Keresés

Részletes keresés

Neva_07 Creative Commons License 2006.07.07 0 0 3507

Kibővített működési ellenőrzés Nyeva (Folyt.)

 

8. ellenőrzés: A célcsatorna ellenőrzése RSZ és ASZ célkövetési üzemmódokban.

Ebben a pontban ellenőriztük a célkövetési módokat (RSZ, ASZ - lásd 3127 hozzászólásom), azok stabil átmeneteit RSZ-ből ASZ-be és vissza, valamint az ARU és RRU rendszerek munkáját (lásd 3173 hozzászólásom). Ja a 3127-esben egy helyen rávezetési módot írtam, ami nem helyes, ott egy kis fogalomzavarba kerültem. A helyes kifejezés a célkövetési mód!

Kapcsolók alaphelyzete: UK-47-en a főkapcsoló VIDEO pozícióban. A horizontális jelet a céljel alá állítani (25-27km), A rávti pulton az RSZ-ASZ kapcsolót RSZ pozícióba kapcsolni, az UK-68 blokkon az ARU kapcsolót kikapcsolni, valamint a rávti pulton az RRU-ARU kapcsolót RRU pozícióba kapcsolni (így az RRU működött), az antennák helyszögét (epszilon) 7 és 8 fok közé állítani, mint a klasszikus EV-nél. PUSZK C az UK-47-en, és a célt a beta és távolsági kerekek betolásábal kézi követésbe adni (itt ugye szükség volt a kézikövetők munkájára is). A kézi követésbe való átadás után a megfelelő tablók világítását, visszajelzését ellenőriztük, amik a stabil kézikövetés jelei voltak. Az RRU potméterek segítségével (a rávti pulton a DIST. RRU potméter), amik a kézikövetőknél is megvoltak, ellenőriztük a céljel intenzitásának változását a potméterek tekergetésének függvényében. A rávti a saját és a kézikövetők a saját kis indikátorukon. Az indikátorokon az RRU tekergetése a céljel és az antifedig zavarsáv növekedésével és csökkenésével jelentkezett.

Utána ARU bekapcs az UK-68-on, és a rávti pulton az ARU-RRU-t ARU pozícióba. Ellenőrizni kellett az ARU egységek munkáját a Cél és Antifeding csatornában.

Utána a célt ASZ (automatikus) követésbe adni. Ellenőrizni a stabil ASZ-t. Az RRU-t és az ARU-t ASZ-ben is ugyanúgy ellenőrizni. Az RSZ-ASZ kapcsolót ASZ-be, ellenőrizni a stabil ASZ-AD-t.

Vissza RSZ-be, ellenőrizni a célkövetési módok közti változtatás lehetőségét. Remélem nem lett túl zagyva. Ha figyelmesen olvassátok és megpróbáljátok elképzelni, talán még érthető is :-))

 

 

9. ellenőrzés: A kis magasságú rendszerek és az SZDC automatikus bekapcsolásának ellenőrzése.

Ennek a főpontnak is volt 6db alpontja:

 

9/1 ellenőrzés: Kis magasságú rendszerek automatikus kapcsolása

Kapcsolók alaphelyzete: UK-47-en a főkapcsoló VIDEO pozícióban, az antennák helyszögét (epszilon) 7 és 8° közé állítani, UK-61M pult függőleges paneljén az MV1-MV2 kapcsoló MV1 pozícióba, RSZ-ASZ kapcsolót RSZ-be, majd minden szögben RSZ-be lépni. A Ф2 kézkövető kerekének balra tekerésével beállítani kb 1°/s antenna mozgatási sebességet lefelé (ezt már írtam, hogy ilyenkor az antennarenszer nem függőlegesen mozgott, hanem 45° ferde irányban fel, ill. le). Az antennáknak +1°ą10' -en meg kellet megállniuk (a kis magasságú rendszer automatikusan kapcsol, és MV1-ben helyesen működik).

