Ígérik itt már az internetes jegyvásárlást, a 300 német személykocsit, a jegykiadó automatákat a negyeszékhelyekre, az MHR-t, stb. évek óta.
Mindig éppen jövőre, esetleg az adott év második felére, de az évek makacsul csak telnek.
Minden MÁV veztőségváltásnál nagy naívan azt képzelem, hogy pozitív irányban változik majd a hazai vasúti személyszállítás, nekirugaszkodunk és megpróbáljuk utolérni a cseheket.
Ez persze sosem történik meg. Felbukkan, majd eltűnik 1-2 koncepció (lásd expresszek tündöklése és bukása), majd igazi változás helyett jön a hír a nagy végkielégítéssel távozó MÁV felső vezetésről és az utódokról, aztán lényegében minden marad a régiben.
A végrehajtásban dogozó vasutasok dolgoznak, ennek köszönhetően a vonatok persze járnak, a lassú lecsúszás pedig folyamatos. Eddig pl. ritkaságszámba ment, hogy nem volt fűtés, mostanában egyre gyakoribb, jövőre már lehet, hogy a - nem minőségi termékcsoportba tartozó - vonatok, illetve kocsik felében nem lesz, majd még rosszabb lesz az arány.
Persze titkon lehet remélni, hogy az újak majd megváltják a világot, de legalábbis a vasutat, ők majd várat építenek a ... , aztán csak várunk-várunk és a nagy ugrás helyett megintcsak a végkielégítések témája jön majd:(
Mit is kellett volna tapasztalnom eddig, azon kívül, hogy nemegyszer már szombaton is állni kell a gyorsvonatokon, bezárták az Andrássy úti jegyirodát, a MÁV honlapot alig használják az utasok felé információközlésre (amikor az átlagutasok ott az időjárás miatti késéseket néznék, akkor a MÁVINFORM legfrissebb híre az, hogy üdülési csekkel is lehet fizetni a MÁV-nál, miközben a szlovén, cseh. stb. vasútnál lassan azt is mutatják, hogy merre áll éppen az R345-ös gyorsvonaton a mozdonyvezető bajusza, de azt mindenképpen látod a honlapjukon, hogy mennyit késik a vonatod, itt meg még a médiának gyártott 5-10 perces hazugságokat sem teszik fel a honlapjukra), az IC telefonos jegyrendelés korábbi rendszerét pedig (sokak számára) elrontották.
Pozitív változás a néhány egyetemi jegypénztár és a nemzetközi díjszabások egy részének a honlapra kerülése (ami mellett persze rajta hagynak idejétmúlt információkat is, úgy tűnvén, hogy a honlapnak nincs igazán gazdája és a hozzányúlás teljesen ötletszerű és egyáltalán nem folyamatos).
Nagyon erőltetem az emlékezetemet, de más pozitívum nem jut eszembe az utóbbi hónapokról.
Lehet, hogy valakinek pozitv a hőpapíros jegy, nekem nem az, nehezebben kezelhető, tárolható és a rátett pecsétek mindent összemaszatolnak.
A kuponos akció rémlik még fel, ami alapjában véve jó ötlet, de csak a budapesti és megyeszékhelyi utasokat jutalmazták vele, ami a nagy médiakampány után a szentesi, vagy hódmezővásárhelyi pénztártól csalódottan távozó utas esetében nem biztos, hogy elérte a kívánt PR célt.
Túl értelmes, s utasbarát döntés lenne vajon a MÁV Z(ártosztály)Rt. döntéshozói felől, ha azt mondanák,a vonatok a külső állomások után bemennének a másik 2 fejpájaudvar valamelyikére,hogy esetleg választhassak,s ne kelljen feltétlenül végigdöcögni a városon a híres bkv-val...
Gyalázatos ez a bombariadó a Keletiben. Elgondolkodnék, hogy nem kéne kiüríteni. Csak a riadó után néhány órával bejelenteni, hogy átvizsgálták, és nem találtak bombát.
"Akkor ha most bemegyek a Keletibe, nem is vehetek már április 15-ével kezdődő ED jegyet??"
Most került elém az ezzel kapcsoltos (német, de elvileg, mivel ugye a díjszabás egységes, ezért vélhetően a magyar jegykiadó helyek által is alkalmazott) szabályozás.
