Megtaláltam ez akis Totyikot. Jó érzés hogy vannak hasonlóan fanatik emberek mint én :) Felrakom a frissen készült E-Motoromat hátha megihletek vele valakit :)
Egy UNITEMOTOR 750W 36V 2.56Nm motor van rajta a Tech-Mobile jóvoltából ezúton is köszi nekik :) amit véletlenül 48V-on járatok majd persze ésszel :) 4db 12V 20Ah akku Diamec márkájú Érden a Riasztóboltban a legolcsóbb sztem minden akku az ilyen cuccokhoz az országban. Ez pl 4331Ft+áfa volt / darab.
Még kipróbálni nem tudtam most építem a PWM elektronikámat hozzá...ha minden sikerül 7 végén kész majd írok akkor is.
Kéne szervezni valami találkozót ilyen embereknek mint mi :)
A hazai piacon az elektromos kerékpárok viszonylag újak. A legrégebbi forgalmazó a kecskeméti mikroprofit, és emlékeim szerint ők is "csak" 4 éve foglalkoznak a járgányokkal.
Mivel még csak most terjed, nem hiszem, hogy túl sok embert találsz, akiknek 3-4 éve van ilyen gépük (ráadásul a gyártók [95%-ban kínai] is elég gyakran változtatják a kínálatot...
Én a kerékpárok között az egyik legnagyobb kapacitású/terhelhetőségű verziót használom, közelebb vagyok az 1000 megtett km-hez, mint a 900-hoz (kb. 2.5 honap alatt), s bár "összegyűlt" egy jó adag tapasztalat, nem mernék több éves távlatokra jósolgatni a járgány kapcsán.
A helyedben olyan tipust választanék, amelyiknek jó az alkatrész-ellátása (van pl. hazai alkatrészraktár) és a forgalmazó nagy valószínűséggel elérhető lesz 2-3 év mulva is. Gondolj arra, hogy a legtutibb gépek között is lehet gyárni selejt, tehát lehet, hogy pár héttel a vásárlás után már javítani kell. (különösen a hazai útviszonyok mellett!).
Sziasztok!
Eladom az elektromos motoromat (meguntam). Sk tunningolt. Egyenes úton 47Km/h és a gyárikkal ellentétben a nagy emelkedőkön is vígan gyorsul. Kb. 1500W. Vannak róla képek a 39. hozzászólásomnál. Budapesten van. ár:150.000Ft. jeneisan@t-email.hu
Szia! Köszi,én is nézegettem az általad leírt típusokat,ha meglessz a bicajok ára akkor írok. Nekem mindenképpen olyan e-bicajra van szükségem,amivel néha cipekedhetek is és lehetőleg teleszkópos legyen elől-hátul. 120-140 000 HUF-ot áldoznák erre a célra. Szerinted (szerintetek) az Angell típusú e-kerékpár mennyire megbizható? Van valakinek tapasztalata vele? Esetleg van köztetek olyan akinek már több éve (3-5)elektromos bicaja van? Mik a tapasztalatok? Bocsi a sok kérdés miatt,de "kezdő" vagyok a témában! Sziasztok!
Én ezt javasolnám: http://www.fitti.hu/fitti/main.php?pge=eb-xp&lng=hu vagy ezt: http://www.fitti.hu/fitti/main.php?pge=eb-wt&lng=hu okok: külsőre szebb mint általában a többi, nem hozzáértő nem is gondolná hogy elektromos bicajról van szó, a végsebesség a nagy átlagtól több 42km/h, ami nyilván nem érhető el bárhol és nem is a leírásban láthjató 20-25km-t fog futni ilyen sebességgel hanem csak töredékét de ha tényleg csak ilyen rövid távon fogod használni akkor az alatt nem fog lemerülni még ha max gázon is használod.
Ha bevásárlás is lesz rendszeresen és a kényelem fontosabb akkor pl megnézheted a Metro mostani katalógusát 72000Ft-ért egész jó bicaj van lábtartóval és kényelmesebb mint amit most írtam, de nem is fogsz tudni vele úgy menni, vagy a Tornádó TRD18 nevű példánya is egész jó. Gondolj arra hogy előbb-utóbb igényed lesz a nagyobb sebességre, eleinte az újdonság érzése hat majd és akkor még nem fog hiányozni de később már igen.
Ha megkérded az árát légyszi írd már meg nekünk is!
