Jaja, ezek érdekes adatok, sztem a forgalmiba írt adat nagyon ritkán egyezik a valóssal... :( Pl egy klíma is elviszi a súlyt (+20-30kg), na meg a Haynes manualnak jobban hiszek, mint a forgalminak, ha jól rémlik az én 1.6-os I-esem klimaval olyan 1110kg, vagy mennyi, este majd megnézem pontosan otthon... Tényleg, le lehet méretni vhol pontosan? :)
Bár megjegyzem, hogy teljesítményre meg 80 LE-t írnak, ami 16 szelepes 1.6os motornál azért furcsa. (a szelepeket már sajátt szememmel is láttam, télleg 16 van belőlük)
Ugyanezt az elektronikát már javítottam Peugeotnál (itt tipushiba, gyakori a meghibásodás, a venti. max fordulaton megy)
Az a szép hogy kb. 15 perces munkával és max. 2000 ft - ból megoldható.
Az egyik, ritkább esetben mindkét teljesítmény darlington tranzisztor lesz zárlatos, emiatt nem lehet fordulatot szabályozni, ill. teljes grafftal forog a venti.
A szegecseket kell lefúrni majd új tranyót beforrasztani és már kész is.
Mivel az eredetit nem nagyon lehet beszerezni, helyettesíteni kell, a tipusra most nem emlékszem, de azt hiszem valami 25A-est tettem bele. Valami 2N.....
Én két apró dolgot csináltam voln másképp a kormány mögötti zene-távkapcsolón (egyébként nekem is kézre esik, jól műxik):
-Rádió módban a << és >> gombokkal lehetne léptetni az adókat a tárcsa helyett -A ki-be kapcsolás is megoldható lenne róla valahogy. De legalábbis a bekapcsolás, pl. az SRC gomb megnyomásával.
Eddig ZX-et nem sikerült beszámíttatni, mert a márkakereskedők döbbenetesen alacsony árat mondtak rá (az enyémre is, a kollégáméra is). Lehet szerencséd, de a ZX nem egy keresett típus. A két egyhatost nem könnyű összehasonlítani: a 8V az egyes Xsarában és Picassoban van, a 16V a kettesben. Az első 100 kilóval könnyebb, a második 100 kilóval nehezebb a harmadiknál. A 16V nekem tetszik, alul kicsit gyenge, de megszokható. A "sok izé" a kormány alatt pedig nagyon jó, nekem minden kézre esik. (Még a nyomogatós hangerő- és forgatós csatornaváltót is megszoktam, bár ez valódi kihívás.)
Mai napon kicserélték a fűtőmotor elektronikáját picit több, mint egy éves autómnak.
A hibajelenség ugyanaz volt, amit korábban páran már írtátok: a venti a szabályzó állásától függetlenül max fordulaton nyomja a levegőt amint a motort beindítom. Nem egy bonyolult darab, két közepes méretű tranyó, egy ellenállás és egy relé, fém alaplap, csatlakozó, mindez kínai gyártmány 52.500HUF áron. Még szerencse, hogy gariban cserélték, így fizetni nem kellett. Ami még érdekes, hogy a kivett alkatrészen nagybetűkkel fel van tüntetve, hogy MALAYSIA. (Az újon nem láttam....).
úgy néz ki, hogy van egy garnitúra Xsara I. VTS felnim. Ha valakit érdekel, írjon a verybyteKUKACinvitelPONThu címre. Akár gumival is eladó. Yokohama S306, egy nyarat futott. Ugyanitt gyári magnósrádió is eladó.
én 202.000 km - nél járok, eddig nem vettem észre problémát a hátsó futóművel, bár nagyon rossz úton kissé nekem is kopog a hátulja, én viszont a kipufogóra gondolok. Egy nagyobb méretű sportdob van rajta, ami rossz uton a spoilernek ill. a felette lévő vonóhorognak tud csapódni. Hasonló hangot adhat ha pl. a pótkerék rögzítő kosár nem eléggé feszes, ill. az emelőnek a doboza is tud rázkóni és ezzel hangot generálni.
205- os peugeot - nál, amelynek szinte ua. a futóműve, hallottam már berágódott tűgörgő által okozott hibáról és tényleg méregdrágán javították.
Ez viszont vagy 15 éves agyonrozsdásodott gépsárkány volt, kitudja hány kilométerrel.
