Igazából a járművezetőnek nagy segítség.
Ha valamelyik kocsiban nem zárodik be az ajtó, azt a járművezetőnek jelzi az ajtók zárva jelzőlámpa. (nem alszik el)
Ez a külső sárga lámpa megmutatja, hogy melyik kocsiban van a gond és az indításjelző mellett meg egy kis vörös led azt is megmutatja, hogy melyik ajtóval van a gond.
Ez azért szükséges, mert előfordul olyan helyzet is, hogy az ajtó látszólag zárva van, de mégsincs valami okból végállása.
A járművezető csak azt látja, hogy az lámpája nem aludt el, tehát egy ajtó nyitva van.
Ha csak megfeszült egy kicsit, igen nehéz megtalálni, főleg egy 18 ajtós vonaton. Így azért könnyebb, főleg, ha az ajtó felett is világít egy kis led, így két ajtószárnyra szorul a vizsgálat. :))
Ezt már én is észrevettem, és ahogy láttam akkor ég, amikor nyitva van az ajtó. Tehát valami olyasmi lehet, mint a metrónál a lámpa, bár nem értem, hogy az utasnak miért kell, hisz megnézheti az ajtót is, hogy nyitva van-e...na mindegy, nem értem a pontos funkcióját, valaki magyarázza el:)
Tanuló volt Aquincumban és teknőztették a vonatot.
De egyébként a váltót jó a "szokottól eltérő" írányba is járatni.
Én szeretem, ha járművezetőként az 1-en kersztűl visznek páros vonatként.
Igen így gondoltam, ahogy rajzoltad. Az lehet, hogy érdekes, viszont a nagykereszt miatt folyton ácsorognak a vonatok. :-( Inkább lenne kissé kevésbé érdekes. :-) Viszont egy csomó pénzbe került.
Lehet, hogy jobb lett volna, így viszont biztos, hogy érdekes. :)
A baljáratú közlekedésről:
A mávos Forgalmi Utasítás ezt írja:
"1.80. Helyes és helytelen vágány
Kétvágányú pályán azonos irányú vonatok részére kijelölt vágányt, menetirányt tekintve a jobb vágányt — kivéve Bp. Keleti pu. - Kőbánya felső - Rákos fenti pálya és Bp. Déli pu. - Bp. Kelenföld — helyes vágánynak, a másikat helytelen vágánynak nevezzük."
A Kelenföld-Déli között tudom, hogy miért, Rákos-Kő felső között sztem a régi rendszer miatt, de hogy Kő felső - Keleti között miért, azt nem tudom. :-(
A Keletiről jut eszembe: meg tudja valaki mondani, hogy Rákos és a Keleti között miért balmenetben járnak a vonatok? Nem tudok rájönni az értelmére. Valamint az is szöget ütött a fejembe, miért is kellett az 1-es vonal becsatlakozásánál azt a méregdrága hidas megoldást kiépíteni, mivel ezzel mesterségesen kereszteztetik a vonatokat a pályaudvar bejáratánál. Sokkal ésszerűbb lett volna, hogy a két Rákos felől jövő vágány mellé igazodik balra a két 1-es vágány, hiszen a pályaudvaron a Rákos felől jövő vonatok nagy része úgyis az 1-X vágányokra, míg az 1-esről jövők az X-13 vágányokra futnak be.
Tudna valaki nekem információt adni azzal kapcsolatban, hogy lesz-e idén nyáron pályafelújítás a szentendrei vonalon és hogy pontosan melyik szakaszon?
Lehet, hogy unatkozott a forgalmi szolgálattevő. Vagy tanuló volt nála. Vagy a váltóhajtómű csak kitérő irányban adott végállást. Vagy kiégett az Aq/A jelzőn a zöld (bár ez önmagában nem indokolja a második vágányon való áthaladást). Vagy kiégett az Aq/V3/1 jelzőn a vörös és a pótvörös egyszerre (nem túl hihető). Vagy csak úgy...
:)
Érdekes, a Keletiben nem szokták megkérdezni, hogy miért a kirányon át jönnek, miért nem eggyel arébb! (Tudniillik a két kezelési körzet között (1-7 és 8-13 vágányok) három helyen lehet átjárni.)
Ma hazafele jövet a HÉV Kaszásdüllő és Aquincum közt bement a középső vágányra vagyis arra amely normális esetben a befele jövőké.Néztem miért mentünk át a középsőre de nem láttam semmi szokatlant.Tud erről valaki valamit?
Hogy gond nélkül az enyhe túlzás, ilyen kényelmetlen lépcső kiosztású járművel ritkán találkozik az ember! Egyébként ezek a kocsik úgy néznek ki, mintha magas peronhoz készültek volna, és rájuk biggyesztettek egy lépcsőt.
Namost attól mert más a kocsiszekrény a felfüggesztés, illetve kapcsolat a szekrény és a váz között lehetne jobb.
Jó-jó! Legyen a III. kerületben, mert már lehet, hogy a Budapest táblán belűl volt.
De a pontos hely a budakalászi gát. Páratlan vonat volt, tehát Batthyány tér felé tartó. De ami a hírből NEM igaz, hogy voltak késések, de KÖZLEKEDTÜNK!!!
Egyvágányoztunk Budakalász és Békásmegyer között!!!
Szerintem elég ennyit hozzáfüzni.
Én csak azt nem értem ,hogy tud egy Szentendréről Bp.-re tartó vonat III.ker-ben elcsapni valakit.Egyszóval értelmesebb lett volna azt írni ,hogy a Batthyány tér felé ment!De akkor jól tudtam ,hogy Csillaghegynél csapot el valakit ,nem?
Halálra gázolt egy férfit a Szentendréről Budapest felé tartó HÉV-szerelvény.
Hajnalban, a III. kerületben eddig tisztázatlan körülmények között egy 65 éves budakalászi férfi a sínekre került, és a Szentendre felől Budapestre tartó HÉV-szerelvény elütötte. Az idős ember olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. A BRFK közlekedésrendészeti főosztálya megkezdte a baleset körülményeinek kivizsgálását. A HÉV-forgalom a helyszíni szemle ideje alatt szünetel – közölte a BRFK sajtóügyeletese, Kormos Endre. (radio.hu)
A csepeli motorászok bérével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást kaptam.
Csepelen mivel megszűnt a Boráros téren alvó vonat a „nem téli” időszakban, megszűnt az ehhez kapcsolódó éjszakai szolgálati szám. Csökkent a vonatüzemóra, de azért, hogy ne csökkenjen a bértömeg (hiszen utasforgalomban az elmaradt esti/hajnali vonatpár kivételével ugyanazt a szolgáltatást biztosítjuk) az üzemóra-bérszorzó növekedett. Vonali szinten tehát mindössze annyi történt, hogy a meg nem történő éjszakai munkavégzésért nem fizetnek ki éjszakai pótlékot. (A téli időszakban, amikor fagymentesítés, töretés stb. szükséges egyébként ugyanúgy van éjszakai szám és akkor a pótlék kifizetésre is kerül.)A 2006. évi bérfejlesztésnél az érdekképviseleti szándékkal egyezően a lehető legnagyobb mértékben került sor a bérfejlesztési összeg „alapbéresítésére”. Tehát a kevesebb pótlékigény miatt a bértömegre vonatkozó bérfejlesztésből több jutott az alapbérre.
Úgy van, ahogy gondoltam - nincs benne semmi "gonoszság" - SŐT :-)
Hát ennyi!
Majd jövök...