Nem kevés hobbikertész emlékszik a 90-es évek elején felbukkant, aztán sürgősen kivonult szélhámos bagázs csalásaira.
Ma megint jött tőlük egy katalógus.
Rég nem szólt hozzá senki ehhez a topikhoz, gondoltam, leírom az én tapasztalatomat a Bakker- rel kapcsolatban:
Rendeltem tőlük egy eukaliptus gunii- t, ami meg is érkezett és nekem már akkor feltűnt, hogy barna a töve, ez nem normális. De mivel rá volt írva, hogy most nyugalmi állapotban van, majd tavasszal erősen, és szépen kihajt, hagytam egy hetet még. Egy hét alatt olyan szinten bebarnult az egész növény, hogy felhívtam őket, hogy én ezt visszaküldöm, mert beteg. A kedves hölgy felajánlotta, hogy válasszak mást az áráért, ők ingyen kipostázzák, sőt még ajándék virághagymát is kapok és mindennek tetejébe megtarthatom a beteg eukaliptuszt is... Hát jó, belementem, választottam egy japán juhart. Jött is az ajándék hagymával együtt. Azóta ez történt: a japán juhar egészségesnek tűnik, most telel, tavasszal meglátjuk, mi lesz. Az ajándék virághagyma nem hajtott ki, elrothadt. Az eukaliptus, amit megtarthattam, szintén elrothadt rövid időn belül, kidobtam...
Szóval én nem ajánlom a Bakkert!
Ellenben a Sieberz Kft- t merem ajánlani, mert tőlük még rendes, szép, egészséges növényeket kaptam én is és az ismerőseim is!
A Siebe...-től rendeltem tavasszal csüngő bambuszokat, indián csüngőmentát, somot, pampafüvet, áfonyákat, torzsás ecetszömörce-fát. Értesítettek a csomag feladásának időpontjáról, másnap itt volt, minden épségben, egészségesen jött, azt küldték, amit kértem, és a mai napig nincs a növényekkel semmi gond. Először vásároltam tőlük, és elégedett vagyok. A többiről nincs tapasztalatom.
Énn anno régen a Starkl-tól rendeltem egyebek között sárkány kontyvirágot (Drancunculus vulgaris). A zacsiján is ez a név volt feltüntetve. Nah, ebből nem ez nőtt, hanem a csodagomó volt, rohadtul büdös virággal. Beleraktam egy dobozba és címzett költségére vissza feladtam, egy kisérőlevéllel. Jött is nemsokára a pénz.
Idén rendeltem a Bakkertől, amarilliszt, egy vázát és egy böjti hunyort. Az amarilliszt azért nem küldték - rágépelve a számlára - mert minőségielg kifogásolható volt a hagyma. A böjti hunyorból erős tövet küldtek. Igaz azt hittem, hogy valami cserépbe vagy valami műanyag konténerbe ültetve küldik majd. Hát nem így volt. Ez egy szabadgyökerű tő volt, friss pici hajtással. Beáztattam, elültettem cserépbe a szobába, majd mikor megerősödött, kiültettem a kertbe. Remélem jövőre olyat virágzik mint a katalógusban! :)
Írj nekik egy e-mailt. Én a T.lipánvilággal jártam ugyanígy, de ők rendesek voltak, egy-két e-mailváltás után visszautalták a virághagymák összegét. Persze én is megemlítettem a fogyasztóvédelmet. A fogyasztóvédelemről nekem jó tapasztalataim vannak. Eddig kétszer tettem náluk bejelentést romlott élelmiszer kapcsán és mindkétszer e-mailben és levélben is reagáltak.
A Fogyasztóvédelemben nem szabad nagyon bízni, már mástól is hallottam, hogy tevékenységük kimerül a Juszt-műsorban bemutatott ügyek megoldásában.
Engem az országos és a megyei FV egymáshoz küldözget egy hónapja, most azt találták ki, hogy sem telefonon, sem ímélben nem jó a bejelentés, küldjem el még levélben is.
Én is bedőltem a tujának egy pár éve.Tavirózsát rendeltem tőlük.Küldtek is egy hatalmas dobozban egy ici-pici tövet összeszáradva,gondolták a doboz mérete jól ellensúlyozza a növényt.Arról már nem is szólva,hogy a növény nem is hasonlított a képre mert két különböző fajta volt.
