Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Én csak lengyelországig mennék kézi légvédelmi rakétát venni. Az Igla módosított változatát gyártják ott Grom-1M néven. Ezért az orosznak sok köze nincs az exportjához. Ráadásul NATO-ország gyártja, vagyis NATO-kompatibilis:-)
Úgy emlékszem 2002-ben egy bemutatón már kínálgatták nekünk (JF). Meglepő módon nem kellett...
Nem adom fel és folytatom! Néhány gondolat a Nyeva tűzvezető lokátoráról az UNV antenna POSZT-ról. A Volhovval ellentétben az UNV-ben (-n) a harci tevékenység során nem tartózkodott kezelőszemélyzet, nem is lett volna hol tartózkodnia. A kezelők és a technikusok csak az előírt munkák végzése során vonultak fel a kis korláttal körülvett kertecskébe.
Az UNV antenna rendszer felépítése a Nyeva komplexum kis magasságú célokat leküzdeni képességéből eredt. Egy régebboi hozzászólásban azt olvastam, hogy az UV-11-es antennák azért vannak úgy megdöntve (45fok), mert a rakéták szárnyai is ebben a szögben vannak. Ezt én még sosem hallottam és ez így nem igaz. Az antennák egyedi felépítése a kis magasságokban a földfelszíntől visszaverődő zavarok minél jobb kiszűrésére (az elektronikus zavarszűrőkön kívül) lett konstruálva. A Nyevánál egyébként a fő nyalábon kívüli oldalsó nyalábok is nagyon picik voltak, szintén az antennák felépítésének köszönhetően.
Az UNV rendszerei:
- Antenna és csőtáp (mi hullámvezetőknek hívtuk) rendszer
ezen belül:UV-10 - adó és vevő antenna, UV-11 (Ф1, Ф2) - csak vételt biztosító antennák, UV-12 - a rakéták rádió parancsait sugárzó antenna (szintén csak adó, a rakéták válaszait az UV-11-esek vették)
- Adó berendezés (UV-20)
ezen belül:UV-21 - modulátor, UV-23M - magas ferkvencia blokk, UV-26 - az UV-10-es antenna ekvivalense (műantennája), UV-24 - ADFM - a magnetron teljesítménydióda frekvenciáját automatikusan hangoló rendszer, UV-25M - a magnetron teljesítménydiódát egyik frekvenciáról (λ1) a másikra (λ2) ugrásszerűen átállító blokk. (a későbiekben majd a zavarásvédelemnél is hivatkozni fogok erre), UV-121 - alacsonyfeszültségű irányító, UV-122 - magasfeszültségű irányító, MI-512 - MAGNETRON, UV-27 - ventilációs rendszer, UV-561 - levegő elosztó rendszer (mint a gépkocsikban a szellőztető csatornák), UV-124 - táp blokk
- Vevő berendezés (UV-40) - a magas ferkvenciájú (vf) rész
ezen belül:UV-42FM - a cél csatorna vevő vf része (permaktron UV-10-19), UV-43F - preszelektor, UV-43M - antifeding csatorna preszelektor, UV-51 és UV-51M - ún PUPCS - a cél és antifeding csatorna középfrekvenciájú előerősítője, UV-42R - a rakéta csatorna vevő vf része (permaktron UV-10-19), UV-43RM - rakéta csatorna preszelektor (vf belépő rész), UV-52M - rakéta csatorna előerősítő (ún. videoerősítő), KG1 és KG2 - helyi oszcillátorok - klisztrón λ1 és λ2, UV-47 - BAPK csőtáp (részemről hullámvezető :-) blokk, UV-48 - BAPK elekrtonikus blokk, UV-342, UV-343 - funkcionális ellenőrzések és a vevőt irányító rendszerek blokkja
- Amplidinek és mozgató motorok
- A csőtáp rendszert túlnyomású levegővel ellátó palackok
- A TV berendezés és néhány blokkja
Nénény alapadat:
- Impulzus teljesítmény az adó szekrény kimeneténél: 170 kW
- Impulzus szélesség (ti): 0,26 μs
- Ismétlőperiódus (Top) - 2,5-40 km üzemmód: 280 μs
- 2,5-80 km üzemmód: 560 μs
- SZDC használatával (BSZC) 280 ± 8μs
- SZDC használatával (MSZC) 280 ± 28μs
És had kérdezzek már, mert úgy tűnik mintha nem is olvasnátok: Az UNV-re csatlakozó kábelek közül szerintetek melyik volt az amely döntően befolyásolta az UNV és az UNK közti távolságot?
