Szerintem oldallégzsákok, ködlámpa, más tömésű ülések, stb. összességben. (Fogalmam sincs mi a különbség, csak tippelek az önsúlydifferencia okára.) Eléggé kizártnak tartom, hogy az 1.4LS, és az ugyanolyan motorú 1.4ES-nél küzdöttek volna 2mm-el hosszabb féltengelyt gyártó gyártósorral.
Az önsúlynál és a nyomtávnál lazán elképzelek némi kerekítést ide/oda, főleg, hogy 1.4-nek nevezik ezt az 1.3+os motort... ;)
Ha a 15" keréktárcsánál igaz az ET53, akkor ebből az eltérés 53-45=8mm, ez 2x = 16 mm, ami 1 mm különbséggel kiadja a hátsó nyomtáv eltérést ugyanazzal a futóművel. Az első futóműnél valószínűleg néhány mm méretkülönbség van néhány alkatrésznél.
Tulajdonképpen arra kell figyelni egy új keréktárcsánál, hogy a gumi teljes berugózásnál is elférjen, ill. a kormányt ütközésig forgatva se ütközzön össze semmi. A 45-nél kisebb ET-nél a széles gumikkal lehet probléma.
Meg tudná valaki mondani, hogy mi a különbség egy 2004/08havi és az új Jazz felszereltsége között ? (1.4 ES) ? A régiben is vannak ilyenek mint : elektronikus fékerőelosztó ? elektromosan behajtható tükör ? stb... ? ? ?
Na, azért ez nem ilyen egyszerű, mert az 53 - 45 ET nem adja ki a nyomtáv eltérést, ráadásul elől-hátul is a különbözik. A kerekek elfordulási szöge sem azonos, de ebbe már nem akartam belemenni.
Márpedig 2 féle nyomtáv van a www.honda.de oldalon és a workshop_manual szerint is, attól függően, hogy gyárilag milyen kerékkel adják a Jazz-t: 1,2/1,4LS: 175/65 R14 - nyomtáv elől/hátul: 1460/1445 1,4ES/Sport: 185/55 R15 - nyomtáv elől/hátul: 1440/1430
A kormány áttétel is kétféle: Sportnál: 3,54 - a többinél: 3,7 fordulat
A nyomtáv a kerék középvonalában értendő, tehát nem függ sem a gumi, sem a felni szélességétől, de az ET számtól igen. Gondolom azért kisebb a szélesebb kerekeknél a nyomtáv, hogy akkor se érhessen a sárvédőhöz, ha a tulaj valamivel szélesebbet tesz fel.
Én a 14" gyári acélfelnire tettem 185/60 gumit és ha jobban megnézem, teljes berugózásnál alig pár mm hely marad oldalt, ha pedig az ET szám 45-nél kisebb, akkor még kevesebb.
Ua. a futómű. A kormány áttételezése sem közvetlenebb az európai sport verzión, a szűkebb határolás miatt fordul kevesebbet. Nézd meg a fordulókör adatokat is...
Modellváltáskor volt egy "futóműváltás" is: lágyabb lett az egész. (Szerkezetileg akkor sem nem változott, gátlókkal és rugókkal szórakoztak a japók.)
Nem lehet, hogy a 15-ösre szélesebb gumit raknak, és annak amiatt kisebb a nyomtávja?
Azért én a felnivásárlók helyében óvatos lennék, ha a 35-ös és 45-ös ET között 10mm különbség van, elmászhat a futóműgeometria, és abból jó eséllyel baj lesz (rosszabb egyenesfutás, -kanyartulajdonságok, -fékút...)
Valami nem stimmel ezzel a felnivel, biztos, hogy nem másik Hondáé?
A Jazz tartozék listán mindhárom 14" felninél a 14x5,5 JJ ET45 szerepel, tehát a 6" szélesség sem. Én a gyári acélfelnit megmértem, az ET45-re jön ki.
Az elférésnél az is számít, milyen széles a gumi, szerintem 185-nél szélesebbel gáz lehet. Kívülről sárvédő műanyagborítása határol berugózáskor, belülről a kormányösszekötő, ha ütközésig el van forgatva a kormány.
Nekem gyanús, hogy a workshop_manual-ban miért szerepelnek eltérő adatok a 14" és 15" kerekek esetén pl. a nyomtávra és a kormány fordulatra. Ez szerintem csak akkor lehet, ha a Honda kétféle futóművel gyártja a Jazzt.
Amit lefényképeztél az valószínűleg H. Civic Cupe gyári felni. Az teljesen mindegy, hogy alufelni vagy acél, a méret nem változik! A Jazz mérete 5,5x14 ET45! Gondolj bele, hogy az ET 53 esetén több mint 1cm-rel beljebb kerül a kerék, mint az eredeti helye, ugyanis 6" széles keréknél ET 40-42 szükséges!
a gyári JAZZ könnyüfémfelni ET-je ET53!!!!! Biztosan tudom, mert vettem egy garniturát hogy majd felpakolom egy OFF Mazdára... én is aszittem hogy ET45, de bamba voltam és nem néztem meg megvételkor és csak később derült ki hogy ET53.... nem is volt jó a Mazdára... Akitől vettem az vett egy Technomagnessio felnit... ET nemtom mekkorát, de biztos vagyok benne hogy 40-nél kevesebbet.... pár hét után le kellett cserélnie gyári egy Honda felnire, mert az ET miatt ha hátúl is ültek benne akkor a gumi bele-beleért a sárvédőívbe Akinek eladtam, az is azért vette meg, mert vmi nemgyári volt a Jazz-én (oem gyártók nem gyártanak 45-nél kisebb ET-jű felnit, de még 45-öst is challange szerezni) és nem volt neki frankó... Szóvak semmi jóval nem tudlak bíztatni.... :(
"hiába 2 év, még csak 17600-ot ment, és a gyertyák minimum 1 szervizperiódust még bírnak"
Szerintem is ez a helyzet. Nekem a második kötelező idején 24000 km volt benne, akkor javasolták, hogy csak a 20ezres protokollt csinálják meg. Két hete a harmadik kötelező szervizen, 44000 km-nél csinálták meg a 40ezres protokollt, gyertyacserével. 73eFt-ba fájt (Éles).
Szerintetek reális a 12,1 literes fogyasztás úgy hogy hazafelé végig meteorzáporban kellett jönnöm, és a klíma is fel volt véve mert napközeli pályán voltam kénytelen parkolni előtte és totál felmelegedett a kasztni (igaz párszor többszörös fénysebességre kellett gyorsulnom, hogy elérjem a szökési sebességet, amivel ki tudok jönni a pályán levő fekete lyukakból. Szerintem ez azért egy ilyen kis autótól eléggé egy nagy fogyasztás, hiszen hátulról jött a napszél és végig vákumban haladtam, meg azt sem mondhatjátok, hogy nehéz lábam van, merugye az abszolut nulla fok miatt szupravezető voltam.
(nemmegsértődni, a melegre való tekintettel hűvös alkoholtartalmú itallal éltem az elmúlt fél órában)