Ellenőrizni kellett a megfelelő tablók világítását: UK-32 az indikátorok közötti narancssárga SZIGN MV és az UK-92-őn az MV1 lámpácskát.

Az MV1-MV2 kapcsolót MV2-be és elvégezni ugyanezt a feladatsort. Az antennáknak -0,5°ą10' -en meg kellet állniuk (a kis magasságú rendszer automatikusan kapcsol, és MV2-ben helyesen működik).

Ellenőrizni kellett a megfelelő tablók világítását: UK-32 az indikátorok közötti narancssárga SZIGN MV, NYIZSE 0 (nulla alatt) és az UK-92-őn az MV1 és MV2 lámpácskák világítását.

 

Neva_07 Creative Commons License 2006.07.07 0 0 3506

Kibővített működési ellenőrzés Nyeva (Folyt.)

 

7/6 ellenőrzés: A K6 parancs kiadásának ellenőrzése.

A K6 parancsot a rakéta parancskidolgozó rendszere (UK-20N és 21I) a távolódó célok lövészetekor dolgozta ki.

Kapcsolók alaphelyzete: UK-47-en a főkapcsoló VIDEO pozícióban. A horizontális jelet 5km távba kellett állítani, és az antennák helyszögét (epszilon) 3 és 5 fok közé.

A PUSZK R I. nyomógomb megnyomásával egyidőben a horizontális jel mozgató kereket (a rávti pulton a középső) be kellett tolni, majd annak 6-7 fordulatos jobbra tekerésével a hirizontális jel távolodó sebességét valamennyivel 200m/s felettire kellett állítani. Így az a helyzet állt elő, hogy a rakéta kergette, és lassan közelítette a távolodó horizontális jelet.

Amint azt kb. 4-5cm-re megközelítette, az UK-21 blokkon egy kis zöld lámpácska segítségével ellenőrizni kellett a K6 parancs kiadását. A rakétának a célkereszt átszelése után meg kellett kapnia a K3 parancsot is. A K3 kiadásának pillanatában a K6 parancs visszajelzésnek ki kellett aludnia.

Ugyanezt a feladatsort a második rakétacsatornában is el kellett végezni (PUSZK R II.)! 

Akkó egy rajz:

 

akagi Creative Commons License 2006.07.07 0 0 3505
Nem Te voltál az egyetlen! Én csíptem azt a megfogalmazást, hogy teljes harckészűltség esetén senki nem ott lesz, ahol az alakulat addíg volt. Hehe, azzal vígasztaltak, hogy Udine-ből kapjuk az áldást.Az M zárolt készlet kiosztása után. Én már foglaltam el Munchent két atomcsapás után! :)
Előzmény: Volt tüzér (3497)
Boltív Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3504

Szia szjmh!

 

Te merre szolgáltál???

 

Előzmény: szjmh (3465)
belic Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3503
Szia Volt tüzér!

Beneznel a "A Magyar Honvédség megsemmisült" topicba egy kis IGLA tanacsadasra?

Koszi,
Bel
Előzmény: Volt tüzér (3498)
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3502
De a kerdes milyen kapcsolattal voltak összekötve ezek az egysegek es mennyire gyors volt a kommunikacio közöttük, mert az igazat megvallva nem keves volt köztük a tavolsag, pl. Lillafüred Szikla- Cserepfalu.
Előzmény: Volt tüzér (3490)
Neva_07 Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3501

Kibővített működési ellenőrzés Nyeva (Folyt.)

 

7/5 ellenőrzés: FÖLD rávezetési mód ellenőrzés.

Ebben a pontban a rakéta földi célra történő rávezetését ellenőriztük. A rakétának ballisztikus reppályán kellett repülnie! A neten kóborol a Nyeva földi célra történő lövészetéről egy videó, ott nagyon jól látni a reppályát.

