Keresés

Részletes keresés

garfonya Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1713
Kinyújtott mutatóujjal jól látható karmozdulattal köröket írok le a levegőben. Ez leggyakrabban a velem szemben jövőnek szóló figyelmeztetés, hogy rendőrök vannak a közelben, figyeljen fokozottan a közlekedési szabályok betartására.
garfonya Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1712
Kezemet váltakozva ökölbe szorítom és kinyitom a mögöttem jövő felé fordítva Ellenőrizd a világításodat. Valószínűleg nem kacsoltad be a lámpát, vagy kinn hagytad az indexed, vagy reflektorozol, amikor nem kéne.

A kint hagyott indexet sokan mutató és hüvelykujjk ütemes összezárásával és szétnyitásával jelzik.
garfonya Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1711
Lazán intek a szembejövőnek, vagy

bólintok egyet felé, vagy 

megemelem felé a bal lábamat, vagy

rávillantok a fényszóróval, de csak egyszer,mert egyébként rendőrre gyanakszik. "Motorozni tök jó és most épp nagyon élvezem. Remélem Te is. 
garfonya Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1710

 

Jelek

<!-- -->

A motorosok közötti kommunikáció menet közben, akárcsak a búvároké, vagy a repülőgép irányításé csupán néhány kézzel, lábbal leadott jelzés. Ezek megértése főleg csoportos motorozás közben fontos. Sokszor előfordul az is, hogy a szembejövő motorossal akarunk közölni valamit.

 </P>

garfonya Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1709

Egy kis adalék ehhez:

 

A kihívás

Utassal vezetni kihívás, éppúgy mint utasnak lenni.

Ritkán voltam abban a helyzetben, hogy motoron utasként utazhattam a hátsó ülésen, és azt kell, hogy mondjam elég félelmetes érzés volt, hogy gyakorlatilag semmi sem múlik rajtam. nincs nálam fék, vagy kormány, váratlan gyorsulásoknak és fékezéseknek vagyok kitéve. Előre csak akkor látok, ha kihajolok és abszolút ki vagyok szolgáltatva a vezető ügyességének ezen a kelleténél legalább eggyel több szabadságfokú alattam imbolygó szerkezeten, miközben az előttem ülő a fizikai lehetőségek határait teszteli. "Hej, lehetne lassabban egy kicsit!?"

Voltam viszont sokszor olyan helyzetben, hogy utast vittem. Volt aki nagy örömében, hogy felülhet mögém helyből nekirugaszkodott és azzal a mozdulattal akart felpattanni hátra, amit a cirkuszban látni amikor lovakra ugrálnak fel-le galoppozás közben. Akkorát rántott rajtam, hogy majdnem ráestem a 300 kilós motorral együtt. Tamás mondta egyszer, hogy mögötte már ült valaki úgy, hogy olyan érzése volt, mintha zongorát szállított volna a hátsó ülésen.

     

Utassal vezetni kihívás, éppúgy mint utasnak lenni. Összeszedtem tehát néhány jó tanácsot, amit kezdő motorosként én is szívesen meghallgattam volna.

 Felkészülés

Az utasunkat a legrövidebb próbaútra is érdemes úgy felöltöztetni, hogy egy esetleges bukás a legkevesebb kárt okozza benne. A bukósisak, a kesztyű és a csizma, vagy magasszárú cipő mellett legyen rajta olyan ruha, amely megvédi a forgó alkatrészeit egy viharos földetérés esetén a nagyobb ütéstől és a bőrét a horzsolástól. Hosszabb útra csak úgy vigyük el, ha rendesen fel van szerelve motoros ruhával, vesevédővel és van valami nála ami megakadályozza, hogy ronggyá ázzék. Kerülni érdemes a több méteres sálat, a magassarkú cipőt és mindent amin átfúj a szél.

 Mi változik a vezető számára?
Nos sokminden. Kezdem a jó hírrel: <jó hír eleje> A gumik a nagyobb súly miatt jobban tapadnak ha utassal megyünk. <jó hír vége>  Hahaaa, tehát jobban lehet gyorsítani, nagyobbat lehet fékezni és jobban be lehet dőlni a kanyarban - gondolnánk, de sajnos a Newtoni fizika törvényei kegyetlenül keresztülhúzzák számításainkat.

