Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Ha már szóbakerült a 306-os radio gaga-ás cucca:D Ma láttam tolatni 2 kocsirendezővel, úgyhogy ezt a holmit még tényleg nem alkalmazzák, ahhoz képest, hogy hivatalosan is átadták már. Csináltam egy képet a kikötött bikacsökről az elején:D
"Végezetül az, hogy ki hogyan nevezi ezeket a számokat az egy dolog, de tudomásul kell venni, hogy a pályaszám mint név azóta használatos mióta mozdony van, függetlenül attól, hogy valójában az első jegyek a sorozatszámok, mig a végén a sorszámaik vannak. Szerintem te is a gépkocsid számát mig élsz rendszámnak fogod nevezni, és nem úgy ahogy a BM adatfeldolgozásnál a belső dolgozók nevezik."
Attól,hogy KEK-077 rendszámú kocsim oldalára RB-01-07-et firkálok semmilyen értelemben sem lesz rendszám!
bocsánat tényleg fővizsgát írtam, de hatóságira gondoltam, ezért elnézést kérek.
Sajnos ez a fővizsga irás többszőr is előfordult már nálam, pedig tényleg hatóságira gondolok e mozdonyok esetében.
De kénytelen vagyok mindig vissza emlékezni a 68-79 közötti időszakra amely a személykocsik átszámozásánál úgyanez a huzavonna történt meg.
Itt is ez lesz, a főfelügyelet hatósági vizsgát kér ezek a számok bevezetésére, (elhiszem és tudom, hogy elég alaptalan a követelése, hiszen csak egy adminisztrációs dolog lenne az egész, de ő csak igy tudja igazolni az adó fizető polgárok felé, hogy mekkora szükség van rá)
De szeretnélek emlékeztetni, hogy a nemzetközi forgalomban résztvevő személy illetve teherkocsiknál a kötelező bevezetési határidő az 68.01.01 volt, ezt a MÁV a személykocsik esetében csak úgy tudta teljesíteni, hogy már a 67-ben beszerzett kocsijait az új pályaszámrendszernek megfelelően szerezte be és a határidőre üzembe tudta állitani.
A belföldi személykocsiknál 70.10.31 volt az ajánlott határidő (tehát nem kötelezően), ezt odázta el a MÁV és a főfelügyelet párbaja 79-ig, amelynek kb 600-700 kocsi esett selejtezési áldozatul (természetesen ebben benne voltak olyan két tengelyes személykocsik is amelyeket már semmire sem lehetett használni, és csak a legszükségesebbeket számoztatta (vizsgáztatta le a MÁV), de komplett sorozat tünt el mint a 20-26 sorozat, amelyből összesen 6 darab menekült meg, a GySEV-hez való átadás miatt.
Most is ez lesz szerintem, egy hosszadalmas huzavona, amely oda fog vezetni, hogy bizonyos mozdonyok egy az egyben selejtre fognak kerülni.
Én ebben látom a problémát, sajnos tisztába vagyok vele, hogy ez szintén elfog húzodni egy pár évig a mozdonyok esetében is, végén pedig a salang az megkapja a kegyelemdőfést azaz a nagy "S"-t
Végezetül az, hogy ki hogyan nevezi ezeket a számokat az egy dolog, de tudomásul kell venni, hogy a pályaszám mint név azóta használatos mióta mozdony van, függetlenül attól, hogy valójában az első jegyek a sorozatszámok, mig a végén a sorszámaik vannak. Szerintem te is a gépkocsid számát mig élsz rendszámnak fogod nevezni, és nem úgy ahogy a BM adatfeldolgozásnál a belső dolgozók nevezik.
A tolatásvezető leeséséről megfeledkeztem. Kényszerfékezés más okból is előfordulhat, ilyenkor is leesik a tolatásvezető (persze, más ok nyílván sokkal ritkábban fordul elő, mint a rádiókapcsolat megszakadása, illetve inkább egyéb hiba az irányító rendszerben)?
Úgy néz ki, hogy ez kettönk között örökös vitába fog fajulni, de nem baj te mondod a magadét, én meg az enyémet.
:)
Így van. Úgy tudom, hogy Te vagy az idősebb, ebből fakadóan a bölcsebb is, de hidd el nem hiába ragaszkodom ahhoz, amit leírtam. De ettől függetlenül továbbra is fújhatja mindenki a magáét...:)
A mozdonyoknak nincs fővizsgája, hanem főjavítása van. Egy jármű a főjavítás alkalmával sem kaphat csak úgy egyszerűen más (új) (fő)sorozatjelet. Ez utóbbihoz már hatósági engedély szükséges.
Mivel az általad is felsorolt járművek üzemeltetői a hatóságtól a jármű üzembehelyezési engedélyét újonnan igényelték (mostani üzemeltetőjüknél új beszerzésnek minősülnek), illetve a járműveket ezekre a pályaszámokra vizsgáztatták le: ezért láthatóak csak és kizárlóag 12 jegyű pályaszám rajtuk.
...mi baj származhat a rádiókapcsolat megszakadásából?
Ha megszakad és azonnal kényszerfékez a mozdony, baj lehet (tolatásvezető leesik - német tapasztalat). Ha megszakad és késleltetve üzemi fékez a mozdony, baj lehet (soká állnak meg). Ha megszakad és késleltetve kényszerfékez a mozdony, baj lehet (tolatásvezető leesik - soká állnak meg).
Tehát itt tegyen igazságot valaki - az érdekek pedig sokfélék.
Úgy néz ki, hogy ez kettönk között örökös vitába fog fajulni, de nem baj te mondod a magadét, én meg az enyémet.
De ha megnézed a Hajdú Szergejeket, meg a volt M44-esét, azon nem szerepelnek már a régi pályaszámuk, evvel szemben csak az új, de 06.03.07-én fővizsgázott az ex: A25 045-ös, amely a Móvári Timföld-től került a DCM-hez az új pályaszáma pedig 95 55 4044 002-6 és szintén nincs rajta a régi, csak az új.
A rádiókapcsolatnak az előírások szerint az idő 90%-ában kell fennállnia. Ez a légiirányításban elégséges. Végülis mi baj származhat a rádiókapcsolat megszakadásából?
...egy ilyen rádiózavar miatt szépen elszökik a gép...
Az műszakilag kizárt, szabályos üzemeltetést - ami nem erőssége a cégnek és egyeseknek - feltételezve. Viszont a másodpercek kérdése (kapcsolat átmeneti kiesése) már most mgkérdőjelezi, hogy ebben az országban lesz-e valaha ilyen?
Csak nem képzeled, hogy távirányítóval dolgozik??
Az jól el van zárva.
Még a automata kapcsolókészűléket sem használhatják, fel van hajtva, és oda van kötve a korláthoz egy kötéllel, nehogy valaki véletlenűl használja. (Bár amúgy sem sok értelme lenne.)
"De képzeljük csak el: bemegyünk egy szupermarketbe és a polcon látható árucikk alatt különböző táblácskákról kell kisilabizálni, mennyibe is kerül. Esetleg csak a pénztárnál derül ki az igazság. Bosszantó, nem?"
OF!
Ugyan, ugyan! Főleg a Lidl és Tesco nevű szörnyűségekben van mikor nem is írják ki az árat vagy direkt félreinformálják az embert, az előbbiben, na ott aztán nagyban is csinálják, így egyikbe sem járunk. De a többit sem akarom persze ezzel megvédeni, mert hagy mindegyik bőven kívánnivalót. :(