Lehet, hogy ez övtípustól is függ, nem? Nálunk a Maxi Cosi Priorinak úgy fut az öve, hogy teljes képtelenség lenne kibújni belőle. Valahogy elég magasan fogja össze a mellkason a középcsat. - De gondolom ez nem vigasztal:))
es vall felett is tuti jo helyen fut? vagy epp most olyan magas, h nem fut jo helyen akarhova is allitod (mert ez is benne van a pakliban)
amugy meg nalunk mikor ez a kibujasprobalkozas volt vagy elofordul, akkor en minden egyes kibujasnal leallok az autoval, eleg idegesito volt, de a gyerek unta meg elobb, persze lehet millanak ez csak olaj lenne a tuzre, de en vmi ilyen nagyon kozvetlen szankciot talalnek ki ezugyben (de en kozismerten durvan kozlekedesparas vagyok, ha gyerekrol van szo)
együttérzek. Máté is kibújik az öv alól, totál mind1, mennyire húzom meg. Gondoltam rá, hogy veszek egy hordozóhoz való mellkasnál meghúzandó szűkítőt, de az meg a vállpárna miatt nem jó ötlet. Próbálom nevelni, hogy ne húzza ki a kezét.... a legszebb, hogy ha szólok, vissza is dugja.
az elso kerdesedre az a valasz, hogy rosszul van beallitva, ez akkor tortenhet meg, ha tul lazara van hagyva vagy ha a valla folotti beallitasnal az ov nem a vall felettrol indul, hanem vall mogottrol (remelem ertheto)
a masodikra meg sajnos az a valasz, hogy nem:( vagyis van olyan ules, ahol egy keresztbe elem miatt a gyerek olyan tavolsagban van a kikapcsolotol, h nem tudja kikapcsolni, ha az ov kilazitasa a kerdes, akkor vannak olyan ulesek, ahol az ulesben van egy ovfek, tehat nem tud az ovbol kikapcsolas nelkul kibujni
(mellekszal: es ezert szereztem anno olyan ulest, ami 5 pontos... de meg szazvalahanycentiskent is 5 pontosban ul, es igy is fog remelhetoleg ev vegeig)
sziasztok, kérdés: van olyan megoldás, ami megakadályozza, hogy a gyerek kibújjon az 5 pontos övéből? tehát ami a mellén, középen összekapcsolja a két vállnál lévő övrészt?
ill. ennél is fontosabb kérdés: az ülésmagasítónál, amikor már az autó saját övét használjuk, van olyan szerkezet, ami megakadályozza, hogy azt kikapcsolja?
"Régebben,fiatal koromban,amikor még alig volt kocsi,akkor a gyerekek sokkal nagyobb biztonságban voltak még és nem volt ennyi baleset."
Régebben fiatalabb koromban valóban nem volt annyi kocsi, de balesetek arányosan úgyanúgy voltak. Sőt! A biztonságiövről csak annyit, régebben fiatalabb koromban az első autómban, az első gyermekem biztonságiöv nélkül, landolt a két elsőülés között repülve a kezemben. Nem mentem gyorsan, (trabi) de előttem valaki más bénázott, fékelnem kellett. Aludt is a kicsi fekve a félországon keresztül, nem a padlón, a hátsó ülésen. Sajna a mai biztonsági ülésekben is elalszanak ülve. Rossz nézni őket, de bekötve -nem a tescos ülésben- biztonságban vannak, nem kell őket elkapni...
Hány olyan gyereket láttál már, aki nem volt bekötve, ezét előrepült és felkenődött a szélvédőre, átrepült rajta és/vagy koponyatöréssel végezte röppályáját? Feltételezem, még egyet sem. Mentős doki beszámolója szerint elég egy ilyet látni - miközben ugyanezt az ütközést a rendesen bekötött gyerek kis horzsolással megússza - hogy belásd a biztonsági öv hasznát.
Különben régebben is sok ember halt meg karambolban, és közülük renegetgen megúszhatták volna, ha be lettek volna kötve.
És még egy technikai részlet: mégis milyen korú gyermeknek ajánlanád az ülés mögött a földön való utazást?
Egy újszülöttet én azért inkább nem fektetnék le az ülés mögé... Amikortól meg már ülni tud egy gyerek, akkor mászni is tud, és a.) vagy előremászik a sebváltóhoz, vagy b.) kinyitja a hátsó ajtót. 4 éves kor után ezek a veszélyek lecsökkennek, akkor már csak a csigolyatörés marad. Bagatell.
A gyereknek nem kell gyerekülés,simán le kell rakni a padlóra és kész. Ott biztonságban van. Az öv csak rátekeredik a nyakára és megfullad. Régebben,fiatal koromban,amikor még alig volt kocsi,akkor a gyerekek sokkal nagyobb biztonságban voltak még és nem volt ennyi baleset.
