Keresés

Részletes keresés

Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6976
Igazából a járművezetőnek nagy segítség. Ha valamelyik kocsiban nem zárodik be az ajtó, azt a járművezetőnek jelzi az ajtók zárva jelzőlámpa. (nem alszik el) Ez a külső sárga lámpa megmutatja, hogy melyik kocsiban van a gond és az indításjelző mellett meg egy kis vörös led azt is megmutatja, hogy melyik ajtóval van a gond. Ez azért szükséges, mert előfordul olyan helyzet is, hogy az ajtó látszólag zárva van, de mégsincs valami okból végállása.
Előzmény: tp01 (6974)
Infós Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6975

Nem az utasnak kell, hanem a járművezetőnek.

 

A járművezető csak azt látja, hogy az lámpája nem aludt el, tehát egy ajtó nyitva van.

 

Ha csak megfeszült egy kicsit, igen nehéz megtalálni, főleg egy 18 ajtós vonaton. Így azért könnyebb, főleg, ha az ajtó felett is világít egy kis led, így két ajtószárnyra szorul a vizsgálat. :))

Előzmény: tp01 (6974)
tp01 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6974

Hali!

 

Ezt már én is észrevettem, és ahogy láttam akkor ég, amikor nyitva van az ajtó. Tehát valami olyasmi lehet, mint a metrónál a lámpa, bár nem értem, hogy az utasnak miért kell, hisz megnézheti az ajtót is, hogy nyitva van-e...na mindegy, nem értem a pontos funkcióját, valaki magyarázza el:)

Előzmény: Airbus A320 (6973)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6973

Köszi:)

Amugy megjelentek a Szentendrei vonalon olyan HÉV-ek amelyeknek van egy sárga lámpályuk a kocsi egyik sarkában.Ezek mire jók?

Előzmény: Zénóka23 (6972)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6972
Tanuló volt Aquincumban és teknőztették a vonatot. De egyébként a váltót jó a "szokottól eltérő" írányba is járatni. Én szeretem, ha járművezetőként az 1-en kersztűl visznek páros vonatként.
Előzmény: Airbus A320 (6963)
exmv Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6971

a Rákos felől jövő vonatok nagy része úgyis az 1-X vágányokra, míg az 1-esről jövők az X-13 vágányokra futnak be.  

 

Ez így tulajdonképpen...

A szolnoki és hatvani ingák gyakran érkeznek a 11-12. vágányokra, a Fradi felől érkezők pedig rapszodikusan a 6-13. vágányok valamelyikére.

Előzmény: Törölt nick (6967)
exmv Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6970

de hogy Kő felső - Keleti között miért, azt nem tudom. :-(

 

Hogy ne kelljen mindent keresztbe járatni :)

Előzmény: Infós (6968)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6969
Igen így gondoltam, ahogy rajzoltad. Az lehet, hogy érdekes, viszont a nagykereszt miatt folyton ácsorognak a vonatok. :-( Inkább lenne kissé kevésbé érdekes. :-) Viszont egy csomó pénzbe került.
Előzmény: Infós (6968)
Infós Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6968

Most így néz ki a dolog Keleti bejáratig:

 

 

Kőbánya felső       ------>>>------ [

Ferencváros-elág. ------<<<------ [

Ferencváros-elág. ------>>>------ [

Kőbánya felső       ------<<<------ [

 

 

Lehet, hogy jobb lett volna, így viszont biztos, hogy érdekes. :)

 

 

 

A baljáratú közlekedésről:

 

A mávos Forgalmi Utasítás ezt írja:

 

"1.80. Helyes és helytelen vágány

 

Kétvágányú pályán azonos irányú vonatok részére kijelölt vágányt, menetirányt tekintve a jobb vágányt — kivéve Bp. Keleti pu. - Kőbánya felső - Rákos fenti pálya és Bp. Déli pu. - Bp. Kelenföld — helyes vágánynak, a másikat helytelen vágánynak nevezzük."

