Keresés

Részletes keresés

So fine Creative Commons License 2006.09.02 0 0 203

Isteni ez a kaja. Etess engem is!:)

Előzmény: OLDFAV (202)
OLDFAV Creative Commons License 2006.08.28 0 0 202

1. Indítja az utastájékoztatást: "Ajtók záródnak" szöveget a szintin

2. Lenyomja a berregő+ajtózáró billenőkapcsolót , ami 5-10mp es késleltetéssel ( közben berregéssel) zárkja az ajtókat

3.megjegyzem: A HIVATALOS utazási feltételek szerint: "Az ajtózárásra vonatkozó felhívás/jelzés után TILOS!! az ajtók közé lépni) Amelyik utas így tesz, az megszegi aközte és a BKVZRT között - a jegy megvásárlásával létrejött- utazási szerződést!! Méghozzá egyoldalúan..mégis Ő van felháboodva..Ki érti ezt?,

Előzmény: Kace (201)
Kace Creative Commons License 2006.08.28 0 0 201
Mikor az M1-en utazok akkor mindig ugyvan, hogy kinyilnak az ajtók utánna rögtön benyomatja az ajtók záródank szöveget, de az ajtók nem záródank be csak rá 5-10 másodpercre, míg mindenki be nem szál. Sürgeti a népet.
OLDFAV Creative Commons License 2006.08.28 0 0 200
No ugye!:)) Egyébként is.. "mindig az utasnak van igaza" ( elméletben!)  De! A Járművezető a szerelvény "egyszemélyi felelős vezetője". Ha ő azt mondja, hogy "záródnak az ajtók"..akkor azok bizony záródnak..és ez így van jól:))
Előzmény: So fine (199)
So fine Creative Commons License 2006.08.28 0 0 199
De biztosan. Vagy jelentősen lecsökkent a korom előrehaladtával a reakcióidőm.;-PP
Előzmény: OLDFAV (198)
OLDFAV Creative Commons License 2006.08.28 0 0 198

Most törlesztem- megpróbálom - a restanciám.. olvasagatok vissza:))

 

 

"Mindig megállapítom, hogy olyan rövid az állomási tartózkodás ideje, hogy szabályosan be sem tudnék szállni a vonatba."

 

ÁÁÁÁÁÁÁ azt Te csak úgy érzed:)))  nem lehet, hogy korán jöttél?..a következő vonathoz....:))) Csak így történhetett:))

Előzmény: So fine (197)
So fine Creative Commons License 2006.08.28 0 0 197

OFF

Össze-vissza kerestek a másik fórumon!

Volna kedved utána olvasni?

ON

 

Amúgy nem hanyagollak benneteket. És utaztam is az M1-en. Mindig megállapítom, hogy olyan rövid az állomási tartózkodás ideje, hogy szabályosan be sem tudnék szállni a vonatba.

Mire felemelem a lábamat, már jön a bim, bammm. Az előttem lévőkről már nem is beszélve.:)))

Tisztára mint a metró hőskorában: "A vonat nem áll meg, csak lelassít."

Előzmény: OLDFAV (196)
OLDFAV Creative Commons License 2006.08.28 0 0 196

Hát ez az!..hanyagolsz bennünket:(

rendben "fut" a nyári tumultus..kisebb fennakadásokkal..hoppá..bocsánat..szakszerűtlen voltam:8 Tehát helyesen: "a forgalom folyamatában néha-néha folytonossági hiány mutatkozik a kis és közepes zavar szintjén":))

 

Előzmény: So fine (195)
So fine Creative Commons License 2006.08.18 0 0 195
Mi újság nálatok? Nem jártam a vonalon ölég régen. Rendben lefutott a nyári tumultus?
OLDFAV Creative Commons License 2006.07.24 0 0 194

:))))

 

"A mögötte közlekedő vonatnak meg fékezéskor homokszórót is használni kell, mert megcsúszik a kerékpár."

