Keresés

Részletes keresés

HLP Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217205

Az EUROFIMA Vasúti Gördülőanyag-finanszírozási Európai Rt.-től 60 millió euró hitelt vesz fel vasúti járműfelújításra a MÁV Zrt. - közölte a társaság az MTI-vel kedden. A 15 milliárd forintos beruházás keretében 24 elővárosi vezérlő-kocsit újítanak fel, 15 személykocsit IC-minőségűvé alakítanak át, 62 mozdonyt pedig korszerűsítenek, s lehet, hogy új mozdonyokat is vesznek - áll a közleményben. Az EUROFIMA célhitelből emellett a dízel mozdonyok elavult motorjait alacsony fogyasztású és környezetbarát erőforrásokra cserélik, így mintegy 30 százalékkal csökken a dízelolaj-fogyasztás. A MÁV Zrt. saját közlése szerint 1994-től 2005-ig - jelenlegi devizaárfolyamon számítva - összesen mintegy 81 milliárd forintot használt fel az EUROFIMA keretéből: tavaly decemberben 7,1 milliárd forintot vett fel. A vasúttársaság ebből a forrásból 645 mozdonyt, 410 teherkocsit, 242 motorkocsit, 192 személyvagont, 24 elővárosi vezérlő-kocsit és 15 étkezőkocsit újított fel.

HLP Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217204
A reggeli órákban a szolnoki pályaudvaron elromlott a vasúti biztosító berendezés, ezért a Budapest-Újszász-Szolnok és a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon akár egy órát is késhetnek a vonatok – közölte Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője.
(radio.hu)

kod Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217203
"Hogy ez neked, ill. Kod-nak es mit tudom en kinek nem tetszik, az engem HIDEGEN HAGY es NEM ERDEKEL!" Tudod, arról van szó, hogy ha pl. jégkorongmeccsre megyek, célszerű megismerni előtte a játék lényegét, szabályait. Mert anélkül nem élvezhető...
Előzmény: SuedBahn (217169)
v_peti Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217202

Én viszont egy olyan adatot találtam, hogy a szovjet hadsereg által tervezett Európa-foglalás (amely nem jött be, mert az ellen hamarabb lépett) északi szárnyán 78 ezer embernek az online átszögelés lett volna a feladata.

 (Ők a megelőző csapás során elsőként pusztultak el, lévén puskájuk elég kevés volt, a feladatuk meghatározott jellege miatt.)

:(((((

 

 

Előzmény: hmsoft (217201)
hmsoft Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217201
v_peti,

A "hány km", az némi térképböngészés után körülbelülre kijön.
Én viszont egy olyan adatot találtam, hogy a szovjet hadsereg által tervezett Európa-foglalás (amely nem jött be, mert az ellen hamarabb lépett) északi szárnyán 78 ezer embernek az online átszögelés lett volna a feladata. (Ők a megelőző csapás során elsőként pusztultak el, lévén puskájuk elég kevés volt, a feladatuk meghatározott jellege miatt.)
A járművekre és rengeteg más kérdésre ez az adat persze nem válaszol.

hm
Előzmény: v_peti (217197)
Jokepu Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217200

..Köszönöm.

 

A lista nem teljes. Mit jelent ez? Nem minden vontatójármű kapta meg az UIC számokat?

 

CsT 

Előzmény: Kalapácsman (216981)
epimetheus Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217199

Köszi, nagyon szép a kép. Annyira, hogy kedvem támad élőben is megnézni!

 

Ha sikerülne a nyáron elmenni odáig, már megérte, hogy SuedBahn felvetette a sátoraljaújhelyi témát.

:-)

Előzmény: gw (217179)
epimetheus Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217198

Hašek: Švejk

III. könyv: A dicsőséges csihi-puhi, 3. fejezet: Hatvantól a galíciai határ felé

Kb. a fejezet közepén, pontosabban sajnos nem lehet meghatározni.