Valaki tudna nekem segíteni abban,hogy most készülők e-bicikli vásárlásához és szeretném megtudni,hogy milyen típust érdemes venni hétköznapi használatra (napi 2-3 km) Zalaegerszegi vagyok,épp ma nézegettem Velox típusú e-bicajokat. Milyen márkájut érdemes venni,melyik a legmegbizhatóbb? Előre is köszi a válaszokat!
itt egy link, nem elektromos de motoros bringáról http://bumblebee.freeblog.hu/ elég sokáig töltődik ez egy valóban egyedi megoldás, nem csak beszélt a megoldásról hanem meg is csinálta
Cseppet se keseregj, mert már ez is szép eredmény a bicódtól! Szerintem az igényekből kell csak visszavenni és már teljesen OK is a járgány. De ameddig gari van, addig semmit se cserélj le! Egyébként a zárt forgórészű motorok nagyon kis nyomatékúak és ezért nem is másznak fel a dombra tekerés nélkül.
tipp: valószínű, hogy programozott vezérlőd van, melyet nyugodtan átírhatsz, módosíthatsz - azt tuti, hogy nem veszi észre a kereskedő :-)
Sziasztok! Kerdesem lenne,vettem egy Velox maxi elektromos kerekpart,megvagyok vele elegedve alapvetoen,a vegsebessege neha eleri a 33-35 km/h-t,de a legnagyobb problemam az emelkedokkel van,sajnos azt eleg nehezen veszi,van ahol egyaltalan nem,persze ez extrem,mert ha valaki jart mar a kolosi ternel,es ott fel ment a 29-es busz vonalan,akkor tudja,hogy eleg szepen emelkedik az ut. Mindenesetre kicsit csalodott vagyok ezert,ha van valakinek otlete,vagy tapasztalata ezen a teren,hogy hogyan lehetne,vagy lehet-e novelni a teljesitmenyt ebbe az iranyba,akkor az kerem irjon,elore is koszonom a valaszaitokat.varasdy david
Nagybörzsönyben mentem vele, de nem ezen a vágányon:-) Kicsit még mindig lassú, mert túl kicsi ez a kerék. Kb. 30-as tempót kellene tartanom, 50-100 km-en.(Kecskeméti kisvasúton, aug. 12-13-án)
Egyébként egy olyan elektromos rollerről lebontott szett mint az enyém felszerelhető erre is. Hogy mennyit lehetne vele elmenni az érdekes kérdés, nem tudom mennyi a vesztesége a meghajtásnak a sínibiciklin, de ha tudsz vele olyan tempóban haladni mint egy rendes montival, akkor szerintem a hatótávolság is hasonló lehet, vagyis 15-20km körüli. Viszont te kevésbé vagy kötve a tömeg miatt, tudsz rá több vagy nagyobb akksit rakni, a vázon hely is van, szerintem szinte tetszés szerint növelheted. Persze a bringa vázat el is hagyhatod. ( Bár szerintem pont ezért néz ki olyan jól. :-) )
Én adnám a motort, a motorvezérlőt, a gázkart, fékkart, 2 akksit, még az eredeti hátsó lánckereket is a racsnival és lánccal. Ezt összesen 15 pénzért, esetleg kis alkudozás is szóba jöhet. :-) Vannak még apróságok amik megmaradtak az eredeti szerkezetből, de ha ezeket felépíted a bringára akkor már lesz egy rendesen használható szerkezeted. Csak dolgozni kell vele, mást venni már nem. Ha érdekel dobj egy mailt, vagy csörögj rám. Pannon kilencnégyhetven-kettőhetvenöt. Azt gondolom nem kell ecsetelnem hogy mennyivel kényelmesebb egy olyan rendszer amin nem csak 0 és teljes gáz van. :-)
Köszi az ajánlatot, de teljes rendszerre semmiképp nincs szükségem, csak rásegítésnek használnám és így csak szakaszosan lenne bekapcsolva a motor, tehát pl megy 1 percet utána gurulok fél percet, vagy ami egy városi közlekedésbe belefér, ott úgysem tudom folymatosan járatni. Ilyen használat mellett is ártana motornak a használat? Mivel komlpett bicajt már 70000Ft-ért is vehetek ezért se szeretnék mindent megvenni hozzá mert többe jönne ki. Azt elárulhatná valaki hogy a motorvezérlő elektronika mire jó? Ha az van akkor gázkar is kell meg biztosíték, ezen keresztül történik a szabályozás??