Én is bedőltem a Bakkernek, mert nagyon szép a honlapjuk, és a szomszédom rendelt hagymásokat tőlük, azok mind kikeltek. Gondoltam, megkockáztatom, de hasonló sorsra jutottam, mint az előttem szóló a petuniákkal. A levendulák szétrodva, penészesen jöttek, a hortenziák pedig fakó sárgászöldek, mint a krumpli csíra. Majd sírva fakadtam, amikor megláttam. Azonnal felhívtam őket, azt mondták, küldjem vissza a számlát, írjam rá mi a probléma, és hogy postán visszaküldik a pénzt 30 napon belül. Azt nem értem, miért nem lehet megnézni, mielőtt az ember kifizetné, és ha nem felel meg, egyszerűen nem veszi át. Én biztosan nem hagyom annyiban, ha nem jön meg a pénz 2 héten belül, rájuk telefonálok, aztán szabályosan feljelentem őket a fogyasztóvédelemnél.
Ne hagyd ennyiben! Írj nekik e-mailt, levelet, hívd fel őket telefonon, érezzék, hogy te egy elégedetlen vevő vagy!
(Az e-mail ingyenes, hetente egyszer-kétszer megereszthetsz nekik egy levelet, zaklasd őket!)
Először csak a tényeket közöld velük, a minőséggel kapcsolatos kifogásaidat, és hogy az ellenértéket fizessék vissza. (Vevőkód, szállítás dátuma, visszaküldés dátuma, kifogások, észrevételek, stb.) Újat úgyse fognak küldeni, mivel a nyárra való tekintettel a szállítást szüneteltetik.
Ha ennek nincs foganatja, akkor kezdhetsz fenyegetőzni, esetleg telefonon megkeresni valamilyen felsőbb illetékest.
Ha szép összeszedett mondatokban írod le, mondod el a kifogásaidat, akkor komolyabban vesznek, akkor kinézik belőled, hogy tényleg beváltod fenyegetéseidet. Az internet nem elég komoly fenyegetés szerintem, inkább a fogyasztóvédelemmel vagy A tévé ügyvédje című műsorral lehet jobban rájuk ijeszteni.
Ha mindezek hatására tojnak a fejedre, akkor végső kétségbeesésemben én a németországi központba írnék e-mailt, persze, ha tudnék németül.
Én a Starkl-kal voltam hasonló helyzetben, de ég és föld a kettő között a különbség. Ők csak annyit vétettek, hogy egy muskátlinak derékba tört a karrierje, néhány évelő nem nőtt ki tavasszal, egy-két hagyma csendben kuksolt a földben. Mikor írtam nekik egy e-mailt, mely tényleg laza hangvételű volt, símán küldték a reklamált növényeket. Ha hármas csomagolású volt, de csak egy pusztult ki, akkor is hármat küldtek. Egyedül a hagymás növényt nem szállították (évszakra való tekintettel), helyette egy jóváíró számlát és egy sűrű bocsánatkérésekkel teli levelet küldtek. Így az őszi vásárlásnál kevesebbet kell majd fizetnem.
Így ha a Bakker át is vert, még a Starkl-nál próbálkozhatsz, nekem eddig jó véleményem van róluk.
Örülök, hogy a Bakkerről írtatok én most szaladtam bele a csapdába és nem tudom hogy mászok ki belőle. Aciós petúniát kínáltak - persze gondolhattam volna, hogy mit takar az akció - de olyan szépek voltak a képen, hogy bedőltem. Már elképzeltem milyen szép lesz az erkélyen én marha. Amit kaptam az minden képzeletet felűlmúlt. Félig rothadó, sárgult, növények fény felé kapaszkodó fehér indákkal ollóval megnyírbált levelek stb. Majdnem sírtam amikor megláttam. Persze másnap visszaküldtem -ennek már egy hónapja - azóta sem láttam pénzt, pedig azzal fenyegetőztem, hogy felteszem a képeket az internetre. Most megpróbálom veletek is megosztani ezt az élményt. Sajnos nem tudom mit csináljak, hogy fizessenek, talán nekem is a rendőrséggel kellene riogatni őket.
Sajnos nem midegyik kép elég éles de azért remélem lehet érzékelni miröl is van szó:
Kiderült, hogy a Starkl-tól az ősszel rendelt hagymások közül van, amelyik nem bújt ki a földből. A tavasszal rendelt muskátli közül egynek derékba tört a karrierje, pár évelő pedig egyáltalán nem mutatkozott az idén. Írtam nekik egy levelet, melynek hatására ma kaptam egy csomagot, a kifogásolt növények voltak benne. A hagymások ellenértékét pedig jóváírják. Mindezt saját költségükre, egy normálisan hangvételű levél hatására. (Úgy gondoltam, semmit se veszítek, ha írok nekik egy e-mailt, így az egész reklamáció hangvétele laza, nyugodt stílusú volt, semmi vádaskodás, semmi rokonok emlegetése.)