 

Na ott van Mezőlaborc.

És onnét az is kiderül, miért volt katonapolitikai az ok.

Előzmény: SuedBahn (217170)
v_peti Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217197

Ukrajna már szóbajött Ukrajna. Egy kérdés:

Kb. hány kilométer hosszúságon kellett átépíteni a vasúti pályát az 1435-ről az 152x mm-esre, amikor területeket kaptak a szovjetek Lengyelországtól és Csehszlovákiától? És ez kb. mennyi időt vett igénybe. (Plusz a járműveket is át kellett építeni.)

 

 

 

koller andor Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217194
Amikor én voltam, akkor még egész évben jártak. Megnéztem a menetrendet, de két vonatot adott reggel 7.53.-kor meg egyet délután, de csak nyáron és p-sz-v. Igazat kell adjak neked- sajnos-, mert én télen voltam arra és gyönyörű volt.
Előzmény: gw (217179)
szivats Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217193
A Ro-La mikor volt Ferencvárosnál? Ha jól sejtem 15:50 előtt.
Előzmény: Törölt nick (217185)
HLP Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217191

Én elég sokszor utaztam az elmúlt években a következő irányokba: mindig több mint 7 utas volt, jelentősen több.

Kvarner, Goldoni, Dacia, Rákóczi, Venezia,Liszt,Comenius

(Gyékényes, Hegyeshalom,Hidasnémeti,Szob)

Előzmény: gabor144 (217189)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217190
Igen van, csak a kitérőkre vonatkozóan, azt jelenti a kiegészőtő tábla, a két irányba mutató nyíl.
Előzmény: Törölt nick (217185)
gabor144 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217189

A 6-7 azért nekem is elég kevésnek tűnik, de nekem is ez jött ki az adatokból. A 248 vonat is igaz. Én mondjuk olyan 20 fő körülit saccoltam volna. De még az is lehet, hogy helytállóak az adatok. 

 

A Dacia elég speciális eset. A legkurrensebb időpontban közlekedik, az egyetlen reggel oda - este vissza Bp-Bécs vonat, tehát a kiutazó magyarok elég negy része ezzel megy a napi 7 vonat közül, viszont csak 2 másodosztályú kocsija van. Így még akár tele is lehet az a kettő, én is tapasztaltam már nyáron. De a többi? A Lehárt többször láttam szinte üresen indulni a Keletiből. Szob felé is nagy a pangás.

 

A Liszt és még pár vonat is biztos, hogy alaposan felfele húzza az átlagot. De benne vannak a hódosi, füleki, stb. Bz-k is!    

 

Rutthin! Az a Liszt a határátmenetben volt tele? Mert azért az nekem még vasárnap is nehezen hihető. De ha úgy is volt, vasárnap is csak egy nap a héten.

Előzmény: Józsga (217186)
hmsoft Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217188
Józsga,

"Akkor csak én vagyok ilyen szerencsétlen, hogy a Dacian, ill. a kürtösi vonatok többségén mindig tömeget fogok ki?"

Lehet, de hogy az átlag kijöjjön, kell olyan vonatnak is lennie, amelyre ha felszállsz, még néhány haverodnak is fel kell szállnia ahhoz, hogy a vonat üres lehessen.

hm
Előzmény: Józsga (217186)
rutthin Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217187
Nálam ugyanez a helyzet! Arról nem is beszélve hogy a 10 kocsis EC 24-en is alig találok sokszor helyet. Volt olyan vasárnapi nap, hogy a két db. első osztályú kocsi is tele volt! Hát jóval többen utaznak, mint amit itt kimutattak, az biztos!
Előzmény: Józsga (217186)
Józsga Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217186

Vagyis átlagosan 6-7 utas utazik eme vonatokon...

Akkor csak én vagyok ilyen szerencsétlen, hogy a Dacian, ill. a kürtösi vonatok többségén mindig tömeget fogok ki?

