Keresés

Részletes keresés

Güsziológus Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15038

Már régebben is akartam kérni az edelényi szállás elérhetőségét.

Ide is jó!

 

Pár szót a szálásról?

Önálló fürdőszoba (zuhany) WC-vel, vagy közös mosdó?

Hideg-meleg víz?

 

Előre is köszönöm.

Előzmény: Morcsi (15033)
Güsziológus Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15037

Szó nincs kihagyásról!

 

Március 30-án volt egy túra, írtam is erről.

Mátraszőlősről indultam.

Garábi-nyereg - Tepke - Bableves csárda(!), - Felsőtold.

Ott szálltam fel a buszra.

 

Akkor még olvadt a hó, és elég volt a tocsogásból, ezért nem mentem Hollókőig.

Minden méter teljesült, a többlet (Mátraszőlős - Garábi-nyereg / Garábi-nyereg - Garáb) a kutyáké.

 

A Keleti-Cserhát régi ismerős.

Szent László és Cserhát teljesítménytúrák.

Egyedül a Mátraszőlős - Garábi-nyereg közöti útvonal maradt ki, de a márciusi túrával - részben - ez is felfedeztetett.

 

Komplett tehát a Mátraverebély - Hollókő szakasz.

Előzmény: hörpölin (15035)
nagypapi Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15036

Én már azt a furcsaságot is tapasztaltam az OKT atlaszban, hogy a túra  első kilométereit mintha tényleg 1:40000 méretarányban ábrázolná, aztán mikor legyalogoltam 15-20 killát, akkor már 1:50000 lenne, 30 kilométer után meg 1:60000, vagy még kisebb...

Nem értem....

:-)

 

Előzmény: Törölt nick (15032)
hörpölin Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15035

Szép-szép, de így kihagytad ennek a kéktúra szakasznak a sava-borsát, vagyis a Tepke kilátóját és az aszfalttaposást, ami még Nagymezőpuszta előtt kezdődik és Felsőtoldig tart! Vagy csak úgy "csemegézgettél"?  ;-))

Előzmény: Güsziológus (15029)
Güsziológus Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15034

Lehet, hogy a nagy melegben kitágul a távolság?

:o)

 

A garábi sofőr déli irányba ment, az nem lehetett.

Kicsit sajnálom mert mondhattam volna, hogy adjon egy 90%-os jegyet, hogy legalább ő jól járjon.

Az igazság az, hogy nagyon nem tetszik nekem ez a kialakult gyakorlat.

Nem tudom a megoldást, hisz a kör ördögi.

Nincs elég bevétel, nem lehet bért emelni, a sofőr "ügyeskedik", minek következtében még kevesebb bevétel lesz.

Azt hiszem, hogy a jelenlegi munkaerőhelyzetben a munkáltató már sikeresen léphetne fel, de mivel állami, nem érdekelt a bevételben. A veszteséget az állam ui. megtéríti, végső soron mindenki jól jár. Majdnem.

Mivel az állam rossz gazda, kár bele a pénz.

De hogy mi lesz ennek a vége, azt nem tudom.

Én azt szeretném, ha a fuvarozás sem lenne állami feladat.

 

A gúny szerintem annak szólt, hogy a sofőr is tudta, hogy ha menne, akkor én ott átszállhatnék.

Arra nyilván nem gondolt, hogy én csak az országútig (Pásztó - Szerencs) megyek és ott stoppolok.

Az elágazástól 2,7 kilométer a távolság Felsőtoldig.

Hollókő a Szécsényi "járás" része, Felsőtold a Pásztói.

Erősebb ez a "szint" mint gondolnánk!

 

Háztűznéző.

Az ötlet nem rossz, de sajnos, az időbe nem fért bele:o)

 

Előzmény: Törölt nick (15032)
Morcsi Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15033
Mi nemrégiben jártunk arra. Bódvaszilason foglalt volt a ház, így Edelényben laktunk egy panzióban (2e/fő a szállás+450/fő, ha kér valaki reggelit). Reggel Edelényből vonattal jutottunk el Bódvaszilasig.
Út közben Irotán szálltunk meg. Kedves, nyugodt hely, van egy jó konyha és korrekt közös fürdő. (2500 Ft/fő, önellátós) Innen Felsővadász (normális esetben) másfél-két óra járás.
Előzmény: KÉKES (15031)
KÉKES Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15031

Sziasztok Topikosok!