Elsüllyedt ez a topik, de hátha valaki Britax/Römer Duo plus ülést akar venni: ha megalkuszik a szűk választékkal, akkor a Kikában 65 ezerért vehet egyet, én most hoztam haza a mienket. Szűk választék alatt a Trendline sorozatból való kék-fekete, "Julie" huzat értendő. (Nem ez tetszett a nejemnek, de amikor szembesült a 65-ért közepes, vagy 95-ért szép választással, akkor igen hamar döntött. Egyébként először látok olyat, hogy egy gyerekholmi itthon olcsóbb mint nyugatabbra: a Kika osztrák boltjaiban ugyanez az akciós ülés 260 Euro, ami ha csak kicsivel is, de több mint a magyar ár. :-))
olyan gyerekülést keresek, amelynek az felső, ülés része kivehető. A belvárosban utcán parkolunk és nem nagyon szeretném, ha az ülés miatt feltörnék a kocsit.
Azt tudom, hogy a Concord Ultimax (talán) c line sorozat ilyen.
Kérdésem/kérésem az, hogy van-e másik márka, ami ezt tudja, illetve akinek van használt concordja és eladná, az légyszi jelezzen!
Eladó egy concorde trimax üléshez való nyári huzat, fehér színű, lélegzős anyagból készült, nyáron nem izzad bele a gyermek az ülésbe. Új, bontatlan csomagolásban. Ár: 4.000,-Ft. Ide írjatok: god kukac melcor pont hu
Tényleg nem mind1, hogy melyik modell. Először azt kéne tisztázni, hogy mekkora babának kell az ülés. Ultimax 0-18kg Trimax 9-36kg Lift Pro, Pro-tect, Lift Evo 15-36kg A C-line huzat, pamut huzat. X-line szintetikus, teflon bevonattal.
kevesebb 10-17 közti de azt nézd meg, hogy melyik modell, mert a mária nagykerben, azt hiszem, a legalapabb pro van - ebayen meg az új, teflonos huzatút árulják (Xline-os változat), meg a pro-tect típust, ami azért többet tud, biztonságosabb :-) szóval úgy érdemes összehasonlítani - na meg általában van választék
no, meg most nézem, hogy sokkal az ebayen sem olcsóbb... ott 99eur + ptk, ami ált. olyan 30 eur körül szokott lenni... Vagy mennyi pontosan a postaktg?
én is az ebayen vásárolok :) de ez febr. 1re kellene, amíg nem tuti, hogy megérkezik. Anyuék szeretnék venni, hgy nekik is legyen. de akkor még körbenézek az ebayen :D
Mo-on a www.bebibolt.hu-n, ami mellesleg a szomszédunkban van - szóval tudod hol. Ennek az egyetlen hátránya, hogy nincs igazán huzatválaszték. Mi most rendelünk az e-bay-en keresztül.
neharagudj, atsiklottam az elozo kerdeseden, de pipacsvirag kozben leirta, es sztem te mar jol meg is csinaltad:) amugy ez az ovlazitas-huzas a legtobb ulesnel ugyanezen az elven tortenik, uhogy egyszer megtanulod, tobbet nem lesz hiba
Szia Pipacs, igen, ezt kérdeztem, teljesen érthető a válaszod és én is így gondolnám, mert a hordozóinknak is így kellett, csak valamiért nem szokott sikerülni, de holnap megpróbálom újra. Nekünk Römer King Quickfix van - azt hiszem.
Rozália, nekünk Römer TS plusz van. NEm tudom, a Tiétek pontosan milyen, de a miénken a magasságot 7 fokozatban lehet állítani, anélkül, hogy ki kéne bújtatni az ülés vázából. (Azt hiszem, ez csak a legújabbaknál van már így.)
De amit Te kérdezel, az szerintem nem a magasság, hanem hogy mennyire legyen szoros vagy laza (pont a kabátok le/felvétele miatt) Ez pedig tök egyszerű: - ha lazítani akarod: egyszerűen összefogod a csatnál a két övet (nem csatolod be) és a csat alatt középen van egy fém gomb (ahonnan kilóg a maradék öv - 1 szál hosszú szalag), szóval fogod az öveket,, lenyomod 1 ujjal a fém gombot és közben húzod az öveket magad felé előre, annyira, amilyen lazára akarod.
- ha szűkíteni szeretnéd: becsatolod a gyereket és egyszerűen meghúzod alul a fém gomb alatt kilógó övet előre. (nem lefelé, nem felfelé, hanem előre)
Remélem, nem túl zagyva, ha vmi nem világos, kérdezz nyugodtan:)
akkor jo az ovbeallitas az 5 pontosoknal (markatol fuggetlenul), ha az ov vallmagassagban vagy afelett 1-2 centivel indul, tehat fulnel alacsonyabban kell menjen az ov, illetve nem szabad, hogy a hat mogul induljon az ov