Kerese az akinek az a büntetése, hogy olyannal kell járnia. Azok helyet tettem fel a kérdést akik 72v-os géppel hatósági vizsga óta nem találkoztak. Mint a zárójeles helyek.
Ühüm. Igazából tehát egy kapcsoló is megtenné, de a vezérlése, vagyis a "megállt a jármű" és az "újra mozgásba jött a jármű" érzékelése olcsóbb kellene hogy legyen, mint a vashidrogén lámpa vagy a mozdonyvezető emlékezete.
Az érme, rövidzár a foglalatban, stb. sehogy. Ezért kissé nagyobb áram folyik az adón, ami forgás közben nem okoz gondot, mert az ellenállás elviseli, menet közben jól hűl, és mindig más kivezetésén, illetve síkkomutátor szeletén ballag a delejke. Állás közben viszont az egy(öt) szem érintkezési pont, illetve akár három egyszerre tartósan terhelődik és túlmelegszik. Ezért kell ilyenkor árammentesíteni a kütyüt, amit rendes masiniszta nyilván tud, így a szerkezettel haza is tud menni szolgálatképtelenség nélkül, tekintve, hogy a sebességmérő adó jele az EÉVB útmérésének is az alapja.
Ez így elméletben szép, de az 1 Ft-os érme melegedés-ellenállás görbéje vajon hogyan alakul a vashidrogén izzólámpáéhoz képest - és összességében az 1 Ft-os érme hogyan stabilizál áramot? :) (Mert ugye ha felhasználható az eredeti helyett, és még a felhasználás korlátait is ismerjük, és együtt tudunk azokkal élni, akkor az eredetire nincs szükség.)
Az áramstabilizáló lámpa vas izzószála melegedés közben igen nagy mértékben változtatja ellenállását. Ezt előtét ellenállásként a sebességmérő jeladó (ami egy, a jármű tengelyéről hajtott kettős ellenállássor, akku + és - közé kapcsolva, és az ellenállássorok kivezetéseiről forgás közben +max és -max között változó, majdnem színusz alakú háromfázisú feszültséget levéve, ezzel a csavart permamágneses forgórészű vevő szinkronmotorok állórészének fázistekercseit tápláljuk) elé kapcsolva az adó - különböző fordulatszámokon és szöghelyzetekben változó ellenállása mellett - áramfelvételét kívánjuk stabilizálni. Nagyobb áram hatására a vas-hidrogén izzó szála jobban melegszik, ellenállása nő, ezzel az összes áramfelvétel alig változik, ha az izzószál melegedését korlátok között tartjuk. Ezt megfelelő hőelvonással, a hidrogéntöltéssel - a gázok között a hidrogénnek a legnagyobb a fajhője - tudjuk elérni.
A sebességmérő berendezés működéséhez egyenletes áramellátásra van szükség. Egy előtét ellenállás csökenti a szükséges szintre a névleges feszültséget, melyet a nem lineáris karekterisztikájú vas-hidrogén lámpával, melynek ellenállás értéke a terhelésfüggvényében változik, így stabil feszültséget állít elő.
Ha már itt vagytok, légyszi magyarázzátok már el, hogy mi célt szolgál ez a vashidrogén izzó? Jó sejtem, hogy ez egy 50 ohmos ellenállás szerepét tölti be, az, hogy fényt szolgáltat, másodlagos?
Óh, Uram, segits kapaszkodni!! Errôl az állatról csak a katonaságnál hallottam. Már az iskolában sem tanultunk róla, pedig már az is több, mint 30 éve volt...
Óh, Uram, segits kapaszkodni!! Errôl az állatról csak a katonaságnál hallottam. Már az iskolában sem tanultunk róla, pedig már az is több, mint 30 éve volt...
Elgondolkodtató beleölni az átalakításba mondjuk 5 millát, bár egy A26-os összesen nem ér annyit.
Sok helyen még egy rendes időszakos karbantartásra is sajnálják a pénzt.Egy A25 kerékeszterga 750000,- áfásan, ez irgalmatlan pénkidobásnak minősül. Itt van igazad a kerék kerekségéről.
Egyébként 5 milláért valóban meg lehet venni akár már két dácsiát is.