 

Kb. fél éve, hogy eltuntem a topikról!

Ennek oka elsodlegesen az volt, hogy foleg nyaron szoktam kékturázni + most végeztem el a túravezetoi tanfolyamot, ami szintén lekotott.

 

A jovo heten (pentek-vasarnap) szeretnenk menni a Cserehatba "kekezni" es ehhez kernek segitseget!

 

Bodvaszilason es Felsovadaszon szallnank meg es ezekrol szeretnek nemi infot kapni (milyen, mennyi, hany fos, hol lehet erdeklodni.....) Vagy ha tudtok mas jot, az is jo! A 65 km-t 2 napra tervezzuk!

 

Koszonom elore is!

 

(Ja es bocsi, hogy ekezetek nelkul irtam, de a billentyuzet az oka!!)

 

Kékes

Güsziológus Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15030

"Bocs, de még egy kulcs a feladványban: ha Kincsédpuszta ÁG lett volna, akkor Güszi 16:01-et írt volna"

 

Erre kötelező reagálni!

Köszönöm.

Előzmény: Törölt nick (14975)
Güsziológus Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15029

Ha harc, akkor legyen harc!

 

2. felvonás

 

Nagyon rövid szünetet engedélyeztem magamnak, szombaton már a terepen voltam.

A CORVIN 20-as távját választottam. Ideális arányok, 20 kilométer, 500 szint és 7 óra szintidő.

Nagyon örülök annak, hogy 5 órán belül beértem. Jó "meccs" volt.

 

Vasárnap rekreációs szabadság, majd hétfőn irány a hegy!

 

Ez már komoly megpróbáltatás volt. Jó sok szint, jó meleg, sok csalán és egy kis elkolbászolás.

 

Íme a részletek:

Pásztón hagytam az autót, és a 7:40-es vonattal mentem Mátraverebélyig.

Az állomáson a kedvenc fémbélyegzőm a helyén, ennek nagyon örültem.

Irány a kocsma, ott is van bélyegző, az gumis. Gyenge kávé, majd neki a dombnak.

Ha jól érzékeltem, akkor a telepen csatornáznak. Sok autó csövekkel, sok-sok gödör. Hamar kijutottam.

 

A atlasz cserháti térképrészletei ügyes át*sok, a méretarány ui. 1:60.000-es.

A dombon egy szekérút van, melyből kiágazik egy nagyon gyenge ösvény, jel csak később. Jó sűrű a növényzet, és vizes is volt. Kellett kapaszkodni rendesen!

Az egyetlen problémám a villanyvezetéknél volt, ellenkező irányból sem könnyű megtalálni a felhagyott szekérutat, melyen ezalkalommal érkeztem, de Sámsonháza felé sem egyszerűbb. A kritikus ponton nincs jel, a vezeték alatti pászta ösvénye méteres gazok között "vezet". Tapostam egyet én is, de reménytelen. A kivezető út eleje sáros.

Egykedvűen érkeztem Sámsonházára, ittam 3 dl hideg tonicot.

 

Innen egy jó darabon országút, majd nyílt terep. 9:45 körül jártam arra, akkor már tombolt a hőség.

Nagybárkányban a cukrászda, ahol a pecsét van, csak délután nyit, a boltban kaptam cégest.

Csak 2 literes, meleg üditő volt, akkor még nem tudtam, hogy ez a jó döntés.

 

Újabb nyílt terep, majd végre erdő.

Gyorsan fogyott a lé, az izzadság pedig kezdte feltölteni a vastag törülközőt. Emelkedik rendesen!

 

Hatalmas tempót diktáltam, hisz 12:40-kor volt buszom Garáb és Felsőtold között. Ezt el akartam érni.