A gyorsulással óvatosan kell bánni. Utassal (főleg utassal plusz a hozzá tartozó csomaggal) mert még könnyebben felágaskodik a motor a hátsó kerekére, akkor is, ha ezt egyáltalán nem kívánjuk.

Fékezésnél kétségtelenül jobb a tapadás, de a nagyobb tömeg miatt ebből keveset tudunk kihasználni. Azért is jó, ha óvatosabban bánunk a fékkel. Az utas számára az erős fékezés a kihagyható élmények közé tartozik. Neked sem hiányzik, hogy a nyakadra csússzon, vagy lefejeljen. A fékutad tehát megnövekszik. A vészfékezést utassal érdemes biztonságos körülmények között egy kicsit gyakorolni elindulás előtt. Ez segít megtanítani az utasnak a helyes kapaszkodást.

A rugók a megnövekedett terhelés miatt jobban összenyomódnak, a lábtartó a talajhoz közelebb kerül, ezért kanyarban utassal könnyebb szikrát húzni az aszfalton. Ennek az utas ritkán szokott örülni. A legtöbb motoron ma már a hátsó rugók merevsége állítható. Keményítsd fel a rugózást, ha utassal mész. Ugyancsak nagyobb a terhelése a hátsó guminak. Jót tesz, ha egy kicsit nagyobb nyomást teszel bele a névlegesnél.

Hegymenetnél a gravitáció is tolja a motort, ezért lefelé menet nehezebb lesz lelassítani és felfelé menet - különösen ha a motor elég erős - még nagyobb az egykerekezés veszélye.

Összességében a motor kevésbé lesz robbanékony, gyakrabban kell sebességet váltanunk a megnövekedett tömeg miatt. A kisebb, 600-800 cm3-es motorok számára sokkal nagyobb a kihívás, ők az előzéseknél és hegymenetben általában érzékeltetik velünk, hogy egy személyre vannak kitalálva.

Nos ha mindezt figyelembe vetted, akkor már csak néhány apróság van hátra. Ha azt akarod, hogy együtt élvezzétek az utazást, vezess úgy, hogy az az utasod számára is ugyanolyan jó legyen, mint neked. Simán váltsd a sebességet, érzéssel gyorsíts és lassíts. Tudj róla, hogy 140 fölött hátul már eldurvulnak a meteroológiai viszonyok és igen nagy lesz a zaj. Kicsit fogd vissza magad a hegyekben és a kanyarokban. Mindez növelni fogja utasod biztonságérzetét.

És időnként kérdezd meg hogy érzi magát ott hátul, hátha tanulsz új dolgokat.

Előzmény: garfonya (1708)
garfonya Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1708

Mindíg.

Élet múlhat rajta.

Előzmény: Bálint636 (1707)
Bálint636 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1707
Ezért kell egy "szűz" utassal gondosan, részletesen elmondani mire számíthat, mit tegyen és mit ne tegyen, ha nem akarunk elesni.

Ugye ti is így tesztek? :-)
Előzmény: garfonya (1705)
MatulA+ Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1706

Húúúúú!

Wazze nem lettem volna a srác helyében!!!! ;-)))))

Basszus!!! :-D

 

Most nevetek rajt ezerrel, és ha velem játszódik ez le!? :-(((

Előzmény: garfonya (1705)
garfonya Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1705

Rövid történet utassal mocizáshoz. Nem velem történt, csak beillesztettem.

 

Egy baráti találkozóra motorral érkeztem, jött pár új ismerős is. Egy leányzó sokáig sündörgött a motor körül, végül csak kibökte, hogy nagyon szeretne motorozni.
- Ültél már motoron??
- Még soha....
- Na jó, menjünk egy kis kört a város körül, lényeg, hogy kapaszkodj, és mindig arra dölj amerre én..OK??
-Persze, menjünk!
Elindultunk, még a városon belül volt egy kis affér, mikor a külső sávon épp elhaladtam egy belső sávon közlekedő busz mellett, de közben egy megállóból épp elkezdett kiállni egy másik busz. Fékezni már késő volt, inkább egy nagy gázzal átlöttem a kettő között... épp, hogy elfértünk.