Kapcsolók alaphelyzete: UK-47-en a főkapcsoló VIDEO pozícióban. A horizontális jelet 15km távba kellett állítani, és az antennák helyszögét (epszilon) 0 és 1 fok közé, majd a helyszög (bal oldali) kereket a rávti pulton kihúzni. Ekkor működésbe léptek a kis magasság blokkok (UK-90-es szekrény), és a helyszök 1 fokra ugrott. Be kellett kapcsolni a ZEM (FÖLD) kapcsolót és ellenőrizni kellett a megfelelő visszajelzéseket: az UK-62-őn a ZEM tabló világítását, az UK-32-őn (a két indikátor közt) a narancssárga MV (kis magasságok) tablót, valamint az antennák beállását az 1 fokon.

PUSZK R I. nyomógomb megnyomásával kilőtük az imitált rakétát az egyes csatornában. A rakétának ballisztikus reppályán kellet repülnie!

Ugyanezt a feladatsort a második rakétacsatornában is el kellett végezni! Kb. a rajzon jelzett pozíciókban a rakéta parancskidolgozó rendszernek sorrendben a K5 és K3 parancsokat kellet kidolgoznia. A K4-nek nem szabadott átmenni! Minek is a földi lövészetnél a max. fel parancs nem igaz? Ennél az ellenőrzésnél megengedett hibák nem voltak megadva.

És akkor a 7/5 ellenőrzés rajza:

 

Neva_07 Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3500

Kibővített működési ellenőrzés Nyeva (Folyt.)

 

7/4 ellenőrzés: Ellenőrzés T/T-MV (három pont kis magasságok) rávezetési módban. Gyakorlatilag mint a 7/3 ellenőrzés csak TT rávezetési módban és a feladatsorban néhány apró különbséggel.

Kapcsolók alaphelyzete: UK-47-en a főkapcsoló VIDEO pozícióban, a PP-T/T (Pribór Púszku - Tri Tócski) kapcsolót TT-be kapcsolni a rávti pulton, az UK-61-es pulton (RT parancsnok pult) bekapcsolni az RK (rezsim kontrol) kapcsolót, és az UK-66-oson a 01P kapcsolót. A horizontális jelet 10km távba kellett állítani, és az antennák helyszögét (epszilon) 2 fokra állítani.

Ellenőrizni kellett az ilyenkor esedékes szignalizációk megfelelőségét: TT/MV tabló az UK-63-ason. Utána az UK-47-en a PUSZK R I. nyomógomb megnyomásával kilőtük az imitált rakétát az egyes csatornában. A rávezetés első fázisában exponenciélis pálya, a további pályán a rakéta a vertikélis jelen kellett, hogy repüljön. A  rakéta parancskidolgozó rendszere a rakétaindítás után 10 másodperccel kiadta a K3 parancsot , majd a horizontális jel átrepülése után a K4 (max. fel - VVERCH) parancsot. A K4 visszajelzését ugyanúgy az UK-89-en lehetett ellenőrizni.

A megengedett hibák (az UK-47 h1 és h2 műszerein kijelezve):

Ф1 és Ф2: ą30 vonás (ą15 méter).

 

A második csatornában egy kis cselet kellett bevetni, hogy további rendszerek teljeskörű megfelelőségéről meggyőződjünk. Az antennák helyszögét (epszilon) 0-1 fok közé állítani. RK kikapcs,  PUSZK R II. az UK-47-en. A K3-as parancsnak 6 másodperc után át kellett mennie!

A megengedett hibák: Ф1 és Ф2: ą30 vonás (ą15 méter).

És akkor a 7/4 ellenőrzés rajzai:

 

 

Neva_07 Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3499

Kibővített működési ellenőrzés Nyeva (Folyt.)

 

7/3 ellenőrzés: Ellenőrzés 1/2ET-MV (kis magasságok) rávezetési módban. Az ellenőrzéssel lényegében a Nyeva rendszer tényleges rendeltetését, vagyis a kis magasságokon történő rakétaindítás és rávezetés folyamatát ellenőriztük mindkét rakétacsatornában.