10:15-kor indultam, 12:00-kor voltam a nyeregben. Ez már több, mint bíztató.

Kényelmesen leereszkedtem a faluba, de a kocsma zárva volt. Sebaj, a 2 literből még volt, majd Felsőtoldon tankolok, gondoltam.

Jött a busz, nem "feleztünk", mert kellett a jegy az igazoláshoz.

 

Felsőtoldon is zárva volt a kocsma:o(

 

Úgy terveztem, 1 óra 10 perc elég Hollókőig, irány a völgy. Volt kb. 1 dl lé a 2 literből és az aranytartalék 1/2 literes meleg jegestea.

 

Az ismerős útvonalon azt gondolná az ember fia, hogy nem lehet eltévedni. A patak völgyében kell menni, oszt jó.

Igen ám, de dózeroltak egy új utat. Gondoltam, kipróbálom.

Mikor már magasan jártam a dombon, balra szántó, úgy gondoltam, ideje átvágni jobbra, hisz az "igazi" völgy arrafelé van.

Ezt tettem.

Nem lett volna baj, de kereszteztem egy mély árkot, melyben eső után sok víz lehet. Szép szurdokvölgy, vidáman elindultam lefelé.

Sok-sok kidőlt fa, sziklák, szúros ágak, miegymás. Még vízesés is lehet, ha van víz! Jó 200 métert mentem visszafelé, mikor végre megtaláltam a "mi völgyünket".

Mindez a térképről hiányzik.

 

A történethez hozzátartozik, hogy megpróbáltam átvágni egy réten a két patak között. Pár méter küzdelem után egy gödörben kötöttem ki, újabb véráldozatot bemutatva. Nagynehezen kikászálódtam, és maradtam a patakvölgyban. A kaland következtében este sok jód fogyott.

 

Szó-mi-szó, két patakvölgy van tehát, a térképen egy.

Megtaláltam az utat, irány a rét.

A kútnál egy fázós gazda gazt égetett.

Úgy döntöttem, a 14:00-ás busz elérése irreális, tanyáztam egyet.

A gazda elmondta, hogy a kút vize iható, ha kitisztítja a környékét, akkor majd lehet itt sátrazni is. Feltölti a kis tavat, és gaztalanítja a környéket. Nemes terv.

Még politizáltunk egy keveset, majd beindultam.

 

A pihenés nem tett jót, bár az is lehet, hogy az árnyék után a tűző nap volt sok.

Az erdei ösvényt megtaláltam, ott voltak jelek is.

Utána tartottam az irányt, de azt hiszem, túlmentem, a tanösvényen értem el a Krom jeleket. Akkor már mindegy volt!

Zombiként ültem le a kocsma teraszán egy székre.

Karomon alvadt vér, a nyakmban lévő törülközőből csavarni lehetett a nedvességet. És szaga is volt!

Mindössze 20 percet "késtem". Bőven beértem volna, ha nem kolbászolok el az elején!

Nem baj, most legalább tudom, hogy két patak van, na és a beszélgetés sem volt haszontalan.

 

A kocsma zárva volt.

Kissé rendbeszedtem magam (inget váltottam), majd a boltban vettem egy dobozos sört és egy jegesteát.

A 15:05-ös busszal elhagytam Hollókőt. A sofőr gúnyosan megemlítette, hogy nem megy Felsőtoldra!

A történetnek az a lényege, hogy ha ment volna, akkor Felsőtoldon elértem volna a buszt, mely Garábon keresztül Pásztóra megy. Nyilván, a sofőr ezt tudja, de neki Szécsényben van a "gazdája". Az a VOLÁN azonban nem az a VOLÁN. Ez szécsényi, az pásztói. Az utas meg várjon! És ez még nem MÁV - VOLÁN, ez VOLÁN - VOLÁN.

Igen ám, de az én Uram ismét velem volt.

 

Az elágazásnál meszeltem egy autót, mely az én autómig vitt. Bizony!

Kérdem a sofőrt, merre jártak. Háztűznézőben voltunk Szécsényben:o)

Hogy mi a poén?