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (217183)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217185

 

kicsit sűrűn vannak itt a jelek! Most akkor van lassan bejárandó pályarész vagy nincs?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mai nap készített havas fotók! Lágymányosi hid után nem sokkal!

 

 

 a képek ma du fél 4 és 4 között készültek! A "Tau" csak kocsikat vitt, menetrend szerint ebben az időben nincs IC, Avala-t kivéve. De csak MÁV IC -kocsikból állt össze a szerelvény.

 

 

 

majd 2-3 perc múlva jött 1 Ro-La szerelvény

 

 

 majd 3 perc múlva még 1 tehervonat:)

 

 

 majd 3 perc múlva még egy:) ez a teher szerelvény megállt Ferencváros előtt, hogy kiengedjen egy Gigant-os tehert amit sajna már nem tudtam fotózni.
hmsoft Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217184
SuedBahn,

"A menetrendkonyvet (ha nagyon akarom), tudom hasznalni, ha viszont nem, mert nincs idom, akkor nem."

kisséOFF
Értem én: azt feltételezed, hogy itt hamarabb megtudod a választ a kérdésedre, mint mondjuk a menetrend fellapozásával vagy némi netes böngészéssel. Ha ezek után tényleg hamarabb megkapod, akkor igazad volt, ha viszont nem, akkor ez micsoda egy uninformatív topic, semmi értelme - és véleményed szerint ebben is igazad lesz.
Tehát így is jó, úgy is jó. És ez mindenki vágyainak netovábbja, hiszen tapasztalatok szerint ennek éppen az ellenkezője szokott bejönni (így sem jó, úgy sem jó).
Akkor most mi is a gond? ;)
kisséON

hm
Előzmény: SuedBahn (217180)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217183
Vagyis átlagosan 6-7 utas utazik eme vonatokon... (egyenlet: 600.000 osztva a 90.520-szal)
Előzmény: Törölt nick (217174)
SuedBahn Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217182

Kosz a szep leirast!

Bocs, de erre mar csak holnap tudok valasozlni, most epp rohannom kell.

Előzmény: koller andor (217177)
BszHÉV Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217181
>Amit en latok/tapasztalok a vasuttal kapcsolatban

Ehhez a mondatkezdethez engedd meg, hogy gratuláljak! Felidézném a klasszikust a nézésről, meg a látásról, meg a kettő közti különbségről...
Előzmény: SuedBahn (217169)
SuedBahn Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217180

En meg elviselem a kritikat, ha nem fellengzosegekbol all csak es kizarolag, hanem eszervekbol!!!

 

Megint mar 2-3 ember abbol uz itt sportot, hogy rendezkedik masik portajan (most epp az enyemen). Nincs jobb dolgotok??? Ennyire laza a szakma, vagy hogy?

 

Mint mar egynehanyszor megbeszeltuk, ez egy szakmai forum. Nem neveltetes a celja, hanem a vasut. Ha nekem vannak kerdeseim, es javaslataim es otleteim, meg ha eppen rosszak is, akkor vagy valaszolj ra tisztessegesen, vasuti ervekkel megtamogatva, vagy ha nevelesi szandekaid is vannak, akkor az ovobacsi szakmat javasolnam, de persze nem nalam, mert ez nem jon be...

 

Tehat: Lusta voltam es vagyok is, nem a menetrend a bibliam, mint itt egyeseknek, de ettol meg a vasut tetszik. Ha en is 24-bol 20-at vasutazassal toltenek, mint itt csomo szakember, hidd el, hogy kepben lennek. Az atlag magyar vasuthoz valo hozzaertes szintjet meg nagyjabol mar csak megutom...

 

Amugy meg meg csak azt sem tudom elitelni, akitol megkerdezed, hogy Szolnok jelentos-e vasuti szempontbol, es azt mondja, hogy mit tudom en, van ott egyeltalan vasut, vagy vmi hasonlo... Tudod, nem mindenki vasuton nol fel, de attol meg ember!