Igaz elmentünk. A repgépek felé. Gondoltam a rássen tehnyika megbízhatóságát, használhatóságát megkérdőjelezőknek adok egy kis gondolkodási alapot.
De ezerszer elmondta, hogy nem a technika számít elsődlegesen. A kezelő személyzet a meghatározó. Van aki szerint " komcsi tisztek" szar fegyverzettel szivatták az állományt.
De akkor ez a "komcsi tiszt" nem leningrádot védte, hanem a lakótelepét, ami tőle max 5 km-re volt, az atomerőművet, ami jó esetben az esti fényt adta a vacsihoz, a családját, stb.
Most kit védünk? Az ami vállalkozó befektetését?
Ezek a kérdések baromságok.
Aki katonának áll HIVATÁSBÓL az a családját, a nemzetét védi tök mindegy milyen technikával, tök mindegy milyen nyelven íródott az üzemeltetésije a komplexumnak.
Becsülje meg a nemzet, adjon lehetőséget felkészülni (kiképzésre fordított pénz), adjon a kezébe egy minimális feltételeknek megfelelő technikát.
A Mir ürallomast harom evre terveztek, de 13 evet volt fennt, ami ebben a viszonylat- ban nem is teljesitmeny, föleg összehasonlitva a Skylabbal, ami lezuhant vissza nemsokkal a fellöves utan a Földre. Egyertelmüen fordultak elö fennt balaesetek, mint tüz, rövidzarlat, söt egyszer az utanpotlast hozo Progressz is beleütközött. Mindenesetre kicsit elmentünk a legvedelmi raketaktol?
Vadászgépes ügyekben keressük fel sztem a vadászgépes topikot, (MiG-29 v F-16 v Gripen vagy mi a címe) régen volt ott egy jó kis flame... A lengyelekről csak annyit, hogy ha tényleg 2010-ig van igény a gépekre, akkor nem feccölnének bele ennyi pénzt, F-16-ost adnak az amerikaiak fegyverrel-tokkal-vonóval-kólával menüben, nem arra a pár évre kell nekik. Egyszerűen, ha megvan a technika, megvan a reptér, Radek és Kazimierz még fiatalabb annál, hogy elzavarják a bús mamája ...-ba, mint nálunk szokják az őrült pénzekért kiképzett szakembereket, a vas maga, ha mondjuk egy Block-52-vel nincs is partiban, jó pilótával, jó aládolgozással (irányítás stb...) kitűnő honi légvédelmi vadászgép, egy akkora országnak kell is, NATO-haknizásra meg lehet járni a full kompatibilis Falconnal. Szerintem az utolsó percig kirepülik majd az összes gépet. Ott nincsen "Elit Öngyilkos Vadászgép- Rakéta- Tank és Egyéb Használható Fegyvert Felflexelő, Lángvágózó és Esetleg az Ellenség Seggét a Nagykörúton Díszmenetben Kinyaló Alakulat" (röviden Hadügyminisztérium) mint nálunk. Szinte az összes országban ugyanez a helyzet, nemcsak vadászgépre, hanem minden fegyverre. Mint már írtam, a hadászat részben (ha nem főleg) hadászati kultúra is. Megvettük a Gripent, a Mistralt, de a legjob tisztjeink, parancsnokaink nem ezen szocializálódtak, a váltás hosszú, mert egész más dolgokat kell megtanulni.Ezt rajtunk kívül mindenütt felfogták és nem köpik szembe a technikát amit negyven évig használtak. Ha holnap visszajön a Krasznaja Armija, szembeköpjük a Gripent? Egy példa: Volt tüzér említette, hogy az amerikaiak tátották a zájukat, mikor kiderült, hogy a kiképzése képessé teszi arra, hogy akár harctéri körülmények között is javításokat végezzen a technikán, mivel az elméleti alalpoktól kezdve érti a működését, és részletesen tudja, melyik kütyü, mikor, mit csinál. Nem telik meg a gatya, ha nincs kéznél az XY kézikönyv meg a ZW szerszám, mert tudja az elveket, és tudja, hogy az AB szerszámmal legalábbis ideiglenesen megoldható dolog, aztán mejd jól valagon rúgja, aki elkeverte a célszerszámot. Az amerikai ehhez képest ismer egy célzási meg egy feldertési eljárást meg alapvető üzemeltetést és csók. Harctéri körülmények között, amikor egy hete nem jön az utánpótlás, könnyen lehet, hogy bedobná a törölközőt, amikor Volt tüzérék még megdrótozzák a saját technikát és lőnek vele. Ennek ellnetéteit is megtaláljuk, például a vadászrepülés kultúrájában, ami a sok amerikai tarolást eredményezte, de a lényege a mondandómank a kultúra. Az ami nálunk hiányzik...