 

 

A Kelenföld-Déli között tudom, hogy miért, Rákos-Kő felső között sztem a régi rendszer miatt, de hogy Kő felső - Keleti között miért, azt nem tudom. :-(

Előzmény: Törölt nick (6967)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6967
A Keletiről jut eszembe: meg tudja valaki mondani, hogy Rákos és a Keleti között miért balmenetben járnak a vonatok? Nem tudok rájönni az értelmére. Valamint az is szöget ütött a fejembe, miért is kellett az 1-es vonal becsatlakozásánál azt a méregdrága hidas megoldást kiépíteni, mivel ezzel mesterségesen kereszteztetik a vonatokat a pályaudvar bejáratánál. Sokkal ésszerűbb lett volna, hogy a két Rákos felől jövő vágány mellé igazodik balra a két 1-es vágány, hiszen a pályaudvaron a Rákos felől jövő vonatok nagy része úgyis az 1-X vágányokra, míg az 1-esről jövők az X-13 vágányokra futnak be.  
Előzmény: Infós (6964)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6966
Pontosat nem tudok mondani de mintha arról let volna szó ,hogy idén Szentendre-Békásmegyer között újitják fel a pályát.Biztos tud valaki bővebbet.
Előzmény: IKARUS 435 (6965)
IKARUS 435 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6965

Sziasztok!

 

Tudna valaki nekem információt adni azzal kapcsolatban, hogy lesz-e idén nyáron pályafelújítás a szentendrei vonalon és hogy pontosan melyik szakaszon?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Infós Creative Commons License 2006.04.20 0 0 6964

Lehet, hogy unatkozott a forgalmi szolgálattevő. Vagy tanuló volt nála. Vagy a váltóhajtómű csak kitérő irányban adott végállást. Vagy kiégett az Aq/A jelzőn a zöld (bár ez önmagában nem indokolja a második vágányon való áthaladást). Vagy kiégett az Aq/V3/1 jelzőn a vörös és a pótvörös egyszerre (nem túl hihető). Vagy csak úgy...

 

 

:)

 

Érdekes, a Keletiben nem szokták megkérdezni, hogy miért a kirányon át jönnek, miért nem eggyel arébb! (Tudniillik a két kezelési körzet között (1-7 és 8-13 vágányok) három helyen lehet átjárni.)

 

Tudom, a Keletiben kevés az áthaladó vonat... :))

Előzmény: Airbus A320 (6963)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.20 0 0 6963
Ma hazafele jövet a HÉV Kaszásdüllő és Aquincum közt bement a középső vágányra vagyis arra amely normális esetben a befele jövőké.Néztem miért mentünk át a középsőre de nem láttam semmi szokatlant.Tud erről valaki valamit?
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.20 0 0 6962

Hogy gond nélkül az enyhe túlzás, ilyen kényelmetlen lépcső kiosztású járművel ritkán találkozik az ember! Egyébként ezek a kocsik úgy néznek ki, mintha magas peronhoz készültek volna, és rájuk biggyesztettek egy lépcsőt.

 

Namost attól mert más a kocsiszekrény a felfüggesztés, illetve kapcsolat a szekrény és a váz között lehetne jobb.

Előzmény: kawirzbácsi (6961)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.04.19 0 0 6961

Nem, mert a felépítmény is külömböző.

A mi héveinkre minden gond nélkűl bármelyik részén a városnak, felszállhatsz, de az S-Bahn- okra csak magasítoot peronokról tudsz  mint utas beszállni.

üdv kawirz

 

Előzmény: Törölt nick (6960)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.19 0 0 6960
Nem lehetett volna a szekrény és a váz közé ugyan azt a felfüggesztést rakni?
Előzmény: kawirzbácsi (6959)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.04.19 0 0 6959

Az S-Bahn-oknak egészen más forgóvázai voltak, ha csak a csúszofejes áramszedőt is bele értjük.

üdv kawirz

Előzmény: Törölt nick (6958)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.19 0 0 6958

Kedves Kawirzbácsi! Te tudnál erre válaszolni?

 

Ez így van. És tényleg nagyon hasonlók a velük egyidőben felújított berlini S-Bahn kocsik, mármint belső tér, hang, stb. tekintetében.

 

Viszont arra lennék kíváncsi, miért keményebb ezen HÉV kocsik felfüggesztése, mint az S-Bahné? Azoknak a futása sokkal finomabb. (volt)

Előzmény: Airbus A320 (6941)

kawirzbácsi Creative Commons License 2006.04.19 0 0 6957

Ezt kérdezd meg az újság íróját. (tegnapi Magyar Nemzet).

üdv kawirz

Előzmény: Airbus A320 (6952)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.04.19 0 0 6956

Ezt nem én írtam, hanem úgy másoltam át.