Kapcsolók alaphelyzete: UK-47-en a főkapcsoló VIDEO pozícióban, a PP-T/T (Pribór Púszku - Tri Tócski) kapcsolót PP-be kapcsolni a rávti pulton. A horizontális jelet 10km távba kellett állítani, és az antennák helyszögét (epszilon) 3-5 fok közé állítani. Amint ez megvolt az UK-47-en a PUSZK R I. nyomógomb megnyomásával kilőtük az imitált rakétát az egyes csatornában. Az első fázisban a klasszikus dolgokat ellenőriztük az indikátoron: imitált rakétajel elindul, elhagyja az IZSSZ jeleket, majd kb. 2-3km repülés után az IZSSZ jel a rakétajelhez ugrik és együtt repülnek tovább (rakéta rávezetés rendben). Figyelni kellett a rakéta rávezetését exponenciális pályán, előretartással. A "célkereszt" érintése előtt röviddel a rakéta parancskidolgozó szekrényből megjött a K3 parancs (rádiógyujtó elindult és szorgalmasan gyűjtötte az impulzusokat), majd a horizontális jel átrepülése után a K4 (max. fel - VVERCH) parancs. A K4 visszajelzését az UK-89-es blokkon jelezte ki a rendszer (kis zöld lámpácska :-).

A megengedett hibák (az UK-47 h1 és h2 műszerein kijelezve):

Ф1: -15 - +45 vonás (tehát -7,5m - +22,5m),

Ф2: +15 - -45 vonás (tehát +7,5m - -22,5m).

Ugyanígy a második rakétacsatornát is ellenőrizni kellett, folyamat ugyanez csak PUSZK R II. az UK-47-en.

És akkor a 7/3 ellenőrzés lerajzolva:

 

Volt tüzér Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3498

Sok ilyen volt az országban. Annak idején Börgöndön is létezett egy, mégpedig a 106.? létü. ezred. Volt egy parancsnoka, aki felállás esetén a törzsfőnök lett volna, meg egy vén törzszászlós, aki akkor a törzsfőnökösdit játszotta, egyébként meg a raktári készletekért volt felelős. Nálunk volt az A területen az egyik raktárjuk, amiben ruházati és egyéb M anyagok voltak. Rengeteg dolguk volt vele, mert évente egyszer penész ellen át kellett szellőztetni és pakolni mindent. Ez az ezred egyébként nem lett volna önálló alakulat, mert a gúnyán kívül semmijük nem volt, csupán a létező légvédelmi alakulatoknál a fogyás feltöltésére lettek volna alkalmasak.

Sárbogárdon is volt egy ilyen M ezred, azok híradók voltak, azoknak technikájuk is volt. Az egészet ott tárolták a laktanyában, a telephely háta mögött. Én még annyi öreg Csepelt és Garantot nem láttam, mint ott.

Előzmény: Kuruc71 (3496)
Volt tüzér Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3497
Na ekkora marha hogyan lehettem? SEBAJ!!!
Előzmény: Volt tüzér (3495)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3496
Az ilyen M zárolt tartalékos alakulatokról Hamburgert kérdezzétek, mert ő még parancsnokolt is ilyet.
Előzmény: Volt tüzér (3495)
Volt tüzér Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3495

Erről a védelem dologról, amit Bloki kolléga írt,  én is tudtam. Először akkor hallottam róla, amikor Börgöndön egy harckészültségi gyakorlat alkalmával velmerült az, hogy az osztály állománya az M állománnyal sem képes megvédeni saját magát. Ekkor kottyantotta el a parancsnokunk, hogy sebaly elvtársak, valódi háborúban egy egész területvédelmi zászlóalj véd meg bennünket. Ezen kívül soha, semmi konkrétumot nem lehetett hallani a dologról. Ám azért Sárbogárdon egyszer csak szóbakerült a dolog, és akkor a felderítő főnök megerősítette a dolgot. Vagyis: Feltételezem, azok az alakulatok békeidőben nem léteztek, csak M időszakban felállt területvédelmi egységek lehettek. Azt gondolom, a jobban felkészült és felszerelt élő alakulatokat vitték volna a frontra, a hátországban meg maradt volna a maradék.