Ha annyira szar a ruszki technika mint ahogy többen beállítják, miért van az hogy az amik egy nyomorult ürállomást nem voltak képesek rendszerben tartani, és a ruszkik nélkül a mostani sem épülhetne.
Azért talán nem olyan szar a rakétatechnikájuk.
Az áldozatokról ne beszéljünk, mert mindkét oldalon voltak.
A megbízhatatlan MIR elég jól bírta.
A BURAN nem jött be.
A ENYERGIA hordozó, azt hiszem nem rossz konstrukció.
Csak azért írtam, hogy hű legyek a topikhoz, ne a repcsikről szóljon már.
Ezt én is meg tudom erősíteni: „egyfok” esetén iszonyú rohanás kezdődött a cikloidában is. A kezelőknek néhány percük volt, hogy felélesszék a saját állomásukat és leellenőrizzék a kapcsolatot a Bp. körüli többi osztállyal. Jó volt nem késni és megelőzni a „hírüti”macerálását és időben lejelenteni, hogy összeállt a teljes ciklo kör. Ez a 3-6 perc teljesen reális.
Szerintem akkoriban a hivatásos állomány nagyon komolyan vette és tette a dolgát. Így utólag visszagondolva pedig biztosan mondhatom, hogy partnernek tekintettek minket a munkában.
Ebben a Grippen/vadász vs. Lérak. vitában csak azt nem értem, hogy működhetnek-e ezek egyáltalán egymás nélkül és egymás kizárásával? Van valahol ma olyan nemzet, amelyik csak néhány vadászgépre alapozza légvédelmét? ( MH 12.–őt most hagyjuk)
A varázsgömbről: a mai viszonyokban azt sem igazán tudjuk valójában, hogy mi lesz hétfőn, nehogy azt, hogy mi lesz 20 év múlva! Történelmet jósolni ostobaság.
Én továbbra is azt mondom, hogy _csak_ a bolgárok! Ugyanis:
"Lengyelek nem csak a felújjított Luftwaffe MIG-ket vették át, hanem a sajátjaikat is felújjították. Te mondtad, hogy a "Falconok helyett" , tehát azokkal egyenétékű abban a szerepkörben."
A lengyelek által megrendelt 48 db. F-16 Falcon nem egyszerre, hanem több hullámban érkezik meg, nem beszélve a fegyverzetről. Fokozatosan kerülhet sor a pilóták és a műszaki személyzet kiképzésére is. Éppen ezért, ahogy nálunk, úgy a lengyeleknél is eltelik minimum 3 év, mire az új gépek adhatják a készenlétet. Tehát jelenleg szükségük van a Fulcrumokra ( német + saját ) de majd figyeld meg, hogy legkésőbb 2010.-ig az utolsót is betolják valami sziléziai kohó ajtaján... :-))
"Bulgárokat említetted."
Így van, ők valóban felújjítatják a Fulcrumjaikat, de csak addig, amíg valaki Brüsszelben el nem magyarázza lassan és tagoltan, hogy szegény balkáni cigók is megértsék, hogy a gépeik _nem_ NATO kompatibilisek! :-)) Merthogy állítólag ők is oda igyekeznek...
"Szerbek most újjítják föl a sajátjukat."
Miért _mi mást_ tehetnének? A Szerbia elleni fegyverembargót ugyan feloldották már, de szerinted mennyi az esélye annak, hogy bármelyik nyugati nagyhatalom ( first of all: USA ) hajlandó legyen modern, IV. generációs vadászbombázókat szállítani Szerbiának? Arról nem is beszélve, hogy a romokban heverő szerb gazdaságnak miből telne a vételárra? Az 1 századnyi magyar Gripen bérlete volt 210 milliárd Ft, ami kb. 1 milliárd dollár...
