Azt hiszem, te írtál itt egy hozzászólásodban arról, hogy pl. az EOS 50-esen csak úgy lehet működésre bírni az emulátort, ha a kis mikrokapcsolót kipöcköljük. Nos én ezt tettem, az emulátor remekül működik, csak éppen a géppel nem lehet exponálni: a tükör felcsapva marad, a gép lefagy. Ha a pöcköt kiveszem a mikrokapcsolóból, minden újra remekül működik, csak az emulátor nem használható. Több vázon próbáltam, mindig ez lett az eredmény. Tudsz valami megoldást-trükköt, amellyel ilyen analog vázakon is működésre bírható az emulátor? Megköszönném...
Nálam stabilan jelez az emulátor f5.6-os munkarekesz esetén. (f4,5/400 objektív) Amennyiben van egy 5,6-os fényerejű fix teléd akkor simán fogsz tudni éleset állítani.
Igaz, nem voltam elég precíz. Tényleg az obj. és az AF rendszer sajátsága, csak az EF-es objektívekkel kevésbé teszteltem. Egyébként az én tapasztalatom szerint, 350D-n az összes eddig általam kipróbát obival a közelpont felől haladva, amikor már közel jó, akkor a fókuszálógyűrűt lassan tekerve megbízhatóan működött a fókuszvisszajelzés.
itt a link. én sima kartonból vágtam, 50ftos volt a lyuk, kettő egymástól precíz távolságra. kb 5 perc. de bejött, és elég sötét az obi amire használom.
A gyártó részletes magyarázatát már feltettem, de megismétlem. Ezek szerint:
Az emulátor csak a fókusz visszajelzést megvalósitó berendezés az egész rendszerben. Az általad leirt jelenség a váz és az objektiv kölcsönös együttműködésétől függ, konkrétan az objektiv sajátossága.
Lehet javitani a helyzetet lassú fókusz tekeréssel és begyakorlással. Meg mindenképpen az objektiv sapka belső oldalán jelezni a megfelelőbb forgásirányt. Előtte pl. egy csupasz téglafalra nyitott blendével kb. 45 fok szögben 3 expo jobbra forgatva, 3 expo balra forgatva, monitoron megnézve azonnal látszik, merre kell tekerni.
Az emulátornál elég gyakori, hogy csak a közelpont felől fókuszálva jó. A mattüveggel kapcsolatban: mindet ugyanolyan távolságra próbálod? Amelyik jó, az tényleg jó, nem csak a mélységélessége nagyobb? (Mert ha minden egyformán lenne pontatlan a mattüveg szerint élesre állítva, akkor egyértelmű lenne, hogy hol kell a hibát keresni.)
A cikkben és az ott megjelölt forrásokban hosszan értekeznek arról, hogy a Canon fókuszrendszere másképp "működik" akkor, ha nagy fényerejű obi van rajta.
"Amikor felteszünk a gépre egy objektívet (attól függetlenül, hogy ki vagy be van-e kapcsolva) a gép lekérdezni az objektív paramétereit, köztük a maximális apertúrát (legtágabb rekesz) is, amely a fókuszáláshoz szükséges egyik paraméter."
"Amikor a gép processzora kiszámolja, hogy merre és mennyit kell mozgatni az objektívet akkor ezt f2.8-nál kisebb legnagyobb apertúrájú objektívek esetén az objektív „élességi tartományával” megegyező toleranciával teszi. (f2.8 vagy nagyobb maximális rekesznyílású objektívek esetén ez a tolerancia az élességi tartomány egyharmada.) Az élességi tartomány az a távolságtartomány, amelyen belül egy pont képe a gyártó által megadott életlenedési körnél (Circle of Confusion vagy CoC) kisebb átmérőjű foltként kerül az érzékelőre. A Canon által meghatározott CoC 24x36 mm formátumra 0.035mm az APS-C formátumra (1.6x crop faktor) pedig 0.02mm. A CoC meghatározásának alapja, hogy egy 15cm x 23cm-es nagyításnak 25cm-ről nézve élesnek kell látszania. Semmilyen garancia nincs arra, hogy az ennél nagyobb méretű, normál pontosságú AF-al készül képek ugyanebből a távolságból nézve élesnek fognak látszani. „Nagy pontosságú” fókusz módban (f2.8-felett) egy 28cm x 35.5cm-es kép még élesnek látszik 25cm távolságból nézve."
Én úgy gondolom, hogy az 1,4 hatására (f2,8-nál kisebb rekesz) az egész fókusz rendszer kissebb toleranciával működik az-az pontosabb.
Leirhatnád hogy hol lehet megtalálni azt a leirást amivel a tükörobik élességállitását lehet tökéletesiteni. Köszi. De ha más is tudja szivesen veszem.