Ha egy gitár jó, és rendes erőlködőre kötöd (amin van korrekt lyukszűrő), akkor ragyogóan megoldható a hangosítás. Péel: Az én hangszerem elég ritkán gerjed (nagyszínpadon kontrollokkal sem), elektromosan elfogadható hangja van (simán di-boxon keresztül PA-ra küldve), amit komolyabb előfokkal (LRBaggs PARA Di, vagy Presonus Acousti-q) vagy erősítővel (AER) tökéletessé lehet varázsolni. Mindezek tetejébe akusztikusan remekül szól. Természetesen itt már beugrik a képbe a hangosító ember tudása is, de ha az nincs, akkor úgyis mindegy.
Igazából a mellett vagyok, hogy egy akusztikus gitár önmagában szóljon jól, mert egy sz*r hangszerbe tehetsz akármilyen elektronikát.
Tényleg, ha szabad tanácsot kérnem: piezzo hangszedős Ibanez elektromos gitárom van. Színpadon jelenleg úgy használom (nem volt jobb ötletem), hogy az effekt aux in bemenetén viszem be a jelét, aztán ugyanúgy megy a Marshall combóra. Viszont szeretnék vele ezt-azt kipróbálni, nomeg nagyobb helyeken akár külön erősítőről futtatni. (Lehetőleg akusztikus combóról, mivel a Marshall igencsak kompresszálja a jelet...) Mit ajánlanál?
Szerintem az akusztikus gitár esetében különbséget kell tenni aközött hogy szinpadon, vagy stúdióban estleg mindkét helyen használom e. Mert ma már rengeteg olyan akugitár készül ami akusztikusan értékelhetetlen hangot ad, de remek elektronikája van és ez szinpadon döntő, de stúdióban egy szép akusztikus gitár hang 2 mikrofonnal készül elsősorban és ott egyáltalán nem mindegy hogy miből van. Viszont minél jobb a faanyag annál gerjedékenyebb, szóval legjobb ha 2 hangszert használunk, egyet a szinpadra, egyet a stúdióba
Nekem tavaly Hollandiában mutattak egy akusztikus gitárt. Nagyon jó hangja volt (nem top, de jobb mint amit itthon bárhol kapni lehet). Kiderült hogy "fotoflém", ráadásul enyvezett fűrészporból van. Ennyit arról, hogy milyen fa... ;)
Számít persze hogy számít a fa, de ameddig a gitárosok nagy része POD meg GT6, és egyéb digitális csodákkal van elfoglalva, teljesen felesleges a hangszer fájáról értekezni, mert máshol lesz a szűk keresztmetszet.
Hamár homár gondoltam hasonlítok kicsit mélyebben.
Megfogtam a másik gitáros igazi eredeti 97-es USA fenderét.
Jáccottam rajta folyamatosan ugy 5-10 percig hogy megszokjam a hangját... stb Rohadtul jó, iszonyúan érzékenyek a pickup-ök arra hogy milyen erősen pengeted meg a húrokat, teljesen más hangszíneket lehet kicsalni vele csak a pengetés erősségének változtatásávál.
Majd megfogtam a saját gitáromat amely egy Koreai S270-es Ibanez, Dimarzio Pickup-ökkel és Push Pull Portméterrel.
Ugyanaz a Pickup állás lefeleztem Single coil-ba a Humbucker-t a PP potival. (Tull keppen szimulalom a Stratot)
És baszki Ugyolyan kurvajól megszólalt nahát :) Ez a megállapítás a Fender értékéből mit sem von le, kurvajó gitár.
Viszont, csak egy katt és máris Humbucker-em van megint ezt pl. már a Fender nem tudja utánozni... És ezért mondom hogy egy fender bizonyos tekintetben bekorlátozza hogy mit jacchatsz. Míg én tudok Stratos hangot is meg akár Metált is nyomhatok ha éppen kedvem lenne hozzá, és a sokszínüség nem megy a minőség rovására egy kicsit sem.
Lehet anyázni :) De Bárkinek szívesen felajánlom a tesztlehetőséget akármikor és döntsön a saját füle után.
Ezek a "fat" Fenderek olyan kuncsaft visszahodito fogasok .BAR !! concertben neha jol jonne hogy eloszedjel egy lagyabb bridge hangot.
Stratoban csak a 1960-as kiadasok az igaziak ,meg ezek ujrakiadasai.
Nekem 1984-85 os Stratom van Hot Rod '60-s reissue contemporary .
Floyd/R tipusu lengo vibrator , satu , es nyak beallito csavar ( a felfogo lapnal van egy luk ,ott lehet imbuszal allitani ha meglazitod a negy tarto csavart igy nem kell leszerelni a nyakat es alateteket tenni ) es Schaller vagy Grover (mini) kulcsok.22 fret.Javor nyak rozsafa fretboard.Valamivel "lagyabban" szol a rozsafa fretboard.
Strat AlNiCo pickup mind a harom es alig van kivesve a test a cucc befogadasara.
Lattam szetszaedve tobb Strat-ot mas "evjaratokbol " hat nem szoltak Strato hangon , kivesve jol , mas feritmagneses hangszedok , anyag kb ugyanaz (talan)
Nem ertem minek vennek egy jo draga gitart ha nem szol ugy ahogy azt elvarom.
Ha nem szol ugy mint Hank Marvin , vagy Hendrix-ne az mar nem Strato , az mas es nem is eri meg a penzt.
Raknak is gyonhyoru Ibanez LP posdorjalemezbol !!! Es persze Humbuckerrel hogy gondold ettol sotet a hangja , de aztan Gibson sustain az sehol .En csak arra gondolok hogy nem lehetett eredeti , es 1980 -81 ben. Luxus tipus metalizalt zold , aranyozott femcucc. Dimarzio pickupok.
En bizony nem veszek csak olyan gitart amit szetszedhetek es megkapirgalhatom .
Ahogy a többiek is írták, a superstrat az kb. a floydrózos izék gyűjtőneve. Nekem semmi bajom a konstrukcióval, van egy csomó ilyen gitár, ami jó hangszer, és nem csak sirálycsivitelés előállítására használható.
Úgy ám, zajos is a mezei strat, mint a dög. Ez nyilván nem előnye. Nem is ezért szeretem, hanem mert gitárhangja van. A superstratnak meg nincs. Kicsit zanzásítottam a mondatot, talán ezért nem volt egyértelmű.
alaptalanul azt hiszed, hogy a lehet-e rajta zenet csinalni kerdeskorben ternek el velemenyeink :-) nem, nem abban, ill. nem csak abban. itt kizarolag A hangrol volt szo :-)
Általában: 24 bund, Floyd Rose tremolo, HSH pickupelrendezés. Ettől el szoktak térni, szóval minden ami nem Tele, Strat, Les Paul vagy SG (most valaki fel fog sorolni még 4 típust amit kihagytam).
Egyes emberek a gitárhirózással (nem alaptalanul, bár a gitárhirók gitárhirója Malmsteen "sima" sztratót használ) azonosítják, és tévesen azt hiszik hogy nem lehet rajta zenét csinálni (lásd alább).