"Szlovákok is az államadósság terhére modernizálják, és nem csak nagyjavítják."
Ja, miközben idén kiírják a tendert 14-20 db. új vadászrepülőgép beszerzésére! És lenne rá egy komoly összegű fogadásom, hogy zárt tender lesz, amire az oroszokat meg sem hívják... Ezután kiválasztják ők is vagy a Gripent, vagy a Falcont, ahogy a többi visegrádi ország is tette. Innentől ugyanaz lesz a forgatókönyv, megvárják amíg beérkeznek a gépeik, és átvehetik a készültségi szolgálatot, majd ezután az államadóság terhére modernizált MiG-jeiket recycling szerepkörben hasznosítják...
"Ukránok külön kategória"
De mennyire, hogy más... És nemcsak a még mindíg meglévő, ezer szállal Oroszországhoz kötődés miatt, hanem szimpla gazdasági okokból is. Egy hatalmas ország, amelynek az oroszoktól eltérően nincs jól konvertálható olajkincse, viszont a stabil légtérvédelemhez legalább 200 gépre van szüksége. Még ha lenne is 15-20 milliárd dollárja, ( ami képtelenség ) akkor is, ki adna el neki, ki vállalná a konfliktust Oroszországgal az ukránoknak eladott gépek miatt? Úgyhogy, goto szerb példa...
"No meg hát nálunk is még minimum 2009-ig karriert építenek a Fulcrumok."
Az nem a minimum, hanem pont a maximum! 2009.-re az összes Gripen szolgálatba áll, a MiG-ek meg mehetnek a levesbe. De őszintén szólva, én nem lepődnék meg azon sem, ha a következő honvédelmi vezetés felgyorsítaná ezt a folyamatot. Az is biztos, hogy nem fognak hiányozni a MiG-ek: brutális mennyiségű kerozint égetnek el, ( miközben úgy füstölnek, mint a 21-es busz felfelé a Szabadsághegyre ) nem NATO kompatibilisek, ( a beépített IFF system ellenére sem ) és szart sem érnek a hozzájuk rendszeresített ( R-27, R-73 ) légiharcrakéták. Az egyetlen pozitívuma, hogy az ikerhajtóművek miatt nagy a tolóereje, ezért szépen műrepülhető. De aki tagja a "Cover Your Ass Movement"-nek, márpedig hazánk is beiratkozott, annak a felszínes látványosságnál sokkal fontosabbak a használhatósági szempontok...
Megfordulni megtud a Mig -29 is ami egy mas kategoria mint a Grippen, itt ezzel csak a hiabbavalo vasarlasokra utalok amit nem a katonai vezetök hanem a politikai elit vegez(tet). Annak idejen a"barati orszagok" is idejartak löni. Hortobagyi-Nemzeti Park, ott meg kellet tudni mar fordulni, talan 50 km szeles, 40 km hosszu. 23000 kraternel abbahagytak a szamlalast, miutan sok vedett madar mar nem költött ott, hanem elköltözött mashova. A ruszki beengedett ket kilo kenyerert+ 1 kilo kolbaszert eleslöveszet idejen a löterre, ennyire volt ehes, de az orosz hadigepezetnek volt fegyvere több, mint ennivaloja. Ennyi
"Minek Magyarorszagnak legi utantöltes (4 perc alatt at lehet Magyarorszagot repülni keresztben) , leszamitva NATO feladatokat ahol van utantöltö gep ."
Na ne már, ha most azzal is jössz, hogy nem tud megfordulni egy vadászgép az országon belül, hát lhányom magam.
azért kell légi után töltés mert,
- felajánlottunk 4 gépet a NATO-nak (ezek mehetnek háborúba, védhetnek szövetséges légteret és ott kelhet az utátöltés)
- egy vadászgép max 1 órát tud járőrözni...és akkor le kell szállnia. na most ha fenn utántöltik, akkor akár 2-3-4-5-t. ergo kevesebb gép kell. (itt is valami kiemelt helyzetre kell gondolni, nem nyugis napjainkra)
Lengyelek nem csak a felújjított Luftwaffe MIG-ket vették át, hanem a sajátjaikat is felújjították. Te mondtad, hogy a "Falconok helyett" , tehát azokkal egyenétékű abban a szerepkörben.
Bulgárokat említetted.
Szerbek most újjítják föl a sajátjukat.