Tehát ez a pc. ezred dolog szerintem nem valós.

Előzmény: akagi (3494)
akagi Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3494
A védelmet netán a kalocsai pc ezred adta?
Előzmény: bloki (3492)
bloki Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3493
(A látjegyzetelést elszúrtam egy kicsit, elnézést.)
Előzmény: bloki (3491)
bloki Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3492

Volt egyszer egy többnapos gyakorlat, talán te jobban emlékszel az elméleti elemeire, a részletekre, mikor a sárbogárdi HÁP-on három napig voltunk a föld alatt. A forgatókönyv szerint külső támadástól, diverziótól is tartani kellett. Túlnyomásos volt a HÁP, hogy a mustárgáz ne tudjon kívülről bejönni, ezért nagyon vigyázni kellett a zsilipeléseknél, mert a kis nyomáskülönbség is többmázsás erővel volt képes mozgatni a vasajtókat, könnyen a falhoz préselődhetett volna ilyenkor a delikvens.

Legendaként jutott a fülembe anno, hogy ezredszintű szárazföldi alakulat védett volna minket háborús helyzetben.

A rakéták távindítása meg valóban nem volt lehetséges, az automatizált tűzvezetés (Szenyezs) csak adatszolgáltatásban jelentet némi fejlődést, az osztály harci munkáját átvenni nem tudta.

Előzmény: Volt tüzér (3490)
bloki Creative Commons License 2006.07.06 0 0 3491

De, van lelőhetetlen gép. Igen sok lelőhetetlen volt például Szerbia felett. A vállról indítható rakéták gúlába voltak felhalmozva, de nem sokat értek, mert a Szövetségesek precíziós bombázásaikat 4000 m felett hajtották végre. (E küszöbszint miatt az Apachokat nem is vetették be.) Tehát az Iglát ezért magam eleve elvetem. A többtízezer (38000) bevetésből* a veszteség gyakorlatilag elhanyagolható volt, a szerb (úgy általában a szovjettípusú) csapat- és a honi légvédelem látványos kudarcaként könyvelhető a jelenség.

Azon álláspontomat revidiálnom kell, miszerint a kis- vállról indítható rakétatalálattól illik leesnie a gépnek.* Mert csupán elméletieskedtem, s a gyakorlat mozzanatait nem kezeltem megfelelő súllyal. A kiképzettség mértéke, a különféle típusú, évjáratú változatik, műszaki paraméterek, műszaki állapot, lejárt szavatosság mind hozzájárulnak a célba vett, eltalált gép sorsána alakulásában, hogy haza tud döcögni, képes lesz-e kényszerleszálásra, személyzet és utasok élete mennyire forog kockám vagy nem.

Az ötvenes évektől folyamatosan fejlesztett infrás kézi rakéták evolúciója, valamint a háborús tűzfészkek, gerillaharcok igencsak variábilis volta miatt nem igazán ítélhető meg egyértelműen ezen eszközök alkalmazási sikere. A jó légvédelem az, ami visszatartó erővel bír, s nem az, ami leszed egy-két gépet a nagy számok törvénye alapján. E masinák funkcionális haszna manapság inkább a terrorcsoportok félelemkeltő szándékának érvényesítésében rejlik, sajnos.