 

Na ja! Erre van az utasításban az az "igen értelmes" ( és egyébként az egéz F.2-t helyettesítő!) mondat" " A járművezető köteles járművét mindíg úgy vezetni, hogy az esetlegesen jelentkező akadály előtt biztonságosan meg tudjon állni!"..vagy valami hasonló:))

Előzmény: zozimosz (193)
zozimosz Creative Commons License 2006.07.08 0 0 193
A csepeli HÉV-motorvonatok többségén pedig az olaj helyett grafittal oldják meg a nyomkarimakenést. Van még 2-3 motorvonat, mely a hagyományos olajozásúval van felszerelve, ezek is köpik mindenfelé az olajat, csak oda nem jut belőle, ahová igazán kellene. A mögötte közlekedő vonatnak meg fékezéskor homokszórót is használni kell, mert megcsúszik a kerékpár.
Előzmény: OLDFAV (192)
OLDFAV Creative Commons License 2006.07.08 0 0 192
A MFAV járművek "gyárilag" rendelkeznek nyomkarima kenő berendezéssel. Nem tudom-hülyeséget meg nem akarok mondani- de szerintem csak néhányon van üzembe helyezve( feltöltve)..méghozzá azért, mert - jó magyar szokás szerint - mindenütt "kent" az a szerencsétlen ( pl.. a sín futófelületét is..néha-néha) csak ott nem ahol igazán kellett volna..azaz ott is, csak nem mindíg kellő hatékonysággal. a VMT-Deák "kettős ívben" állandó sebességkorlátozás van ezáltal némileg csökkenthető a mechanikai igénybevétel és időszakos kenés is elegendő. Azt pedig szerintem egyetlen járművezető sem bánja, hogy nem olajjal felkent pályán kell neki megállnia..mint anno, amikor még az összes kenőberendezés működött:))
Előzmény: L45H (187)
zozimosz Creative Commons License 2006.07.07 0 0 191
Énis az M3-ra gondoltam, csak elírtam, ettől még nem kell a falnak menni, de ha ez így neked jól esik, akkor csak nyugodtan.



Persze, nem a HÉV-es határozza meg, (különben minden vasút utasításában szinte kivétel nélkül így van:
Részlet a metró F. 2. Számú Forgalmi Utasításából:
Vonatszemélyzet

2.64. Metrókocsikból összeállított vonat továbbítását folyamatos vonatbefolyásoló berendezéssel felszerelt vonalon a motorkocsivezető egyedül (egyszemélyes üzemmód) végzi.
Folyamatos vonatbefolyásoló berendezéssel fel nem szerelt vonalon a motorkocsikból összeállított vonat motorkocsivezetővel és motorkocsi-segédvezetővel (kétszemélyes üzemmód) továbbítható.

2.65. A szolgálati vonat személyzete a mozdonyvezetőből és a tolatásvezetőből áll.


Motorkocsivezető

2.21. A motorkocsivezető a közlekedő vonat egyszemélyi felelős vezetője. Feladata a motorkocsikból összeállított szerelvény, illetve vonat vezetése.
A motorkocsi-segédvezető kétszemélyes üzemmódban a motorkocsivezetővel együtt felelős a szerelvény, illetve a vonat továbbításáért.

Mozdonyvezető

2.22. A mozdonyvezető a dízel- vagy akkumulátoros mozdonnyal, vagy teher-vágánygépkocsival végzett tolatási mozgás, illetve a szolgálati vonat vontatójárművének felelős vezetője.

Tolatásvezető

2.23. A tolatásvezető a vonalon közlekedő szolgálati vonat felelős vezetője, a járműtelepi tolatási mozgásokat a forgalmi szolgálattevő rendelkezései alapján irányítja.




Az OVSZ nem írja, hogy MILYEN személyzetet vezényelnek, de valószínű(99,9%), hogy nem jegyvizsgálót csak.
Előzmény: L45H (190)
L45H Creative Commons License 2006.07.06 0 0 190
WÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!
Az AVR rendszer M3-on működik!
Az OVSZ azt írja: "személyzetet vezényelnek" nem mondja, hogy MILYET! De ha mondaná, akkor sem a HÉV definíciói lennének mérvadók!
Az a vasút csak akkor lesz közforgalmú, ha teljesül,amit OLDFAV írt!!!!