Szlovákok is az államadósság terhére modernizálják, és nem csak nagyjavítják.
Ukránok külön kategória, de .....
No meg hát nállunk is még minimum 2009-ig karriert építenek a Fulcrumok.
Szóval a szomszédságunkban elég intenzíven használt tipus.
"A többi VSZ orszag inkabb felujitatta a regi Migeket..."
Ezt ki mesélte be neked? A cseheknél hozzánk hasonlóan Gripenek repülnek, a lengyelekhez most érkeznek be az első F-16 Falconok, a románok szintén F-16 gépekkel korszerűsítik a légierejüket, a szlovákok pedig idén írják ki a tendert, és szinte biztos, hogy ők is beállnak a sorba, tehát Gripen vagy F-16 lesz ott is. A csehek és a románok már megszabadultak a MiG-29 gépeiktől, és a lengyelek ugyan elfogadták a Luftwaffe levedlett Fulcrumjait a sajátjaik mellé, de csak addig tartják rendszerben őket, amíg nem tudnak elegendő Falcont vásárolni. Az egyetlen volt kelet-európai ország, ahol ( egyelőre ) felújítják a MiG-eket a nyugati típusváltás helyett, az Bulgária. Nem hiszem, hogy számunkra ezek a szerencsétlen balkániak lennének a követendő etalon...
Az is hozzajön, hogy nem veletlenül csak ejszaka repülnek vele(F-117), a masikat meg B-2 at sem hozzak Europaba, hanem mindig atrepül utana meg vissza, levegöben tankoljak.
Ha az amcsik egy gepet bemutatnak a TV-ben, mint technika , az mar kb.15 eve repül otthon az ej leple alatt tesztkent, ( legjobb pelda: AREA 51). Ekkor van olyan szinten a dolog, hogy az oroszok tudnak rola, vagy valahgy kiszivargott. Az F-117 1978-ban allitolag kesz volt. De a legmeredekebb hogy Göring marsall keszitett fabol egy repülöt, ami prototipus volt es hasonlitott a lopakodora (1944), csak nem repült.
Tudom elkanyarodom a legvedelmi raketa tematol. Grippen korszerü, de Nekünk Magyaroknak tul draga (ahol 2006-ban postakat zarnak be+iskolakat). A többi VSZ orszag inkabb felujitatta a regi Migeket, elektronikat, fegyverrendszert, ennyi, es olcsobban. Igazandibol keves az eles riasztas. Minek Magyarorszagnak legi utantöltes (4 perc alatt at lehet Magyarorszagot repülni keresztben) , leszamitva NATO feladatokat ahol van utantöltö gep . Azert szamszerüleg a sved ellentetelezes hany munkahelyet teremt otthon, mind kerdes. Ök üzletemberek, csak eladasban erdekeltek. Ennyi, meg kellett volna hagyni az orosz kapcsolatokat.
A magam laikus paraszti véleménye az, hogy a F-117 es túl közel repűlt a komplexumhoz, és ez már azon a határon belűl volt ami ellen védett a "stealth" kialakítása. Amúgy a F-117 ég a 80-as évek eleji konstrukció. Nem mai "csirke".
Az F-117-es tema engem is nagyon erdekelt, szerintem mint mindenkit. Mikepp lehet lelöni egy jo elrejtesi tulajdonsagokkal rendelkezö gepet. Szerintem itt ket dolog van: 1. Az orosz legvedelmi fegyverek nem voltak sohasem rosszak, megfelelö koncepcioban es megfelelö kezelöszemelyzettel telepitve meg a Dvinak is kepesek voltak anno Vietnamban vesztesegeket okozni az amerikaiknak.
2. az F-117-es es a B-2-es rejtesi tulajdonagai relative nagymertekben különböznek egymastol. (egyebkent csak a laikusok mondjak hogy a F 117-es "lopakodo", ha hibat csinal a pilota, mar nem az, egyebkent nagyon szamitogepvezerlesü gep :a formaja miatt labilis a levegöben, minimalis radiokapcsolattal, lassaban repül mint a hangsebesseg, le van burkolva a hajtomü a rotorrezonanciak miatt, hütött a kifuvonyilas az infravörös felderitöseg miatt, de ez csak egy tartomanyban müködik. Harcifleladat közben viszonylag kevesett manövert vegez.