Kiérve a városbol a környék legkanyargósabb utvonalát választottam természetesen. Eleinte még óvatosan, elvégre az utas először ült motoron, de semmi gond nem volt, mintha felragaszották volna a hátsó ülésre.. Egyre gyorsabban mentünk, végül jött az utolsó gyors, nagy íves kanyar, persze ebbe már igggggen tempósan érkeztünk. A kanyar közepén elhaló sikoly mögüllem, majd a leányzó egy erőteljes mozdulattal felrántotta a gépet. Annyira meglepett, hogy nem birtam rögtön ívre visszatérni, tehát érintőírányban távoztunk a kanyarból, majd erőteljes satu után elsőkerékkel az árokban ledokkoltam.

Phuuu..... lassan számoltam tízig, aztán beszélgettünk:
- Mi volt ez???!!!!
- Hát...izé..
- Kicsit részletesebben esetleg....?
- Megrémültem mikor láttam, hogy dőlünk a kanyarban.. reflexszerűen felrántottam, nehogy teljesen eldöljünk!
- Könyörgöm!!!... ez volt a 28.-ik kanyar... miért pont itt????
- Itt nyitottam ki a szemem először a buszok óta!!!

Jim Tonic Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1704
A kezdő jogosítvány fogalma kategóriától független. Tehát nyugodtan vihetsz az autós múltaddal utast motoron. A kezdő jogosítvány fogalmát a felelőségteljes vezetés kialakulása, ill. a forgalomban szerzett vezetési rutin miatt találták ki.
Előzmény: scr7 (1697)
MatulA+ Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1703
12-es az szerintem még bele fog férni, de a 18 már nem hiszem. mostanában nem voltam kint sokat. Meg az idő sem a legkedvezőbb. :-((((
Előzmény: szigiboy (1696)
MatulA+ Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1702
úgy tudom, hogy Velence.
Előzmény: scr7 (1700)
MatulA+ Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1701
Kérdezd Bálintot, hogy hogyan lehet ezt megcsinálni!? ;-))) Ő már tudja!
Előzmény: figusa (1695)
scr7 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1700
Matula, szombaton Citadellán találkozzunk akkor! Hova lesz a menet utána? Jön még valaki????
Előzmény: MatulA+ (1693)
scr7 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1699
Köszi! Így már nyugodtabb vagyok   :))
nagykerekű Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1698
Nyugodtan vihetsz utast,ha már bármilyen jogsid van min.2 éve(kivéve a segédmotoros).
Előzmény: scr7 (1697)
scr7 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1697

Hali!

Bull írja, hogy Ő is menne Ausztriába a párjával. Ez az ötlet nekem is tetszene, de a motor jogsim csak tavaly novemberi. Van egy ilyen szabály, hogy forgalomban 2 évig nem lehet utast szállítani. Nekem az oktatóm azt mondta, hogy rám ez nem vonatkozik, mert autóval már 12-13 évet vezettem, és csak forgalomba való részvétel gyakorlása miatt tilos kezdő motorosként utast szállítani. Tud erről valaki valami biztosat?? Egyenlőre a párommal motorozom, és nem érzem szükségét a 2 év várakozásra.

szigiboy Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1696

Csak hogy tudjátok persze egyátalán nem felvágás vagy ilyesmi mégis én lettem győrben az első 6000-es.

 

Nyomassátok a kiliket!!!!!!!!!!!!!!

 

Még idén visszük 12-esre? esetleg 18?