Este mutatta a Haradó, egy ház leégett Szécsényben:o)

 

Az autóban lévő víz ihatatlan meleg volt, a jeges tea akkor már rég hígítóként funkcionált.

Egy életem, egy halálom, egy órával a dorbézolás után be az autóba, irány Budapest.

Megúsztam.

Kutya meleg volt a sztrádán!

 

Azt hiszem, többet nem lazítok, mert ha azt teszem, akkor előjönnek a nyavalyáim.

Menni kell, oszt majd ha vége, akkor lehet nyűglődni.

Ez a tanulság.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15027
Na ja, tengerész nemzet. :-)
Előzmény: Güsziológus (15026)
Güsziológus Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15026

Apropo csónak.

 

Mikor Londonban jártam (jó rég volt), akkor megtanultam, hogy a 'ship' az hajó. Olyan hajó, mely a tengeren is tud közlekedni.

Ami a Temzén úszik, az boat, azaz csónak:o)

 

Éljen a magyar nyelvoktatás!

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (15025)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15025
Ez nagyon klassz! De ha csak csónakkal lehet átmenni, akkor kajakkal meg kenuval nem? :-)))
(Próbáljátok csak egy kajakosnak vagy kenusnak azt mondani a hajójára, hogy csónak, a minimum, hogy felnyársal a pillantásával. :-) Csónak a balatoni ladik.)
Előzmény: HEV (15021)
Güsziológus Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15024

Már a pénteki ireflexiód után sejtettem, hogy valami nem stimmel, de akkor már nem volt időm reagálni.

 

Elnézést mindazoktól, akik nem másodszor járják az útvonalat:o))))

Ahogy már írtam, a hozzászólás tárgya a küzdelem volt, az OKT csak illusztráció.

 

Előzmény: padler (14986)
Güsziológus Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15023

Miért is vagyok huncut?

 

Megtisztelő, hogy komponistának minősítesz, de az igazság az, hogy, a harcról akartam írni. Arról, hogy leüzdöttem a nyavalyámat.

 

A beszámoló csak úgy kijött belőlem:o)

Előzmény: Törölt nick (14968)
Güsziológus Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15022

Nem szándékoztam rejtvényeket beilleszteni, de azt készséggel elismerem, hogy kicsit szellős a beszámoló.

 

Lássuk sorjában:

 

"Kedden délután megvettem a jegyeket, majd szerdán irány Szombathely.

Kicsit macerás volt a kezdet, de végül 11:15-kor repülőrajtot vettem, a vasútállomásnál.

Leírva még nem láttam, ezért pontosítanék: a Zöld Sas nevű műintézmény a 86-os út hatalmas jobbos kanyarja előtt van, innen már csak egy kicsi és a jelzett út elhagyja a műutat."

 

Azt hiszem, hosz aki tudja, hogy hol van a Zöld Sas, az kitalálta, hogy Szelestéről indultam.

A közjáték oka az volt, hogy Szombathelyen elbambultam a buszt, mely Szelestére vitt volna. Lehet, hogy nem onnan indul, ahonnan a tömördi?

Mivel nem jött a busz, maradt a vonat.  A busszal már 10:25-kor Szelestén lettem volna.

A vonatozásról is írtam előzőleg (Szombathely - Hegyeshalom vasútvonal) BZ-vel utaztam Ölbő-Alsó-Szeleste vasútállomásig.

 

A túra tehát Szeleste - Tömörd útvonalon haladt.

 

"Úgy látszik, az osztrákoknak megéri üzemeltetni a szárnyvonalat (Sopron - Szombathely)."

 

Ezt a vasútvonalat a túra Szeleste és Ablánc-major között keresztezi.

 

"Kutyák nem voltak."

 

Kincsédpusztán nem voltak kutyák:o)

Egy beszámoló ugrott be, mikor ezt írtam, elismerem, nagyon tömör a fogalmazás.

 

A busz Tömördről indult 16:05-kor.

 

Hát ennyit a túráról.