De igen, az álom is a "multi" felé mutat, csak a mostani kormányom kétküllős, és szokásom a küllőt fogva vezetni (tudom, van aki szerint ez nem helyes), plusz jelenleg hónapok óta rádióm sincs, úgyhogy a logikus énem (hű de nagyzol) azt mondja nincs szükségem multi kormányra.
Kacérkodom a gondolattal (sajnos lehet, hogy csak álmodozom), hogy Citroën ZX-emet egy Xsara-ra cserélem. Ez nagyban függ attól, hogy sikerül-e találnom olyan megfelelő autót a megfelelő helyen, azaz olyan kereskedést, ahol beszámítanák a ZX-emet.
Amit szeretnék, az egy 1.6-os 110 lovas ötajtós. Lehetőleg bordó, és lehetőleg max 50-70 ekm-rel.
Kérdéseim lennének hozzátok, mint Xsara tulajdonosokhoz:
- sok különbség van-e a 110 LE-s és a 89 LE-s 1.6-os között?
- milyen tapasztalaitok vannak a "multikormánnyal"?
(jobb az amikor a kormányon van a rádió vezérlése, vagy nem?)
-a fogyasztásról biztos volt már szó, majd utánaolvasok
Valami olyasmit említett,hogy ezek a tűgörgők elfáradnak és szétverik a csapágyakat ,de valami kárt okoz a hátsó hídban is. Egész egyszerűen azt nem tudom,hogy 94000 km-nél kell e ettől aggódnom jelentősen vagy sem. Próbálom kerülgetni a kátyúkat meg a rossz utakat (Pesten ez elég nehéz).Amikor véletlen belemegyek valamibe akkor (még) nincs kopogás. De,felhívom a szerelőt,hogy mindannyian okosabbak legyünk eme hibáról.
Igen .lehet h az enyémnek is ez a baja. 98as Xsara I. 130ezer km van benne és már egy ideje feltűnt, hogy kopohg a hátulja, ha gödörbe megyek, ill. ha egyenetlen úton fékezek. Nekem azt mondták (a peudeuto szervízbe), hogy gumibakot kell csrélni, DE: bementem egy citroen szervízbe ott pedig szintén csapágyat emlegettek.
Lehet hogy hülyeség, de nekem 3000Ft/db ot mondtak árra.
ui.: Tegnep lemértem megint a Sárit.
Nem vmi meggyőző az eredmény: 5.ben 4500as fordulaton 160km/h.
Elég kevésnek tűnik. Létezik, hogy ez a gyertyák miatt van???
Mivel még soha nem lettek cserélve. Tudom, hogy már mondtátok, de pontosan melyik típust ajánljátok. Valami ne túl drágát.
Ja,még annyit,hogy a szervízes már 10 éve rendszeresen szervízeli apám Citroenjeit,én most kerültem vele kapcsolatba,nem biztos,hogy az lenne a célja,hogy átverjen. De nem akarok feltétlen abba a szituba kerülni,hogy beviszem és kiderül,hogy mondjuk,79520 ft a javitás. Hanyatt is esnék. Annyit tudok,hogy akitől vettem a kocsit az egyetlen kilómétert se ment vele pesti utakon,75 százalékban Paks-Dunaújvárosban használták. Ismerem 10 éve az előző tulajokat.
Sziasztok. Én egy boldog tulajdonosa vagyok fél éve egy 98-as 1.4 Sx Xsarának. 92000 km-nél cseréltettem benne vezérműszíjszettet+vízpumpát. Semmi gondom nincs vele.
Viszont a szerelő okozott egy kis dilemmát a következővel. Állitólag a Xsaráknak tipushibájuk,hogy a hátsó futóműben ki kell cserélni a tűgörgőket mert ha nem akkor késöbb nagy(obb) kárt okozhat a futóműben-csapágyban stb. Ha közel a 80 ezerhez csrélik akkor cakk-pakk megúszható 40 ezerből,de ha nem csináltatja meg az ember akkor 100ezer forintig terjedhet a javitás. Uganez a márkaszervízben 230-270000ft a legrosszabb esetben. 40 ezer még telne is rá,de már 60-80-100 most nem nagyon. De ha szétszedik akkor már nem lehet visszatenni,meg kell csinálni. Ezt több helyről-több szervizes is megerősítette.
Nektek milyen tapasztalataitok vannak? Hallottatok erről a "tipushibáról"? Aki már túlvan 100-120-150000km-en annak jelentkezett ilyen? Régebbi xsarásokra gondolok. Lehet,hogy a Xsara II-ben ezt már kiküszöbölték.