Nem biztos hogy ez jó megoldás, mert az elektromotornak eléggé nagy nyomatéka tud lenni, és ebből adódhatnak gondok. Na meg a motor sem biztos hogy szereti ha állandóan "csutkán" jár.
Nekem van egy teljes szett elektronikám ilyen elektromos meghajtáshoz, és mivel per pillanat az én projektem akkut időhiány miatt elakadt, ha érdekel akkor dobj egy mailt. Én is itt a fórumon vettem olcsón, nem is akarok rajta nyerészkedni semmit. Budapesti vagyok, de ha nem laksz messze akkor valami megoldást biztosan találunk.
Új kérdésem van:
Ha csak motort, kapcsolót akkukakt és vezetéket veszek és csak ennyiből áll az üzemeltetése az elektromos bicajnak az milyen lenne?
Természetesen csak akkor kapcsolnám be a rendszert ha már gurulok, ha semmilyen szabályozást nem rakok be de odafigyelek hogy mikor milyen sebességnél kezdem el működtetni a motort az jó megoldás nem?
Sziasztok! Már egy éve bentvan ez a topic a kedvencek között, de egyszerűen nem jutok hozzá, hogy beérjelek benneteket. Szeretnék venni sok-sok év után egy új MTB bringát (régit ellopták), és szeretném megcsinálni elektromos kisegítéssel. Kinéztem egy bringát, ami tetszik, csak nem merem megvenni még. Milyen utólag felszerelhető megoldásokat nézhetek hozzá? Szeretném megtartani a váltót, stb. Legjobb valami olyasmi lenne, mint hátsó dobmotor, stb, vagy ez az előbbi belinkelt WATT-bringa.
Összefoglalnátok nekem a lehetőségeket 1-2 hozzászólásban? Mekkora hátsó villatávolság kell? Mennyire költséges az átalakítás, stb. Vagy inkább nézzek gyárit?
Köszi előre minden hozzászólást!
találtam külföldi oldalt, de azért külföldről nem rendelek ilyesmit, talán találok itthoni céget aki megfelelő adatokkal hirdet, valami ilyesmi oldal lenne jó, csak láthatóbb adatokkal mert itt nem minden olvasható:
http://cn-dcmotor.en.alibaba.com/product/50059273/50268872/DC_Motors/DC_Scooter_Motor.html
A "semmi komoly ... energiaigény"-hez nem kell elektromos meghajtású gépet vásárolnod, elegendő egy hagyományos bringa is.
Egyébként ekkora árdifferencia lenne egy egyszerűbb e-kerékpár és egy kicsivel komplikáltabb pedelec között? Írj már rá néhány példát légyszi.
Megjegyzem, hogy a csemetével a csomagtartón kifejezetten javasolt a pedálozást segítő technika igénybevétele. Ettől a kis bigyótól várhatod, hogy nem füstől el majd idejekorán az elektronikád és valóban azt a távot karikázhasd le a gépeddel, melyre a kereskedő appelál - már ha egyáltalán érti amit mond.
No, igen.. ezért írtam, hogy a garancia letelte után... Egy jól üzemelő gépet gari alatt megbontani vétek, nem is javaslom senkinek! Ha vége a garinak, akkor jöhetnek a "beavatkozások", új vezérlés, kényelmi- vagy üzembiztonsági átalakítások, stb.
A "semmi komoly energiaigény" c. dolgoggal azért óvatos lennék, mert gyermekkel, cuccokkal együtt pillanatok alatt össze lehet szedni 100-120-130 kg "hasznos terhet", aminek a megmozgatásához azért kell energia - az akksiból.
A pedál-rásegítés kicsit "univerzálisabbá" teszi a gépet, akár hosszabb útra (jóval az akksi kapacitásán túlra) is el tudsz vele menni adott esetben - jóval kisebb "izzadás" árán, mint amit akár a hagyományos, akár a rásegítés nélküli gépeken elérhetnél.
Száal ha pedál van, akkor a rásegítés is nagyon hasznos tud lenni - adott helyzetekben. A szubjentív ár/érték arányt viszont csak Te tudod a saját igényeid és pénztárcád alapján megállapítani, tehát neked kell eldönteni, hogy megéri-e neked...