Eszerint 2005. március 31-én még (utoljára) vásárolható EuroDomino Spanyolországra, Franciaországra és Olaszországra, vagyis ez a jegy utolsó lehetséges eladási napja, legalábbis ez áll a DB német nyelvű EuroDomino díjszabásában:
Van benne egy Németország-specifikus érdekesség is - de ez ránk nem vonatkozik - Németországban nem vásárolható Svájcra , Ausztriára és Németországra 3 napos EuroDomino (a több naposak igen).
Szerinted mi fene a dolga egy főigazgatónak, ha nem az, hogy a "tényleges folyamatokat" megváltoztassa, és ezzel javítsa a szolgáltatás szinvonalát?
A DM-et nem érdekli a vasút (pláne nem a vasutmániások), egy érdekli, hogy vezérigazgató legyen a titulusa.
A másik: ha tényleg 2-300 vasutas lenne ellene a jó elképzeléseknek, akkor miért nem oldja meg a Devecz a leszerelésüket? Minden valamire való üzleti iskolában oktatják a megoldást. (Feltéve, ha egyet is elvégzett, vagy megértette a módszert.) De van egy alapvető feltétel: kell lenni jó megoldásnak. Az pedig nincs, mert mit tud felmutatni az elmúlt egy év alatt? A nagy semmit.
Nem. Infantilis lenne :-)) Ha minden igaz, anno a 1016-001 be volt programozva pár dallamra, csak a parasztvakítás végett. (Osztrák himnusz, Radetzky-Marsch, ilyesmik...) De már elmúlt :-D
DGKUm válasz erre | adatok | e-mail 2002.09.06 12:25 (56565)
...az a helyzet, hogy kis sebességen a motorköri áramirányítók az épp szükséges frekvencia többszörösével (egész számú többszörös = szinkron ütemezés, fix frekvencia néhány km/h sebességig = aszinkron ütemezés) kapcsolnak. Ez a motorok vastestének köszönhetően hallható, ha pedig hallható, a mai számítógépes hajtásvezérlő technikának köszönhetően a "fix" frekvencia lehet változó is. Ha pedig változó, miért ne legyen valamilyen dallam? Zuhanna a "Boci, boci, tarka..." is, csak ezt senki nem vállalta fel...:-)
A hajtásszabályzás miatt. A motorok vonóerejét, fordulatszámát a feszültség, és a frekvencia változtatásával szabályozza az erre rendelt számítógép (ASG). A frekvenciszintek, illetve azok változása "manifesztálódik" különböző hangok formájában (is). Abszolut hallásom sincs, nem tudom, mit értessz hamiskás alatt. Ha nem terv szerint gyorsul a mozdony, akkor "énekel" össze vissza. Rossz tapadási viszonyok között meg lehet énekeltetni a négy motort négyféleképpen... :-)
Horn Gyula: ... Idősügyi Törvényt, erre gondoltam azt is, hogy megnézzük hogyan és miként lehet a 65 évet leszállítani 62 évre az ingyenes utazással kapcsolatban. Ami azt jelentené az én felfogásom szerint, hogy ha valaki nyugdíjba megy 62 éves korában, akkor igazolják ezt, és ingyenesen utazhat. Nagyon...
Riporter: Biztos egy szimpatikus dolog, csak a MÁVnak most is jelentős vesztesége van, a BKVnak jelentős vesztesége van,...
Hgy: Ne gondolja, nem gondolja hogy ezt az ingyenes utazást idézte elő... Beszéltem a MÁV vezetőivel, a korábbiakkal, ők elmondták, hogy csak örülnek ennek, ha másért nem, hogy hirtelen megugrott az ingyenes utazás bevezetésével a közlekedés biztonsága. Mert ott vannak a nyugdíjasok, csoportosan, minden, és annyi, úgy örülök, hogy ezeknek az embereknek jót tehetünk, mert most megkereshetik a rokonaikat, gyerekeiket, a régi ismerősőket, és minden, így én, és ezt ne vegye nagyképűségnek, ez maradandó, én mindig azon, ...vagy sikerült vagy nem, hogy olyat alkossunk, ami maradandó, ami tényleg értéket hoz, vagy, vagy, nagy … hatása lehet egyéb területekre.