üdv kawirz

Előzmény: Zénóka23 (6955)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 6955
Jó-jó! Legyen a III. kerületben, mert már lehet, hogy a Budapest táblán belűl volt. De a pontos hely a budakalászi gát. Páratlan vonat volt, tehát Batthyány tér felé tartó. De ami a hírből NEM igaz, hogy voltak késések, de KÖZLEKEDTÜNK!!! Egyvágányoztunk Budakalász és Békásmegyer között!!! Szerintem elég ennyit hozzáfüzni.
Előzmény: kawirzbácsi (6951)
sichonor Creative Commons License 2006.04.18 0 0 6954

T. Méregzöld!

Köszönjük, hogy sikerült tiszta vizet önteni a pohárba.

Márpedig, ha ez így van, akkor az ideiglenes csökkenést más okozhatta.

Ugyan is a 2006. évi bérfejlesztés hatálya előtt hozták érvénybe a változtatást, így

már érthető az egész. Akkor a "kompenzáció" hatását ezután fogjuk érzékelni, ha

jól értelmezem. Még egyszer köszi.

Előzmény: Méregzöld (6947)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 6953
Ezzel azt akartam mondani ha a III.ker.-ben csapta el akkor az már Bp.-n van szóval nem "Budapestre tartó".
Előzmény: Airbus A320 (6952)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 6952
Én csak azt nem értem ,hogy tud egy Szentendréről Bp.-re tartó vonat III.ker-ben elcsapni valakit.Egyszóval értelmesebb lett volna azt írni ,hogy a Batthyány tér felé ment!De akkor jól tudtam ,hogy Csillaghegynél csapot el valakit ,nem?
Előzmény: kawirzbácsi (6951)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.04.18 0 0 6951
Halálra gázolt egy férfit a Szentendréről Budapest felé tartó HÉV-szerelvény.

Hajnalban, a III. kerületben eddig tisztázatlan körülmények között egy 65 éves budakalászi férfi a sínekre került, és a Szentendre felől Budapestre tartó HÉV-szerelvény elütötte. Az idős ember olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. A BRFK közlekedésrendészeti főosztálya megkezdte a baleset körülményeinek kivizsgálását. A HÉV-forgalom a helyszíni szemle ideje alatt szünetel – közölte a BRFK sajtóügyeletese, Kormos Endre. (radio.hu)

üdv kawirz
Előzmény: Airbus A320 (6948)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.18 0 0 6950

Ez így van. És tényleg nagyon hasonlók a velük egyidőben felújított berlini S-Bahn kocsik, mármint belső tér, hang, stb. tekintetében.

 

Viszont arra lennék kíváncsi, miért keményebb ezen HÉV kocsik felfüggesztése, mint az S-Bahné? Azoknak a futása sokkal finomabb. (volt)

Előzmény: Airbus A320 (6941)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 6949
A fele igaz! Nem Csillaghegynél, hanem Budakalász-Békásmegyer között. (a gátnál)
Előzmény: Airbus A320 (6948)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 6948
Állítólag reggel valakit elcsapott a Szentendrei HÉV Csillaghegynél.:(((
Méregzöld Creative Commons License 2006.04.18 0 0 6947

Hi Evribádi!

 

A csepeli motorászok bérével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást kaptam.

 

Csepelen mivel megszűnt a Boráros téren alvó vonat a „nem téli” időszakban, megszűnt az ehhez kapcsolódó éjszakai szolgálati szám. Csökkent a vonatüzemóra, de azért, hogy ne csökkenjen a bértömeg (hiszen utasforgalomban az elmaradt esti/hajnali vonatpár kivételével ugyanazt a szolgáltatást biztosítjuk) az üzemóra-bérszorzó növekedett. Vonali szinten tehát mindössze annyi történt, hogy a meg nem történő éjszakai munkavégzésért nem fizetnek ki éjszakai pótlékot. (A téli időszakban, amikor fagymentesítés, töretés stb. szükséges egyébként ugyanúgy van éjszakai szám és akkor a pótlék kifizetésre is kerül.)

A 2006. évi bérfejlesztésnél az érdekképviseleti szándékkal egyezően a lehető legnagyobb mértékben került sor a bérfejlesztési összeg „alapbéresítésére”. Tehát a kevesebb pótlékigény miatt a bértömegre vonatkozó bérfejlesztésből több jutott az alapbérre.

 

Úgy van, ahogy gondoltam - nincs benne semmi "gonoszság" - SŐT :-)

 

Hát ennyi!

 

Majd jövök...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!