Valószínű, hogy a rejtélyeknek az az oka, hogy túl sokat írtunk már egyes szakaszokról, és nem akartam ismétlésbe bocsátkozni. De nem volt tudatos.

 

Azért annak örülök, hogy ekkora visszhangja volt.

 

 

Előzmény: Güsziológus (14961)
HEV Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15021

Tura lista alapján:

 

A határátlépési pontok elsősorban a turista-útvonalak, emlékhelyek, vallási
zarándokcsoportok által gyakran látogatott kegyhelyek közelében nyílnak. A
határátlépési pontokon csak gyalogosan, biciklivel, csónakon, vagy lóháton
lehet átkelni. Főként a természetjáró, a kerékpáros, a lovas turizmus
elősegítését, illetve kulturális, sport, vallási vagy társadalmi
rendezvények látogatását hivatott megkönnyíteni az átlépő pontok megnyitása.
A turistáknak a határátlépési pontokon folyamatos ellenőrzésre nem kell
számítaniuk, ám szúrópróbaszerűen bármikor megállíthatják őket a határőrök,
tehát érvényes útiokmány a határátlépési pontokon is szükséges. Az
államhatárt a turistaútvonalakon átlépő személyek - felszólításra -
kötelesek magukat alávetni a határrendészeti ellenőrzésnek.

A határátlépési pontokon, a magyar és a szlovák állampolgárokon kívül, az
államhatárt átléphetik az Európai Unió, az Európai Gazdasági Térség
tagállamainak állampolgárai,  Svájc állampolgárai, illetve családtagjai,
akik az említett államokban tartózkodási engedéllyel rendelkeznek. A
jogosultság kiterjed Andorra, Monaco, San Marino és Vatikán Állam
állampolgáraira is.

A turistaútvonalakon történő határátlépésre kijelölt pontokat magyar,
szlovák és angol nyelvű tájékoztató táblákkal látták el.

Az idegenforgalmi lehetőségek jobb kihasználását szolgáló átlépési pontok
általában 7 órától 19 óráig működnek, a konkrét időszakaszokat a táblák
jelzik. Magyarország teljes jogú schengeni tagságáig a most megnyíló
határátlépési pontok jelentős könnyítést jelentenek a turisztikai célú
határátlépések területén.

Az új határátlépők listája letölthető:
http://www.hor.gov.hu/letoltes.php?filename=hataratlepesi_pontok.pdf&file_path=2&local=hataratlepesi_pontok.pdf

Előzmény: padler (15020)
padler Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15020
A határátlépési pontok működéséről mit lehet/kell tudni?
Előzmény: nyomdász (15000)
Güsziológus Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15019

Halihó!

 

Megjöttem.

Amint lehet, részletesen reagálok az észrevételekre.

 

nyomdász Creative Commons License 2006.07.11 0 0 15018

A kiadványban nincs róla egy szó sem, de a Mobilitás a kiadó. Térítésmentes kiadvány.

 

-ny-

Előzmény: HEV (15002)
vajonmerre Creative Commons License 2006.07.10 0 0 15017
Szombaton "Várak a Börzsönyben" keretében Csehvárat kerestük meg. Csodaszép! Kódok rendben megvannak, nagyon jó kis szalonnasütőhelyet is találtunk. Ha valaha csillagtúrát rendezek, akkor Csehvár lesz a központja :) Aztán felküzdöttük magunkat a Csóvira a zöldön illetve az új zöld tanösvényen . Itt láttuk a fehér jelzésalapokat a kék jelzésen.
vajonmerre Creative Commons License 2006.07.10 0 0 15016
Szia!
Valóban nincs ezen a részen rét, de Nagy-Hideghegy alatt van egy síkabb rész, ahol elfér a sátor. Viszont a kék jelzést a CS.B.T. most újjítja a Börzsönyben. Csóványoson voltunk szombaton délután, és a kék Foltán kereszt felőli részén valameddig csak a fehér jelzésalapok voltak, éppen festettek. :-)
Előzmény: FoJoe (15011)
HEV Creative Commons License 2006.07.10 0 0 15015