A mistral nem több, mint egy nagyon jó csapatlégvédelmi fegyver
En meg ezzel sem ertek egyet. Inkabb ugy fogalmaznek, hogy nem nagyon rossz csapatlegvedelmi fegyver. Az en (nem eppen hozzaerto) velemenyem szerint egy igazan jo csapatlegvedelmi fegyvernek az alabbiak egyiket legalabb tudnia kellene: -egy katona el tudja szallitani -menet kozben hasznalhato -tobb 20+ km a hatotavolsaga -nagyon olcso az uzemeltese (ide ertve a hasznalatot is).
Ezek kozul egyet sem tud, pedig volt ilyenunk: -igla/sztrella: egy katona el tudja szallitani (mivel a mistral dupla sulyu, eselytelen, hogy egy ember vigye, ezert inkabb 2 mistral/auto modban szallitodik), egy gyalog kozlekedo katonanak (pl. ejtoernyos, miutan leert :-)), ez az idealis, alcazni sem mindegy, hogy mistralt vagy igazi valrol indithato raketat kell-e. -zsu23-4: gondolom annek az elonyet nem kell magyarazni, hogy menetbol is lehet vele tuzelni (mistral: hoviharban ki ulne ki vele a platora egy konvojban?) -kub: legalabb ez megmaradt a komolyabban felfegyverzett ellenseges gepek ellen -zsu23-2: szinte ingyen van a loszer.
Ugyan kicsi valtoztatassal menet kozben hasznalhatova lehetne tenni, es igy jol hasznalhato fegyver lehetne a mistral (vagyis a fenti felhasznalasi terulet egyiken jo lenne), de szerintem jelen formajaban a jelenlegi csucstechnikahoz (Igla, Stinger) kepest a "nagyon jo" megfogalmazas felettebb pontatlan.
Egy készültségi szolgálatban lévő közepes rakéta osztály a riasztástól számított 6. percben képes volt rakétát indítani. Ez természetesen azt jelentette, hogy a riasztás, bekapcsolás és egyebek után végre kallatt hajtani egy működési ellenőrzést, és a rakétákat is "felkészítésre" kellett kapcsolni. Ám az osztály a hat percet így is tudta teljesíteni. Ám ha nagyon szoros volt a helyzet, akkor a működési ellenőrzést le lehetett rövidíteni, így az adóberendezés feléledése és a rakéták felkészítése után már lehetett is valamit kezdeni. Ez a gyorsított dolog lemehetett akár három percre is.
Erről a hat percről egyébként annyit kell tudni, hogy csak akkor ment, ha készültségi szolgálatban volt az osztály. Ha ennek ellenére nem jött össze a hat perc, akkor a parancsnok megnézhette magát.
P.s: Blue Sky, írhatnál valamit a "kézzel-lábbal" tiltakozásról, ha már publikus!
Friss dolog, nem publikus. De csak emlékeztetlek grippendélek kontra f16 botrányra. Akkor egy- két államtitkár székébe került, mert kiderült. Vannak amik nem derülnek ki.
A lérak rakétaindítási készenléti ideje több fokozatú. Voltak készültségen kívüli osztályok, voltak készültségben lévő osztályok. Mind mind más normaidővel.
De hogy ne csak mellébeszéljek: a parancs kiadásától számított 3. percben lehett indítani. Természetesen ha lépéseket hagytam ki lehetőség volt 2 percen bellül indítani.
Az azért nem rossz reakció idő.
Tedd hozzá, hogy a griffendél pilóta fasza hóviharban sz@rt sem ér.
Minket az időjárás lényegében nem befolyásolt a feladatvégrehajtás tekintetében.
Ja és a kristálygömböddel 9/11 et miért nem láttad?
Erre nem vagyunk bebiztosítva, egy tenorista sem mondta, hogy nyugi titeket semmi esetre sem.
Az én személyes véleményem, hogy amíg az ország érdekeit máshol, más országokban védjük, addíg szükség lenne a seggünket is védeni.
A griffeneket így egymagukban max az augusztus 20.-ai parádéra tartom alkalmasnak, meg a nép ámítására. Ne felejtsétek, el, hogy ezeket még szabó janibá rendelte ha jól emlékszem, az a szabó janibá, aki a norvégokkal abban állapodott meg, hogy hadiflottát gyártunk nekik. :-D
Akkor a cél az volt, torgyán pubi elmondta, hogy kell egy látványos parádés légierőnek nevezett egység.