 

 

 

--------------

*Mert egy infrás rakétának illik a hajtóműbe repülnie. Az pedig köztudott, hogy a hajtómű egy pintyőkétől is tönkremegy, hát még egy harcifejtől! Ellenmanőver gyakorlatilag kizárt. (Csak infracsapdák bevetése hozhat hasznot.) Szóval, ha a kezelő jól mérte fel a célja paramétereit, s kellő időben, kellő helyzetben indít, akkor a gép leszedésével nem lesz baj. Ha a pilóta óvatlan, kis sebességgel, kismagasságon repül, vagy kikerül a "lepel alól", akkor az Iglának csemege lesz. De follyamatosan figyelni kell a légteret, vizuálisan, figyelőhálót kell kiépíteni, ami nem egyszerű dolog, főleg folyamatosan fenntartani nem, s az indítónak jó "lőelemképző"-képességgel kell rendelkeznie. Egyébként a készülék kezelése nem igényel szakértelmet (önrávezetős ugyebár), erről Volt tüzér is beszámolt, Afgánisztánban kecskepásztorok is Stringeltek. (Nehogy párhuzamképzéssel valamiféle utalást vegyél ki szavaimból, Ferenc! ;-))

 

 

 

----------------

*ennek kb. 2/3-a volt csapásmérés, a többi felderítés, zavarás, túlbiztosítás.

Előzmény: Kuruc71 (3484)
Volt tüzér Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3490
Lőni csak az önálló tűzalegység, vagyis az osztály tudott. A Szikla, majd később Nagytarcsa, kicsit lejjebb Veszprém, még lejjebb Érd, Sárbogárd, Lillafüred csak irányította azokat az osztályokat, amik alá tartoztak. Célelosztást, tűzparancsot tudtak felülről adni, de a ПУСК gombot az osztálynál kellett nyomni, mert ott volt.
Előzmény: Volt Katona(Lee) (3488)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3489
Fordúlj Volt tüzérhez !

Én úgyanolyan laikus érdeklődő vagyok mint te.


Előzmény: Volt Katona(Lee) (3488)
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3488
Kuruc71 lenne egy kerdesem, elöfordulhat hogymar elhangzott a valasz.
A legvedelmi raketacsapatok, különösen amelyelk tavol voltak mennyire jo hatekonysaggal tudtak egymast között komunikalni es hogyan?
A kezelöszemelyzetet, ha mondjuk egy ellenseges kommando artalmatlanna tette volna, de a technikat nem, akkor mondjuk tavvezerelhetö lett volna meg a központi HAP-rol
Pontosabban a harcallaspont, amely Erden volt, csak a hozza tartozo rakaetakat tudtaa vezerelni? Vagy messzibre is latott?
Az egeszet vegeredmenyben akkor Nagytarcsa felügyelte?
Az tiszta hogy az alegysegek elvileg sajat jogkörben tudtak tevekenykedni, megvolt hozzajuk a technikajuk, radar, stb.
Előzmény: Kuruc71 (3476)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3487
Szia Volt tüzér !

Lehet félreértettél !

Nem arról beszéltem hogy pl az Igla ne tudná eltalálni. Ha nem arról, hogy a csekély 1-2 kg os harcirész inkább megrongálja a gépet, de azok ritkábban esnek le ettől. Mert pl két hajtóművesek, vagy van semlegesgáz feltöltő rendszerük.


Amúgy sajna egy lérakot sem indítottam még. Remélem azért ez változni fog.



Előzmény: Volt tüzér (3486)
Volt tüzér Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3486

Már megbocs a kérdésért, de hány repülőgépre lőttél és hányféle rakétával? Én ugyan nem sok rakétát indítottam, mert nem az volt a dolgom, de egy Igla rakétához volt szerencsém 1991-ben. Volt szerencsém akkor megtapasztalni akkor a pontosságát, és az egyszerűen kezelhetőségét.

Csak azt kell tudnd, hogy a rakéta robbanófejének méretétől függ az a távolság, amiről még képes elvégezni a feladatát. Ez a Vegánál kb. 120 méter, a Volhovnál kb. 60 méter, a Nyeváét sajnos nem tudom, az Igla meg feltételezem, csak pár méter lehet. Viszont az a rakéta olyan pontos volt, hogy a 13 cm átmérőjű BM-13 rakétát közvetlenül eltaláltuk vele. Feltételezem, egy lényegesen nagyobb méretű repülőgép elleni közvetlen találat nem kunszt számára.

