Teljesen nyugodt lehetsz, alapos ok nélkül ilyenre nem kerül sor. Néhány utaspanasz ehhez kevés, minimum sajáthibás baleset vagy baleseti helyzet kell egy ilyen szankcióhoz. A legtöbbször ez nem is büntetés, a cég a dolgozót védi meg önmagától, mielőtt esetleg nagyobb bajt okoz. Tapasztalatom szerint több év is eltelik, mire egy-egy ilyen előfordul és nem marad titokban annak az oka sem, amit a közösség jellemzően egyetértéssel nyugtáz.
Szeretném a véleményeteket kikérni(és most itt főleg aktív BKV-sokra gondoltam)
Mennyire biztos ma egy HÉV-járművezető munkája? Úgy értem ha egy ember jelentkezik a motorász tanfolyamra az ok h 2 év utána kötelező állományi szolgálat(asszem).De azután az idő teltével megcsinálhatják hogy leszednek a vonatról vmilyen rajtam kívül álló okból?Vagy felmondhatnak egyik napról a másikra ha nem követtem el semmi sajáthibás esetet?
És még1, ha elkövettem vmi hibát esetleg egy gonosz öreg néni bepanaszol, megcsinálhatják h leraknak vmi őrhelyre?
Kérlek válaszoljatok, előre is köszön minden választ:Wala
Igazad van tipikus Sifa hiba és ajtó gond csak azért se lehetett mert az összes ajtót kinyitotta igy máris kizárható, mivel ajtóhibát keresni nyitott állapotában elég nehéz szerintem. A másik ha nyitva maradt valamelyik ajtó talán van annyi esze a motorásznak és nem indul el.De van egy mondás a motorászoknál "Van akinek a fejében van akinek a lábában" gondolom neked is mutogatták az ominozus eseteknél. :))))
Sajnálom, hogy ilyen stílusban írtál, egyrészt mert a 6998-as hozzászólás nem volt olyan nagyon laikus, mert akár ajtó gond is lehetett volna, habár ez tipikus nagyegységes SIFA csap ügy volt, másrészt az utóbbi időben ilyen stílus nem volt itt jellemző.
Egyébként egy kis történelem 1984-ből:
Abban az időben az éjszakás számok kétrészesek voltak Szentendrén. Ez azt jelentette, hogy 18 óra tájékán kezdtek az éjszakások, vönatmentes időben le kellett jelentkezni és reggel 8-9-ig még éjszakások is dolgoztak. Abban az időben havi 320-350 órát dolgoztunk, tehát "dögfáradtak" voltunk. Volt egy olyan éjszakás reggelem, hogy Batyin 4-ből 4-szer SIFÁ-ra mentem. Egyébként 1984-ben én voltam a HÉV és a BKV legjobb járművezetője. Akkor még közös szakmai vetélkedő volt a közutasokkal (busz, trolibusz, villamos).
Itt laikus, de a közlekedést szerető emberek is vannak, hadd legyenek már észrevételeik és kérdéseik. A stílusodból ítélve inkább Te szorulnál mentálhigiénés kezelésre.
1.) Ha Ön szakember (szereli, vezeti stb. ezeket a HÉV járműveket), akkor tudná, hogyan működik a technika (nem írna botorságokat), és kollegaritásból esetleg megkérdezi a jm. -t, hogy kell-e segítség....(Nálunk ez így szokás).
2.) Amennyiben T. Utas, nos akkor szakmai kérdésekben nem kéne nyilatkoznia, állástfoglalnia, mert ezzel csak saját maga dilettantizmásáról tesz bizonyságot, a járműhöz egy kicsit is értők elött...(Ez meg ciki).
3.) Mindezek mellett, egyébként ha a mai napon ez volt Önnek a "csúcs", az említésre méltó történés, amit fontosnak tart annyira, hogy a Világ elött megossza (felnött, józan gondolkodású felnöttként, ugyan mi másért írná?), nos, akkor csak lesajnálni tudom Önt... Vagyis: segítség szorul, amit a mentálhigiénás szakrendelésen megkap.
Gondolom nyitva maradt az éberségi légcsapja, vagy hogy híjják. Ilyenkor — átszerelés után — nem tudja eltörölni az éberségi felhívást, "sifára megy" a vonat, azaz elengedi a fővezeték (HÉV-nél is így hívják?) levegőjét, minden kocsi befékez. - igen leegyszerűsítve. Szépen hátra kell sétálni/futni/szaladni/rohanni (vérmérséklettől függően) és elzárni a váltót.
(Máskor az ilyeneket kéretik úgy írni, hogy a motorászt ne lehessen beazonosítani! :))) )
Ma este a 19:00-ás Szentendrei HÉV-vel jöttem!19:00-kor el is indultunk de mikor már az első 3kocsi már az alagútban volt akkor megálltunk és kinyitotta résnyire az ajtókat a vezető,majd hátrafutott gondolom valami ajtó probléma lehetett.Amedig ott áltunk a hátsó kocsikba csomó ember felszált és rohadt nagy tömeg lett:S
Csak némi síncsere lesz egyvágányban meg a szokásos hétvégék egy most, egy ősszel. A külső szakasz felújítása és bizberesítése most van kiírás alatt. Mivel EU projekt elég, sokan legyeskednek körülötte.
Van olyan helyzet pl. ajtóhiba amikor a jv.-nek fel kell emelnie a nagy hátsóját /azt hiszen én ezt írhatom :-)))/ és hátra kell mennie megnézni a hiba okát. Ekkor tud hasznos lenni a led mivel kiderül, hogy melyik a rossz ajtó és el tudja dönteni /talán/, hogy mit is kell csinálni.