tiszta Föld) kerüljünk, ott születhetünk meg, még akkor is, ha nem tisztultunk meg káros karmánktól és nem szabadultunk meg a zavaró érzelmektől." (Ven. Tulku Tenga: Bevezető az Amitábha szádhanába)

Így ágyazódik bele a Tiszta Föld iskola tanítása az általános Mahájána tételei közé. Nem idegen hatásra épült, hanem egyedül a Buddha szavaira alapozódik. Ha valami kimaradt, szólj.
Előzmény: Amida (16921)
totálidea Creative Commons License 2006.07.31 0 0 16937
melyiket?
Előzmény: zen_cim (16934)
Amida Creative Commons License 2006.07.31 0 0 16936
Ő pedig a gadharai álló Buddha. szvsz nagyon szépséges....:)
Amida Creative Commons License 2006.07.31 0 0 16935
Ez a száncsi sztupa kapuja(sajna azt nem t'om melyik égtájra)
zen_cim Creative Commons License 2006.07.31 0 0 16934
Zen dolgokkal inkább keltsük életre a Zen topikot. Nagyon elhagyatott mostanság...
(Mit mondhatnék nektek? Semmit nem mondhatok nektek. :) )
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.31 0 0 16933
Jólvan jó, de én nem emlékszem rá, hogy levetkőztem...
Biga Cubensis Creative Commons License 2006.07.31 0 0 16932
Hello! Én is fel szoktam öltözni!
Előzmény: Törölt nick (16929)
totálidea Creative Commons License 2006.07.31 0 0 16931
szabi
egy nap talán megdöbbenve elfogadod hogy mindent te teremtesz a saját világodban, attol fogva nem lessz több kérdésed.
Előzmény: Törölt nick (16929)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!