Legközelebb kérlek:
"Look, Listen, Live"
Előzmény: zozimosz (189)
zozimosz Creative Commons License 2006.07.06 0 0 189
Vonatkísérő személyzet= a vonatra a járművezetőn kívül beosztott dolgozók gyűjtőelnevezése.

Vonatszemélyzet= a vonatkísérő személyzet és a járművezető gyűjtőelnevezése.

Járművezető= az önjáró vasúti járművek ( motorkocsi, mozdony, munkagép ) vezetője.
Feladata a járművezetői teendők elvégzésén kívül azoknál vonatoknál, amelyek vonatvezető, illetve vezetőjegyvizsgáló nélkül közlekednek, a vonatkísérői ténykedések elvégzése is. Vonatvezető nélküli közlekedés esetén a vonatszemélyzet rendelkezésre jogosult vezetője.


Ezek a HÉV F. 2. Számú Forgalmi Utasításból származnak.
Ez alapján új szabályzat kellene.
De hülyeségnek tartom a járművezető nélküli közlekedést, még az M2 vonalon is a járművezetőnek kellene vezetni a vonatot, nem a technikának!

Ha Te metrót akarsz építeni a kertedben, az Helyi közforgalmú vasútnak számít, tehát érvényes rá a Hatósági szabályzat.
Előzmény: csatang (188)
csatang Creative Commons License 2006.07.06 0 0 188
Kösz a választ. Még mindig kicsit guminak tűnik a szabély, de megnyugodtam, hogy amit eddig vonatnak hittem, az eztán is vonat maradt. :)
Előzmény: L45H (187)
L45H Creative Commons License 2006.07.06 0 0 187
A járművőn szolgálatot teljesítő bármilyen olyan dolgozó, akinek ez (az hogy a járművőn kell lennie) a munkaköri kötelességei között az érvényes munkaszerződésében szerepel. Akinek az a feladata, hogy a járművőn legyen az már ilyennek számít. És innentől életbe lép, amit OLDFAV mondott. Hogy a szabályzat nem használja a "vezető" szót. Tehát, ha ez csak amolyan utaskísérő, akkor már vonatkozik rá a szabályzat. Akkoris, ha még a vonat veszélyhelyzeti megállítására sincs kiképezve! Egyébként ha SENKI nincs a vonaton, a vonatot kamerával megfigyelő diszpécser is elméletileg a vonatra lehet vezényelve, csak épp a szolgálati helye nem a vonaton van :)))) (Na, de ez már kezd absztrakt lenni, így 1 óra magasságában...)

ON:
A nagy metrós topikon valaki írt vmi MFAV füstölésről? Vki tud esetleg erről?
Egyéb, szintén ON kérdéseim:
Milyen rendszerességgel kenik -ha kenik- a Deák-Vörösmarty ívet? Nem azért, mintha zavarna a nyikorgás, az én fülemnek ez a muzsika :)) deeee csupán érdekességképp kérdem. Nem lenne jobb a pályára esetleg egy automatikus kenőt tenni, netán a járműveket (tudom, ez nem olcsó buli, de a legjobb megoldás) felszerelni kenő berendezéssel? És ha már itt tartunk,nem merült fel olyan elképzelés, hogy lehetne az alagútba zajvédő elemeket tenni (sínszálak közé, vágányok közé legalább egy sornyit, alagútfalra vmi vékonyat, az alagútfal bemélyedésébe-ha nincs útban nagyon a vezeték)? Berlinben az S-bahnnak egyes helyeken van ilyen és szerintem elég hatékony dolog...
Előzmény: csatang (185)
vrobee Creative Commons License 2006.07.06 0 0 186
miért vonatkozik a szabályzat a vezető nélküli rendszerekre.

Hogy nézne már ki, ha a páternoszter is vasút lenne? :D
Előzmény: csatang (185)
csatang Creative Commons License 2006.07.06 0 0 185
Örülök neki, hogy rosszul gondolom. De tényleg. :) Viszont az eredeti kérdésem még mindig fent áll, hogy miért vonatkozik a szabályzat a vezető nélküli rendszerekre. Még egyszerűbben megfogalmazva: Mit jelent az, hogy "... melyre személyzetet vezényeltek." ?
Köszi a segítséget.
Előzmény: OLDFAV (183)
V63-057 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 184

Ti tényleg úgy gondoljátok, hogy egy járművezető nélküli rendszer azért nem lehet, mert nem ismer ilyet az utasítás???