Így, nekem eddig nagyon jó véleményem van a Starkl-ról.
A starkl-tól ősszel virághagymákat rendeltem, úgy látszik, hogy szépen növöget mindegyik. A színüket még nem mutatták meg a tulipánok, napok kérdése, és akkor kiderül, hogy tényleg olyan színűt, fajtát küldtek-e, melyet kértem.
A tavaszi katalógusból is rendeltem, hétfőn érkezett meg a csomag. A megrendelt mennyiséggel gondok adódtak, ugyanis 6 tő muskátlival többet küldtek, de ez árban nem jelentkezett. Nem is értem, hogy miért nem reklamálok....
nekem rossz tapasztalataim vannak treemail ügyben.tavaly rendeltem tőlük cupressus sempervirenst,de c.arizonicat küldtek helyette.később rendeltem vadcitromot,de azóta is jön.erről ennyit
A Sieberzről is van egy sztorim. Amikor kijött az első vagy a második katalógusa, az ügyfeleiknek valami nagyértékű ajándék kisorsolását ígérték. Volt a katalógusban egy piros VW Golf, hogy azt XY kedves isaszegi vásárlójuk nyerte. Akkoriban több ismerősöm is élt Isaszegen. (nyugodjanak békében) A boldog nyertesről, illetve hogy valaki nyert egy piros Golfot, egyikük sem hallott, pedig Isaszeg akkoriban még olyan falu volt, ahol azért az őslakosok mindent tudtak.
Engem úgy vágott át a Bakker Holland Kft, hogy az egyik katalógusában meghirdetett egy olyan berendezést, amit a locsolócső végére kell helyezni és amivel valami turbónyomás alapon az emeleti ablakokat is meg lehet tisztítani a földön állva. A csomagban pedig volt valami műanyag játék, ami nem hogy növelte volna a nyomást, hanem még csökkentette is, a teraszt a slaggal jobban le lehetett mosni, mint ezzel a szarral. Rendeltünk még gumókat is, amiknek a mérete kábé a fele volt a katalógusban írtaknak, volt közöttük penészes és fagyott is. A reklamációnkat igen nagyvonalúan kezelték: kérték, küldjük vissza az árut és küldik a pénzt. Sokadik felszólításra és hónapokkal később nem pénzt küldtek, hanem valami utalványt, hogy ezt le lehet vásárolni náluk. Rendőrségi feljelentéssel fenyegettük meg őket, mire postafordultával visszajött a pénzünk és az utalvány is nálunk maradt - azt hiszem, ki is vágtuk a fenébe.
Elvileg azt igérik, hogy kicseréki, ha visszaküldöd, de kinek van szíve visszaküldeni szerencsétlen növényeket, amik már néhány napja utaznak egy sötét dobozban? Ha mennyiségi problémám volt, vagy nem azt küldték, telefonon elintéztem velük, és ha tudtak szállítani, legközelebb küldték. De ilyen csak kétszer fordult 3lő öt év alatt.
Van most egy új csomagküldő, a Treemail, hallott valaki róluk? Különleges növényeik vannak és nagyon bő választék örökzöldekből, diszfákból és cserjékből, januárban rendeltem tőlük, de még nem kaptam visszaigazolást.
Ha nem azt küldik, amit kértetek, akkor szoktatok reklamálni? Milyen eredménnyel?
Be kell vallanom, hogy még a régi Bakker-től anyukám rendelt 10 darab különböző színű tearózsát, amiből 2 egyforma színű volt. Írt nekik egy levelet, de nem olyan asztalracsapós stílusban, hanem csak olyan szép kis megjegyzés levelet. Megírta, hogy szeretett volna egy mályva színű rózsát is, de mivel helyette pirosat kapott, így rendelne külön egy mályvaszínű rózsát is. A többi rendeléssel együtt ezt is leadta, küldték a mályvaszínű rózsát, ingyen. Így, kapott egy jó pontot a Bakker.
De hozzátenném, hogy tőlük volt pár rendelés, mely szépen meg is érkezett, ki is pusztult.