Ezeknek a nagysebességű, modern repülőgépeknek meg elég egy jókora repeszdarab ahhoz, hogy leszédüljenek a magasból.

Előzmény: Kuruc71 (3484)
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3485
De ha orosz gep esik le, azt ha megtalaljak az amerikaiak, akkor ök is szetszedik siman.
Az viszont nem aruljak el hogy zavaro berendezes van-e benne a lopakodoban, mert ha az be van kapcolva akkor egyes rakaetak pont erre a jelre mennek(Vega, KUB).
Előzmény: Kuruc71 (3484)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3484
Szia bloki

Hogy Iglával, vagy Nyevával azt én nem tudom. Csak hallottam egy történetet és közreadtam.

Lelőhetetlen repgép nincs ! Pláne ha amije van ( besugárzásjelző, zavarók ) nem is használja. Ilyen volt Scott O'Grady esete akit említettél. KUB-al lőtték le az F-16 sát. Az a gép is olyan állapotban maradt meg hogy sok részegységét ( köztük az AMRAAM -et ) az Oroszok hazavitték tanulmányozni. Pedig a rakéta ott a gép hasa alatt robbant.


Az se feltétlenűl igaz, hogy egy vállról indítható rakétatalálattól illik leesni a gépnek. Sőtt az esetek túlnyomó többségében éppen hogy nem esnek le, hanem csak megsérűlnek.

Előzmény: bloki (3483)
bloki Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3483

Az Iglánál az elkapás hihetetlen számomra, esetleges találat esetén értelemszerűen illik a gépnek lezuhanni egy kisrakétától is. A nyeva robbanótöltete akkor sem életbiztosítás, ha távolról robban.

A nyevás történetet olvastam, a napi sajtóban megjelent egy hosszú cikk, az osztályparancsnokot interjúvolták benne. Folyamatos életveszélyben, település település hátán, idegileg-fizikailag teljesen kimerülve, nehezen tudom elképzelni a harci munka effektív értékének olyan magas szintjét, hogy egy Lopakodót le tudjon lőni az a nyevás osztály. A világ legkorszerűbb hadigépezete ellen, totális elektronikai hadviselés közepette kellett ténykedniük. A cikk szerint az F-16-ost is ők lőtték le, de az boszniai történethez tartozik, az négy évvel korábban volt (1995) a F-117-es történeténél (1999), egész más helyzet volt.  (Más beszámolók szerint KUB lőtte le azt az F-16-ost.)

Szóval, nekem a nyevás történet is erősen sántít.

 

Előzmény: Kuruc71 (3478)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3482
A ZSU 23-4 is olyan heréltnek néz ki a gépágyúk nélkül.
Előzmény: Kuruc71 (3481)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3481
Egy múzeumnak miért kell hatástalanítania ?????

Könyörgöm ez kultúra megörzés !!!!
Előzmény: Volt tüzér (3480)
Volt tüzér Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3480
Hát pont az a kettő nem, mert azok hatástalanítottak. Ellenben van egy üzemképes 57-es gépágyú.
Előzmény: Kuruc71 (3476)
bloki Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3479

A jelen szomorú, és aggasztó, ez kétségtelen. A 80-as években legalább a struktúrája megvolt a rendszernek, avitt technikája révén nem sokat ért, de az élőerőben voltak tartalékok.

Ez egy nosztalgiaalapú, sírva mulatós, hagyományápolós, értékmentő, bajtársi, szentségelős rovat.

Előzmény: Kuruc71 (3476)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 3478
Az attól függ ! Ha az Igla kapta el az okozhat olyan sérülést hogy leesik de nem szétesik. A Nyeva is okozhat hasonlót ha a közelségi gyújtó viszonylag távol robbantja a töltetet.


Az USA helyében meg ha a fegyverem presztizséről van szó akkor én is ezt mondanám. " Műszaki hiba"
Előzmény: bloki (3477)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!