Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
A szabvány szerinti folyosóba a 3 tengelyesnek is be kell férnie, nyilván be is fér. Persze odafigyelősebb a dolog (pl. nagyobb a farseprés), de szerintem ahol egy tolócsuklós elmegy, ott nagy valószínűséggel elfér a 3 tengelyes is, szerintem.
Ez egy ilyen kivitel. Fura és nekem speciel nem annyira tetszik, de lehet, hogy azért, mert nem ehhez vagyok szokva.
Egyébként ha belül jelez az utas, akkor azt az ajtót tudja nyitni a sofőr. Ha nincs jelezve, akkor asszem engedélyt tud adni, hogy a felszállni kívánó utas kinyithassa kívülről. De ennek elvileg nincs jelentősége, mert Kecskeméten elsőajtózás van.
Szerintem ha vennének ilyet, akkor valszeg nem így rendelnék a kocsit.
Az a baj a hosszú busszal, hogy délutáni csúcsban pont jó, de a reggelre kevés. A 6.30as 23ason is vagy kisegítőt küld a Volvora, vagy csuklóst. Egyébként ha ez megoldják rásegítővel, a legtöbb csuklóst ki lehetne váltani egy ilyennel, mindössze az 1,3, 14, és a 15ös igényli a pótost délután is. Szerintem ha megjönnek az ígért csuklósok akkor lesz 4 korszerűbb buszuk plusz a felújjított buszok ki is adják a csuklós szükségletet és ezután csak nyújtott gépeket vesznek.
Alapvetően én egyetértek azzal, hogy csuklós buszokat is kell venni, hiszen egy zsúfolt csuklós viszonylatra nem lehet egy az egyben egy ilyen háromtengelyes kocsit betenni menetrendmódosítás nélkül. Azzal viszont nem értek egyet, hogy méreteiből adódóan nem fér el a háromtengelyes. Szerintem ahol egy tolócsuklós elmegy, ott elfér ez (vagy egy ilyen) kocsi is.
Ez a próbabusz végig 2+2 üléselrendezésű, így szűk a járóköz. Nem tudom, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a második ajtóig 2+1-es elrendezéssel lehessen rendelni (bár ebben nem vagyok biztos, lehet, hogy a tengelyterhelés miatt erre nincs lehetőség). Viszont ha azt vesszük, egy tolócsuklósnál a csukló utáni részen szintén 2+2-es üléselrendezés van, tehát e tekintetben ugyanott vagyunk.
Vagyis nem azt mondom, hogy ilyeneket kell venni mindenáron, de lehet olyan csuklós viszonylat, ahova a csuklós sok, a szóló kevés, azaz szerintem lehet találni neki helyet. Pl. a 23-ason eddig csuklósok jártak, most a nyújtott Alfák a rendszeresített kocsik. Nem tudom, mennyire nagy a zsúfoltság reggel, de mivel már egy ideje járnak a járaton, feltételezem, hogy olyan szörnyen nagy baj nincs e tekintetben.
Miskolc helyi állománya hazai szinten igen kiemelkedik a sorból. Az utóbbi pár évben rengeteg új kocsit vettek. Az átlagéletkor igen alacsony és talán a magyar városok közül elsőként tűnhetnek el a 200-as Ikarusok. Ott a helyi közlekedési társaság önkormányzati kézben van és a jelek szerint a hazai viszonyokhoz képest igen bőségesen támogatják a helyi közlekedést. Kecskeméten messze nincs ekkora támogatás, bár az idei évben a korábbiakhoz képest szerintem kitettek magukért.
Én csak kívülről láttam, de szimpatikusnak tűnt, hogy nem volt még leragasztva rajta az ajtónyitó kívülről, ami szépen világított is! :) Na de félre kicsit a gyerekes dolgokat...
Szóval szerintem eléggé érdekes ez a busz, a hosszából fakadóan valószínűleg nem lenne jó más vonalakra, mint a 15,19 illetve esetleg a 23, 25. Abból merem ezeket a merész következtetéseket levonni, hogy az új Volvo is eléggé érdekesen viselkedik az Akadémián, pedig az még viszonylag átlagos méretűnek mondható.
Szerintem ha csuklósokat vennének, azzal jobban járnának. Egyrészt azt tudnák futtani a belvárosi vonalakon is, másrészt a reggeli és délutáni csúcsban nem lenne ez a szardínia effekt, ami abból fakad, hogy a 2 ajtós buszon mindenki egymáson gázol, hogy odaférjen a második ajtóhoz.