 

Ha nagyon ragaszkodsz hozza, en is kerdezek toled, vagy barkitol itt olyat, amibe nem hiszem,hogy erdemileg hozzaszol. Ugyhogy szerintem ezen ne vitazzunk.

 

Ha hulye kerdest teszek fel, mert vasuti szempontbol trivialis, akkor

- vagy javitsd ki es mond a helyes valaszt, indokolva

- vagy ne szolj, mert nincs infotartalma a kerdes jellegere nezve

 

En ide vasutrol infokat megtudni jovok, nem pedig kioktatast varni es kapni az elet nagymestereitol es a nagy nagy szakamberektol!

 

A menetrendkonyvet (ha nagyon akarom), tudom hasznalni, ha viszont nem, mert nincs idom, akkor nem. Ugyanez az elviraval is.

 

Szerintem jelentektelen dolgon vitazunk, es ez mar tobbszor elofordul itt a topicon. A szakmad legyen inkabb a cel, ne pedig ez!

 

 

Előzmény: amicus (217172)
gw Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217179

áthaladva érkezik az a napi két pár- két kocsiból álló személyvonat a PKP Lupkow állomására.

 

Csak nyáron, csak hetente 3 napon, és csak 1 motorvonat + napi 1, esetleg 2 pár tehervonat.

 

Előzmény: koller andor (217177)
koller andor Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217177
Kedves Barátom!
Mezőlaborc gyönyörő helyen van. Az állomás után a pálya meredeken emelkedik és egy szép íves alagúton áthaladva érkezik az a napi két pár- két kocsiból álló személyvonat a PKP Lupkow állomására. Onnan még két óra zötyögéssel (max 40 min 20km/h) el lehet jutni Zagorz állomásra. Onnan van egy éjszakai gyors Varsóba, meg pár helyi személyvonat. Ennek az átmenetnek (néhány éve állították helyre) jelenleg semmi de semmi jelentősége nincs.
Előzmény: SuedBahn (217170)
papanatoo Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217176

Nincs a nagy fenéket köze a kettőnek egymáshoz. Ez egy jó nagy pofon a MÁV-nak is meg stadiank is.

M1 híradóban nyilatkozott a Dunai, aki úgy gondolja még nem tesznek semmit egyelőre mert nem érte őket még kár. A bombi a megszólaltatásuk előtt pár percel közölte, nem kíván további részleteket elárulni.

A Henczi pedig a korábbi pályázóktól ajánlatot vár, vagy választ, hogy tudnak-e a  hasonló jó ajánlatot adni, mindezt holnapig!

Ezek után biztos, hogy nincs köze egymáshoz a két dolognak.

Előzmény: Törölt nick (217133)
papanatoo Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217175
5 év alatt 75 milláról felküzdötte magát rendesen.:-((
Előzmény: scsabi (217167)
scsabi Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217173
Ha már szlovákul, akkor helyesen: Slovenské Nové Mesto
Előzmény: SuedBahn (217170)
amicus Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217172

Nézd, barátom.

Mi itt sokan elviseljük, hogy mérhetetlen nagy marhaságokat írsz. Ezek után az a minimum, ha te viszont elviseled a kritikát.

Egyetértek kritikusaiddal abban, hogy vasútmániás alapkészség az állomások névmutatójának használata a menetrendkönyvben, ennek hiányában a Google is eligazít a helynevekben.

 

Azt hiszem, nagy bajban vannak a vasútbarátok, ha köztük olyanok vannak, akik a menetrendkönyvet nem tudják használni, illetve akik büszkék arra, hogyan élnek vissza az utazási kedvezményekkel (ez nem te vagy, de ilyen is megfordul a topikon). Lehet, hogy nem is vagyok vasútbarát, ha ennyire kilógok a sorból?

Előzmény: SuedBahn (217169)
amicus Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217171
Köszönöm.
Előzmény: scsabi (217167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!