 

 

Előzmény: MatulA+ (1693)
figusa Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1695
Hogy érsz le Siófokról 1 óra alatt Pécsre?:)
Előzmény: MatulA+ (1693)
Jim Tonic Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1694
Én nem ragaszkodom semmilyen utitervhez, bármire nyitott vagyok.
Előzmény: szigiboy (1692)
MatulA+ Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1693

pénteken kell mennem, mert akkor tudnak vcsak válalni. Szombaton nem lesznek ott, mert valami pálya nap lesz, ahova kivonulnak. Szóval mindenképen pénteken megyek. :-(

 

11-ig leszek a melóhelyen, akkor lelépek, és kb. 12:00-12:30 körü leszek Siófokon megebédelve. Ott lehet pihenek egyet, és már megyek is tovább. 13:00-14:00 körül lent is leszek Pécsett. Aztán szervíz, és meglátom mikor tudok hazajönni.

 

Szombaton meg megyek Pestre. Azt még nem tudom mikor indulok, de elvileg 15:30 körül már fent leszek a Citadellán, és a "szokásos" helyre teszem le a Vasat.

Előzmény: szigiboy (1692)
szigiboy Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1692

Sziasztok!

 

Bocs a halgatásért de k..va sok melóm van  + vizsgaidőszak + ... a péntek nekem nem jó, de ha mégis szombaton mész akkor 12:00 ráérek

 

JIM TONIC:

az osztrák túra engem is érdekelne ha a grossglocknert is megnézzük sztem is a július közepe-vége lenne jó.

 

MINDENKINEK:

pénteken megvolt a 6000-es szervíz igazából semmi különbség az ezreshez képest csak pár apróság: láncfeszesség, kuplung, gázbovden állítás a gyertyáimat meg se nézte a srác de személyes garanciát vállalt hogy jó (pedig a szervízkönyben írják az ellenőrzést és a hézagállítást) viszont annyira átnézett mindent hogy számomra észrevétlen repedt rendszámtáblatartót is kicserélte (nekem ez adott valami furcsa zizegést 3500-4000 körül). Ár:16.750 Ft olaj + szűrő + munkadíj (2,5 óra). 

Előzmény: MatulA+ (1680)
garfonya Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1691
Én a Louisban láttam ilyesmit, de az térképhez is jó, viszont lapos, (cuccolni nem lehet bele) csak a térképnek vagy PDA-nak jó. Ha van tanktáskád felül térképtartóval, akkor az se rossz, mert pakolni is tudsz. Én is ilyet használok.
Előzmény: Jim Tonic (1688)
MatulA+ Creative Commons License 2006.05.30 0 0 1690
Pedig ha látnál, akkor lehet igazat adnál nekik, és te is inkább a hidegvizet választanád kb. 1 méter magasságból. ;-)
Előzmény: Törölt nick (1689)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.29 0 0 1689
Ennyire nem lehetsz csúnya , hogy fejvesztve menekül mindenki a vízbe ha meglát..... :-))
Előzmény: MatulA+ (1682)
Jim Tonic Creative Commons License 2006.05.29 0 0 1688
Tudtok mágneses (tanra tapsztható) PDA tartót? Olyan kellene, mint a térkép táska, csak ez PDA-hoz navigálni.
Jim Tonic Creative Commons License 2006.05.29 0 0 1687
Én 2, max 3 napra gondoltam. Hosszú hétvége. De ha gondoljátok, úgyis jó, hogy szerzek nektek olcsó szállást Sopronban, és naponta kimegyünk mindig másfelé. Mint a sielők csinálják télen. Itt alszanak, és innen mennek ki a hegyekbe.
Előzmény: bullmax (1684)
Jim Tonic Creative Commons License 2006.05.29 0 0 1686
Hát, július közepére gondoltam, de nekem majdnem mind1, simán alkalmazkodnék hozzátok. Június az felejtős részemről, ennyi.
Előzmény: bullmax (1684)
MatulA+ Creative Commons License 2006.05.29 0 0 1685

Hello!

 

Jómagam is jelentkeznék a túrára, viszont nekem azért eléggé fontos lenne az, hogy mikor lesz, mert már most július 9-ig be vagyok programozva hétvégékre. ;-))))

Előzmény: Jim Tonic (1683)
bullmax Creative Commons License 2006.05.29 0 0 1684
Engem érdekel a dolog, régóta tervezem a párommal Ausztria felfedezését. Nagyjából mikor gondoltad és mennyi időre?
Előzmény: Jim Tonic (1683)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!