A szombati KDP. Isztimér - Burok-völgy - Királyszállás túra képeiből egy válogatást felraktam ide: www.zselic.extra.hu

 

 

Előzmény: Törölt nick (14996)
olahtamas Creative Commons License 2006.07.10 0 0 15014
Távban nem nagy, kevesebb mint 6 km. csak az első 3.5 km-en az 500 szint az kissé emberpróbáló.
Ilyen meredeken amúgy sem érdemes sátrazni, mert legurul az unikumosüveg :))
Előzmény: FoJoe (15013)
FoJoe Creative Commons License 2006.07.10 0 0 15013

Köszi a gyors választ!

Akkor lehet hogy felmegyünk Nagy-Hidegy hegyig.

FoJoe Creative Commons License 2006.07.10 0 0 15011

Sziasztok!

 

Hétvégén megyünk az OKT Börzsönyi távját teljesíteni, és habár már 3 szor voltam Nagy-Hideghegyen, egyszer se Kóspallag felől mentem a kéken.

Ezért érdeklődnék, hogy van-e a Kisinóci th. és Nagy-Hideg-hegy között valami jó kis tisztás egy sátornak?

A térképet nézegetem, de sokmindent nem látok!

Előre is köszi az ötleteket!

lükepék Creative Commons License 2006.07.10 0 0 15010
Huhh, akkor sietnem kell az első OKT befejezésével, hogy még a régi fajta füzetből tudjak venni??? mert szép-szép a DDk meg az AK füzet is, de mégiscsak a régi nyomdai termék az "igazi"..
Tíz év múlva meg majd kapunk 1 csipkártyát, és csak be kell dugni az igazolás megszerzéséhez valami automatába???

kicsit off:
Vonat: közlekedéspolitikához nem értek. Csak azt tudom, hogy iszonyat pénz fenntartani a rendszert, nem csak fejleszteni, és ez a "gazdag nyugat"-on is probléma, ahol pedig jobban megy az államnak, és a vonatjegyek 10x annyiba kerülnek...
on
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.07.10 0 0 15009
Miért ne? Mondjál konkrét javaslatokat, az eredeti is így állt össze.
Előzmény: padler (15008)
padler Creative Commons License 2006.07.10 0 0 15008
Átolvastam a faq-t és szerintem néhány helyen ki lehetne egészíteni, illetve a linken módosítani. Vélemények?
DJ_RushBoy Creative Commons License 2006.07.10 0 0 15007
ahamm, hát magamtól is rájöhettem volna :-D de köszke
Előzmény: padler (15004)
mosomedve Creative Commons License 2006.07.10 0 0 15006
ENCIÁN EMLÉKEK GT-1 Bajót-Tardos A Nagy Gerecse csúcstól induló kék háromszög jelzésnél figyelni kell, nem a fakitermelők által kitaposott széles úton vezet, hanem fától-fáig kell követni, ahol még ösvény sincs. Néhol még látszik a régi Országos Kék jelzés is, jó érzés volt az elődeink nyomán járni. Később már van út, egy 2 m magas dróthálós kerítés mentén, de egyszer csak a jelzés a túloldalon folytatódik. Közel és távol nincs átjárási lehetőség, marad az átmászás. Pár száz méter után újabb meglepetés, megint egy kerítés, a jelzés a túloldalról hívogat, megint át kell mászni. A Via Ferrata gyakorlatok ezzel véget érnek, több kerítés nincs. Pénteken túráztam, hétköznap, az Erdőgazdaság rendesen dolgozott, vagy hatszor találkoztam fával megrakott teherautóval. Tardos előtt két óriási kamion is jött lefelé, Brennholz felirattal. Az osztrákok nyilván inkább Magyarországról vásárolják a tűzifát, mint a saját erdeiket vágnák ki. Kedves Komárom-Esztergom megyei Természetbarát Szövetség! Jó lenne, ha felvennétek a kapcsolatot az Erdészettel, hogy a kék háromszög jelzés és a magas kerítések kerszteződéseinél egy-egy kiskaput vagy létrát létesítsenek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!