Egyébként kicsit más témát is feldobnék, mert komolyan érdekelne egy dolog. Most olvastam Hajtó Bálint oldalán, hogy Miskolc 35 db új, csuklós Neoplan buszt vett. Kérdésem pedig az, hogy Kecskeméten mikor lesz ekkora tömegközlekedési fejlesztés? Mert szerintem hiába vagyunk kisebb város, azért ide sem ártana néha lenézni és tapasztalni, hogy milyen állapotok vannak...
Kipróbáltam, jó kis kocsi. Tulajdonképpen sokban hasonlít a "mi" E94F-jeinkre, néhány dologban eltér. Sajnos a Scania gépészet miatt én sem gondolom, hogy ilyeneket vesznek, de majd meglátjuk.
Itt van! E94Scania 15méteres. Ma a 15ös, holnap 29es. Gyönyörű kívűl belűl, bár a belső lépcsők kicsit meredekek. Próbálja ki mindenki, majd írjon dícsérő levelet a volánnak, hátha akkor ilyeneket vesznek.
A 14esnek eddig is a Margarétánál volt a végállomása, ezért nem valószínű, hogy átépítik a megállót. A végállomás jelen esetben talán annyit jelenthet, hogy nem az a busz jön vissza ami kiment, mert kint veszi ki a pihenőidőt. A próbabusz megjött, bár én nem láttam, ha minden igaz holnap a 15ösön játszik.
Ez azt jelenti, hogy a 14-esnek kialakítanak valami komolyabb megállót a Margarétánál, vagy csak hivatalossá teszik a motor leállít, fordulóidő megvár módszert, amit 2-3 hete alkalmaznak?
Kíváncsi leszek a próbakocsira, hol lehet majd látni? Egyáltalán kikerül használatba, vagy csak próbálgatni fogják?
Bpf-097biztos selejt, bop-318, vagy vmelyik hetényi kocsit emlegetik selejt ügyben. Holnapra pedig egy próbabusz érkezése várható. Menetrend ügyben a 3as, 14es vonalak végállomásosítása(de szép szó) és hétvégi járatbővítés várható, ha megszavazza a közgyűlés
Az már működik és van egy a váróteremben is, azt valamivel korábban helyezték üzembe. De gyanítom, hogy suexID a helyi utastájékoztatás fejlesztésére gondolt, amit elvileg idén valósítanak majd meg. Én is kíváncsi vagyok, hogy mire fog kiterjedni.
"Valaki tud esetleg arról nyilatkozni, hogy mit értenek az utastájékoztatás fejlesztése alatt?"
A helyközi pályaudvaron a váró bejárata előtt..vagy inkább felett van egy nagy kijelző, ha jóltudom az induló buszokat mutatja, de mikor láttam akkor üzemelték be, tehát félkész volt.
Sajnos ez nagyon jellemző, tulajdonképp csak azt nem viszik el, ami szögesdróttal van körbetekerve és 380-as ipari áram van belevezetve. Szánalmas egyébként, hogy azért 500 Ft-ért amit kap érte a MÉH telepen képes ott faszolni órákat, kockáztatva, hogy egy járőr elkapja...
Ugyanez a véleményem azokról, akik az üléseket szabdalják a buszokon, meg firkálnak, az ilyennek savba mártanám a kezét miután eltörtem három egyenlő darabba.
Valaki tud esetleg arról nyilatkozni, hogy mit értenek az utastájékoztatás fejlesztése alatt? Esetleg végre eljön az a nap, hogy normális tájékoztató kijelzőkkel szerelik fel a buszokat? Vagy ilyesmire ne is számítsunk?
Mellesleg én örülök már a használt csuklósoknak is, csak valami új legyen már a 280-asok helyett. Egyébként ezzel párhuzamosan a KV selejtez is, vagy a meglévő buszok mellé szerzi be a 2 csuklóst?
Egy változásra van tippem. Úgy tűnik, hogy a 3-as megszűnik hurokjáratnak lenni. A Klebersberg K. úton már régóta látom az ellenoldali buszmegállót és láttam már, hogy a Csokor utcán is megvan már, bár tábla ott még nincs. Mondjuk ez utóbbi kicsit szűkös lesz szerintem a reggeli csúcsban, mert az egyik előkertnél létesítették és eddig csak egy viszonylag kis peront alakítottak ki. Szerintem érdekes lesz...
Én már ha "újabb" buszok jönnének, annak is örülnék. Komolyan szánalmas, hogy némelyik busz milyen szinten szét van rohadva. Lassan már ki lehet látni a buszok oldalán...