K.rvára meg fogtok lepődni!!!

OLDFAV Creative Commons License 2006.07.05 0 0 183

KÖZFORGALMÚ!!! vasutakra vonatkozik a szabályzat:))

T a cseresznyefád és az úszómedencéd között a saját kertedben- SAJÁT!!!! használatra- akár szamárvontatást is alkalmazhatsz, de ha utasokat is szállítasz és menetdíjat szedsz ( fuvarozási szerződés jön létre!!) akkor viszont a szabályzat kötelező Rád..hisz csak így kapod meg az üzembehelyezési és üzemeltetési engedélyt!:)) Szerintemn nem bonyolult..szerinted?:))))))

Előzmény: csatang (177)
OLDFAV Creative Commons License 2006.07.05 0 0 182

A szabályzat "SZEMÉLYZETET" ír.. Tehát:"Ugyanis az összes vezető nélküli megoldás nem vonat eszerint a szabályzat szerint."..

még a szabályzat szerint is vonat:)) ( mert nem VEZETŐ-t ír..hanem személyzetet!)

Előzmény: csatang (172)
csatang Creative Commons License 2006.07.05 0 0 181
Épp ezt mondom, hogy nem. M2 és M3 szerepel a szabályzatban, következésképp a hatóságoknak van közük hozzá. Viszont technikailag megoldható, hogy vezető nélkül menjen, és akkor generáltunk egy olyan helyzetet, amit nem fed le a szabályzat. Ami nem jó. Ezért kérdeztem, kell-e ezen változtatni, vagy én látom rosszul a helyzetet, esetleg rosszul értelmezem a szabályzatot. Mire azt a választ kaptam, hogy nem kell változtatni rajta, és nem azért mert a szabályzat jó, hanem mert Magyországon olyan vonat még nincs.

Előzmény: zozimosz (179)
zozimosz Creative Commons License 2006.07.05 0 0 180
Amúgy meg vonatszemélyzet úgyis lesz minden vonaton még akkor is, ha tudna menni anélkül is. Mert a veszélyhelyzetet jelen állapot szerint csak ember tudja felmérni.
zozimosz Creative Commons License 2006.07.05 0 0 179
Ezt mondhatja a BKV is nem? Az övék lesz a metró(pontosabban a miénk),nem? Akkor a Hatóságoknak semmi közük az M2, és M3-hoz, nem? Nem is kell jelző? Minek, úgyis csak a BKV-é, tehát a Felügyeleti Hatóságnak kuss szerinted?
Előzmény: csatang (177)
csatang Creative Commons License 2006.07.05 0 0 178
Mennyire biztos, hogy az M4 olyan lesz? Mert amennyire tudom csak az újságírók keverik az AVR-t a full vezető nélüli üzemmóddal. De ha tudsz valami biztosat, akkor mondjad.
Előzmény: titan_m (176)
csatang Creative Commons License 2006.07.05 0 0 177
Sehol. És? Csak azért mert nincs, a szabályzatban sem lehet? Öröklök egy kisebb vagyont, és úgy döntök, hogy alapítok egy közlekedési vállalatot. És építek egy metrót a kerti cseresznyefától a kamráig. Én meg vezető nélkülit akarok, mert ahhoz van kedvem. Meg fogják tiltani nekem, mert nincs a szabályzatban, vagy én mondom nekik, hogy az összes biztonsági előírást kenjék a hajukra, mert amit én csinálok arra nem vonatkozik a szabályzatuk?
Előzmény: zozimosz (173)
titan_m Creative Commons License 2006.07.05 0 0 176
Elméletileg lesz: M4.
Előzmény: zozimosz (173)
zozimosz Creative Commons License 2006.07.05 0 0 175
Vasúti pályán a villamos vonat!
Előzmény: zozimosz (174)
zozimosz Creative Commons License 2006.07.05 0 0 174
Tehát a villamos a villamos pályán nem vonat.
Előzmény: OLDFAV (170)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!